PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ticari araçların (3500 kg ve altı) kantar zorunluluğu



naci
15-02-2022, 09:33
Hafif ticarilerin canını sıkacak gelişme. Doblo gibi hafif ticari araçların, şehir merkezlerine girişlerinde artık kantara gireceklerini, Gazeteci Emre Özpeynirci açıkladı.A+A-Halk arasında en çok FIAT’ın Doblo modeliyle tanınan hafif ticari araçla kantar zorunluluğu getirildi. Otomotiv sektörünü yakından takip eden gazeteci Emre Özpeynirci bu haberi sosyal medya hesabından duyurdu.İlgili paylaşımında Özpeynirci, “Karayolları genel müdürlüğünün bugün aldığı kararla 3.500 kg ve altındaki kamyonet cinsi araçların da (Doblo-Fiorino-Courier, Caddy vs ) kantara girmesi mecbur kılındı. Yani her hafif ticari araç şehir merkezi girişlerinde tartılacak. Girmezse 1800 TL ceza” açıklamasını yaptı.

Hafif ticarilerin canını sıkacak gelişme (https://www.gunboyugazetesi.com.tr/hafif-ticarilerin-canini-sikacak-gelisme-116903h.htm)


Ne olur ne olmaz dikkat edin derim. Uygulama 14.02.2022 tarih itibari ile başladı. Belki geri alınır.

dj ugurcan
15-02-2022, 09:48
biri yardım etsin bana. örnek veriyorum benim şu anda ranger aracım mevcut. kamyonet olarak geçiyor ve yüklü ağırlığı 3500kg'ın altında. benimde mi kantara girmem gerekiyor?

207_TR
15-02-2022, 09:50
Başlamadan iptal edildi.

M U R A T
15-02-2022, 10:32
bu işe el attılarsa şimdi olmasa bile tekrar gündeme getireceklerdir

Mutu
15-02-2022, 10:56
ÖTV'si düşük diye halk ticarilere yöneldi tabi, bir ayağını kaldırıp sevmek lazım o leyleği de.

207_TR
15-02-2022, 11:27
ÖTV'si düşük diye halk ticarilere yöneldi tabi, bir ayağını kaldırıp sevmek lazım o leyleği de.

Şöyle bir durum var, ötv düşük ama ticari araçlarda vergisiz fiyatlar yüksek. Standart bir otomobilden vergisiz olarak pahalı çoğu ticari.

SkY
15-02-2022, 11:42
bu işe el attılarsa şimdi olmasa bile tekrar gündeme getireceklerdir

kesin bu ir nabız yoklamasıdır.genelde böyle yürüyor işler.

Eworen
15-02-2022, 12:19
Kanunen bir geri adim atma durumu yok su anlik goz yumulmaya devam aciklamasi var
Cani sıkılan bi memur kantardan kacis cezasini yollar isterse
Cunku kanunen transit vb araclar ile doblo vb araclar tamamen ayni sinif ve kategoride onda bi degisiklik yok.
Bence aciga ciktigi icin geri vites yapildi ortaya cikmasaydi tatli tatli yollarlardi eve cezalari.

Tayfun.O
15-02-2022, 13:38
saçmalık, nerden koparacaklarını şaşırdılar

CaNeR44
16-02-2022, 07:37
yuh ya zaten iş yapmak para kazanmak çok zor oldu bide bu çıktı

ACTPK
16-02-2022, 08:07
Açıklamada doblo fiorino courier hatta caravelle vb araçların aynı karoser ile satılan birbirinin aynısı ama kamyonet değilde otomobil olarak tescillenen versiyonlarından dolayı karışıklık yaratmasından ötürü geri adım atıldığı yazıyordu. Bu detay KGM'nin Emre Özpeynirci'yi etiketleyip verdiği cevapta yazılı. Dolayısıyla Ranger L200 Navara vb açık kasalı araçlar bu sınıfa girmeyebilir. Çünkü otomobil olarak tescillenene versiyonu yok. İlgili yazının linkini alta bıraktım.

Screenshot by Lightshot (https://prnt.sc/26wpmzm)

said_
16-02-2022, 08:12
hayır bu arabaların eti ne budu ne, nasıl zaten haddinden fazla yükleyebilirsinki.

koltuklu camlı versiyonların kantara çıkması kadar saçma birşey olamaz. bir çoğu küçük esnaf bu arabaları hem günlük hemde ufak tefek malzemelerini taşımak için kullanıyor.

ya gerçekten bilmiyorlar yada salağa yatıyorlar.

said_
16-02-2022, 08:13
muhtemelen N1 dedikleri katagoride olanlardır.

eğer pick uplar N1 diye geçiyorsa onlarıda kapsar sanırım.

ACTPK
16-02-2022, 08:27
Yazıda özellikle kapalı kasa olarak imal edilen araçlar diye belirtiyor. Gayet açık.

https://i.hizliresim.com/bplqpjh.jpg (https://www.hizliresim.com/bplqpjh)

fthdrn
16-02-2022, 08:54
Aç mı kalsınlar neden böyle kızıyorsunuz

halili
16-02-2022, 10:38
Aslında hepimiz kantara girecek ağırlık tartılacak diye düşünüyoruz.Amaç araçlardaki k1 l1 veya şirket üstüne ruhsatlı araçlar ile bireysel araçların ayrımı.Şirket adına olup belgesi olmayana Plaka okuma sisteminden direk ceza yansıtılacaktır.

207_TR
16-02-2022, 12:18
4-5 yıl önce kantara zorunlu çevrilen Kango benzeri araç ağırlığı normal çıktı ama src olmadığı için ceza yedi arkadaşım şirket aracıyla. Sürücüye ayrı, ruhsat sahibine ayrı ceza yedi.

Mal taşımıyor, insan taşımıyor. Sadece evrak getir götür için kullanılan bir araçtı...

ckrc
16-02-2022, 15:52
Bu kantarin amaci, asvalti ve yol derz/dolgusunu asiri yuklenmis araclardan korumak.

Kapali kasa fiorino, yukledigi yuk ile beraber max 2.2 ton olabilecek iken, volvo C90, otomotiv ruhsatli, yuksuz agirli ile yuklu Fioriono'dan daha agir olacak.

Fiorinonun yasal yukumlugu var, Volvo'nun yok. Nerden baksan tutarsizlik, nerden baksan anlasilmasi zor bi karar.

Neyse, boyle boyle bizim millete sw'ye alisacak. Biz de bu sedan furyasindan kurtulacagiz hehe.

207_TR
16-02-2022, 18:46
Bu kantarin amaci, asvalti ve yol derz/dolgusunu asiri yuklenmis araclardan korumak.

Kapali kasa fiorino, yukledigi yuk ile beraber max 2.2 ton olabilecek iken, volvo C90, otomotiv ruhsatli, yuksuz agirli ile yuklu Fioriono'dan daha agir olacak.

Fiorinonun yasal yukumlugu var, Volvo'nun yok. Nerden baksan tutarsizlik, nerden baksan anlasilmasi zor bi karar.

Neyse, boyle boyle bizim millete sw'ye alisacak. Biz de bu sedan furyasindan kurtulacagiz hehe.


Kantarın amacı araçların istiap haddinden fazla yük alıp almadığını ve irsaliyesiz mal taşıyıp taşımadığını kontrol etmektir.

livaneli
16-02-2022, 21:30
Hepimiz biliyoruz bu araçların kantara gönderilmesinin BUGÜNKÜ amacını.

Eworen
16-02-2022, 21:41
Dun arabayla degilde bizim elemanlarla beraber gittim santiyeye kantardan gectik guzergahdan dolayi
Son durum su istasyonda calisanlar durdurdu yazi geldi bi daha kantara girmeyin kucuk arabalara yok dedi normalde her defasinda mutlaka girerlerdi
Arac Renault Master
Kafalar karisti iyice.

ckrc
17-02-2022, 00:11
Kantarın amacı araçların istiap haddinden fazla yük alıp almadığını ve irsaliyesiz mal taşıyıp taşımadığını kontrol etmektir.

O tarafi hic dusunemedim, ancak cogu SW arac bir Fioriono, Corsa van vs kadar yuk tasiyamaz mi?

207_TR
17-02-2022, 08:00
O tarafi hic dusunemedim, ancak cogu SW arac bir Fioriono, Corsa van vs kadar yuk tasiyamaz mi?

Taşıyabilir muhtemelen ama ticari ile sw de olsa bineklerin istiaap haddi ve süspansiyonlarının yük taşımadaki davranışları aynı olmaz bence.

most_evil
17-02-2022, 19:41
3500 kg. istihap haddi olan aracın kantardan ceza yemeden geçebileceği ağırlık töleranslarla birlikte 4132 kg. ( 3500kg.+ 500kg + %3,5 )Doblo yada van tipi araçların zaten bu miktarda tonajla yürümesi imkansıza yakın. Ayrıca kantarlar irsaliye ya da src falan sorgulamaz ancak kantar alanında polis ya da maliye ekipleri ayrıca bulunurlarsa kantar sonrası evrak kontrolü için ayrıca çevirebilir. o yüzden bu tip araçların kantara girmesi zaten mantık dışıydı. Tekrar gündeme gelmesi aslında farklı bir olay şöyle ki bu kantarlar aks kantarıdır, hareket halinde ölçüm yaparlar. 3km yada 5km gibi sabit hızla üzerinden geçersiniz iki aksta ölçülen ağırlığı hesaplar. Sabit hızla çok yavaş geçildiğinden özellikle ağır vasıta geçişinin yoğun olduğu güzergahlarda aşırı birikme olmaya başladı. Bu yoğunluğu önlemek için master, transit tarzı araçları da ekleyerek ( ruhsat kamyonet olacak ) tekrar gündeme getirdi.

Kamyonetle şehirler arası yük taşımacılığı yaptığım için baya bi içli dışlıyım kantar olaylarıyla. Dün kantar görevlisi konuyu bildiğini ama henüz kendilerine yazı gelmediği için uygulamaya geçmediklerini söyledi. onun için kamyonet aracı olan varsa sistem iyice oturana kadar bence girmeye devam etsin.