Orijinalini görmek için tıklayınız : İgnition amplifier nedir?
Merhaba, ignition amplifier ler tam olarak nedir nasıl çalışıyor? Konu hakkında bilgili arkadaşlar aydınlatırsa çok sevinirim.
ghibli06
11-06-2017, 21:43
ben de aldı ama henüz fırsat bulup takamadık...
http://www.techturkey.com/forum/genel-teknik/225669-hks-twinpower-dli-montaji.html
Bu gün bayağı bir vakit ayırdım bu sisteme abi araştırıp edindiğim bilgilere göre bobine gelen sinyal bobinden önce bu modüllere giriyor bu modüllerden çıkan sinyal (voltaj arttırılmış bir şekilde) bobinlere gidiyor/tetikliyor.
İki pinli bobinler için yazıyorum 12 volt + kutup sabit geliyor tetiklemeyi - kutup üzerinden yapıyor (kesip kesip veriyor şeklinde enjektörler gibi düşünün) amplifier ler burada devreye giriyor bobine giren voltajı 12 volttan 18 volta kadar (ayarlanabiliyor) yükselterek yine - kutup u keserek anahtarlama yapıyor.Yani teorik olarak bobin 12 volt ile değil de 12 volt tan 18 volta kadar istediğin gerilimde çalıştırılabiliyor voltaj ne kadar yükselirse bobinin sekonder gerilimide ona oranla artıyor.Bu durumda bobine binen yük arttığı için her bobinle kullanılmıyor orası ayrı.
Bir rivayete göre msd bobinlerin gerçek gücü bu şekilde amplifier lerle sürülünce ortaya çıkıyor.
darkmoon
12-06-2017, 00:07
tam olarak 10 yaşındaki bir çocuğa anlatır gibi anlatırmısınız bu nedir .. :)
ben jaguarın bobinleri 2 pinli olurmu olursa ne tip kazancım olur.. fiyatları nedir .. yarışmacı arkadaşlara teşşekkür ederim..
birde ek bobin alıcam ngk nın bobinleri nasıl bu r8 bobinleri uydurulabilinirmi .. sanırım onlar missfire en düşük bobinlermiş..
Bobinleri iki pinli olarak değiştirmene gerek yok abi apmlifier ler üç ve ya dört pinli bobinlerle de kullanılabilir fakat sisteme henüz hakim olamadığım için bağlantıların nasıl yapılası gerektiğini bilmiyorum ama amplifier alırsan içerisinden bağlantı şeması mutlaka çıkar ona göre yaparsın bağlantını.
Yazacaklarım %100 doğru olmayabilir fakat anladığım kadarıyla (bir miktar google translate yardımıyla) ignition amplifier denilen bir modül var bu modüller ecudan, distributorden yada krank sensöründen (motorunuz ateşleme sinyali için hangisini kullanıyorsa) aldığı sinyal ile bobini daha yüksek gerilimle tetikliyor.
Biliyorsunuz araçlarda kullanılan bobinler +12v. gerilime ihtiyaç duyar 12v. + gerilim sürekli sabit gelir - polarite ile tetikleme yapar yani bu şu demek eksi tarafın bağlantısı bobinden her kesildiğinde bobinin sekonder geriliminden yüksek voltaj çıkar (ateşleme gerilimi) her pistonun ateşleme zamanında ecu, distributor yada modül eksi hattın bağlantısı keser bobin sekonder gerilimi üretir ve bu gerilim bujilere iletilir.
İgnition amplifier ler bobine giren voltajı (12v.) hem arttırıyor (12 ile 18 volt arası ayarlanabiliyor) hemde yine eksi polarite üzerinden kesme yaparak sekonder gerilimi üretmesini sağlıyor.Bobine giren voltaj yükseldikçe sekonder geriliminden çıkan ateşleme gerilimide artıyor.
Konu hakkında bilgisi olan varsa bildiklerini paylaşırsa çok sevinirim.
R8 bobinleri hiç kullanmadım kalem bobin kullanan bir aracım hiç olmadı :D Ama şunu diyebilirim modifiye maksatlı üretilmiş bobinlerin gerçek gücü sürücüleri ile (amplifierler) ortaya çıkıyor(muş) ki mantıklı neticede bir seviyeden sonra fiziksel değişiklik olmadan bir yere kadar güç çıkıyor her yerde böyle.
Beru bulabilirsen beru tercih edebilirsin çok eski ve kaliteli bir markadır bobin konusunda bosch u cebinden çıkarır.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.