PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Alfa Romeo 155 Q4 Turbo kanat büyütme



egeturbo
13-08-2009, 19:38
Site üyelerinden ''akın'' abi dün dükkanımıza gelerek aracındaki turbo şikayetin dile getirdi.Egzoz salyangozundaki çatağı ve turbosunun birazcık ufak olması o tatlı caını sıkmasına neden olmuş bizde turboya ufakta olsa bi el attık sizlerle paylaşmak istedim.
Yapılan işlemlerden birazını yazayım.
Ufak olan emme kanadını büyülttük.Tabi kanadı büyültürken emme kapağınıda büyülttüm.Emme pervansinin oturduğu sekman kapağı hosuma gitmedi ve büyüttüğüm kanada göre kapak ayarladım.Hava filtresi tıkalı olduğu için plaket bozulmuş plaketinide sıfırladıktan sonra T4 style dediğim sekman taşıyıcı kullandım.Ardından ateş kapağında yanıklar tespit ettim yenisi ile değiştirdim. işte resimler
http://img15.imageshack.us/gal.php?g=img0319vtt.jpg

metin01
13-08-2009, 19:40
eline sağlık

egeturbo
13-08-2009, 19:42
eline sağlık

Solasın Metin abi tişkür ederim :p

akın
13-08-2009, 20:47
Ardacım tekrardan teşekkürler!!!! Yarın inşallah montajını gerçekleştircez.Bugune yetişmedi, acele etmek istemiyorumda. Yavaş yavaş:)

Mustafa Birsesli
13-08-2009, 20:49
Ardacım tekrardan teşekkürler!!!! Yarın inşallah montajını gerçekleştircez.Bugune yetişmedi, acele etmek istemiyorumda. Yavaş yavaş:)

akınn hadi bakalım şampanya patlatacaz unutma

akın
13-08-2009, 20:57
akınn hadi bakalım şampanya patlatacaz unutma

OOOOOOO unuturmuyum abiiiii!!!!! Bugun takıcaktımda vidalar çıkmadı. Hidrolik damlattım bekliyorum yarın sökülmez ise direk kesicem artık başka çare kalmadı. Yarın kısmetse takıcam.:) Uğrucam yanına:)

Mustafa Birsesli
13-08-2009, 21:05
hala gezdirmedinde beni ;)

Ryhn
13-08-2009, 21:17
Biraz alakasız olucak ama elimde bir tane T25 rover 220ti turbosu var turbine housing kısmında çatlaklar var. Buraya kaynak yapmam mumkun mu? Zaten WG i iptal edicem orayıda kaynaklamayı planlıyorum. Birde compressor housing kısmında DV yi söktüm ve ihtiyacım yok onuda bir şekilde kaynaklamam mümkün mü?

senna
13-08-2009, 21:19
Biraz alakasız olucak ama elimde bir tane T25 rover 220ti turbosu var turbine housing kısmında çatlaklar var. Buraya kaynak yapmam mumkun mu? Zaten WG i iptal edicem orayıda kaynaklamayı planlıyorum. Birde compressor housing kısmında DV yi söktüm ve ihtiyacım yok onuda bir şekilde kaynaklamam mümkün mü?



tavsiye etmem döküm malzeme kaynak nedeniyle oluşacak ısıl genleşme daha kötü sonuçlara yol açabilir

Ryhn
13-08-2009, 21:22
tavsiye etmem döküm malzeme kaynak nedeniyle oluşacak ısıl genleşme daha kötü sonuçlara yol açabilir

Hmm aynısını bende düşündüm turboya acımıyorumda bişi olursa daha büyük hasarlara yol acar diye çekiniyorum. Bundan dolayı açıkçası denemek yemedi. Başka bir turbodan parça almak gerekicek galiba. Sagol.

senna
13-08-2009, 21:24
Hmm aynısını bende düşündüm turboya acımıyorumda bişi olursa daha büyük hasarlara yol acar diye çekiniyorum. Bundan dolayı açıkçası denemek yemedi. Başka bir turbodan parça almak gerekicek galiba. Sagol.



aynen. mesela tam gaz gittiğini ve salyangozun kırıldığını düşün mazallah:)

Ryhn
13-08-2009, 21:29
aynen. mesela tam gaz gittiğini ve salyangozun kırıldığını düşün mazallah:)

Ahahha şenlik olur. Parça teshirli bomba....

Mustafa Birsesli
13-08-2009, 21:52
çatlak yüzeyselse yapılabilir diye düşünüyorum ama içeri dogru uzanan bir çatlak sa yapmak dogru olmaz

akın
13-08-2009, 21:56
Biraz alakasız olucak ama elimde bir tane T25 rover 220ti turbosu var turbine housing kısmında çatlaklar var. Buraya kaynak yapmam mumkun mu? Zaten WG i iptal edicem orayıda kaynaklamayı planlıyorum. Birde compressor housing kısmında DV yi söktüm ve ihtiyacım yok onuda bir şekilde kaynaklamam mümkün mü?

Döküme kayak olur. PİK kaynağı olması lazım ismi gayet de düzgün yapılırsa olur sanucta salyangozlarda 2 parça dökülüp sora birbirine kaynak oluyor. Bence düzgün yapılırsa birşey olmaz. Olsa bile zaten turbo gidik temelli gidicek yani bence dene derim

Ryhn
13-08-2009, 22:06
Benim umursadıgım turbo değil motorun diğer kalan kısmı ve hatta kendi hayatım. Elimdeki turboda WG in çıkışına doğru derinlemesine ama ufak olan 3 tane çatlat var yüzeysel falan değiller. Ben bunları ve WG kendisini kaynaklamak istiyorum Ex. WG yapıcam. bunun dışında Compressor kısmında DV kısmını kapatmak sorun olucagını sanmıyorum ama orayı komplememi doldurmam lazım yada sadece bir kapakla vidalayıp kapasam yetermi bilemiyorum. Turbine housing kısmına kaynaktan çok değiştirme gibi planlarım var hiç riske atmadan ama Roverlardan çıkan T25 herin hepsinde kırık var CA18DET ten çıkan bir turbodan mı parça alsam ne yapsam diye düşünüyorum.

Mustafa Birsesli
13-08-2009, 22:09
egzos palini kırsa sadece sorun yokda emme palini kırarsan motora parça almış olursun oda hoş olmaz ama bulunabiliyorsa orjınal cıkma bulunamıyorsa kaynak

senna
13-08-2009, 22:11
Döküme kayak olur. PİK kaynağı olması lazım ismi gayet de düzgün yapılırsa olur sanucta salyangozlarda 2 parça dökülüp sora birbirine kaynak oluyor. Bence düzgün yapılırsa birşey olmaz. Olsa bile zaten turbo gidik temelli gidicek yani bence dene derim

salyangozlar o şekilde değil Akın :) sadece belki dp kısmı yapılıyodur ama tek döküm olarak üretilen şeyler çoğu zaman

CKN
13-08-2009, 22:11
olum yapsana bnm turboyada bi ameliyat..

Ahmetfikri
13-08-2009, 22:13
egzos palini kırsa sadece sorun yokda emme palini kırarsan motora parça almış olursun oda hoş olmaz ama bulunabiliyorsa orjınal cıkma bulunamıyorsa kaynak


emmeden kopan pal intercoolerde takılmazmı

Ryhn
13-08-2009, 22:14
Çıkmaların hepsi çatlat. Bu turbolardan 7-8 tane gördüm hepsi aynı yerden çatlaktı. Birde hepsi internal WG bir şekilde buna EX. WG olması için turbine housing uydurmam gerek yada orayıda kaynaklayıp yavaş yavaş deneme sürüşleri. (Yusuf yusuf mod.)

Mustafa Birsesli
13-08-2009, 22:16
emmeden kopan pal intercoolerde takılmazmı

cooleri gecer yada bence gecti başıma geldi o bakımdan söylüyorum

Ryhn
13-08-2009, 22:16
emmeden kopan pal intercoolerde takılmazmı

Bahtsız bedevilik varsa herşey olur.

akın
13-08-2009, 22:21
salyangozlar o şekilde değil Akın :) sadece belki dp kısmı yapılıyodur ama tek döküm olarak üretilen şeyler çoğu zaman

Hımmm olabilir tabikide ama benim elime alıp incelediklerim 2 parca hatta arabanın orjinal turbosuda 2 parca tam ortadan kaynak var ama yanılıyor olabilirimde:)

senna
13-08-2009, 22:22
Hımmm olabilir tabikide ama benim elime alıp incelediklerim 2 parca hatta arabanın orjinal turbosuda 2 parca tam ortadan kaynak var ama yanılıyor olabilirimde:)


o kaynk diilde döküm kalıbının bıraktığı parçayı temizlerler genelde onun izidir:)

akın
13-08-2009, 22:28
o kaynk diilde döküm kalıbının bıraktığı parçayı temizlerler genelde onun izidir:)

Haklısın yanılıyor olabilirmde kafam karıştı:) Dökümcü arkadaşım varda o demişti tek parça dökülmesi çok zor 2 parca olur daha sora pik ile kaynaklanır. Ama tabikide bilemicem bilemesemde olur zaten:):):) Boşverrr sonuç olarak döküme kaynak olabiliyor
Zararları illaki vardır denemden birşey diyemem

Ryhn
13-08-2009, 22:31
Şimdi napıyoruz.... Galiba başka bir turbodan uydurma olarak bakmak en hayırlısı olucak.

akın
13-08-2009, 22:41
Şimdi napıyoruz.... Galiba başka bir turbodan uydurma olarak bakmak en hayırlısı olucak.


bencede yenisi sonucta orjinali çatlamış yani kaynak yapsan çare değil tekrar başka yerden yine çatlıcak düzgün bir çıkma derim:)

Ryhn
13-08-2009, 22:44
Başka bir turbodan uydurma lazım bana

senna
13-08-2009, 22:59
http://www.atlantis-lab.com/projects/Casting.jpg


bulabildiğim en iyi fotoğraf açıklayabilecek

core assembly maça

drag ve cope pattern ise kalıplar

egeturbo
14-08-2009, 07:49
Biraz alakasız olucak ama elimde bir tane T25 rover 220ti turbosu var turbine housing kısmında çatlaklar var. Buraya kaynak yapmam mumkun mu? Zaten WG i iptal edicem orayıda kaynaklamayı planlıyorum. Birde compressor housing kısmında DV yi söktüm ve ihtiyacım yok onuda bir şekilde kaynaklamam mümkün mü?

ben blokları kaynatan burda bi abimiz var ona götürüp yaptırıyorum .Orjinali kadar ömürlümü derseniz hayır değil ama uzun bi süre idare ettiriyor.Ama mustafa abinin dediği gibi içe doğu cok gittiyse yapacak birşey yok.Ama bana kargolama gibi bi şansın varsa yada turbonun resmini koyarsan sana uygun bi salyangoz varsa dükkandan vereyim işin görülsün.

egeturbo
14-08-2009, 07:51
olum yapsana bnm turboyada bi ameliyat..

sıraya geç şu arlar baya yoğun bu yaptığım işlem ama sana bi kıyak yaparım merak etme sanada yaparım en kocamanından

Ryhn
14-08-2009, 09:11
ben blokları kaynatan burda bi abimiz var ona götürüp yaptırıyorum .Orjinali kadar ömürlümü derseniz hayır değil ama uzun bi süre idare ettiriyor.Ama mustafa abinin dediği gibi içe doğu cok gittiyse yapacak birşey yok.Ama bana kargolama gibi bi şansın varsa yada turbonun resmini koyarsan sana uygun bi salyangoz varsa dükkandan vereyim işin görülsün.

Önümüzdeki hafta resimlerini eklerim elinde olmasa bile ne alıcamı sölersen aramaya başlarım. Turbo Rover dan çıkça Garrett T25 yanılmıyorsamda boyut olarak GT2554R ile aynı olması lazım fakat bunlar BB değiller.

egeturbo
14-08-2009, 09:16
Önümüzdeki hafta resimlerini eklerim elinde olmasa bile ne alıcamı sölersen aramaya başlarım. Turbo Rover dan çıkça Garrett T25 yanılmıyorsamda boyut olarak GT2554R ile aynı olması lazım fakat bunlar BB değiller.

şimdi satışa girecek ama :D bende o salyangozdan var :D

Ryhn
14-08-2009, 09:21
Eheheh yok canım sonuçta ben sordum yardım istedim. Ama işte bu turbonun üstünde WG yok bende internal WG e para vermektense Ex. WG yapim dedim. WG kısmı kapalı bir salyangoz bakıyorum.

egeturbo
14-08-2009, 10:37
Eheheh yok canım sonuçta ben sordum yardım istedim. Ama işte bu turbonun üstünde WG yok bende internal WG e para vermektense Ex. WG yapim dedim. WG kısmı kapalı bir salyangoz bakıyorum.

sole kolay bi yöntem var boşuyna para vermemen için söylüorum turbonun internalinin bağlı olduğu hortumunu cek ve iptal et ben öyle yapıyorum ama çok kıllatanlar olduğunda internali söküyorum ve o kelebeğin çevresini kaynak ile kapatıyorum

gurcell
14-08-2009, 10:39
Akın oynama şu araba ile . Zaten 3000 devir altında deli gibi ölü bir arabadır q4, turboyla oynayıp, yazılıma dokunmadığın her zaman senin için dezavantaj olacaktır..

egeturbo
14-08-2009, 12:27
Akın oynama şu araba ile . Zaten 3000 devir altında deli gibi ölü bir arabadır q4, turboyla oynayıp, yazılıma dokunmadığın her zaman senin için dezavantaj olacaktır..

araçta yazılım var gürsel abi yapılmış zaten akın abi söyledi

Ryhn
14-08-2009, 13:43
sole kolay bi yöntem var boşuyna para vermemen için söylüorum turbonun internalinin bağlı olduğu hortumunu cek ve iptal et ben öyle yapıyorum ama çok kıllatanlar olduğunda internali söküyorum ve o kelebeğin çevresini kaynak ile kapatıyorum

Benim düşündüğümde öyleydi. İnternal WG zaten yok üstünde. O kelebeği ve çatlakları kayntıp kullanmak gibi niyetim vardıda şimdi onun yerine kullanabileceğim salyangoz bulursam drek değiştirmeye karar verdim.

akın
14-08-2009, 21:54
Akın oynama şu araba ile . Zaten 3000 devir altında deli gibi ölü bir arabadır q4, turboyla oynayıp, yazılıma dokunmadığın her zaman senin için dezavantaj olacaktır..

Haklısın ama ben arabayı zevk için sökmüyorum ki!! Hevesimi aldım zaten. Turbom çatlak içindeydi ve üst devirlerde basınç 5psi ya kadar düşüyordu. Bende komple değiştirdim sadece emiş palleri farklı taktık o kadar. Yazılım var aracımda europerformance yazılım var üstünde. Şunda çok memnunum alt devirler deligibi oldu. Yarında denemeye çıkıcam nasip olursa. Tavsiyelerin için teşekkürler:)

fatiii
15-08-2009, 00:23
basınc ne basıosunuz?

akın
17-08-2009, 21:19
basınc ne basıosunuz?

başınç yazılımdaki basınc 1.05 basıyorum ama daha o basıncı goremdik kacak var sanırım. İşlerden ilgilinemiyorumda..:( Bakalım ilk bulduğum vakitte bakıcam.

egeturbo
17-08-2009, 23:23
başınç yazılımdaki basınc 1.05 basıyorum ama daha o basıncı goremdik kacak var sanırım. İşlerden ilgilinemiyorumda..:( Bakalım ilk bulduğum vakitte bakıcam.

hala takmadın mı valla o civataları sök gerekirse ben takarım :D