User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
36 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Bmw motoru ve elektrik tesisatından anlıyanlar yardım etsin lütfen

  1. #1
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Bmw motoru ve elektrik tesisatından anlıyanlar yardım etsin lütfen

    arkadaşlar bende 93 model e36 kasa m40 motor 316 var araç otomatik vites çalışır haldeyken benzin kaçağından ön taraftan yandı motor elektrik tesisatı eridi sigorta kutusunun oralarda far tesisatında falan yanık yok temizlendi ankaradan aynı tesisattan çıkma bulundu şuanda motor falan araca yerleştirildi elektrik tesisatının bağlanması için elektrikçiye götürdük elektrikçi bmwden fazla anlıyan birisi değil açıkçası bulunduğum bölgede bmwden anlayan elektrikçi yok arkadaş elektrik tesisatını yerleştirdi gerekli tüm kabloları taktı sigorta kutusuna giden bobine giden şase kabloları vs. bağlandı fakat kontağı açtığımızda kadrandaki tüm ışıklar yanıyor röleleride açıyor marş basmıyor kontak açıldığında benzin pompasıda çalışmıyor enjektörde açmıyor bobinden distribütöre ateşlemede gitmiyor motor beynini 2 tane farklı beyinciye gösterdim ikiside sıkıntı olmadığını söyledi durum bundan ibaret şimdi merak ettiklerim şunlar

    1. araç otomatik vites olduğu için motor tesisatından şanzımana giden kabloları takılı değilken ve şanzıman beyni takılı değilken araç çalışırmı?

    2. motorun çalışması için hangi soketlerin hangi kabloların bağlı olması gerekiyor?

    3. bu aracı çalıştırmak için nasıl bir yol izlemeliyim?

    yardımcı olabilecek arkadaşlardan acil yardım istiyorum

  2. #2
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın immobilizer lı mı?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  3. #3
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayır hocam immobilizer yok

  4. #4
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı razzmatazz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayır hocam immobilizer yok
    emin misin peki olmadığına?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  5. #5
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bmw den pek anlamam ama Honda larda otomatık vıtes konum sensoru (p) konumunda olmadıgı surece arac calısmaz

    tesısatta boyle sey olabılır otomatık vıtes konum sensorunu baglamanız gerekebılır

  6. #6
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    emin misin peki olmadığına?
    evet aracın anahtarı bagaj kilidinde kaldığında anahtarı kesip içinde kalandan yeni bi anahtar yapmıştı anahtarcı immobilizer olmadığını söyledi kopyaladığı anahtar çalıştırıyor aracı ve aracın realoem den donanım bilgisine baktığımdada görünmüyor immobilizer

  7. #7
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    immo. olmadığına eminsek eğer; aldığınız tesisat otomatikten mi çıkma? vites konumlarını okuyabiliyor mu?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  8. #8
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bmw den pek anlamam ama Honda larda otomatık vıtes konum sensoru (p) konumunda olmadıgı surece arac calısmaz

    tesısatta boyle sey olabılır otomatık vıtes konum sensorunu baglamanız gerekebılır
    evet hocam bahsettiğiniz olay benimde aklıma geliyor araç vitesteyken marş basmıyor ama en azından kontağı açınca benzin pompası çalışıyor diye biliyorum bende kontağı açtığımda sadece rölelerin açıldığı tık sesini duyuyorum ne benzin pompası açılıyor nede enjektörler bobinden elektrikte gitmiyor

  9. #9
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    immo. olmadığına eminsek eğer; aldığınız tesisat otomatikten mi çıkma? vites konumlarını okuyabiliyor mu?
    immobilizer kesinlikle yok hocam ondan eminim. aldığım tesisat otomatik araçtan çıkma elektrikçimle beraber benim yanan tesisatıda alıp ankarada çıkmacıdan aldık yıldız sanayi sitesinden ve tüm soketlerin pinlerini tek tek karşılaştırıp sayarak aldık birebir aynısı yani. vites konumlarını okuyabilmesi için şanzımana giden soketin takılı olması lazım sanırım ama onu takmamış elektrikçim takmadanda en azından bobinden elektrik gelebileceğini söyledi

  10. #10
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elektrkçin bütün soketleri taksın bence... otm. tesisat sıkıntılıdır biraz...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  11. #11
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    elektrkçin bütün soketleri taksın bence... otm. tesisat sıkıntılıdır biraz...
    bende aynısını söyledim ama inatla bağladığım şekilde aracın çalışması gerekiyo diyor bulunduğumuz bölgede işinin ehli bi elektrik ustası olmadığından bizde el mahkum bişey diyemiyoruz hocam çok bilmişlik taslıyolar

    ama ben şundan emin olmak istiyorum vites konum sensörü bağlı olmadığında en azından kontağı açtığımızda benzin pompası çalışmazmı? yani ben sadece marş motorunu kestiğini biliyorum diğer tüm ateşleme sistemini kesiyormu?

  12. #12
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı razzmatazz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet hocam bahsettiğiniz olay benimde aklıma geliyor araç vitesteyken marş basmıyor ama en azından kontağı açınca benzin pompası çalışıyor diye biliyorum bende kontağı açtığımda sadece rölelerin açıldığı tık sesini duyuyorum ne benzin pompası açılıyor nede enjektörler bobinden elektrikte gitmiyor
    Muhtemel otomatık vıtes konum sensoru ıle ılgılı sıkıntı var sızın
    o parcayı bulun takın arac calısacaktır

  13. #13
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Muhtemel otomatık vıtes konum sensoru ıle ılgılı sıkıntı var sızın
    o parcayı bulun takın arac calısacaktır
    ilk aklımıza krank sensörü geldi sıfırını taktık denedik yine aynı
    benimde aklıma o geliyor birde öyle deniyelim bakalım ne olacak

  14. #14
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ateşlemeyi falan hallettik benzin pompasının bağlı olduğu röleden sinyal gitmiyormuş şuanda kontağı açınca benzin pompası çalışıyor ateşleme yapıyor enjektörlere elektrikte geliyor ama enjektörler açılmıyor şuanlık tek sorunumuz bu kaldı aracın çalışması için marşa basınca enjektörler yakıt püskürtmüyor marşı bırakınca 1 kez püskürtüp bırakıyor marş esnasında benzin püskürtmüyor

  15. #15
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    e30 larda benzin pompası marşa basınca çalışmaya başlar e36 dada bu durum aynı ise her ne kadar pompayı sonradan bi şekilde çalıştırsanız da olması gereken o değil. bu durumda yine e30 üzerinden fikir yürütecek olursak marşa bastığınızda çalışan benzin pompası ile birlikte araç krank da cevirdiği için devir okur ve ateşleme ve enjektörler de marş ile ya da devir ile çalışmaya başlar.. eğer otomatik vites araçlarda kranktan hariç şanzumanda da konum ya da devir okuyan bi sensör varsa ki ben olduğunu düşünüyorum tüm tesisatı bağlamadan niye çalışmıyo derdine düşmek sizi yorar. araç manuel olsaydı bu bağlantı ile ustanın dediği gibi çalışması gerekirdi ama otomatik olunca bunu göz önünde bulundurmak lazım..
    E30 - 3.18is supercharged...

  16. #16
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    e30 larda benzin pompası marşa basınca çalışmaya başlar e36 dada bu durum aynı ise her ne kadar pompayı sonradan bi şekilde çalıştırsanız da olması gereken o değil. bu durumda yine e30 üzerinden fikir yürütecek olursak marşa bastığınızda çalışan benzin pompası ile birlikte araç krank da cevirdiği için devir okur ve ateşleme ve enjektörler de marş ile ya da devir ile çalışmaya başlar.. eğer otomatik vites araçlarda kranktan hariç şanzumanda da konum ya da devir okuyan bi sensör varsa ki ben olduğunu düşünüyorum tüm tesisatı bağlamadan niye çalışmıyo derdine düşmek sizi yorar. araç manuel olsaydı bu bağlantı ile ustanın dediği gibi çalışması gerekirdi ama otomatik olunca bunu göz önünde bulundurmak lazım..
    dediğiniz mantıklı hocam bilmiyordum benzin pompasının marşa basınca çalıştığını şuanda aracın bağladığımız soketleri krank sensörü , şanzıman konum sensörü , rolanti motoru , gaz kelebeğinin altındaki potansiyometre , 4. bujiden gelen okuyucu sensör birde akış metre bağlı. Başka takmamız gereken birşey varmı acaba şanzımanda konum sensörü birde kilometre sensöründen başka sensör yok

  17. #17
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor sıcaklık sensörü kalmış.. eğer düşündüğümüz gibi deviri sanzumandan alan ya da daha önce bahsedildiği gibi vitesin P de olup olmadığını gösteren bi sensör yoksa bu durumda krank sensörün ilk akla gelen sebep.. krank sensörünün tesisatı ya da sensörün kendisi kontrol edilmesi lazım ama otomatik şanzuman faktörünü göz ardı etmeyelim.. bence iki ihtimal var ya devir görmüyo araba ya da şanzumanın bulunduğu vites ile alakalı bi durum var.. tam bilmediğim için otomatikleri fikir yürütemiyorum ama bildiğim kadarıyla her viteste marşa basamazsın... bide marş yaparken frene de bamazsan gene marş yapmıyo yeniler E36 larda da durum aynı mı bilmiyorum..
    E30 - 3.18is supercharged...

  18. #18
    razzmatazz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor sıcaklık sensörü kalmış.. eğer düşündüğümüz gibi deviri sanzumandan alan ya da daha önce bahsedildiği gibi vitesin P de olup olmadığını gösteren bi sensör yoksa bu durumda krank sensörün ilk akla gelen sebep.. krank sensörünün tesisatı ya da sensörün kendisi kontrol edilmesi lazım ama otomatik şanzuman faktörünü göz ardı etmeyelim.. bence iki ihtimal var ya devir görmüyo araba ya da şanzumanın bulunduğu vites ile alakalı bi durum var.. tam bilmediğim için otomatikleri fikir yürütemiyorum ama bildiğim kadarıyla her viteste marşa basamazsın... bide marş yaparken frene de bamazsan gene marş yapmıyo yeniler E36 larda da durum aynı mı bilmiyorum..
    hararet müşirlerini yazmayı unutmuşum hocam onlarında ikiside takılı vaziyette şuan.. Krank sensörü arızalı olduğu zaman benim bildiğim hiç ateşleme yapmaz şanzumandaki sensörde dediğiniz gibi sadece P ve N konumunda marş basmasını sağlıyo diğer konumlarda marşı kesiyor araç yanmadan önce frene basmadanda çalışıyordu hocam şuan vites konum sensörü takılı tesisata onda bir sıkıntı görünmüyor enjektör kütüğünü söküp denedik ilk marşa çok hafif bi püskürtme oluyo enjektörlerde marş devam ederken tık yok marşı bırakınca yine çok hafif bi pıslatma oluyo bence otomatik vitesin ateşleme sistemi manuelinkinden farklı değildir hocam tek fark şanzuman konumuna göre marş yapması diye biliyorum onun dışında şanzumanla başka bi bağlantısı yok

  19. #19
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ateşlemeyi her durumda devamlı alıyabilir musunuz?? tek sıkıntı enjektörler mi?? yada yakıt mı?
    E30 - 3.18is supercharged...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •