PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Gaz Kelebeği ve Stand Alone sistem



msansertekin
03-10-2015, 13:03
Merhabalar herkese.

Merak ettiğim bazı konular var. Bir proje için honda cbr 600 rr 'a stand alone ecu takılacak. Emme manifoldu değişecek ve itb'den tek gaz kelebeğine dönecek.

Sorularım şunlar.
-Orijinal sensörleri ile stand alone sistemde sıkıntı olur mu ? Yeni sensör takımı ve harness gerekir mi yoksa orijinaller yeterli midir ?

- 30-45 mm arasında çapa sahip bildiğiniz bir gaz kelebeği var mıdır ? Onun orijinal tps sensörü ile ecu arasında uyumsuzluk problemi oluşur mu ? Sonradan farklı bir tps sensörü takılabilir mi ?

- Bir çılgınlık deneyip itb'nin tek kelebeğini kesip çıkarsak başımıza ne gibi bir iş alırız?

Şimdiden teşekkürler. Saygılar :)

Owner89
03-10-2015, 22:36
düzeltme motormş :)

boosted_pug
03-10-2015, 23:57
Standalone Oldukdan sonra herhangi bir sorun olmaz piyasadaki 1995-2000 arasi üretilmis 1.4 ve alti hemen hemen tüm araçlardan ortalama 45mm kelebek çıkar.

Merak ettiğim o motoru neden tekli kelebeğe çeviriceksiniz? İtb den tekli kelebeğe çevirmek size yaklasik %30 civarı güç ve devir kaybına sebep olucaktır.

msansertekin
04-10-2015, 00:13
Standalone Oldukdan sonra herhangi bir sorun olmaz piyasadaki 1995-2000 arasi üretilmis 1.4 ve alti hemen hemen tüm araçlardan ortalama 45mm kelebek çıkar.

Merak ettiğim o motoru neden tekli kelebeğe çeviriceksiniz? İtb den tekli kelebeğe çevirmek size yaklasik %30 civarı güç ve devir kaybına sebep olucaktır.

Proje gereği motora hava giren kesit tek yerden olmak zorunda maalesef.

boosted_pug
04-10-2015, 01:57
Anladim tek kelebek olucak peki mm olarak sınırlama mı var sanki daha önceki konularda yarışma projesi gibi bişiler hatırlıyorum.

Eğer emme manifoldunu ölçüp biçip runner boyu capi içindeki velocity stacklerin yerlesimi vs. Düzgün ayarlanmazsa o motordan cok dusuk hp ler cıkartırsınız zaten torku cok yuksek bir motor değil hp almak için devir dönmeniz gerekli ama bu normalde birtanesi 38-42mm arasi olan 4lü itb ile saglanırken sizin tek 45mm kelebekle üst devirlerde yeterli hava içeri girmeyecektir mümkunmü bilmiyorum ama kelebek 60-70mm arasi olursa cok daha ii olur

msansertekin
04-10-2015, 22:55
Anladim tek kelebek olucak peki mm olarak sınırlama mı var sanki daha önceki konularda yarışma projesi gibi bişiler hatırlıyorum.

Eğer emme manifoldunu ölçüp biçip runner boyu capi içindeki velocity stacklerin yerlesimi vs. Düzgün ayarlanmazsa o motordan cok dusuk hp ler cıkartırsınız zaten torku cok yuksek bir motor değil hp almak için devir dönmeniz gerekli ama bu normalde birtanesi 38-42mm arasi olan 4lü itb ile saglanırken sizin tek 45mm kelebekle üst devirlerde yeterli hava içeri girmeyecektir mümkunmü bilmiyorum ama kelebek 60-70mm arasi olursa cok daha ii olur

Doğru hatırlamışsınız giriş kesitinde 20 mm çap kısıtlaması bulunmakta. Kelebek 60-70 olunca bu sefer ani kesit daralması meydana geliyor. Detaylar için ulaşacağım

Schumi
05-10-2015, 01:25
Formula Student mi yapıcaksınız ? Yada benzeri bir proje mi ?

ozans
05-10-2015, 05:25
Bütçe sıkıntısı yoksa AT Power'ın FSAE için 28mm kelebeği var, kendinden 20/19 mm restrictor'lu :

http://beta.atpowerthrottles.com/product_info.php/formula-student-28mm-single-bore-throttle-body-p-85

yavuz364
05-10-2015, 06:50
FSAE ye katılınacak görüldüğü kadarı ile, bulabildiğiniz en küçük kelebeği koyduktan sonra 28mm e küçültecek boru yapmanız aerodinamik açıdan daha mantıklı..

msansertekin
05-10-2015, 10:56
Formula Student mi yapıcaksınız ? Yada benzeri bir proje mi ?

Evet doğru bildiniz formula student için.

msansertekin
05-10-2015, 10:56
Bütçe sıkıntısı yoksa AT Power'ın FSAE için 28mm kelebeği var, kendinden 20/19 mm restrictor'lu :

http://beta.atpowerthrottles.com/product_info.php/formula-student-28mm-single-bore-throttle-body-p-85

Teşekkür ederim