Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : yeni leon tdi hakkında biligisi olan!



golfcu0101
19-10-2014, 14:19
Arkadaşlar nasipse yeni kasa leon tdi düşünüyorum gibi fr-17 jant ve sunrof ekleterek.bu ikinci el piyasasında eniyisi sıfır almak dedim.ama bu kasa ve motor,iç hacim genişlik vs hakkında bilgisi olanlar varsa görüş önerileri nelerdir?

i-vtec07
19-10-2014, 14:29
Çok mantıklı tercih bence:icon_tup: şuana kadar duyduğum tek kronik sorunu yakıt deposundan ses gelmesi. bayide baktım iç hacmide iyi 1.82 yim bana göre gayet rahat ve ferah. ayrıca led paket li olmalı mutlaka :)

hayırlı olsun şimdiden.

Gökhan Bilgin
19-10-2014, 15:11
1.6tdi style paket güzel araç led paket ve sunroof ekletin ve kesinlikle sıfır alın ilandakilerin hepsi bonzai içip açıyor sanırım sıfırdan fazla bilen yazan var ben fr kullanıyorum yakıtı gerçekten muazzam tdi daha da azdır yani hayırlı olsun şimdiden size :)

golfcu0101
19-10-2014, 15:17
Eyvallah yakın zamanda golf 6 tsi 122 likten ayrıldım yakıt belimi büktü işin gerçeği gerçi arabanın yakıt değerleri iyi ***** benzin :(
Yakıt deposundaki ses nadir oluyor golf 6 larda da vardı ama ben hiç duymadım :)
Bana lazım olan dayanıklılık, motor,mekanik, bagaj,arka diz mesafasi vs golften daha hesaplı ve donanımlı olduğu zaten aşikar.

OnurÖzden
19-10-2014, 15:20
Fikir verebilir, tarafsız test yaparlar :)


http://www.youtube.com/watch?v=LF2wNt3TBuk

http://www.youtube.com/watch?v=LF2wNt3TBuk

Gökhan Bilgin
19-10-2014, 16:25
Abi depoda dalga kıran yok ondan ama ben daha full depo görmediğimden duymadım :D ama trim sesi gerçeğini bilerek alın yoksa arabadan soğursunuz :)

golfcu0101
19-10-2014, 16:51
Video yu izledim bende arka süspansiyon dan korkuyorum hayal kırıklığı olursa soğurum araçtan.
Trim seslerine pek takılmam doğrusu ;)
Daha tam karar veremedim temiz bi golf 6 dizel confortline bulursam gene golfe ama dizele dönerim bakacaz.

levent
19-10-2014, 17:00
A3 te de torsiyon var, A3 ile Golf çok yakın diyolar Leon daha sesli çalışıyor diyorlar arka süspansiyon için fakat yolda acayip dengeliydi A3.. Bence korkunuz süspansiyon olmasın. İlla ki pahalı kardeşlerine göre eksikleri olacak fakat temelde aynı ve çok iyi iş yapan bir şeyi çok kötü olacak şekilde bozabileceklerini düşünmüyorum :)

Y.Emre
19-10-2014, 17:34
Levent hatırlıyormusun hacım vag'ın torsiyon olayını ilk duyurduğunda torsiyon var torsiyon var tarzı bir yere gelmiştik :) Otopark'ın videosu onu anımsattı bana :D

golfcu0101
19-10-2014, 17:48
Vallaha netteki videolarda yabancı sitelerde hep arka tarafı eksi puan alıyor çabuk bıraktığı için ama esp yeterli iş yapıyormuş oda ayrı tabi telafi babında

levent
19-10-2014, 17:48
torsiyonda;

alman > japon > fransız diyorum ben :D

B.Koçer
19-10-2014, 17:51
Abi depoda dalga kıran yok ondan ama ben daha full depo görmediğimden duymadım :D ama trim sesi gerçeğini bilerek alın yoksa arabadan soğursunuz :)

Ben bir çok kez full depo dolaştım hiç benzin sesi duymadım :D

Gökhan Bilgin
19-10-2014, 17:55
Ben bir çok kez full depo dolaştım hiç benzin sesi duymadım :D

Sen hep cavlıyon ondan kanka ahaha :D

Kadyr
19-10-2014, 18:20
Arabayi begenmismis ulan o anlattiklarina gore araba tirt ozaman

öskür
19-10-2014, 18:52
valla ben eve aldım 1 ay kdr önce sıfır km tdi style paket 17 jant lı.aynı donanımda golf alsam 17bin falan fazla vermem gerekıyordu:)
cok mantıklı araba,yüruyen aksam bıraz sert sebebi zate ***** ama golf ve a3 te aynı yuruyene sahip sadece amort farklılıgından az daha yumusaklar okadar.
inanılmaz az yakıo,1500km oldu trim sesi vs yok şimdilik
kesinlikle tavsiye ederim

Kadyr
19-10-2014, 19:16
amortısor sert ve yol tutus kotu ıse coli ile çözülür sanırım.

golfcu0101
19-10-2014, 19:51
Sanırım 5 lik bi yay çözer işi ;)
Ama garanti kapsamında sorun olurmu işte?
Yakıt hakkında nette baya guzel yorumlar var evet.

MaXiGörKy
19-10-2014, 20:25
torsiyon ile dingil farklı şeyler. son kasa 1.6 tdi larda bildiğiniz dingil var:)

sunuda belirtmek isterim. coilover ile dünyası değişiyor.

levent
19-10-2014, 20:57
torsiyon ile dingil farklı şeyler. son kasa 1.6 tdi larda bildiğiniz dingil var:)

sunuda belirtmek isterim. coilover ile dünyası değişiyor.

Torsiyonun da çeşitleri var, twist beam, h beam gibi..

vag mk7 platformundakiler twist beam olarak geçer lügatta esas olarak. :)

h beam için ise en yakın örnek e12 ve e15 corolla lar.

optimus_prime
19-10-2014, 21:03
benimde askerden sonra ciddi düşündüğüm bir araç sıfır araç almayı mantıklı bulmam genelde ama bu araç diğer markadakilere göre sıfır fiyatıyla f-p ürünü yanlız led paket kesin alınması lazım

MaXiGörKy
19-10-2014, 21:20
Torsiyonun da çeşitleri var, twist beam, h beam gibi..

vag mk7 platformundakiler twist beam olarak geçer lügatta esas olarak. :)

h beam için ise en yakın örnek e12 ve e15 corolla lar.

ewt twist beam var. ayar yapılamıyor. kısacası sabit düz dingil:)

bağımsız olanlarıda multi-link olarak geçer.

Vtec_2
19-10-2014, 21:59
selamlar, kismetse yakin zamanda tek kapi dizel olarak leon alacagim. 4 kapililarla arada fark varmi birde 1 depo ile yapilan km nedir.

Y.Emre
19-10-2014, 22:09
ewt twist beam var. ayar yapılamıyor. kısacası sabit düz dingil:)

bağımsız olanlarıda multi-link olarak geçer.

Üretici izin vermedikten sonra hiçbir torsiyon sisteminde ayar yapamazsın. twist-h-c vs beam olması neredeyse sadece ortadaki beam'in yük/deforme eğrisini değiştiriyor. Yalnız arka süspansiyonu tartışmamız konu sahibinin hoşuna gider mi bilmem :)

MaXiGörKy
19-10-2014, 22:39
106 gti veya 306 gti ya bakarsan ne demek istedigimi anlarsin.

Zaten bu yüzden leon konforlu degil.

1 sene 306 gti ya bindim. Arka tarafi leondan daha konforlu ve yol tutusu zaten tartisilmaz. Neyse arka taraf bir yana,

Arabada eksik yanlar var ozellikle arabayi dinlerseniz cok ses duyarsiniz ama bunlari duzeltiyorlar. Sanmayinki golf de de sorun yok. Golfde de sorun var. Bence genel olarak fiyatina gore guzel.

Suan bence tek sikinti motor sogukken olan silkeleme ve sikirdama. Bunun sebebide yazilimsal. Yurt disinda guncel versiyon cikmasina ragmen, burada hala bu guncellemeyi yansitmadilar. Bello bir sure sonra Türkiye'de de gunceleme olacak

Sert@ç
19-10-2014, 23:01
Arabadan ciddi ciddi anlayan 3 kişi bindirin bakalım anlayacak mı arkanın torsiyon olduğu
Şehir içinde mümkün deği anlamanız
Gazlasanız virajda belki hafif arkayı bırakmadan anlarsınız oda esp çoktan devreye giriyo
Girmeye başlamadan önce ciddi yol limitleri var zaten (ilk turanzalar sökülcek pzero veya conti sc5 filan alıncak)
Herşeyiyle sınıfında fiyat/kalite olarak çok iyi aynı donanım bi a3 golf 100bine yakın hatta a3 geçiyor

Y.Emre
19-10-2014, 23:52
106 gti veya 306 gti ya bakarsan ne demek istedigimi anlarsin.

Zaten bu yüzden leon konforlu degil.

1 sene 306 gti ya bindim. Arka tarafi leondan daha konforlu ve yol tutusu zaten tartisilmaz. Neyse arka taraf bir yana,

Arabada eksik yanlar var ozellikle arabayi dinlerseniz cok ses duyarsiniz ama bunlari duzeltiyorlar. Sanmayinki golf de de sorun yok. Golfde de sorun var. Bence genel olarak fiyatina gore guzel.

Suan bence tek sikinti motor sogukken olan silkeleme ve sikirdama. Bunun sebebide yazilimsal. Yurt disinda guncel versiyon cikmasina ragmen, burada hala bu guncellemeyi yansitmadilar. Bello bir sure sonra Türkiye'de de gunceleme olacak


106, 206 yada 306daki torsiyon ile aynı demedim zaten. Dedim ki "Üretici izin vermedikten sonra, hiçbir torsiyon sisteminde ayar yapamazsın." Pug'un arka süspansiyon tasarımı torsiyon olsa da Pug ayarlamalar yapmaya müsade etmiş işte. Sıkı geçme olan barlar aynı yerde ama kaynaklı olsa bakalım o zaman ayar yapabiliyor muydunuz.

Süspansiyonun kalitesi süspansiyon tipinden tamamen bağımsız olmamakla birlikte daha çok kullanılan yay-amortisör ile alakalı. Aynı platformun arabası a3te golfte neden yok böyle şikayet o zaman. :) Onların ki de ayarsız düz 'dingil'. Demek ki bound-rebound-yay sabiti gibi değerleri adamlar iyi ayarlamış.

Ayrıca kusura bakmayın ama süspansiyon tipleri isimleri söylemişsiniz sadece. Başkada bir şey yazmıyor ki :) Isım yapmıyor işi, sistemin optimizasyonu yapıyor.

'02 Civicte de double wishbone var mesela arkada. Adına bakınca kaliteli, işleyişe bakınca zayıf. Hop hop sekiyor mesela o da.


@Serta@ç hocam 3 kişiyi aynı anda bindiriyorsak zaten birşey anlayamazlar arka dingilin üzerindeki onca ağırlıkla :D :D

levent
20-10-2014, 02:02
Suan bence tek sikinti motor sogukken olan silkeleme ve sikirdama. Bunun sebebide yazilimsal. Yurt disinda guncel versiyon cikmasina ragmen, burada hala bu guncellemeyi yansitmadilar. Bello bir sure sonra Türkiye'de de gunceleme olacak

güncel motorlar a3 lerle geldi, 140tsi 150 oldu, 105tdi 110 oldu.. biz 110 luk giren ilk tdi a3 ü aldık mesela bildiğimiz kadarıyla.

B.Koçer
20-10-2014, 10:24
güncel motorlar a3 lerle geldi, 140tsi 150 oldu, 105tdi 110 oldu.. biz 110 luk giren ilk tdi a3 ü aldık mesela bildiğimiz kadarıyla.

300 yapıyomu 110 luk makina :D

golfcu0101
20-10-2014, 17:36
Şimdi sorun anlatılan gibi arka taraf çokmu sıkıntı?
Coil degilde ekonomik olarak :) 40-50 mm yay işimizi çözer mi?

levent
20-10-2014, 18:29
300 yapıyomu 110 luk makina :D

400 km deyken 210 yaptık, dahasını bilmem, 3500 devirlerde falandı sen hesapla yapar mı gökdelenden atsak :D