PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vtec2 d17a Kat iptali



hako_55
05-02-2014, 12:03
Benim 2004 Model makyajlı kasa d17a civic sedanım var.stock 130hp....orjinal katalizorun ıcını bosaltıp taktık araca yanıltıcı falan koyulmadı ve 1 hafta sonra motor ısıgı yandı..bilgisayara bakladık ve 1. ve 2. sensor arıza verdi..ama değerlere baktıgımızda 1. sensor(manıfoldun orda) 1 ile 1.27 arasında deger verdi...2. sensorde 4ün üstündeydi..gaz verdigimizde ise normale dönüyordu..

Merak ettiklerim:
1) 1.sensor neden hata verir? ve değerler normal olmasına ragmen (1 ile 1.27 arasında rolantıde) yani 1.sensorude hata olarak okurmu bu durumda?

2) Alt devirler zayıfladı gibime geldi 3000 devir altı..ve bazen 3000 devir altı boşda boguk gaz yiyor..bu normalmi..

3) 2.sensorun 4un üstünde deger vermesi sensore arıza verirmi?

Yardımlarınızı bekliyorum..tşkler

yakuza
05-02-2014, 13:03
vtec2 110 hp değilmiydi?

hako_55
05-02-2014, 13:21
hayır bu 1.6 değil...1.7 ...D17a(JAPON)


D17A
Found in:
2001–2005 Honda Civic (Japan, Canada)
Displacement : 1,668 cc (101.8 cu in)
Bore and Stroke: 75 × 94.4 mm (3.0 × 3.72 in)
Valvetrain : SOHC VTEC (4 valves per cylinder)
Power : (lean burn) 130 hp (85.8 kW, 117 ps) at ??? rpm; 130 hp (96.9 kW, 132 PS) at ??? rpm
Torque : ? lb·ft (? kg/m, ? Nm) at ??? rpm

ahmet_xy
05-02-2014, 13:22
türkiyede satılan civic değil mi bu?

Faruk_Vtec
05-02-2014, 13:23
d17a kodlu cıvıcler turkıyeye gelmedı, onlar 1.7 motorlu tek kapı sedanlardır..

d17a
d17a1
d17a2
d17a5
d17a6
d17a8
d17a9

olmak uzere 7 farklı motor kodları vardır, en guçlusun d17a2'dır 127hp..

hako_55
05-02-2014, 13:36
d17a kodlu cıvıcler turkıyeye gelmedı, onlar 1.7 motorlu tek kapı sedanlardır..

d17a
d17a1
d17a2
d17a5
d17a6
d17a8
d17a9

olmak uzere 7 farklı motor kodları vardır, en guçlusun d17a2'dır 127hp..


Yanlisin olabir usta. En guclusu d17a 130hp. 4 kapi sedan. Japon uretimi

ahmet_xy
05-02-2014, 13:37
Yanlisin olabir usta. En guclusu d17a 130hp. 4 kapi sedan. Japon uretimi

senin aracın beynini değiştirip d17a takmış olmasınlar. çünkü türkiyeye d17a civic gelmedi

zaten ruhsatta motor no kısmında "D16V1...." şeklinde yazması lazım

hako_55
05-02-2014, 13:40
senin aracın beynini değiştirip d17a takmış olmasınlar. çünkü türkiyeye d17a civic gelmedi

Ben kibrista yasiyorum. Arac sag direksiyon. Japonyadan gelme. Zaten blockdada d17a yaziyo

ahmet_xy
05-02-2014, 13:42
Ben kibrista yasiyorum. Arac sag direksiyon. Japonyadan gelme. Zaten blockdada d17a yaziyo

hah onu desene yahu :D :D uğraştırıyosun bizi :D samsundasın sanmıştım

hako_55
05-02-2014, 13:45
hah onu desene yahu :D :D uğraştırıyosun bizi :D samsundasın sanmıştım

Memeletelet samsun. Burda kibrista yasiyoruz :)

guwen_ar
05-02-2014, 13:46
Kibrissa sikinti yok ama d17a larin 4 kapisi varmisymis yaa ben tek kapi biliyorum onlari.

Faruk_Vtec
05-02-2014, 13:49
Yanlisin olabir usta. En guclusu d17a 130hp. 4 kapi sedan. Japon uretimi

pardon, ben tek kapılar arasında en guçlusunu soylemışım(tek kapıları turkıyeye getırmedıler benm aklmda hep onda kaldı) :) 4 kapı sedan 130luk var..

soruya gelecek olursak, dc seramık headers takınca ustunde yanıltıcı ıle gelıo 1ncısını headers'a 2ncısını orta boruya takıosunuz..

kat'ın ıçını boşaltmışsınız beyın fazla yakıt algıo yada sıkıştırma duşuo bı şekılde beyın hata verıo, ustundekı sensoru 1-1.5 cm kadar dışarı çekmenız lazm, egzoz değerını normal sevıyesınde okuması ıçın..

hako_55
05-02-2014, 13:54
pardon, ben tek kapılar arasında en guçlusunu soylemışım(tek kapıları turkıyeye getırmedıler benm aklmda hep onda kaldı) :) 4 kapı sedan 130luk var..

soruya gelecek olursak, dc seramık headers takınca ustunde yanıltıcı ıle gelıo 1ncısını headers'a 2ncısını orta boruya takıosunuz..

kat'ın ıçını boşaltmışsınız beyın fazla yakıt algıo yada sıkıştırma duşuo bı şekılde beyın hata verıo, ustundekı sensoru 1-1.5 cm kadar dışarı çekmenız lazm, egzoz değerını normal sevıyesınde okuması ıçın..

üst sensorum değerleri normal..1 ile 1.27 arasında gezio..katalikteki değer çok yuksek cıkıo 4 lerde ve 1. ve 2. sensorude arıza veriyo ama 1.sensor normal değerlerde çalısıo...üstteki sensorumu yoksa alttakı kattaki sensorumu dısarı cıkarmam lazım? birde 3000 devir altı bazen torkun dusmesı ve bogulur gıbı gaz yemesı bundan kaynaklımı ?

hako_55
05-02-2014, 13:58
yani üst sensorde anormal değerler yok..alt sensorde değerler anormal..kattaki sensoru 1. 1-5cm dısarı alsam sorun duzelırmı_? benım tek derdım 3000 devir altı bazen bogulma olması..

Faruk_Vtec
05-02-2014, 13:58
üst sensorum değerleri normal..1 ile 1.27 arasında gezio..katalikteki değer çok yuksek cıkıo 4 lerde ve 1. ve 2. sensorude arıza veriyo ama 1.sensor normal değerlerde çalısıo...üstteki sensorumu yoksa alttakı kattaki sensorumu dısarı cıkarmam lazım? birde 3000 devir altı bazen torkun dusmesı ve bogulur gıbı gaz yemesı bundan kaynaklımı ?

buyuk ıhtımal gaz yememe sorunu sensorden dolayı, son susturucu tarafına yakın olan sensoru araya pul vb koyarak 1 cm kadar dışarı çıkartın bı de oyle deneyın..

bu ışlemlerden sonra tekrar değerlere bakıp sensoru ıçerı yada dışarı şeklınde ayarlayabılırsınız, buyuk ıhtımal sorununuz çozulcek..

aracınız makyajsız kasa mı?

hako_55
05-02-2014, 14:05
buyuk ıhtımal gaz yememe sorunu sensorden dolayı, son susturucu tarafına yakın olan sensoru araya pul vb koyarak 1 cm kadar dışarı çıkartın bı de oyle deneyın..

bu ışlemlerden sonra tekrar değerlere bakıp sensoru ıçerı yada dışarı şeklınde ayarlayabılırsınız, buyuk ıhtımal sorununuz çozulcek..

...aracınız makyajsız kasa mı?

pul ne kadar olması lazım ? makyajlı kasa..

son susdurucu yakın dedıgın katalıtıgın heralde

http://imageshack.com/a/img854/8593/iwj3.jpg

hako_55
05-02-2014, 14:14
pul dediginiz sey bunun gibi parçamı? yoksa dirsekli olan parcalarda var onlardanmı?

http://img40.imageshack.us/img40/478/93597593.jpg

Faruk_Vtec
05-02-2014, 14:47
sensorun fotoğrafına gore konuşacak olursak sensoru sola doğru yanı dışarı doğru alman lazm 1cm kdr, o şekılde yaptığında ortalama bı değer yakalayacaksın zatn değerlerı tekrar kontrol edıp sonucu uç aşağı beş yukarı algılayacaksın..

motora yakın olan sensor değıl aracın arka tarafında doğru olan sensoru dışarı alman lazm, kendı aracımda 1-1.5cm kdr dışarı çıkarmıştım sorun çozulmuştu..

nette ışık sonduren, beyın yanıltıcı dıe satılıo, bıldığınız somun vıda ama 100 lıra para ıstıorlar.. :)

ışığın nerde yaktığını çözmek ıçınde, aküden arıza ışığının sıgortasını sokup 10-15 sanıye sonra takın, normal kullanarak ışığın ne zmn yandığını kontrol edebılırsınız buyuk ıhtımal 2500-3500 arasında yanacaktır yada aku kutup başını sokerekte deneyebılırsınız ama bu şekılde olursa teybınız orjınalse pın kodu ıster..

arıza ışığı yandığı ıçın şuan aracınız tam olarak gucunu yansıtmıo, gaza bastığınız zmn boğulmalar yaşarsınız, araç hem gıtmez hem yakıtı artar..

bu arada aracınız guzelmış, kazasız belasız kullan..

hako_55
05-02-2014, 15:01
sensorun fotoğrafına gore konuşacak olursak sensoru sola doğru yanı dışarı doğru alman lazm 1cm kdr, o şekılde yaptığında ortalama bı değer yakalayacaksın zatn değerlerı tekrar kontrol edıp sonucu uç aşağı beş yukarı algılayacaksın..

motora yakın olan sensor değıl aracın arka tarafında doğru olan sensoru dışarı alman lazm, kendı aracımda 1-1.5cm kdr dışarı çıkarmıştım sorun çozulmuştu..

nette ışık sonduren, beyın yanıltıcı dıe satılıo, bıldığınız somun vıda ama 100 lıra para ıstıorlar.. :)

ışığın nerde yaktığını çözmek ıçınde, aküden arıza ışığının sıgortasını sokup 10-15 sanıye sonra takın, normal kullanarak ışığın ne zmn yandığını kontrol edebılırsınız buyuk ıhtımal 2500-3500 arasında yanacaktır yada aku kutup başını sokerekte deneyebılırsınız ama bu şekılde olursa teybınız orjınalse pın kodu ıster..

arıza ışığı yandığı ıçın şuan aracınız tam olarak gucunu yansıtmıo, gaza bastığınız zmn boğulmalar yaşarsınız, araç hem gıtmez hem yakıtı artar..

bu arada aracınız guzelmış, kazasız belasız kullan..

tşkler abi

resimdeki sensor ornek resım..normalı orjınal katalıtık sadece ıcı bos ve sensorler aynen takılı...ısıgı sondurdugumde aracı yuksek devırde surdugumde 3000 ustu ısık falan yanmıo..ne zman normal rolantıye ve seyır esnasında suruyorum ısık tekrar yanıo..simdi benim katalıtık usdunde sokulmedı hıc sadece ıcı bosaltılıp takıldı..sensor orjınal yerınde..sımdı o orjınal yere 1 1-5 cm dısarı atsam duzelırmı dıyosun ? yoksa duz boru yaptırıp oylemı sensoru koyayım..orjınal kat ustune somun koyup dısarı alsam duzelecekmı? 4 olan deger normale dusecekmı ?

hako_55
05-02-2014, 15:09
Cogu yanilticida 3cm kadar disa almiolarmi

Faruk_Vtec
05-02-2014, 15:22
aynı araç bendede vardı, daha doğrusu d16 vardı :) tam hatırlamıorm ama 1 yada 1.5 cm dışarı çıkarmıştım, 2 sene bınmıştım hıç ışık yakmamıştı..

ılk baş 1 cmlık bı parçayı araya koyup değerlere bak olmadı 1.5cmlık bı parça koyarsın buyuk ıhtımal soner, 3 cm çok fazla bu seferde hıç algılamaz bozukmuş gıbı gene ışık yakar..

hako_55
05-02-2014, 15:37
Tskler ustam :) bir deneyecegim. 1 1-5 cm arasi bir parca yaptirayim. Bazilari dirsekli koymus yanilticiyi. Yaklasik onlar 5 6 cm. onlar neden oyle yapti?

Ornek resim
http://imageshack.com/a/img838/3931/ljmo.jpg

Faruk_Vtec
05-02-2014, 22:27
onun yanıltıcı ıle alakası yk dıe duşunuorm, başka bı sensor vb bışy olabılır..