PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Gazlayınca tekleme...



Ormanci
07-10-2024, 09:32
Eveeeet, yine bir sorunla geldim :)

Yazın tatile giderken uzun yolda ufaktan gazlarken bir defa olmak üzere 120 gibi bir hızda vites küçültüp gazlamaya çalışınca 3000-4000 devir arasında bir yerlerde, hafif tepe tırmanışında araba kesiklik yapıp hızlanmadı. O anda sinyal verip kendimi sağ şeride atmak durumunda kaldım :) Bunu sadece bir defa yaptı, sonra yol boyu ufak tefek gazlamalarla gittim. Dönüşte de hiç sorun olmadı.

Ctesi günü Sapanca tarafına gidip dün geri geldik. Baktım ki düşük hızlarda bile tam gazda yapmaya başladı. Örneğin 2.vites, dip gaz yapıyorum, araba boost-cut'a girmiş gibi çof-çof-çof-çof diye kesiklik yapıyor.
Yüksek süratlerde hızlanmaya biraz engel ama düşük süratte araba kesikli de olsa hızlanabiliyor, öksürme gibi düşünün :)
Bu arada gazı %50-75 gibi verirsem sıkıntı yok...

Arkadaşlarla konuşurken bir arkadaş %95 bobin dedi.
Konuşurken sonradan hatırladım, bujiler yakın zamanda değişirken usta bi bobini göstermişti bu kötü durumda yakında patlayabilir diye. Acaba o mu gitti dedim...
Bobinler yanılmıyorsam hiç değişmedi, araba 157 binde...

Yapabilirsem ateşleme ile ilgili verileri takip edeceğim. AlfaOBD veya Torque'da varsa bakmayı planlıyorum.

Başka bir şey olabilir mi, buna göre bir teşhis ve tedaviye girmeyi planlıyorum :)
rahmitanir, özellikle sana da sorayım dedim hocam :D

cnzdmr
07-10-2024, 09:40
Sorun büyük ihtimalle ateşleme hattında.

Buji,bobin, enjektör sıralamasına bakılması gerekir. Bujiler yakın zamanda değiştiyse bobinlere yoğunlaşmak gerekir dediğin gibi.

Araç arıza ışığı yaktı mı bu sorun olduğunda. Makinadan bakılırsa net görülür sanki sorunun kaynağı.

dkaya87
07-10-2024, 09:41
hikaye büyük ölçüde ateşleme, bujiler de değiştiğine göre bobin gibi gözüküyor. geçmiş olsun

Ormanci
07-10-2024, 09:51
Sorun büyük ihtimalle ateşleme hattında.

Buji,bobin, enjektör sıralamasına bakılması gerekir. Bujiler yakın zamanda değiştiyse bobinlere yoğunlaşmak gerekir dediğin gibi.

Araç arıza ışığı yaktı mı bu sorun olduğunda. Makinadan bakılırsa net görülür sanki sorunun kaynağı.

Yok arıza hiç yakmıyor, bobin arızası gibi ben de sağa sola biraz bakındım da, neyse C.tesi günü usta yolları göründü bakalım yine bize :)

rahmitanir
07-10-2024, 09:52
Abi senin ve diğer arkadaşların da dediği üzeri yüksek ihtimalle olası şüpheli bobin. Bizim arabalrda 80-100k gibi bobinlerin değişmesi tavsiye edilir. Senin km buna göre baya ilerlemiş.

Bizim bobinler ne çok ucuz, ne çok pahalı. Belki ekonomik olsun diye "2'sini değiş, hata olursa eski iki taneyle yer değiştirip, tekrar denersin" diyen çıkabilir. Benim tavsiyem 4 bobini de değitirmen.

Bujiler de 40k oldu ise değişmeli. Kaldı ki, bozuk bobin, sağlam bujiyi de bozma ihtimali olur.

Tüm bunları yapıp, hala çözüm yoksa, sırasıyla n75 valfi ve turbo da olağan şüpheli listesine girer. ama bobin + buji senin işini yüksek ihtimalle çözer.

Ormanci
07-10-2024, 10:28
Abi senin ve diğer arkadaşların da dediği üzeri yüksek ihtimalle olası şüpheli bobin. Bizim arabalrda 80-100k gibi bobinlerin değişmesi tavsiye edilir. Senin km buna göre baya ilerlemiş.

Bizim bobinler ne çok ucuz, ne çok pahalı. Belki ekonomik olsun diye "2'sini değiş, hata olursa eski iki taneyle yer değiştirip, tekrar denersin" diyen çıkabilir. Benim tavsiyem 4 bobini de değitirmen.

Bujiler de 40k oldu ise değişmeli. Kaldı ki, bozuk bobin, sağlam bujiyi de bozma ihtimali olur.

Tüm bunları yapıp, hala çözüm yoksa, sırasıyla n75 valfi ve turbo da olağan şüpheli listesine girer. ama bobin + buji senin işini yüksek ihtimalle çözer.

Hocam eyvallah çok teşekkürler.
Hatırladığım maks 10 bin önce bujileri değiştirdik, o arada konuyla ilgili konuşurken aklıma geldi, usta da göstermişti sanki ama problem yok şimdilik diye o arada çok sallamamıştık.
Yine hatırladığım, bobinler sanki hiç değişmedi.
Muhtemelen o gösterdiği biri çatlak, çatlağı büyüdü :D Birinde daha ufak da olsa bi problem vardı sanki.

Yok aynen değişirsem zaten komple değiştiririm.
1.200-1.500 gibi bir fiyatı var yanılmıyorsam tanesinin.. Değiştireceğiz artık :)

Turbo revizyon yeni yapıldı, o ayakta bir sıkıntı var mıdır sence, güya orj ile aynı şekilde revize edildi.

OMTechJr.
07-10-2024, 10:56
Bobin ilk göze çarpan mevzu olduğu için herkes yazmış ben de bir alternatif bırakayım; dump'ın diyaframını bir kontrol edin derim. Tamamen yırtılmadıysa arıza yakmadan sadece full boostta kesikliğe sebep olabilir. Tamamen gidince de limpe giriyor zaten.

AvcI
07-10-2024, 11:55
buji - bobin kablosu - bobin sıralama, hatta lpg var ise direk kablodan başla

Ormanci
07-10-2024, 13:25
Bobin ilk göze çarpan mevzu olduğu için herkes yazmış ben de bir alternatif bırakayım; dump'ın diyaframını bir kontrol edin derim. Tamamen yırtılmadıysa arıza yakmadan sadece full boostta kesikliğe sebep olabilir. Tamamen gidince de limpe giriyor zaten.

Valla o da aklıma gelmedi değil o tip bir şey mi diye.
Ustaya göstereceğiz artık bakalım onu da soracağım

onursumer
08-10-2024, 12:10
Valla o da aklıma gelmedi değil o tip bir şey mi diye.
Ustaya göstereceğiz artık bakalım onu da soracağım

alternatif olarak tsi grubunda yaşadığım için belirtiyim devir 4 binde falan kalıyordu kesiklik yapıyordu aynı şekilde yakıt hortumunun içi tortulaşmış içindeki parçalar kalkıp yakıt geçişini engelliyormuş değiştirince düzeldi aklında bulunsun ateşleme çıkmazsa

individual
08-10-2024, 15:00
gaz verdiğinizde hafif devir alıp patırdama yapıyorsa bobindir.

Ormanci
21-10-2024, 08:19
Güncelleme yapayım.

Usta birkaç deneme yaptıktan sonra bence bobin değil dedi.
Önce şu turbocuya bi gönderelim dedi, araba gitti geldi, yukarıda onursumer'in dediği gibi yakıt borusunda da tıkanıklık varmış, onu değiştirmişler. Bir de bir sensör gibi bir şey değişmiş ama ne olduğunu söyleyemediler. Turbonun hemen önünde, ne sensörü ne olduğunu da bulamadım, şu valfin olduğu şey midir veya wg'in bir şeyi midir bilemedim.

Düzeldi şimdilik bakalım :)

Ormanci
15-11-2024, 08:17
Evet, 1 ay kadar bekledikten sonra yine başa döndük, geçen hanım giderken "eskisi kadar değil ama yine tekliyor" dedi.
Değişen sensör sanırım turbo basınç sensörü idi, çıkma takabilmiş bulamamış falan demişlerdi. Yenisini mi almak gerekecek, bobinlere mi bakacağız, yarın ak kara belli olacak herhalde bakalım :)

dicaser
17-11-2024, 16:48
Yukarıda yazdıklarınıza göre aklıma tek gelen wg ve wg hortumlarındaki kaçaklar ;

anladığım kadarıylar buji ve bobinlerinizi değiştirdiniz.

Turbo basınç sensörü öyle ha dedinmi bozulmaz ama hadi diyelim oda bozuldu 2 kere bozulmaz.

siz zaten ayrıntısıyla yazmışsınız aslında sadece tam gazda bu problemin yaşandığını , siz tam gaz yaptığınızda turbo basıncının sizin mapinizadaki en üst limite kadar çıkma durumu mevcut , araba ne zaman kesiklik yapar gaz yemez (buji bobin hariç) , siz mapın dışına çıkarsanız

özet olarak , tekrar n75 valf değiştirseniz bile ben sizin yerinizde olsam wgyi kontrol ederim , wg hortumlarınıda kontrol ederim , akıl vermek gibi algılamayın ama sorunu anlamak açısından keşke tapa gazda obd ile basıncınıza baksaydınız

Ormanci
18-11-2024, 08:25
Yukarıda yazdıklarınıza göre aklıma tek gelen wg ve wg hortumlarındaki kaçaklar ;

anladığım kadarıylar buji ve bobinlerinizi değiştirdiniz.

Turbo basınç sensörü öyle ha dedinmi bozulmaz ama hadi diyelim oda bozuldu 2 kere bozulmaz.

siz zaten ayrıntısıyla yazmışsınız aslında sadece tam gazda bu problemin yaşandığını , siz tam gaz yaptığınızda turbo basıncının sizin mapinizadaki en üst limite kadar çıkma durumu mevcut , araba ne zaman kesiklik yapar gaz yemez (buji bobin hariç) , siz mapın dışına çıkarsanız

özet olarak , tekrar n75 valf değiştirseniz bile ben sizin yerinizde olsam wgyi kontrol ederim , wg hortumlarınıda kontrol ederim , akıl vermek gibi algılamayın ama sorunu anlamak açısından keşke tapa gazda obd ile basıncınıza baksaydınız

Zaten öyle çıktı :)

Bobinleri dün artık tedbiren rahmitanir'in dediği gibi sırf km bazında bile tavsiye ediliyor diye değiştirdim. Arabanın davranışları değişti :)
Bujiler de geçen bakımda değişmişti o yüzden onlar da değil dedim. Basınç sensörünü vatandaş çıkma mı ne takmış, ondan şüphelenmiştim ama değilmiş :)

Yok akıl vermek gibi niye olsun, fikir almak için yazıyoruz zaten estağfurullah. Ya obd ile bakmak aslında aklıma geldi ama çıkıp bakmaya çalışmaya üşendim, çünkü tam gazı da her yerde yapamıyorum, özellikle yokuş veya araba yüklüyken yüke binince yapıyordu çünkü. Basınç ekranı görünüyor aslında bizimkilerde, basınç sona kadar dayanıyor, öksürüyor gibi tekleyince az bişey gidip tekrar sona geliyordu. Yani basınçta da sorun yok, tutmada sıkıntı var gibiydi.

Neyse, dün tekrar ustaya götürdüm o da turbocuya tekrar gitti, bu sefer de daha önce değiştirdiği yakıt borusunun yanında bi boru daha var onun uçu çatlamış, lastiği falan yarılmış gitmiş, onu değiştirdi. Yine düzeldi, bakalım daha yapacak mı :)

dicaser
18-11-2024, 16:40
O büyük ihtmail wg hortumundan kaçırıyordur , siz ekranda basıncı tam gördüğünüz için sorun yoktur diye düşünmüşsünüz , oysaki basınç normalin çok üstünde olduğu için kısıyor araba :D mapın dışında seyir ediyosunuz.

Bence wg hortumları hariç extra bide wg diaframınıda kontrol etseniz iyi olur , wg hortumunu çıkarıp benzin hortumu gibi emcuklerseniz çok rahat anlarsınız kaçırıp kaçırmadıgını.

şimdiden geçmiş olsun umarım birdaha olmaz

Ormanci
19-11-2024, 08:16
O büyük ihtmail wg hortumundan kaçırıyordur , siz ekranda basıncı tam gördüğünüz için sorun yoktur diye düşünmüşsünüz , oysaki basınç normalin çok üstünde olduğu için kısıyor araba :D mapın dışında seyir ediyosunuz.

Bence wg hortumları hariç extra bide wg diaframınıda kontrol etseniz iyi olur , wg hortumunu çıkarıp benzin hortumu gibi emcuklerseniz çok rahat anlarsınız kaçırıp kaçırmadıgını.

şimdiden geçmiş olsun umarım birdaha olmaz

Eyvallah ve inşallah :D
Valla onu da söyledim ustaya, söyleriz dedi ama turbocu neler yaptı bilemiyorum. Başka sorun yok demiş güya. Geçende de öyle yakıt borusu değişip gelmişti, şimdi diğer boru değişti. Bobinler de değişti, daha artık bir şey olmasın :D

dicaser
21-11-2024, 18:19
olmaz olmaz merak etmeyin :D