Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : NEDEN 0-100 değilde 100-200 Ölçümü yapılır.



Aliko
22-12-2015, 21:46
Arkadaşlar neden yüklenmiş araçlarda ülkemizde 100-200 km denemeleri daha baskın oluyor da . 0-100 okadar önemsenmiyor. neden denemeler atıyorum 3. vites 70 km hılzarda yapılırda kalkış denemeleri hiç rabet görmemekte. ?

tremx
22-12-2015, 22:00
herkesin yasal draglara cıkacak gücü yok ülkemizde.canın sıkıldıgı zaman toplanıp drag day drag nıght yapacak yolda yok trafik ve kalabalık memleket.Bu yuzden bence 0-100 ölçümleri 2. planda kalıyor.

Yigit-Y
22-12-2015, 22:02
Sanzumana yuruyene ve lastiğe para yedirmemek için olabilir

Mehmetmert
22-12-2015, 22:05
Ya bilmiyorum kalkis denemeleri bana cok apacice geliyor,drag falan yanlis anlasilmasin...
0-100de guclu araba 4 ceker degilse cok patinaja kaliyor,gucun bir onemi kalmiyor.Birde roll yaparken otobanda otobanin akisini kesmiyorsunuz sizde hareket halindesiniz.0dan kalkmak icin trafigi durdurmaniz lazim malesef

Can's
22-12-2015, 22:05
0-100 e göre gerçek gücü 100-200 daha belirgin sekilde gösterir en önemli sebebi budur

Aliko
22-12-2015, 22:06
ama bir subarucuya gelde anlat bunu............

slowmotion
22-12-2015, 22:10
Ayni kosullarda 0-100 olcum suresinin degiskenlik gostermesi 100-200 olcumune gore daha yuksek olabileceginden ayrica cok guclu araclarda 100-200 arasi lastiklerin daha az sarmasiyla daha net sonuclar verebilir

LnchCntrl
22-12-2015, 22:22
tutanamıyoruz.

yiğit abinin dediği gibi yürüyene para dökmek gerekiyor. onuda yapamıyoruz.

Aliko
22-12-2015, 22:26
:)) Parasızlıktanmı ? :) ama deli değşet arabalarda var hep rol yapan. ama aynı şekilde 0-100 yapanlarda var. enteresan.

LnchCntrl
22-12-2015, 22:32
turboyu büyütelim yazılımı çakalım fhe atıp gazlayalım bence daha makul :) şahsen ben yay takmaktan başka hiç bi atraksiyona girmedim. girene saygım var. 0 400 kasanlar zaten yapıyorlar. ama şunu da söyleyim drag başka bi dünya. enine boyuna 3 gün konuşsak yine bitmez. o yüzden roll daha basit ve masrafsız bizde onu seçiyoruz.

16EC813
22-12-2015, 22:59
2 de 60 da basarız kankaa :D

ACYV
22-12-2015, 23:05
Aracın 200 250 hp kadarsa 0 100 ölçersin, daha kuvvetliyse 100 200. Daha da kuvvetliysen 200 300 ölçersin. Dünyada bu iş böyle.

levent
22-12-2015, 23:06
100-200kph veya 60-130mph aracın potansiyelinin ortaya çıktığı en ideal hız aralığı olduğu için tercih ediliyor aslında.

0-400 de de bu ortaya çıkıyor ama yıpranma ve aktarma modifiyesi düşünülünce çok daha maliyetli. gerek yol güvenliği, gerek pist gereksinimi vs düşünüldüğünde ara hızlanma her zaman daha pratik geliyor.


Aracın 200 250 hp kadarsa 0 100 ölçersin, daha kuvvetliyse 100 200. Daha da kuvvetliysen 200 300 ölçersin. Dünyada bu iş böyle.

50-150 , 60-160, 80-180 de gayet güzel aralıklar :)

kadioglu
22-12-2015, 23:10
Aslında 0-100, motor gücünden çok dişli kutusu ve tutunmaya bağlı gelişiyor. 100-200 ise daha çok motor gücüne dayala. Hani a aracıyla b aracı 0 dan kalksa sonuç ne olur sorusuna hep "güçlü olan 160 dan sonra yetişir geçer" filan diye cevaplar geliyor ya. O yüzden işte.

ACYV
22-12-2015, 23:18
100-200kph veya 60-130mph aracın potansiyelinin ortaya çıktığı en ideal hız aralığı olduğu için tercih ediliyor aslında.

0-400 de de bu ortaya çıkıyor ama yıpranma ve aktarma modifiyesi düşünülünce çok daha maliyetli. gerek yol güvenliği, gerek pist gereksinimi vs düşünüldüğünde ara hızlanma her zaman daha pratik geliyor.



50-150 , 60-160, 80-180 de gayet güzel aralıklar :)

Evet interval olarak güzel duruyor ancak dünya genelinde birşey ifade etmiyor.

Schumi
22-12-2015, 23:34
150 hp Lotus'un 0-100 süresini 400-500 hp araçların bir çoğunun geçemeyeceği bir gerçek. Bunun altında yatan sebep durur halde 0 dan kalkmak için sadece güç değil asıl olayın tutunma olması ve bu işin ciddi para gerektirmesi sorun. Hatta özel şanzıman oranları bile gerekebilir.

oguzedr
22-12-2015, 23:51
100-200kph veya 60-130mph aracın potansiyelinin ortaya çıktığı en ideal hız aralığı olduğu için tercih ediliyor aslında.

0-400 de de bu ortaya çıkıyor ama yıpranma ve aktarma modifiyesi düşünülünce çok daha maliyetli. gerek yol güvenliği, gerek pist gereksinimi vs düşünüldüğünde ara hızlanma her zaman daha pratik geliyor.



50-150 , 60-160, 80-180 de gayet güzel aralıklar :)


Levent güzel açıklamış mesela genelde yazılım yaptıran arkadaşlar dyno da 150 / 160 hp alır vs gibi değerlere bakıcaklarına Örneğin 1.6 tdi a yazılım yaptırıp 50 150 sürelerine bakabilirler :) 0 100 içinde tutunma esas önemli unsurdur

levent
23-12-2015, 00:31
Evet interval olarak güzel duruyor ancak dünya genelinde birşey ifade etmiyor.

http://lmgtfy.com/?q=60-160+km%2Fh
http://lmgtfy.com/?q=40-100+mph+times

bence gayet var ki 60-160 ı google yapınca kafadan 10 sayfalık örnek çıkıyor :) 40-100mph de de o keza, hatta 40-90, 60-130 , 100-150 mph zamanlarını baz alıyorlar güce / araca göre de..





50-150 veya 60-160 özellikle before - after görmek açısından (aynı yerde - hemen hemen aynı şartlarda denenmek kaydıyla) bence en ideal yöntemlerden birisi, özellikle rolling sevmeyen veya yakın çevresi harici rolling yapmayan insanlar için. Yakın çevresinde de kendi klasmanında araç yoksa başka seçenek kalmıyor zaten :)

ahmet3425
23-12-2015, 00:39
Guc verimi en iyi ara hizlanmalarda kendini gosterir de ondan. Caddede 1000 hp kik bir suprayi 350 hplik bir subari yada evo ile 0-100 de gecebilirsin bu kisiyi o anlik tatmin edebilir ancak guclu olan arac tutunmaya baslatiktan sonra ki bu 80-100 km hizlara tekamul eder o zaman isler degisir supra yok olur gider sende el sallarsin gule gule diye.

100-200 olcumler 500+ guclerdeki araclar icin cok daha ideal hizlilik olcumleridir asil tercih sebebide budur.


Hayatim boyunca 200 hp uzeri bir araca sahip olmadim buna muteakip hic bir zamanda 0-100 hizlanma olculerini kaile almadim bundan sonra da alacagimi sanmiyorum.

kadioglu
23-12-2015, 07:27
Guc verimi en iyi ara hizlanmalarda kendini gosterir de ondan. Caddede 1000 hp kik bir suprayi 350 hplik bir subari yada evo ile 0-100 de gecebilirsin bu kisiyi o anlik tatmin edebilir ancak guclu olan arac tutunmaya baslatiktan sonra ki bu 80-100 km hizlara tekamul eder o zaman isler degisir supra yok olur gider sende el sallarsin gule gule diye.

100-200 olcumler 500+ guclerdeki araclar icin cok daha ideal hizlilik olcumleridir asil tercih sebebide budur.


Hayatim boyunca 200 hp uzeri bir araca sahip olmadim buna muteakip hic bir zamanda 0-100 hizlanma olculerini kaile almadim bundan sonra da alacagimi sanmiyorum.
Ben bir araç alacağım zaman 0-100'e bakıyorum. Bu bana aracın dişli oranları ve tutunmasıyla ilgili fikir veriyor. Dişli oranları çok önemli benim için.

poseidon
23-12-2015, 07:54
0-100 de sürücü faktörü de çok önemli yani refleksler biraz yavaşsa 0,2 saniye bile ciddi zaman kaybettirir ve aracın gerçek gücünü göremezsin ama
100-200 de sürücünün vites değiştirmek için vereceği refleks süresi uzuyor dolayısıyla aracın gücünü daha rahat görebiliyorsun.
Tabi tutunma da 0-100 de önemli bir etken.

onn_dear
23-12-2015, 08:16
Ya bilmiyorum kalkis denemeleri bana cok apacice geliyor,drag falan yanlis anlasilmasin...
0-100de guclu araba 4 ceker degilse cok patinaja kaliyor,gucun bir onemi kalmiyor.Birde roll yaparken otobanda otobanin akisini kesmiyorsunuz sizde hareket halindesiniz.0dan kalkmak icin trafigi durdurmaniz lazim malesef

roll diye bir şey yoktur, tüm dünyada resmi drag yarışları düzenlenir roll değil. Ülkemizde de roll tercih edilmesinin sebebi daha düşük sürücülük yeteneklerine sahip olsanızda roll yapabilirsiniz ama drag için ciddi sürücülük teknikleri kullanmak ve aracı çok iyi tanımak gerekir. Babamda kullansa 100-200 basar yani.

alperkirman
23-12-2015, 09:18
100-200 drag yarışına göre daha ucuzda ondan biz sadece hızlanmayla ilgileniyoruz durmak veya tutunmak gibi dertler çokta dert değil gibi türkiyede :)
birde dragların resmi olanlarının kuralları var falan bize gelmez kural işi ya herkez kafasına göre en iyi olduğu noktayı tutturup geçmeye çalıyor sıfırdan kalkmak zor iş

https://www.youtube.com/watch?v=PxsS4fCVYpY

bartworkz
27-12-2015, 21:40
http://d.gr-assets.com/books/1310152220l/758901.jpg

Durumu net bir şekilde açıklıyor. :D

Aliko
30-12-2015, 22:17
ben 400 lük önden çeker arabayla nasıl 0-100 yapayım. stock süspansiyonla. ? araba 3 viteste sarıyor. imkansız gt 3076 lıklar ne yapsın birden turbo bi gelecek gümm 550 beygir 2 lastik. o arada bir civikle başa baş yürür 100 e kadar herhalde

kadioglu
30-12-2015, 22:41
ben 400 lük önden çeker arabayla nasıl 0-100 yapayım. stock süspansiyonla. ? araba 3 viteste sarıyor. imkansız gt 3076 lıklar ne yapsın birden turbo bi gelecek gümm 550 beygir 2 lastik. o arada bir civikle başa baş yürür 100 e kadar herhalde
Civic geçer :)

E46
24-02-2016, 15:18
ölçülebilirliği arttırmak için