Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo Timer önemi
egeturbo
17-04-2009, 11:56
http://www.youtube.com/watch?v=H1MryAt1dw8&feature=related
linki izlediğiniz gibi araç stop ettiğinden sonra turbonuz çalışmaya devam etmektedir.Yani turbo mili gerek burcun gerek rulmanların üstünde dönsede içeride yağ yağ çıkış borusundan dışarıya çıkıyor ve turbonun içerisidne yağ kalmıyor.Bundan sonra metaller birbirlerine sürterek aşınma meydana geliyor. Fakat turbo timer taktığımızda yağlama belirli bir süre daha devam ediyor.Bu sayende aşıntılar minimuma indirilerek.Turbomuzun daha uzun ömürlü olmasına katkıda bulunuyor.;)
turbo timer atmosferiktede bikaç sn geç kapayarak mtorun rahatlamasını sağlayabilir bence ben mesela çat diye kapatıp çıkıyorum özellikle yaz aylarında bir an evvel kendimi atmak istiyorum arabadan park etmeden once yeterince sıkıştırmış olduğum arabam kendi kendine soğumaya mahkum kalıyor birazdaha açık kalsa fanla vs soğusa bence daha iyi olr
yağsız nasıl kalıyor? :) abartmayın fazla beklersiniz biraz tt yoksa 1dk kadar devir düşer stop edersiniz, basınç olmadan(yağ basıncı) o yağ boşalmaz turbonun için öle rulmanların yağsız kalması gibi birşey olmaz
egeturbo
18-04-2009, 00:18
yağsız nasıl kalıyor? :) abartmayın fazla beklersiniz biraz tt yoksa 1dk kadar devir düşer stop edersiniz, basınç olmadan(yağ basıncı) o yağ boşalmaz turbonun için öle rulmanların yağsız kalması gibi birşey olmaz
yağsız kalma dediğimiz tamamaen yağsız değil tabiki abi yani zarar verir nitelikte
Mustafa Birsesli
18-04-2009, 10:12
motoru kapatır kapatmaz turbonun yağlama borusu boşalıyormu (turbonun girişine kadar) ısının düşürülmesi en önemli olay bence
egeturbo
19-04-2009, 00:20
motoru kapatır kapatmaz turbonun yağlama borusu boşalıyormu (turbonun girişine kadar) ısının düşürülmesi en önemli olay bence
boşalıyor tabi içinde gene biraz kalıyor ama süzülerek geliyor ama turbonun içindeki yağ hızlıca boşalıyor.Bunu kendimiz test ettik
turbo timerın olayı yağ basıncı değil bence.
hatta tam sentetik yağlar ile gerek olmadığını bile düşünüyorum.
mili aşındıran yağsız kalması değil, orda yağ kalıyor bir miktar. aşındıran ordaki yağın karbonize olup yanması yanınca zaten partiküller oluşuyor ve aşınma gerçekleşiyor uzun vade de.
tam sentetik yağların kolay kolay ordaki ısıdan yapısını değiştireceğini sanmıyorum ben kendi adıma..
.::EmrE::.
23-04-2009, 00:23
Benim anlamadıgıım,araç rölantide iken turbo çalışmıyor mu burda? Yani çalıştırılıyor araç,turbo dönmeye başlıyor,araç rölantide de dönüyor,kapatıldıktan sonra 25 saniye içinde dönmesi bitiyor...Turbo timer takınca,araç rölantide çalışmaya devam ediyor...Turbo timer işlevini bitirip araç kapandıgında turbo hala dönüyor olacak? e ne anladım bu işten ben?
Benim anlamadıgıım,araç rölantide iken turbo çalışmıyor mu burda? Yani çalıştırılıyor araç,turbo dönmeye başlıyor,araç rölantide de dönüyor,kapatıldıktan sonra 25 saniye içinde dönmesi bitiyor...Turbo timer takınca,araç rölantide çalışmaya devam ediyor...Turbo timer işlevini bitirip araç kapandıgında turbo hala dönüyor olacak? e ne anladım bu işten ben?
aynen :) olay bu işte..
kaldı ki ball bearing sistem değilse rölanti hızında çalışan turbonun durmasıda hemen hemen anında gerçekleşiyor..
Emir_b16a
23-04-2009, 01:04
Benim anlamadıgıım,araç rölantide iken turbo çalışmıyor mu burda? Yani çalıştırılıyor araç,turbo dönmeye başlıyor,araç rölantide de dönüyor,kapatıldıktan sonra 25 saniye içinde dönmesi bitiyor...Turbo timer takınca,araç rölantide çalışmaya devam ediyor...Turbo timer işlevini bitirip araç kapandıgında turbo hala dönüyor olacak? e ne anladım bu işten ben?
timer ın amacı her ne kdr yağlama ws densede uzun soluklu gazlamalarda turbonuz ısınır tabi buna paralelde yağda ısınır yağ ısınınca kristalleşir yada incelir sıcak turboda kontak kapattığınız zmn yağlamada kesinir yani kalan yağ sıcaktır devir daim etmez we buna paralelde aşınma yapar
amaç turboyu soğutup bi nebzede olsa bu aşınmanın önüne geçmek
standart turbolar bile bazen kor gibi kıpkırmızı olabilio we soğumasıda bi nebze uzun sürüyo yağlama olmayıncada pal dönerken aşınma geçekleşio amaç turboyu soğutmak
olmazsa olmaz bi parça diil timer isteyen takar isteyen takmaz :D
.::EmrE::.
23-04-2009, 01:16
Ama kesin olan aracı stop etmeden evvel bir süre beklemektir değil mi?
Emir_b16a
23-04-2009, 01:30
Ama kesin olan aracı stop etmeden evvel bir süre beklemektir değil mi?
aynen öle ister atmosferik olsun ister turbo beklemekte fayda war
aynen :) olay bu işte..
kaldı ki ball bearing sistem değilse rölanti hızında çalışan turbonun durmasıda hemen hemen anında gerçekleşiyor..
dbb de olsa normal kaymalı yatakta olsa aslında bir miktar daha dönüyor,kaymalı yatak olanda birden düşmüyor aslında
belki turbonun boyutundanda etkilenebilir fakat benim gördüğüm kaymalı yataklı turboda dbb turboda bu tip bir olayda hemen hemen benzer hareket etti
arabayla gazlayıp gelip zort diye stop edersen bb turboda uzun süre dönüyo fakat rolantide 1 dakika beklersen turbonun devride yavaşlıyor ve daha çabuk duryor ..şöyle açıklıyım arabayla geldin direk stop et 1 dakikaya yakın dönüyo BB turboda beklersen bu zaman yarıya iniyor kabaca böyle...zaten çoğu yataklı turboda (genelde)motor devriyle beraber duruyor ...
emretorlak
23-04-2009, 13:41
aynen öle ister atmosferik olsun ister turbo beklemekte fayda war
Turbo motorlarda bekleyelim de atmosferikte hangi parça için beklicez?
Şahsi fikrim turboya asıl zarar veren yağsız çalışması değil yüksek sıcaklıktır.Zaten aracı parketmek vs. için herkez 20-30 sn. zaman geçiriyor.Bu süre de turbonun devrinin düşmesi için yeterli.
Bu kış iş yerimden eve gelirken akşam vakti arabayı biraz sıkıştırdım.Eve geldim aracı parkedip kaputu açıp turboya baktım. Kıpkırmızı bir rengi vardı:) Sıcaklığı resmen yüzümü yakıyordu.3-4 dk rolantide çalıştırdım nafile.Sadece kırmızının tonu değişti:) Diyeceğim şudur ki yağlama mağlama hikaye her bastığınızda turbonun canından can gider aşınma gerçekleşir:)
Emir_b16a
23-04-2009, 22:31
Turbo motorlarda bekleyelim de atmosferikte hangi parça için beklicez?
Şahsi fikrim turboya asıl zarar veren yağsız çalışması değil yüksek sıcaklıktır.Zaten aracı parketmek vs. için herkez 20-30 sn. zaman geçiriyor.Bu süre de turbonun devrinin düşmesi için yeterli.
Bu kış iş yerimden eve gelirken akşam vakti arabayı biraz sıkıştırdım.Eve geldim aracı parkedip kaputu açıp turboya baktım. Kıpkırmızı bir rengi vardı:) Sıcaklığı resmen yüzümü yakıyordu.3-4 dk rolantide çalıştırdım nafile.Sadece kırmızının tonu değişti:) Diyeceğim şudur ki yağlama mağlama hikaye her bastığınızda turbonun canından can gider aşınma gerçekleşir:)
bnde bunu yazdım ztn daha ewel :) ama beklemekte her zmn fayda wardır
Shadow_Dancer
23-04-2009, 22:35
Peki dizellerde durum nedir? Motorum stock 1.3 multijet... Elimden geldigince stop etmeden önce bi müddet beklemeye çalışıyorum... Gereksiz bi hareket mi yoksa faydası var mı ?
Emir_b16a
23-04-2009, 22:51
Peki dizellerde durum nedir? Motorum stock 1.3 multijet... Elimden geldigince stop etmeden önce bi müddet beklemeye çalışıyorum... Gereksiz bi hareket mi yoksa faydası var mı ?
turbon warsa faydası illaki war ister dizel isterse benzinli isterse jet yakıtıyla çalışsın :D
ccalmeronn
30-04-2009, 08:40
paylaşım için teşekkürler
Mustafa Birsesli
30-04-2009, 09:14
turbonun yaglama hortumunda herzaman yağ kalacaktır turbo timerle de kapatsan timersiz de asıl amaç sistemin bir nebze soğumasıdır
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.