PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bmw motoru ve elektrik tesisatından anlıyanlar yardım etsin lütfen



razzmatazz
17-10-2014, 16:44
arkadaşlar bende 93 model e36 kasa m40 motor 316 var araç otomatik vites çalışır haldeyken benzin kaçağından ön taraftan yandı motor elektrik tesisatı eridi sigorta kutusunun oralarda far tesisatında falan yanık yok temizlendi ankaradan aynı tesisattan çıkma bulundu şuanda motor falan araca yerleştirildi elektrik tesisatının bağlanması için elektrikçiye götürdük elektrikçi bmwden fazla anlıyan birisi değil açıkçası bulunduğum bölgede bmwden anlayan elektrikçi yok arkadaş elektrik tesisatını yerleştirdi gerekli tüm kabloları taktı sigorta kutusuna giden bobine giden şase kabloları vs. bağlandı fakat kontağı açtığımızda kadrandaki tüm ışıklar yanıyor röleleride açıyor marş basmıyor kontak açıldığında benzin pompasıda çalışmıyor enjektörde açmıyor bobinden distribütöre ateşlemede gitmiyor motor beynini 2 tane farklı beyinciye gösterdim ikiside sıkıntı olmadığını söyledi durum bundan ibaret şimdi merak ettiklerim şunlar

1. araç otomatik vites olduğu için motor tesisatından şanzımana giden kabloları takılı değilken ve şanzıman beyni takılı değilken araç çalışırmı?

2. motorun çalışması için hangi soketlerin hangi kabloların bağlı olması gerekiyor?

3. bu aracı çalıştırmak için nasıl bir yol izlemeliyim?

yardımcı olabilecek arkadaşlardan acil yardım istiyorum

ghibli06
17-10-2014, 16:54
aracın immobilizer lı mı?

razzmatazz
17-10-2014, 16:55
hayır hocam immobilizer yok

ghibli06
17-10-2014, 16:59
hayır hocam immobilizer yok

emin misin peki olmadığına?

MeRtCaN
17-10-2014, 17:01
Bmw den pek anlamam ama Honda larda otomatık vıtes konum sensoru (p) konumunda olmadıgı surece arac calısmaz

tesısatta boyle sey olabılır otomatık vıtes konum sensorunu baglamanız gerekebılır

razzmatazz
17-10-2014, 17:01
emin misin peki olmadığına?

evet aracın anahtarı bagaj kilidinde kaldığında anahtarı kesip içinde kalandan yeni bi anahtar yapmıştı anahtarcı immobilizer olmadığını söyledi kopyaladığı anahtar çalıştırıyor aracı ve aracın realoem den donanım bilgisine baktığımdada görünmüyor immobilizer

ghibli06
17-10-2014, 17:03
immo. olmadığına eminsek eğer; aldığınız tesisat otomatikten mi çıkma? vites konumlarını okuyabiliyor mu?

razzmatazz
17-10-2014, 17:04
Bmw den pek anlamam ama Honda larda otomatık vıtes konum sensoru (p) konumunda olmadıgı surece arac calısmaz

tesısatta boyle sey olabılır otomatık vıtes konum sensorunu baglamanız gerekebılır

evet hocam bahsettiğiniz olay benimde aklıma geliyor araç vitesteyken marş basmıyor ama en azından kontağı açınca benzin pompası çalışıyor diye biliyorum bende kontağı açtığımda sadece rölelerin açıldığı tık sesini duyuyorum ne benzin pompası açılıyor nede enjektörler bobinden elektrikte gitmiyor

razzmatazz
17-10-2014, 17:06
immo. olmadığına eminsek eğer; aldığınız tesisat otomatikten mi çıkma? vites konumlarını okuyabiliyor mu?

immobilizer kesinlikle yok hocam ondan eminim. aldığım tesisat otomatik araçtan çıkma elektrikçimle beraber benim yanan tesisatıda alıp ankarada çıkmacıdan aldık yıldız sanayi sitesinden ve tüm soketlerin pinlerini tek tek karşılaştırıp sayarak aldık birebir aynısı yani. vites konumlarını okuyabilmesi için şanzımana giden soketin takılı olması lazım sanırım ama onu takmamış elektrikçim takmadanda en azından bobinden elektrik gelebileceğini söyledi

ghibli06
17-10-2014, 17:07
elektrkçin bütün soketleri taksın bence... otm. tesisat sıkıntılıdır biraz...

razzmatazz
17-10-2014, 17:11
elektrkçin bütün soketleri taksın bence... otm. tesisat sıkıntılıdır biraz...

bende aynısını söyledim ama inatla bağladığım şekilde aracın çalışması gerekiyo diyor bulunduğumuz bölgede işinin ehli bi elektrik ustası olmadığından bizde el mahkum bişey diyemiyoruz hocam çok bilmişlik taslıyolar

ama ben şundan emin olmak istiyorum vites konum sensörü bağlı olmadığında en azından kontağı açtığımızda benzin pompası çalışmazmı? yani ben sadece marş motorunu kestiğini biliyorum diğer tüm ateşleme sistemini kesiyormu?

MeRtCaN
17-10-2014, 17:12
evet hocam bahsettiğiniz olay benimde aklıma geliyor araç vitesteyken marş basmıyor ama en azından kontağı açınca benzin pompası çalışıyor diye biliyorum bende kontağı açtığımda sadece rölelerin açıldığı tık sesini duyuyorum ne benzin pompası açılıyor nede enjektörler bobinden elektrikte gitmiyor

Muhtemel otomatık vıtes konum sensoru ıle ılgılı sıkıntı var sızın
o parcayı bulun takın arac calısacaktır

razzmatazz
17-10-2014, 17:29
Muhtemel otomatık vıtes konum sensoru ıle ılgılı sıkıntı var sızın
o parcayı bulun takın arac calısacaktır

ilk aklımıza krank sensörü geldi sıfırını taktık denedik yine aynı
benimde aklıma o geliyor birde öyle deniyelim bakalım ne olacak

razzmatazz
21-10-2014, 14:31
ateşlemeyi falan hallettik benzin pompasının bağlı olduğu röleden sinyal gitmiyormuş şuanda kontağı açınca benzin pompası çalışıyor ateşleme yapıyor enjektörlere elektrikte geliyor ama enjektörler açılmıyor şuanlık tek sorunumuz bu kaldı aracın çalışması için marşa basınca enjektörler yakıt püskürtmüyor marşı bırakınca 1 kez püskürtüp bırakıyor marş esnasında benzin püskürtmüyor

ReSuL
22-10-2014, 07:34
e30 larda benzin pompası marşa basınca çalışmaya başlar e36 dada bu durum aynı ise her ne kadar pompayı sonradan bi şekilde çalıştırsanız da olması gereken o değil. bu durumda yine e30 üzerinden fikir yürütecek olursak marşa bastığınızda çalışan benzin pompası ile birlikte araç krank da cevirdiği için devir okur ve ateşleme ve enjektörler de marş ile ya da devir ile çalışmaya başlar.. eğer otomatik vites araçlarda kranktan hariç şanzumanda da konum ya da devir okuyan bi sensör varsa ki ben olduğunu düşünüyorum tüm tesisatı bağlamadan niye çalışmıyo derdine düşmek sizi yorar. araç manuel olsaydı bu bağlantı ile ustanın dediği gibi çalışması gerekirdi ama otomatik olunca bunu göz önünde bulundurmak lazım..

razzmatazz
22-10-2014, 08:44
e30 larda benzin pompası marşa basınca çalışmaya başlar e36 dada bu durum aynı ise her ne kadar pompayı sonradan bi şekilde çalıştırsanız da olması gereken o değil. bu durumda yine e30 üzerinden fikir yürütecek olursak marşa bastığınızda çalışan benzin pompası ile birlikte araç krank da cevirdiği için devir okur ve ateşleme ve enjektörler de marş ile ya da devir ile çalışmaya başlar.. eğer otomatik vites araçlarda kranktan hariç şanzumanda da konum ya da devir okuyan bi sensör varsa ki ben olduğunu düşünüyorum tüm tesisatı bağlamadan niye çalışmıyo derdine düşmek sizi yorar. araç manuel olsaydı bu bağlantı ile ustanın dediği gibi çalışması gerekirdi ama otomatik olunca bunu göz önünde bulundurmak lazım..

dediğiniz mantıklı hocam bilmiyordum benzin pompasının marşa basınca çalıştığını şuanda aracın bağladığımız soketleri krank sensörü , şanzıman konum sensörü , rolanti motoru , gaz kelebeğinin altındaki potansiyometre , 4. bujiden gelen okuyucu sensör birde akış metre bağlı. Başka takmamız gereken birşey varmı acaba şanzımanda konum sensörü birde kilometre sensöründen başka sensör yok

ReSuL
22-10-2014, 10:45
motor sıcaklık sensörü kalmış.. eğer düşündüğümüz gibi deviri sanzumandan alan ya da daha önce bahsedildiği gibi vitesin P de olup olmadığını gösteren bi sensör yoksa bu durumda krank sensörün ilk akla gelen sebep.. krank sensörünün tesisatı ya da sensörün kendisi kontrol edilmesi lazım ama otomatik şanzuman faktörünü göz ardı etmeyelim.. bence iki ihtimal var ya devir görmüyo araba ya da şanzumanın bulunduğu vites ile alakalı bi durum var.. tam bilmediğim için otomatikleri fikir yürütemiyorum ama bildiğim kadarıyla her viteste marşa basamazsın... bide marş yaparken frene de bamazsan gene marş yapmıyo yeniler E36 larda da durum aynı mı bilmiyorum..

razzmatazz
22-10-2014, 11:03
motor sıcaklık sensörü kalmış.. eğer düşündüğümüz gibi deviri sanzumandan alan ya da daha önce bahsedildiği gibi vitesin P de olup olmadığını gösteren bi sensör yoksa bu durumda krank sensörün ilk akla gelen sebep.. krank sensörünün tesisatı ya da sensörün kendisi kontrol edilmesi lazım ama otomatik şanzuman faktörünü göz ardı etmeyelim.. bence iki ihtimal var ya devir görmüyo araba ya da şanzumanın bulunduğu vites ile alakalı bi durum var.. tam bilmediğim için otomatikleri fikir yürütemiyorum ama bildiğim kadarıyla her viteste marşa basamazsın... bide marş yaparken frene de bamazsan gene marş yapmıyo yeniler E36 larda da durum aynı mı bilmiyorum..

hararet müşirlerini yazmayı unutmuşum hocam onlarında ikiside takılı vaziyette şuan.. Krank sensörü arızalı olduğu zaman benim bildiğim hiç ateşleme yapmaz şanzumandaki sensörde dediğiniz gibi sadece P ve N konumunda marş basmasını sağlıyo diğer konumlarda marşı kesiyor araç yanmadan önce frene basmadanda çalışıyordu hocam şuan vites konum sensörü takılı tesisata onda bir sıkıntı görünmüyor enjektör kütüğünü söküp denedik ilk marşa çok hafif bi püskürtme oluyo enjektörlerde marş devam ederken tık yok marşı bırakınca yine çok hafif bi pıslatma oluyo bence otomatik vitesin ateşleme sistemi manuelinkinden farklı değildir hocam tek fark şanzuman konumuna göre marş yapması diye biliyorum onun dışında şanzumanla başka bi bağlantısı yok

ReSuL
22-10-2014, 11:31
ateşlemeyi her durumda devamlı alıyabilir musunuz?? tek sıkıntı enjektörler mi?? yada yakıt mı?

razzmatazz
22-10-2014, 12:39
ateşlemeyi her durumda devamlı alıyabilir musunuz?? tek sıkıntı enjektörler mi?? yada yakıt mı?

evet hocam ateşlemede hiç bir sıkıntı yok şuanda kelebek boğazından balata spreyi sıkıp marşa basıyoruz araç ateşliyor devir alıyor tek sorun enjektörlerden benzin püskürtmemesi enjektörlere kadar benzin geliyor basınç regülatörünüde sıfır taktık ondada bir problem yok

ReSuL
22-10-2014, 13:36
bu yanma sırasında beyin zarar görmüş olabilir mi? enjektör mofsetleri beyinin içinde yandıysa bi ihtimal.. bu durumda başka bi beyin takıp denemek en kestirme çözüm olacaktır ama buna imkan var mı bilmiyorum..

razzmatazz
22-10-2014, 13:54
bu yanma sırasında beyin zarar görmüş olabilir mi? enjektör mofsetleri beyinin içinde yandıysa bi ihtimal.. bu durumda başka bi beyin takıp denemek en kestirme çözüm olacaktır ama buna imkan var mı bilmiyorum..

ilk başta o aklımıza gelmişti aynı kodlu beyinden bulamadığımız için 2 tane farklı beyinciye gösterdik test edildi bilgisayara bağlandı ikiside motor beyninde herhangi bir sıkıntı olmadığını söyledi zaten öyle bişey olsa enjektörlere elektrik gelmez diye düşünüyorum hocam

ReSuL
22-10-2014, 14:45
yanlış biliyor olabilirim ama enjektörlere devamlı artı gelir beyin eksi tetik gönderir die bi bilgi var aklımda doğruluğundan emin olmamakla birlikte paylaşıyım bu bilgiyi..
şu halde kontağı açıyorsunuz marşa basıyosunuz benzin pompası çalışıyo ateşleme devamlı geliyo sadece benzin enjektörleri çalışmıyorsa ve aracın çalışmama sebebi benzin enjektörleri ise ben olsam önce enjektör tesisatını bi kes daha kontrol ederdim enjektör sıralaması doğru mu tesisatta kopuk var mı sonra da geriye beyin kalıyo..

balata spreyi ile araç calışıp devirlenirken bi sıkıntı yoksa ateşlemeden eminiz bu durumda yakıt elemanları kalıyo..

razzmatazz
24-10-2014, 08:40
yanlış biliyor olabilirim ama enjektörlere devamlı artı gelir beyin eksi tetik gönderir die bi bilgi var aklımda doğruluğundan emin olmamakla birlikte paylaşıyım bu bilgiyi..
şu halde kontağı açıyorsunuz marşa basıyosunuz benzin pompası çalışıyo ateşleme devamlı geliyo sadece benzin enjektörleri çalışmıyorsa ve aracın çalışmama sebebi benzin enjektörleri ise ben olsam önce enjektör tesisatını bi kes daha kontrol ederdim enjektör sıralaması doğru mu tesisatta kopuk var mı sonra da geriye beyin kalıyo..

balata spreyi ile araç calışıp devirlenirken bi sıkıntı yoksa ateşlemeden eminiz bu durumda yakıt elemanları kalıyo..

ateşleme kontrol edildi hocam sıkıntı yok tamircim şuan yakıt basınç regülatöründe sıkıntı olabiliceğini söylüyor ama araç yandıktan sonra üzerindeki regülatörün numarasını alıp almanyadaki bosch fabrikasından sıfır olarak getirttik istanbuldaki bi aracı firma sayesinde yani sıfır regülatörde ne sıkıntı çıkıcak aklım almıyor basıncıda eskisiyle aynı 3 bar çalışıp çalışmadığını nasıl kontrol edebilirim

ReSuL
24-10-2014, 17:40
Eskisi duruyosa eskinin içini bosalttir bi tane ayarlanabilir benzin regulatoru al tak uzerindeki saatten benzin basincini da gorebilirsin ilerde bi sikinti oldugunda benzin pompasi vs gibi arizalar basinca bakilarak kolayca bilunabilir.. bu arada enjektore sinyal gelip gelmedigini kontrol etseniz?? Beyinden enjektorlere sinyal geliyo mu enjektorler calisiyo mu emin olmak lazim

razzmatazz
24-10-2014, 18:27
Eskisi duruyosa eskinin içini bosalttir bi tane ayarlanabilir benzin regulatoru al tak uzerindeki saatten benzin basincini da gorebilirsin ilerde bi sikinti oldugunda benzin pompasi vs gibi arizalar basinca bakilarak kolayca bilunabilir.. bu arada enjektore sinyal gelip gelmedigini kontrol etseniz?? Beyinden enjektorlere sinyal geliyo mu enjektorler calisiyo mu emin olmak lazim

eskisini attık hocam gaz kelebeğine giden yerden benzin kaçırıyodu o yüzden değiştirdik zaten aynen dediğiniz mantıklı ama regülatördemi arıza var başka biyerdemi onu çözemedik daha regülatörden emin olsak değiştiricem hemen.
enjektörlerin 4 ünede beyinden sinyal geliyor elektrikçim baktı sıkıntı yok nedir problem çözemedik bir türlü 5 aydır bu araçla uğraşıyorum valla bunaldım hocam yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik arabayı çalıştırmamıza ramak kaldı tek engel enjektörlerin yakıt püskürtmemesi :(
Acaba benzin pompasının basıncı düşükse yapabilirmi çünkü yanmadan önce araç çok geç çalışıyodu 5 - 6 marşta anca çalışıyodu çalışınca da gaza geçene kadar gaz yemiyodu gaza geçtiği an normale dönüyodu

ReSuL
27-10-2014, 17:10
Onu anlamasi kolay.. enjektor kutugune giren benzin hattini ayirip marsa basin yada arka koltugu kaldirip direk depodan cikistan da kontrol edebilirsiniz.. peki hic yanginda enjektorler hasar gormus olabilir mi..

razzmatazz
27-10-2014, 17:26
Onu anlamasi kolay.. enjektor kutugune giren benzin hattini ayirip marsa basin yada arka koltugu kaldirip direk depodan cikistan da kontrol edebilirsiniz.. peki hic yanginda enjektorler hasar gormus olabilir mi..

hocam bugün yeni benzin pompası taktık çalışan bi arabadan aynı numaralı regülatör taktık denedik yine olmadı yine püskürtmüyor enjektörler yani basınçla ilgili bi sorunumuz yok.

enjektörlerden 1 tanesi kenarından hafif yanmıştı benzin kaçırıyodu yenisini taktık aynı oem numaralı orjinal

enjektörlere bugün tek tek direk elektrik verip denedik gayet sağlıklı bi şekilde püskürtüyor dördüde. enjektör soketlerinede beyinden elektrik geliyor onuda test ettik ama açtırmıyor enjektörleri

ReSuL
28-10-2014, 07:23
enjektör soketlerine beyinden elektrik geliyo derken bunu biraz açar mısın nasıl ölçüyosunuz?? normalde eksi sinyal gelmesi lazım.. enejktörlerin çalıştığından regülatörden ve benzin pompasından eminseniz ya tesisat ya da beyin kalıyo geriyo.. enjektör soketlerinin doğru sıralama ile takıldığını varsayarak..

bence hazır çalışan bi arabayı bulmuşken beyini tak dene.. o da olmadı tesisat bi daha gözden gececek..

razzmatazz
01-11-2014, 08:20
hocam enjektörlerin sorununuda çözdük çok şükür sigorta kutusundan farın oraya giden kabloların arasında şaseye bağlanan bi kablo varmış onu takmadığımız için enjektör tetiklemeleri zayıf geliyormuş onu taktık şimdi tıkır tıkır çalışıyo enjektörler canavar gibi püskürtüyo bugün motor tamircim gelip emme manifoldunu hava borularını falan toplıycak marşa basıcaz Allahın izniyle inşallah sorunsuz bi şekilde çalışır gelişmeleri yazarım tekrar buraya

ghibli06
01-11-2014, 09:19
hocam enjektörlerin sorununuda çözdük çok şükür sigorta kutusundan farın oraya giden kabloların arasında şaseye bağlanan bi kablo varmış onu takmadığımız için enjektör tetiklemeleri zayıf geliyormuş onu taktık şimdi tıkır tıkır çalışıyo enjektörler canavar gibi püskürtüyo bugün motor tamircim gelip emme manifoldunu hava borularını falan toplıycak marşa basıcaz Allahın izniyle inşallah sorunsuz bi şekilde çalışır gelişmeleri yazarım tekrar buraya

geçmiş olsun, sana dediğim gibi ustan tesisatı tam toplamalı diye ama bunu tam yapacak usta sayısı da az maalesef...

razzmatazz
01-11-2014, 09:40
geçmiş olsun, sana dediğim gibi ustan tesisatı tam toplamalı diye ama bunu tam yapacak usta sayısı da az maalesef...

sağolasın hocam bulunduğum yerde malesef dediğiniz gibi elektrik ustasının sayısı 10 parmağı geçmez kime gösterdiysem aracı gözü korktu yapamam uğraşamam falan kıvırdılar hep. En sonunda bu ben bu arabayı çalıştırırım dedi mecbur bıraktık el mahkum kendisindede aynısının 94 modeli var dedim en azından ondan kopya çekerek falan yapar bu noktaya kadar getirdi çok şükür ama hep yarım yamalak iş yaptığı için uğraştı tam olarak tüm soketleri kabloları bağlasaydı belkide bukadar uzun sürmiycekti neyse ki şuan araçta ateşlemede var enjektörlerde açıyor

ReSuL
03-11-2014, 07:16
geçmiş olsun..

razzmatazz
03-11-2014, 08:28
geçmiş olsun..

teşekkürler aracı sorunsuz bir şekilde çalıştırdık çok şükür tek marşta aldı akışmetresi rölenti motoru falan daha bağlanmadığı için her yerden hava aldığı için biraz yüksek devirde çalıştı rölantide elektrikçim bugün son rütuşları yapıcak sonra motorcuma geçicez ordada motorla ilgili son ayarlar yapıldıktan sonra nasipse büyük işimiz biticek kaportayada girdikmi yürümeye devam edicez

vinz
07-11-2014, 23:26
geçmiş olsun sorun neymiş nasıl çözdünüz?

razzmatazz
08-11-2014, 08:39
geçmiş olsun sorun neymiş nasıl çözdünüz?

sağolasın ilk başta sorunumuz ateşlemenin olmamasıydı sigorta kutusunun içinde benzin pompasının rölesi var ondan pompaya sinyal gitmiyormuş onu çözdük hallettik kontağı açınca pompa çalışmaya başladı ateşlemede geldi bu seferde enjektörler benzin püskürtmüyordu elektrik geliyodu meğerse düşük elektrik geldiği için enjektörler açmıyormuş sigorta kutusundan farların oraya giden tesisatta şaseye bağlanan iki tane kablo var birini takmışız birini takmamışız ikiside takılı olunca enjektörler canavar gibi çalışmaya başladı marşa bastık çok şükür arabayı çalıştırdık