Orijinalini görmek için tıklayınız : dizel turbo büyütme
connectfun
11-11-2008, 11:24
2005 model 1,8 90 hp ford connect sahibiyim turboyu değiştirmek sizce ne kadar mantıklıdır ?? (genel bilgi anlamında sormaktayım)
1.8 ford focuslarınki 105 hp uretir veya 1.8 connect glx lerinki 110 hp mesela bunu takmak için turbolardan baska değişmesi gereken parcalar varmıdır ??
ve bu turboyu değiştirdikten sonra chip+kat ve egr iptali+ egsoz+hava filtresi gibi işlemler gercekleştirirsem motor ne gibi zararlar görebilir ???
YavuzNaz
11-11-2008, 11:31
turboyu büyütmek yerine dizellerde çok başarılı uygulamalar var özellikle tork u tavan yaptıracak ben astra 1.3CDTI upsolute yaptırdım 90hp stok olan motor suan tahmini 107hp civarı bişi tam ölçmedim tabi bunun yanında tork müthiş derecede connect içinde mutlaka bişiler bulursun fakat beklentin nedir oda önemli._?
connectfun
11-11-2008, 11:39
ben aileme servis cekip keyfimce dolasıyorum aracla
connectle arada roll yapıyorum ve keyif alamamktayım ??
suan düşündüğüm kat iptali+ egr iptali+ 60lık egzos+ guzel bir son susturucu+ green haav filtresi ve sonra chip ?? ( suan arac mezarlıklarından connect vitesi aramaktayım kendime short shift yapıcam)
bu konuyu ne kadar mantıklı merak ettiğim için acmıstım ??
sizin konu hakkında düşünceleriniz nelerdir ??
aslında ben uzun zmandır arastırmaktayım bu konuları kesin bir kanıya varıp net bir şekilde yapacaklarımı sırasıyla yapmak istemekteyim o yuzden bukadar ince eleyip sık dokuyorum :D
YavuzNaz
11-11-2008, 11:47
yani ben derimki dizel e chip filtre kat iptali yeterli olacaktır connect üzerinde kesmez diyosan masraf yapmaya gerek yok o zaman sana tavsiyem kısa şasi 130luk transporter alıp chipleyeceksin sonra tadından yenmez
connectfun
11-11-2008, 11:52
işte benim babamda ne mantık varsa ford tan baskasına araba demiyor :D mantalitesi alırsın ford olursun lord :) eskide kaldı onlar ama elimden bişey gelmiyor :(
yani ben derimki dizel e chip filtre kat iptali yeterli olacaktır connect üzerinde kesmez diyosan masraf yapmaya gerek yok o zaman sana tavsiyem kısa şasi 130luk transporter alıp chipleyeceksin sonra tadından yenmez
lütfen 174 lük transporter'ı :) ticari araçta tek favorim kısa şase city van olacak tadından yenmez hemde siyah renk owwwww sheeeet :)
görkem satım sana hemen :D
dizede turbo büyütme baya bi problem piston falan komple değiştirmen lazım ama değiştirmem dayanır o diosan 3 gün sonra pistonları tarladan toplarsın :):) chip+kutu içi filtre+kat ipt+egr ipt+ düz boru+son susturucu seni tatmin eder sanırsa ama connetlerin yürümesini fazla bekleme bizde var gitmiyo
connectfun
11-11-2008, 19:08
dizede turbo büyütme baya bi problem piston falan komple değiştirmen lazım ama değiştirmem dayanır o diosan 3 gün sonra pistonları tarladan toplarsın :):) chip+kutu içi filtre+kat ipt+egr ipt+ düz boru+son susturucu seni tatmin eder sanırsa ama connetlerin yürümesini fazla bekleme bizde var gitmiyo
eywallah sağolasın beklediğimi aldım :D
sizdeki oynanmısmı ??
biliyorum denizlide birtane buyuk jantlı karbon kaputlu connect vardı iyi yuruyen hatta dragturk gibi sticker vardı uzerinde nasıldı ?? duyduğuma göre 3. viteste dip gazda lastik sarıyormus felan ???
_cAgdAsH_
11-11-2008, 19:10
dizele nos basın absinthe etkisi yaratıomus :D
turbo değişirsen piston miston eline alırsın diye bişe yok. 2 yıldır orjinalden oldukça verimli turbo kullanmaktayım.
benim arkadaşa tavsiyem sadece chip olacaktır. sadece chip yaptığında tatmin olmaz isen diğer yollara yönelebilirsin. turbo büyütürsen chip mutlaka yapmak zorunda olacaksın. chipten sonra mevcut turbonun basıncıyla da biraz oynayarak yine performansta artış sağlayabilirsin.
TorqueTuning
11-11-2008, 19:38
+20 HP / +50Nm sorunsuzca mümkün chiple...
connectfun
11-11-2008, 19:56
dizele nos basın absinthe etkisi yaratıomus :D
ben basta
--------------------------------------------------------------------------------
2005 model 1,8 90 hp ford connect sahibiyim turboyu değiştirmek sizce ne kadar mantıklıdır ?? (genel bilgi anlamında sormaktayım)
1.8 ford focuslarınki 105 hp uretir veya 1.8 connect glx lerinki 110 hp mesela bunu takmak için turbolardan baska değişmesi gereken parcalar varmıdır ??
ve bu turboyu değiştirdikten sonra chip+kat ve egr iptali+ egsoz+hava filtresi gibi işlemler gercekleştirirsem motor ne gibi zararlar görebilir ???
makara gecilcek bir konu olduğunu sanmıyorum yeterli bilgim olsaydı konuyu acmazdım zaten
yardımlarınız için tesekurler
_cAgdAsH_
11-11-2008, 20:01
bu da baska fıkırdır ılla bısey kazanmaya calısıosan arastır dızelde nos benzınlıden daha etkılı teker teker werdıgın 20lık nos sana turbodan daha saglıklı olucak gunluk kullanımda normal dewam edersin gazlıcagın zamn basarsın kasma kendini bu kadar kimse makara yapmıo seninle!
connectfun
11-11-2008, 22:15
pardon o zman ufak bir yanlıs anlasılma oldu
ben kısa zaman önce arastırmıstım dizele nos olmuyor gibi cevaplar almıstım
Chip, kutuici filtre, kat iptali isini görür, hacmin de yüksek cok keyif alırsın.
Turbo büyütmeymis, nosmus vs öyle islere girmen cok gereksiz olur.
TDCi lar 75 90 ve 110 olarak geliyor Connectte
TDDİ 75 hp
Focustaki 1.8 TDCİ ise 105 değil 115 hpdir. Hatta bana kalırsa o araçlar 115ten de fazla çıkarır:)
Sorunuza gelince turbo değişimi yerine bir çip uygulaması çok daha dertsiz ve yerinde olur. aracınız zaten 1.5 1.6 ton civarında alt devirlerinizi daha büyük turbo ile daha da zayıflatırsınız. Ha bunu çiple biraz düzeltmek mümkün bi nebze.
connectfun
11-11-2008, 22:59
cok sağolun bide turbo acılıyormus felan (sanırım bir şekilde barı yukseltiyorlar mekanik bir kasam ile veya pc ile) öle bir olaylar varmıs ilerleyen zamanlarda motoru eline alıyormussun
nasıl acılıyor bu turbo nasıl bir olay oluyor ??
hep şehir efsanesi hep. wesgate i gevşetirsin basıncını artırırsın bu kadar basit. bilinçsizce yapılmaması gerekir :)
Mehmet Gazihan
12-11-2008, 11:28
dizele nos basın absinthe etkisi yaratıomus :D
basıyorum ama olmuo o dediğin..biyerde hatamı yapıyoruz acaba (:
arkadaşım aracının üzerindeki turbo mevcut basıncının 2 katını kaldırabiliyor zaten hiç bişey büyütmeden ayarını açarak 1.4 barlara çıkartabiliriz..düzgün bir chiple alınacak sonuç 125 hp ler civarındadır..
Mehmet Gazihan
12-11-2008, 11:29
hep şehir efsanesi hep. wesgate i gevşetirsin basıncını artırırsın bu kadar basit. bilinçsizce yapılmaması gerekir :)
aracın turbosunun wastgateinin ayar civatası yok
egeturbo
12-11-2008, 11:36
aracın turbosunun wastgateinin ayar civatası yok
connectin mi yok ?
Mehmet Gazihan
12-11-2008, 12:04
evet wastgate mili sabit bağlanır ayar mekanizması koymamışlar..Farklı yöntemlerle(EVC, PC) ayarmalak gerekir..
egeturbo
12-11-2008, 12:12
Abi ben hepsinde var diye hatırlıyorum hatta 90lıklarda garrett vardı üstte yağ girşi hemen sol yanında cıkış borusu yani çıkış borusu altta değildi garip bi turboydu ondan değilmi bu
Mehmet Gazihan
12-11-2008, 12:24
Sen sorunca bende durup birdaha düşündüm yanlışmı hatırlıyorum diye, hatta emek turbo fevzi ustayı bile aradım..Dediğim gibi sabit mil kullanılıyor wg de..
MR.TurboALİ
28-11-2008, 23:40
kat iptali yapıcağını okudum :) ben yaptım + düz boruda güzel son susturucum vardı.. cok kötü ses cıkarıyor arkadaşım ve emin ol orjinal haliyle araç daha iyi egsoza dokunma ben orjinale geri döndüm + gereğinden fazla yakıyor...
connectfun
29-11-2008, 01:01
ben yapmayı planlıyordum yapıpta memnun kalan cok aslında ??
Ses konusunda katılıyorum.
Otto egsoz varken kat iptali yaptım.
İgrenc magirus minibüs gibi ses oldu.
Magnex takınca ancak düzeldi :D
connectfun
29-11-2008, 01:58
ben ses istemiyorum aracta sadece yurusun istiyorum artık emeklemekten sıkıldım :D
koşmasada yurumeye baslasın yeter :D
chip yaptırcam ama önce komple egsoz egr iptali ve kat iptali son susuturucu olcaktı planımda ama ses olayı varsa uymaz bana :(
kat iptali bende iyi de. özellikle araç soğukken egzoz duman kokusu çok kötü oldu bende.
firat_07
29-11-2008, 07:15
kankamın 1.3 dizel corsası var kople eksoz sistemi çip tuning filitre kiti büyük bi intercoler taktırdık aracın diyno verisi 123 beygir ve benzinli araçlara şehir içinde kafa tutabiliyo
egeturbo
29-11-2008, 15:26
kankamın 1.3 dizel corsası var kople eksoz sistemi çip tuning filitre kiti büyük bi intercoler taktırdık aracın diyno verisi 123 beygir ve benzinli araçlara şehir içinde kafa tutabiliyo
Cihan abinin arabada 1.3 ona turbo büyültme yaptım oda chipini yaptı suan deli gibi gidiyor maşallah
MR.TurboALİ
29-11-2008, 20:40
ses konusunda cidden dolmuşlar gibi ses cıkarıo bildiğin magirus gibisin yollarda tünele bi dalıyodum mubarek kamyon gibi :):) stok sisteme geri döndüm şuan. kaliteli bi egsozla sesi biraz belki kurtarabilirsin:)
MR.TurboALİ
29-11-2008, 20:45
bu arada turbonun basıcını arttırma olayına girmek motora veya turbo ömrüne etki edermi acarız ayarına dayarız blow bide chip aynen gaza...
connectfun
29-11-2008, 21:29
sanırım bu işi guzel bir orta susturucuyla halledebilriz magirus gibi ses cıkmaz anladığım kadarıyla orta ssuturucuyla
GürkanE87
29-11-2008, 22:36
Benim aracımda dizel . Yazılım egr iptali hava filtresi(Kutu içi) ve komple düz boru var gayet güzel bi ses ve performans veriyor turbo da büyültülebilir ama günlük kullanım arabasında pek mantıklı deil bence . Yanlış bi işlemde motora zarar verebilirsinz. Uzun süreli bi araba kullanmaksa mantık bence bunlar yeterli
connectfun
29-11-2008, 23:10
ses istememekteyim aracta green filtre egr iptali kat içi bosaltcam komple egzost kaliteli bir orta susturucu ve ilerleyen zmanlarda chip yapcam (chip yaptırıken bir ihtimal turbonun barı yukseltebilirim)
verilen bilgiler için tekrardan tesekkurler
Yunus Kahraman
01-12-2008, 01:28
:) maşallah pistonuna kadar değinmişler :) kardeş turbo filan büyültmene gerek yok. Senin aracın turbosu zaten çok düşük basıyor orjinalden. Ama bunu manuel olarak yükseltme şansın tabiki var. 2 katınada çıkartırsın, aracın rahatlıkla kaldırır. Lakin bunun yerine diğer arkadaşlarında dediği gibi iyi bir yazılım ile seni tatmin edecek performansı alabilmen mümkün.
Yunus Kahraman
01-12-2008, 01:36
Egr iptal ettiricem demişsin. Ettirde görürüm seni ondan sonra :) Ettiren ile konuş, ettir diyen ile değil :)
GürkanE87
01-12-2008, 13:22
Egr iptal ettiricem demişsin. Ettirde görürüm seni ondan sonra :) Ettiren ile konuş, ettir diyen ile değil :)
ben ettirdim hocam ettirende 2 arkadaşım var gayette rahat kullanyorz? bi şeymi duydun
Mehmet Gazihan
01-12-2008, 17:29
doblolarda fabrikadan iptal ediolarmış..
demekki kötü bişey..:D
Mehmet Gazihan
01-12-2008, 18:08
Yavuz sen chipi kıstırdınmı..dumanla aran nası ?
Benim EGR de iptal Kat da. Susturucu bir tek ortada ve 67mm komple boru. Başka yapılcak bişe var mı gaz sistemiyle ilgili :D
Bu ara yakıtı fazla açtık duman sorunu bende de var. Tekrar kısacağım. Duman istediğim zamanlarda box dan yardım alacağım :)
Not: Kat iptalinden sonra duman çıkışı bir nebze artıyor mantık olarak. Bir de egzoz gazı kokusu rahatsız edici olabiliyor.
Yavuz sen chipi kıstırdınmı..dumanla aran nası ?
Yok kıstırmadım :)
Gecen Özgün cihaz baglayıp bakacaktı, bi aksilik oldu erteledik.
Ya zaten dip gaz dısında hic duman yok bende...
Turbo degistikten sonra da duman azaldı gibi hissediyorum, alakası varmı bilmiyorum ama eskiden katran gibi olurdu bagaj, artık hic kirlenmiyor.
Mehmet Gazihan
15-12-2008, 19:53
Demekki yeni turbo biraz daha fazla basıyor..
Eski turbon yağ veriyor da olabilir.
by_speedvw
01-11-2011, 11:06
aracı aldık 2006 da kapıya gelmeden sanayide egr iptal ettim 75000 km de zerre kadar dumanlama yok egr iptal +10
by_speedvw
01-11-2011, 11:08
:) maşallah pistonuna kadar değinmişler :) kardeş turbo filan büyültmene gerek yok. Senin aracın turbosu zaten çok düşük basıyor orjinalden. Ama bunu manuel olarak yükseltme şansın tabiki var. 2 katınada çıkartırsın, aracın rahatlıkla kaldırır. Lakin bunun yerine diğer arkadaşlarında dediği gibi iyi bir yazılım ile seni tatmin edecek performansı alabilmen mümkün.
wesgate mili sabit oldugu için turbo basıncı acılmıyor cok uğraştım ama yok belki yazılımla mümkündür ;):heyoo:
dizede turbo büyütme baya bi problem piston falan komple değiştirmen lazım ama değiştirmem dayanır o diosan 3 gün sonra pistonları tarladan toplarsın :):) chip+kutu içi filtre+kat ipt+egr ipt+ düz boru+son susturucu seni tatmin eder sanırsa ama connetlerin yürümesini fazla bekleme bizde var gitmiyo
bu kanıya nerden vardın? çok uzun zamandır aracımı büyük turboyla yürütmekteyim dediğine kalsaydı bnm pistonlar çiçek açardı hiçte sorun sıkıntı yok
berkay_aydin
03-11-2011, 16:51
Sene 2008 :D
dizede turbo büyütme baya bi problem piston falan komple değiştirmen lazım ama değiştirmem dayanır o diosan 3 gün sonra pistonları tarladan toplarsın :):)
Mayk ne yaptin sen ya:)
Egr iptal ettiricem demişsin. Ettirde görürüm seni ondan sonra :) Ettiren ile konuş, ettir diyen ile değil :)
Eski aracim megane 1.9 da iptaldi yazilmla beraber
berkay_aydin
03-11-2011, 17:03
Abi uçup gitmiş adama cevap vermişsin :D :D Cahilce konuşmak bu olsa gerek :) Sanki atmosferik turboluyoruz :D
umut onatoglu
05-11-2011, 18:04
Egr iptal ettiricem demişsin. Ettirde görürüm seni ondan sonra :) Ettiren ile konuş, ettir diyen ile değil :)
hard megachips yazilim arti egr kat iptali komple duz boruyla oldukca basarili sorunsuz sekilde yuruyordu 1.6TDCI focus
redline53
29-11-2011, 08:28
Bence git işi bilen bir ustaya turbonun basıncını motora zararı olmayacak şekilde yükselttir...;)
Mehmet Gazihan
29-11-2011, 10:41
Bence git işi bilen bir ustaya turbonun basıncını motora zararı olmayacak şekilde yükselttir...;)
belli bi basıncdan sonra sistem kendini korumaya alır.. ve bu yöntem üst devirlerde güç düşürür..
by_speedvw
18-12-2011, 21:27
belli bi basıncdan sonra sistem kendini korumaya alır.. ve bu yöntem üst devirlerde güç düşürür..
abi maps sensörü kesiyor bunu yüksek devirde basınc artınca turboyu korumak için kapatıyor ama maps sensörü değişip 3.5 barlık sensör taksak sıkıntı yasamayız
Mehmet Gazihan
19-12-2011, 09:33
abi maps sensörü kesiyor bunu yüksek devirde basınc artınca turboyu korumak için kapatıyor ama maps sensörü değişip 3.5 barlık sensör taksak sıkıntı yasamayız
bu bir cozum..
emulasyon da bir cozum..
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.