PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Teknoloji: Motorsporlarının dostu mu? düşmanı mı?



MTZ
27-01-2014, 23:23
Herkese Merhaba

Forumdakı herkes az çok motorsporlarını takip ediyordur, Son zamanlarda teknolojik birçok sistemin geliştirilmesiyle araçlar inanılmaz derece hızlandı. Bu ister istemez günlük hayatada yansıyor. Bu günlerde 300 HP hatchback araçlar, 900+ beygirlik stock egzotic araçlar görüyoruz. Bu araçlarda sıradan bir şöförü bile hızlı kullanabileceği araçlar genellikle. Siz sürerken san ki arabanın içinde başka bir şöför daha var.

Bu teknolojilerin geliştirildiği yer tabiki motorsporları, bu gün F1 gibi platformlarda devrimsel diyebileceğimiz teknolojiler kısa süre içinde günlük hayatımızda gördüğümüz araçlara entegre oluyor,

Şahsen her türlü motorsporunu elimden geldiğince takip etmeye çalışıyorum, Ama son zamanlarda birşey iyice gözüme batmaya başladı. Evet süreler azalıyor, araçlar hızlanıyor, sınırlar gün geçtikçe genişliyor. Ama sanki bular geldikçe birşeylerde kayboluyor, sayılarla ifade edemeyeceğimiz birşey, mühendislerin geliştiremeyeceği, bir yandan sanki şöförlerin vasfı da azalıyor

Anlatmak istediğim şu ki; mesela Pikes Peak i ele alalım, çoğu kişi bilir, her sene düzenlenen bir tırmanış yarışı. Bununla ilgili bir örnek vermek gerekirse; Şahsen en sevdiğim videolardan olan 1990 yılında peugeot takımına ait Ari Vatanen in pikes peak videosu (2:45 ten sonrası şiddetle tavsiye edilir)

Pikes Peak run - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=MSrDD3tcibU)
,
Buda yakın zamanda Sebastian Loeb ün rekor kırdığı Pikes Peak videosu, takım aynı parkur aynı aradaki tek fark 14 sene

Sébastien Loeb's Record Setting Pikes Peak Run - Full POV - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Y20CLumT2Sg)

İki videoyuda şöyle üstünkörü izleyince bile arada ki muazzam hız farkı belli oluyor, ama bana sanki 2. videoda birşeyler eksik geliyor. İlk videoyu izledikten sonra bu iyice gözüme batıyor, ilk videoda Ari Vatanen in sarfettiği efor, vites atarken direksiyonu tek elle tutması, Elini güneşe siper etmesi gibi,

Evet eski hali asfalt değil vs ama, merak ettim sadece bana mı ilk video daha değerli geliyor? Daha çok keyif veriyor.

Sizlerin bu konudaki görüş ve düşüncelerinizi almak isterim

PROMINENT
27-01-2014, 23:33
Erkek arabası dediğimiz tabir gün geçtikce daha değerli daha özlenen oluyor sadece..

TUGCA
27-01-2014, 23:37
Şahsen her türlü motorsporunu elimden geldiğince takip etmeye çalışıyorum, Ama son zamanlarda birşey iyice gözüme batmaya başladı. Evet süreler azalıyor, araçlar hızlanıyor, sınırlar gün geçtikçe genişliyor. Ama sanki bular geldikçe birşeylerde kayboluyor, sayılarla ifade edemeyeceğimiz birşey, mühendislerin geliştiremeyeceği, bir yandan sanki şöförlerin vasfı da azalıyor


İnan bana şöförlerin vasfı kesinlikle azalmıyor. Sebastien'ın o videoda 240 km lere kadar çıktığını görmüş olmalısın. Öyle bir parkurda bu sürat ne demek biliyor musun ? :) Azalan bişey yok, aksine artan şeyler var. Değişen tek fark elektronik şeyler... Ve güneş hala elle siper ediliyor :icon_tup: Teknolojik araç sevmem dersen o ayrı tabii birşey diyemem, ama pilotajı buna kesinlikle bağlamamalısın.

MTZ
27-01-2014, 23:44
İnan bana şöförlerin vasfı kesinlikle azalmıyor. Sebastien'ın o videoda 240 km lere kadar çıktığını görmüş olmalısın. Öyle bir parkurda bu sürat ne demek biliyor musun ? :) Azalan bişey yok, aksine artan şeyler var. Değişen tek fark elektronik şeyler... Ve güneş hala elle siper ediliyor :icon_tup: Teknolojik araç sevmem dersen o ayrı tabii birşey diyemem, ama pilotajı buna kesinlikle bağlamamalısın.

Kesinlikle Sebastien in pilotajina laf etmedim, o konud kendimi yanlış ifade etmiş olabilirim. Benim demek istediğim o hıza çıkabilmek için ve o hızda kalabilmek için harcanan efor.

Arenimo
27-01-2014, 23:48
Ogulcan guzel yazmissin bende elektrinik aksam pek sevmiyorum mekanik araclar daha keyifli mucadele vermek arabayi gercekten surmek daha eglenceli :D

MTZ
27-01-2014, 23:51
Ogulcan guzel yazmissin bende elektrinik aksam pek sevmiyorum mekanik araclar daha keyifli mucadele vermek arabayi gercekten surmek daha eglenceli :D

Olum sana sıkıldım gel dedim :D Sıkıntıyı alınca M moduna geçiyo kafam..

-----------------------------

Buda Lewis Hamilton in Ayrton Senna nın MP4/4 ünü kullanışı ve bir nebze olsun eski F1 ve yeni F1 i kıyaslayışı

http://www.youtube.com/watch?v=ldTEesFbd5s

Arenimo
27-01-2014, 23:55
Olum sana sıkıldım gel dedim :D Sıkıntıyı alınca M moduna geçiyo kafam..

Cok yorgundum senden de ses cikmadi dinlendim :D konunu dagatmiyim konusuruz i. k. as :D

SGTI
28-01-2014, 00:00
Motorsporlarini bir kenara birakiyorum gunluk kullanimda bile araba kullaniminin bu kadar kolay olmasi. aracin keyfinin tamamen torpulendigi zorunlu sistemler olmasi.yavas yavas tum ureticilerin otomatik vitesi spor araclar uzerinde zorunlu kilmasi bu isi eglencesiz hale getiriyor.kisaca arabayi ne kadar "sen " kullanabilirsen o kadar keyifli oluyor.Ve buda hergun azaliyor.

cabrioleter
28-01-2014, 00:07
bu yüzden sevip kollamak gerekir lotus gibi markaları..

levent
28-01-2014, 00:21
Kim sürücülük törpülenmiyor derse ona katılmam ben de..

Safkan sürücülük yok oluyor bana kalırsa elektronik aksam arttıkça, bakınız günümüz WRC arabaları vs Group B arabaları veya 80 li yıllardaki F1 vs günümüz F1..

F1 için örnek vermek gerekirse, manuel vites, fren oranını ayarlayan kol solda, 1200hp üzeri bahsedilen araçlar, slick lastikler 80 li yıllardaki pilotluk..

Günümüzde hepsi direksiyon üzerinde pıt pıt pıt..

WRC desek en güzel örnek Löeb vs Vatanen, Vatanen vitesle cebelleşirken direksiyonu çevirip kontra veriyor yolda tutmaya çaba sarfediyor aracı.. Löeb çok daha rahat.. Keşke o zaman da kalp ritmi ölçer bugünkü şekilde montajlanabilseymişte görseymişiz bpm leri :)

Veya Löeb, Vatanen'in o günkü aracı ile bugünkü parkurda Vatanen'in o günkü süresine ulaşabilir mi acaba? En net bu açıklar ki bu konuda Lewis'in Senna'nın aracını kullanması gayet başarılı bir örnektir zorlamasa bile heyecanından anlaşılıyor o olayın boyut farklılığı..

Neyse ben bu konuda çok doluyum, gün geçtikçe de kötüleştiğini düşünüyorum keyifsel açıdan motorsporlarının. Sürücü etkeni yine önemli ama eskisi kadar değil "bence" genel olarak özetlersem.. :)

overblack
28-01-2014, 00:24
Herkese Merhaba

Forumdakı herkes az çok motorsporlarını takip ediyordur, Son zamanlarda teknolojik birçok sistemin geliştirilmesiyle araçlar inanılmaz derece hızlandı. Bu ister istemez günlük hayatada yansıyor. Bu günlerde 300 HP hatchback araçlar, 900+ beygirlik stock egzotic araçlar görüyoruz. Bu araçlarda sıradan bir şöförü bile hızlı kullanabileceği araçlar genellikle. Siz sürerken san ki arabanın içinde başka bir şöför daha var.

Bu teknolojilerin geliştirildiği yer tabiki motorsporları, bu gün F1 gibi platformlarda devrimsel diyebileceğimiz teknolojiler kısa süre içinde günlük hayatımızda gördüğümüz araçlara entegre oluyor,

Şahsen her türlü motorsporunu elimden geldiğince takip etmeye çalışıyorum, Ama son zamanlarda birşey iyice gözüme batmaya başladı. Evet süreler azalıyor, araçlar hızlanıyor, sınırlar gün geçtikçe genişliyor. Ama sanki bular geldikçe birşeylerde kayboluyor, sayılarla ifade edemeyeceğimiz birşey, mühendislerin geliştiremeyeceği, bir yandan sanki şöförlerin vasfı da azalıyor

Anlatmak istediğim şu ki; mesela Pikes Peak i ele alalım, çoğu kişi bilir, her sene düzenlenen bir tırmanış yarışı. Bununla ilgili bir örnek vermek gerekirse; Şahsen en sevdiğim videolardan olan 1990 yılında peugeot takımına ait Ari Vatanen in pikes peak videosu (2:45 ten sonrası şiddetle tavsiye edilir)

Pikes Peak run - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=MSrDD3tcibU)
,
Buda yakın zamanda Sebastian Loeb ün rekor kırdığı Pikes Peak videosu, takım aynı parkur aynı aradaki tek fark 14 sene

Sébastien Loeb's Record Setting Pikes Peak Run - Full POV - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=Y20CLumT2Sg)

İki videoyuda şöyle üstünkörü izleyince bile arada ki muazzam hız farkı belli oluyor, ama bana sanki 2. videoda birşeyler eksik geliyor. İlk videoyu izledikten sonra bu iyice gözüme batıyor, ilk videoda Ari Vatanen in sarfettiği efor, vites atarken direksiyonu tek elle tutması, Elini güneşe siper etmesi gibi,

Evet eski hali asfalt değil vs ama, merak ettim sadece bana mı ilk video daha değerli geliyor? Daha çok keyif veriyor.

Sizlerin bu konudaki görüş ve düşüncelerinizi almak isterim


bundan yaklaşık 30 sene öncesi 82-86 lı yıllarda grup b sınıfındaki otomobillerin teknolojisi ile günümüzde yarışan wrc yada s2000 sınıfındaki araçları ele alırsak 30 sene içerisinde gidilen yol pek iç açıcı değil bence. halihazırda iyi durumda olan atıyorum grup b lancia s4 yada baby quattro parkurda birçok yeni nesil yarış otomobilini bozar.hem gidiş hemde dayanıklılık anlamında. ama o zamanlar üretici firmalar ve dev sigara sponsorları bu spora çok katkı sağladıkları gibi birbirleri ile müthiş rekabet içerisindeydiler. artık bunları motorsporlarında göremiyoruz.

MTZ
28-01-2014, 00:27
Kim sürücülük törpülenmiyor derse ona katılmam ben de..

Safkan sürücülük yok oluyor bana kalırsa elektronik aksam arttıkça, bakınız günümüz WRC arabaları vs Group B arabaları veya 80 li yıllardaki F1 vs günümüz F1..

F1 için örnek vermek gerekirse, manuel vites, fren oranını ayarlayan kol solda, 1200hp üzeri bahsedilen araçlar, slick lastikler 80 li yıllardaki pilotluk..

Günümüzde hepsi direksiyon üzerinde pıt pıt pıt..



Senna nin Suzuka turu

Ayrton Senna Onboard Lap Suzuka 1989 with James Hunt Commentating - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=uMQgoOaqPnw)



bundan yaklaşık 30 sene öncesi 82-86 lı yıllarda grup b sınıfındaki otomobillerin teknolojisi ile günümüzde yarışan wrc yada s2000 sınıfındaki araçları ele alırsak 30 sene içerisinde gidilen yol pek iç açıcı değil bence. halihazırda iyi durumda olan atıyorum grup b lancia s4 yada baby quattro parkurda birçok yeni nesil yarış otomobilini bozar.hem gidiş hemde dayanıklılık anlamında. ama o zamanlar üretici firmalar ve dev sigara sponsorları bu spora çok katkı sağladıkları gibi birbirleri ile müthiş rekabet içerisindeydiler. artık bunları motorsporlarında göremiyoruz.

Evet aynen katiliyorum, Ozamanlar zaten cogu otomotiv ureticisi firma yaris bazliydi inanilmaz bi rekabet vardi, bu rekabetin dogurdugu araclar ortada Ford GT40 gibi, tek amaci Ferrariyi yenmek olan bir arac. Bunun disinda mesela Ferrari F40 in icine bakarsak aracin hangi amacla uretildigi ortada. Bugun Firmalar daha cok reklam yapma, anahtarlik, tisort satma pesinde

gökberk
28-01-2014, 00:30
Her şeyi geçtim eskiden daha ilgiyle takip etmeye çalışırdım.
Şimdi ise canım sıkılınca açıp izliyorum.

Emir_b16a
28-01-2014, 00:32
sürücülük yeteneklerinin kaybolmasından çok :)


araçlar safkanlıklarını kaybediyo düşünüyorum geçi 1950 de yaşasam 90 2000 model arası araçlar içinde aynısını söylerdim :)


teknoloji gelişiyo sadece bizim algımızdan çok daha hızlı geliştiği için böyle :) kurallar kısıtlamalar olmasa göreceğimiz araçlar bu ne lan böyle arabamı olur dedirtir :)



ilerleyen zamanlarda iş sürücüsüz araçlara gelicektir ki bu gün bile gelebilir istenirse :)

araçlar gelişicek tehlike azalıcak süreler ne kadar hızlanırsa hızlansın işin tehlikesizliği ilgiyi azaltacaktır :)


bizi çeken asıl etmen tehlike ve adrenalindir :) eskiden lastik patlasa heycanlanırdık şimdi adam arabayla vadiden aşşa uçuyo acaba bişi oldumu diye meraklanıyoruz :)

yada vay be nasıl tuttu arabayı dioruz ki bu kalkmak üzere :)


kısacası teknoloji değişiyo :) araçlar algımızdan daha hızlı daha güvenilir geliştiler :)

yetişmekte zorlanıyoruz :) çalışma hızları algımızın çok üzerlerinde olduğu için de zevksiz oluyo malesef :)



ayrıca gelen kısıtlamalar ve yeni kurallara hiç değinmedim o konuda dertliyim -_-

dragon07
28-01-2014, 00:45
hondayada burdan pay cıkardınız diyeceksiniz ama

boşuna typeR lara delikanlı arabası demiyoruz çok daha zevkli araçlar keza 106lar e36 m3 ler daha mekanik araçlar

eski araçlarla gazlaması sürmesi yeni nesillere göre daha keyifli 500hplik cupra sürecegime 250hplik typer kullanırım bnm görüşümü tabikii buda :)

Faruk_Vtec
28-01-2014, 02:59
teknolojı motorsporlarının duşmanı mı bılmıorm ama gazcı tayfanın duşmanı.. :D

ne kadar dıjıtal o kadar arıza, ne kadar mekanık o kadar kafa rahat..

mkerim
28-01-2014, 06:58
bundan yaklaşık 30 sene öncesi 82-86 lı yıllarda grup b sınıfındaki otomobillerin teknolojisi ile günümüzde yarışan wrc yada s2000 sınıfındaki araçları ele alırsak 30 sene içerisinde gidilen yol pek iç açıcı değil bence. halihazırda iyi durumda olan atıyorum grup b lancia s4 yada baby quattro parkurda birçok yeni nesil yarış otomobilini bozar.hem gidiş hemde dayanıklılık anlamında. ama o zamanlar üretici firmalar ve dev sigara sponsorları bu spora çok katkı sağladıkları gibi birbirleri ile müthiş rekabet içerisindeydiler. artık bunları motorsporlarında göremiyoruz.

Bahsettiğin arabalar 200 tane üretilen arabalar. Dolayısı ile güncel arabalardan farklı olması normal. Şimdi parkura çıkacak otomobilin üretim adedi en az 5000 olmak zorunda.
Ayrıca Ari vatanen toprak zeminde öyle gidiyordu. Sebastian ise asfaltta. Üstelik arabalar da aynı kategori arabalar. Kazaların artması ve enkazların kazadan sonra sadece demir yığını olarak ertafa saçılması yüzünden bazı sınırlamalar geldi. Eğer eskisi gibi devam etseydi seyircilerin içine dalıp insanları havalara uçuran arabaları görmeye devam ederdik.

Ers
28-01-2014, 07:37
tüm mesajları okumadım ama , 6. mesajdaki hamilton ın mp4/4 kullanısında tüm fark belli. Daha hızlı araç kullanmasına rağmen, daha teknolojik olduğu için , mp4/4 e bindiğinde çocuklar gibi şen. Çünkü araç çok keyifli geliyor.

63owen63
28-01-2014, 08:05
Çok uzun uzun konuşulacak bir konu aslında , fikir çeşitliligi de mevcut.
Teknoloji otomobilleri ileriye taşıdıgı için aynı parkurda pilota düşen sorumluluk pilotaj anlamında azalıyor, ama aynı zaman da teknolojinin getirdigi zorluklarda var, kim daha iyi kullanacak hesabı. Cünkü herkes de var..

Maxi
28-01-2014, 08:07
loeb in 4000 metrelerdeki kalp atışına baktınızmı?
188bpm !

asmisinsan
28-01-2014, 08:10
geçen sene ist park ta yapılan drag ı izleyin yeter herkes lastik isitayım ama vites kaçırmayım diye ugraşırken kavuniçi gtr klima açık gazlıyodu bunun hiçbi zevki yok

Berkan
28-01-2014, 08:20
tüm mesajları okumadım ama , 6. mesajdaki hamilton ın mp4/4 kullanısında tüm fark belli. Daha hızlı araç kullanmasına rağmen, daha teknolojik olduğu için , mp4/4 e bindiğinde çocuklar gibi şen. Çünkü araç çok keyifli geliyor.

hernekadar oyle olsada kullandıgı Senna'nın arabası valla ben rölantide gitsem heycanlanırım oturdugu koltuga oturma hissi vs. salak sacma gülücükler oluşur yüzde :D

BoraÇİFTÇİ
28-01-2014, 09:00
Rekabetin sürücüden çok araca geçtiği bir yarış dönemi var buda suni bir rekabet havası

veriyor izleyicide.

O yüzden size tavsiyem hala bir miktar rekabet ve efor sarf eden insanlar arıyorsanız

bence WRC izleyin.Velhasıl f1 de artık pilotlar bile geçildiği pilotu değil aracı söylüyorlar

Lewis Hamilton a Top Gear da Vettel hakkında görüşlerini soruyorlar dediği şu;

-Çok iyi bir sezon geçirdi arabası hepimizin kıskandığı bir teknolojiye sahip arabası.

diyorlar,yani pilot handikapı artık aracın teknolojisi ve sistemleri yüzünden arka planda kalıyor.

majesty
28-01-2014, 09:09
McLaren F1 and Ferrari F40 vs analogue rivals | evo TV - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=QCpCbZaD8xc)

bu muhabbetin üzerine iyi gider:)

dj_batukaan
28-01-2014, 09:13
zaman iste... kendi ruzgariyla herseyden biraz alip goturuyor.

Yigit-Y
28-01-2014, 09:15
Dsg tsi tfsi yuzunden bunlar hep

KMR2-GT
28-01-2014, 09:24
teknoloji bi yere kadar güzel bence. abs otomatik camlar klima hava yastğı en fazla esp yeter :D


McLaren F1 and Ferrari F40 vs analogue rivals | evo TV - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=QCpCbZaD8xc)

bu muhabbetin üzerine iyi gider:)

mclaren f1 için evo dergisini aldım f40 tan ılk basta nefret edıyorlar sonra testtekı en zevklı araçlardan bırı seçiyorlar :D videoda harıka :)

16EC813
28-01-2014, 09:29
en delikanlı arabası benim rexs :D hemen hemen herşeyi hissediyosun :D

majesty
28-01-2014, 09:45
analog candır.

belkide s2000 in hala bu kadar popüler olmasının sebeplerinden biride budur...

aman muhabbet s2k fiyatlarına dönmesin:D

bason
28-01-2014, 13:24
Teknoloji pilotları köreltmiyor bence, kurallar köreltiyor. Teknoloji neden bu seviyelere çıkıyor? Asıl sebebi rekabet. Bu daha çok bir paradoks. Pilotları kendi dönemlerine, kendi disiplinlerine göre ele almak daha doğru geliyor bana. Değişim hayatın gerekliliği. Emin olun bu sefer de neden F1 değişmiyor der, şikayet ederdik.

Ayrıca F1 de bazı araçlar da fren dengesi solda koldan ayarlanıyor hala. Manuel vites ise vites sayılarından dolayı ve kısıtlamaların çok daha az olduğu, teknoloji savaşlarının yaşandığı dönemler de hızlanmak adına atılan adımlardan sonra kayboldu gitti.

Teknoloji ile sürüşün ters orantı ile ilerlediğini düşünüyorum bende. Teknolojinin zirvesi denen organizasyonlarda da teknolojinin durmasını bekleyemeyiz. Bunun önüne nasıl geçilebilir? Bilemiyorum. Kurallar ile en azından mücadeleyi daha doğal bir hale getirebilirler.

Oznsrl
28-01-2014, 13:48
loeb pug a mı geçti vay anasını :)




loeb in 4000 metrelerdeki kalp atışına baktınızmı?
188bpm !

görsel olarak 188 bpm şöyle bişey :D şaka gibi

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/542/u9p2.jpg (https://imageshack.com/i/f2u9p2j)

Anti
28-01-2014, 14:17
hondayada burdan pay cıkardınız diyeceksiniz ama

boşuna typeR lara delikanlı arabası demiyoruz çok daha zevkli araçlar keza 106lar e36 m3 ler daha mekanik araçlar

eski araçlarla gazlaması sürmesi yeni nesillere göre daha keyifli 500hplik cupra sürecegime 250hplik typer kullanırım bnm görüşümü tabikii buda :)

Ben de hondaya bağlayacaktım da geç gördüm konuyu. s2k, type r gibi araçların değer kaybetmemesindeki ve bu piyasada öncelikli tercih edilmesindeki en önemli etken "driver's car" olmalarından kaynaklıyor, özellikle vsa'sız s2000 bu kavrama tam olarak uyuyor.

Y.dışında 2 sene gallardo lp560 kullanmış arkadaşım bugün gelip istanbulda 400+ hp turbo bir araç yerine 240 hp vsa'sız s2000'e biniyor ve "aynı hissiyatı bana verebilen tek araç bu" diyorsa bir bildiği vardır diyorum :)

overblack
28-01-2014, 15:04
Bahsettiğin arabalar 200 tane üretilen arabalar. Dolayısı ile güncel arabalardan farklı olması normal. Şimdi parkura çıkacak otomobilin üretim adedi en az 5000 olmak zorunda.
Ayrıca Ari vatanen toprak zeminde öyle gidiyordu. Sebastian ise asfaltta. Üstelik arabalar da aynı kategori arabalar. Kazaların artması ve enkazların kazadan sonra sadece demir yığını olarak ertafa saçılması yüzünden bazı sınırlamalar geldi. Eğer eskisi gibi devam etseydi seyircilerin içine dalıp insanları havalara uçuran arabaları görmeye devam ederdik.


ben seri üretim araçlardan yada 86'dan sonra çıkarılan yasaklardan bahsetmedim zaten.teknoloji ve sponsor ilişkilerinden bahsettim. yazıyon bişiler ama yazmış olmak için yazıyorsun..

neden insanların içine dalıyordu biliyormusun? çünkü o zamanlar bu arabaları görmek isteyen bir seyirci kitlesi vardı. şimdi o insanlar yok. hem yarışlar zevksiz hem insanlar bilgiye medya ve internet yolu ile daha kolay ulaşabiliyor.parkurda seyirci kalmadı.

o gün üretilen araçlar motor mekanik ve güvenlik anlamında hem fabrikaların hemde özel servislerin yarışa hazırlayabileceği en iyi arabalardı. mesela gerçek bir efsane olan 205t16'nın body'si Aeroscop yani concorde'u tasarlayan firma tarafından geliştirilmiştir.Ama bütün talihsizliklerin olduğu o 86 yılı sonunda FIA diyebilseydiki parkurlarda seyirci güvenliği,otomobillerde ise pilot güvenliği istiyorum diye bugün belki hala HB sponsorluğunda yarışan bir audi,Marlboro spornsorluğunda yarışan bir lancia görebilirdik.

mkerim
28-01-2014, 15:52
ben seri üretim araçlardan yada 86'dan sonra çıkarılan yasaklardan bahsetmedim zaten.teknoloji ve sponsor ilişkilerinden bahsettim. yazıyon bişiler ama yazmış olmak için yazıyorsun..

neden insanların içine dalıyordu biliyormusun? çünkü o zamanlar bu arabaları görmek isteyen bir seyirci kitlesi vardı. şimdi o insanlar yok. hem yarışlar zevksiz hem insanlar bilgiye medya ve internet yolu ile daha kolay ulaşabiliyor.parkurda seyirci kalmadı.

o gün üretilen araçlar motor mekanik ve güvenlik anlamında hem fabrikaların hemde özel servislerin yarışa hazırlayabileceği en iyi arabalardı. mesela gerçek bir efsane olan 205t16'nın body'si Aeroscop yani concorde'u tasarlayan firma tarafından geliştirilmiştir.Ama bütün talihsizliklerin olduğu o 86 yılı sonunda FIA diyebilseydiki parkurlarda seyirci güvenliği,otomobillerde ise pilot güvenliği istiyorum diye bugün belki hala HB sponsorluğunda yarışan bir audi,Marlboro spornsorluğunda yarışan bir lancia görebilirdik.

Bir tek sigaracılar yok. Ama yeni sponsorlar var. Ülkeler bile ralli arabalarına sponsor oldu. Seyirci malesef bizim ülkede yok. Diğer yerlerde devam ediyor. Diğer ülkelerde Etaplarda gene yer bulamazsınız. madem 205 t16 dedin bende onun üzerine bi laf edeyim. O fransa tarafından yapıldı. oralarda milliyetçilik var. O ayrı konu alain prost u pejonun başına getirdiğinde devlet destekli yaşadılar. Evet o büyük proje idi. sadece pejo değil fransa içindi de ondan o kadar özel oldu. 86 sonunda hızlanan arabalar ve düşen güvenlik, arabaları yavaşlatmaya gidilmesi ve özel üretim arabalardan vazgeçilmesine neden oldu.
bilmeden konuşmaya gelince sigara tüm dünyada yasak. sende yazıyon ama dünyadan haberin yokken yazıyon. SİGARA REKLAMI yasak..
seyircinin ülkemizde azalmasına sebep olan kişileri isim isim sayabilirim. bu işin içinde olan ve spora her daim zarar veren kişilerdir. halada zarar vermeye devam ediyorlar. buna rağmen spor ite kaka bir yere geldi. aklı başında kim varsa bu insanları yanından uzaklaştırıyor. sonra da kötü adam oluyorlar. Basını takip ederseniz bu isimler az çok belli olacaktır.

shkodra
28-01-2014, 16:42
Ben teknolojini değilde İnsana verilen önemin sonucu diyorum ve ekliyorum benim görüşümde eskilerden yana izlemek bile çok keyifliydi..

Yanlız bir şey ekleyeceğim 2013 yılında hangi ay hatırlamıyorum televizyonda tesadüfen wrc yarışı izliyorum adını hatırlamadığım bir pilot vardıki resmen uçuyordu ve bence insan bu kadar seri olamaz bir an video şakasımı dedim fakat canlı yayındı ve diğer pilotlar ile çok farklı bir stili vardı seyrederken ben yerimde duramadım yaşadığım heyecanı anlatamam..