Orijinalini görmek için tıklayınız : Radyatörün önünü kapatmak.?
YavuzNaz
18-01-2016, 16:13
Selamunaleyküm,
Havalar malumunuz kış baya sert geçiyor, 90 model ef civic aracımda araç içi ısınma problemi yaşıyorum, araçta devirdaim, termostat, kalorifer radyatör bakımı herşey yeni, kalorifer musluğu da çalışır durumda, aklıma başka bir yol gelmiyor, kalorifer sıcak verdiği sırada araç hareket halindeyken bir süre sonra ılık oluyor soğuyor, radyatörün önünü kapamak bu sıcaklığı muhafaza etmeye yarar mı, bir kısmı açık kalacak şekilde kapatmak istiyorum, bu yöntemi deneyen var mı veya kalorifer ile ilgili farklı bir tecrübesi olan.? kalorifer neden tam anlamıyla ısıtmaz.?
sercanavcı
18-01-2016, 16:24
sorun kalorifer radyatöründe gibi görünüyor yüksek ihtimal tıkanmıştır dolaşım yeterli olmuyor sıcak üflemiyor o yüzden.
YavuzNaz
18-01-2016, 16:28
Radyatörün bakımı temizliği yeni yapıldı işlevini yerine getiriyor dolaşım var, normal sıcaklıkta üfleyen kalorifer araç hareket halindeyken soğuyor.
sistemde sorun var.
bakımların yapılmış olması düzgün yapıldı anlamına gelmiyor.
uzun yolda ön tarafı kapatmak çözüm olabilir belki ama sürekli harareti gözlemlemek lazım
sonra unutup dur kalk trafiğe yada yavaş sürüşe geçtiğiniz zaman motor hararet yapabilir
YavuzNaz
18-01-2016, 16:49
Aracın harareti normal seviyedeyken, rolantide çalışır vaziyette kaloriferi çalıştırıyorum sıcak üflüyor, kalorifer radyatör giriş çıkış hortumları sıcak dolaşım olduğu anlamına gelmiyor mu başka test etme yöntemi var mı kaloriferi?
kullanmakta oldugum 2000 model clio aracım var kaloriferi yeni ısıtmasında bir sıkıntım yok lakin sabahları 10 dk falan ısınması gerekiyor normal olarak hararet kalksın diye ben klima ile radyatör arasına 40 cm bir karton koydum hemen ısınsın diye bu soguk havalarda bi sıkıntı olacagını sanmıyorum senin sıkıntın ise söyle bir yol izleye bilirsin içeriye giren 2 adet radyatör hortumunu sok ve onu güzelce bir temizlet bunu kemdinde yapabilirsin...
ahmet3425
18-01-2016, 17:23
Kalerifore radyatorune bi bakmak lazim. Termostat oldugu halde boyle yapiyorsa bi yerlerde sorun var demektir.
araç hareket halinde hararet göstergesi düşüyor,rölanti sapıtıyor ve sıcak üfleyen kalorifer ılık soğuk va oluyosa termostat arızalıdır,soğuk havada ilk çalışmadada araç geç ısınır
hondaperformans
18-01-2016, 18:45
termostat değişmediyse termostatı değiştir.
değiştiyse bile bir sorun vardır. değişen termostat uygun olmayabilir ya da o da bozuk oabilir.
termostat ucuz birşey olduğu için yetkili servisten temin etmeni tavsiye ederim.
aslında termostat genelde bu duruma ters mantıkta arıza verir. yani bozuldukça veya özelliğini kaybettikçe geç açar kapısını... yani git gide hararet artarak belirtir kendisini.
sen herşeyin bakımı yapıldı derken suda kalmış bir kireç parçası veya herhangi bir çapak termostat kapağının arasına sıkıştıysa kapı sürekli açık demektir ve suyun sıcaklığı muhafaza edilmeden devirdaime giriyor demektir. bu da senin kalorifer radyatörüne istediğin sıcaklıkta su gelmemesinin sebebidir.
araç durduğunda ısı artıyor diyorsun... doğrudur....
bir defa hararetten conta yakmıştım. termostatı söküp motoru soğuk çalıştırıp yoluma devam ettim. yani su hiç ısınmadan devirdaim çeviriyor ve genelde soğuğa yakın çalışıyor. yol aldıkça , hızlandıkça da iyice soğuyor. sanki hiç çalışmamış gibi... ama trafikte ışıklarda durunca hararet artıyor. çünkü rayatöre soğuk hava çarpmıyor.
suyun istenilen sıcaklıkta tutulması için termostatın tam anlamıyla faal olması şarttır.
net olarak termostatını değiştirmen gerekir ve de devrede kireç artıkları varsa devreyi temizletmen gerekir.
geçmiş olsun...
Gokmen Erbas
18-01-2016, 19:35
kalorifer peteği olabilir. sefaköy gürdallar 7 kazım usta yapıyor daha yeni açtırdım. termostatım bozuk olmasına rağmen ısıtıyor şimdi.
YavuzNaz
19-01-2016, 10:19
Herkese teşekkür ediyorum kıymetli yorumlarınız için, lpg beyni için kalorifer hortumundan çekilen hattan kaynaklanıyormuş problem, araya konulan T Boru normalden kısa olduğu için sıcak su kalorifere ulaşmadan lpg beynine gittiğinden basıncı düşüyormuş.
yilmazcatalbas
19-01-2016, 10:36
Yeni konu açmak istemedim. 1.3 multijet fiorino kullanıyorum ve aracı ısıtmak ne mümkün! Daha önce doblom vardı uzaktan yakından alakaları yok. En az 15-20 dek çalışırsa ısınıyor o da tam 90 derece değil. Araba ısınınca kalorifer de sıcak üflüyor.
Bu durumun normal olduğunu söyleyenler var ama daha önceden emsalini kullandığımdan bana normal gelmiyor resmen geç ısınıyor. Tavsiyeleriniz görüşleriniz için şimdiden sağolun.
Dizeller soğuk havada çok geç ısınıyor genel olarak bu sıkıntı var.
Çözüm sulu webasto olabilir saat ayarlı vs kuruyorsun sen bindiğinde araç moto vs ısınmış oluyor bas marşa devam et.
Kuru webastolar var onlar sadece sıcak hava üfler kalorifer aslında ikisi de mazot yakar.
Uygun fiyatlı bulsam sulusunu alır takarım
Yeni konu açmak istemedim. 1.3 multijet fiorino kullanıyorum ve aracı ısıtmak ne mümkün! Daha önce doblom vardı uzaktan yakından alakaları yok. En az 15-20 dek çalışırsa ısınıyor o da tam 90 derece değil. Araba ısınınca kalorifer de sıcak üflüyor.
Bu durumun normal olduğunu söyleyenler var ama daha önceden emsalini kullandığımdan bana normal gelmiyor resmen geç ısınıyor. Tavsiyeleriniz görüşleriniz için şimdiden sağolun.
eğer 90 beygirlik versiyonsa o motorla ciddi geç ısınıyor yapacak birşey yok.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.