Orijinalini görmek için tıklayınız : wideband sensor yeri?
vtecturbo
23-08-2009, 20:59
wıdeband sensörü en verımlı calısması ıcın nereye montaj yapılmalıdır?turbonun hemen cıkışına mı yoksa daha gerılere mı?
VteC_MaNiaC
23-08-2009, 21:08
şu sıralar benimde merak ettiğim bir konu aynı zamanda birde şu sorum var
Aracın orjinal oksijen sensörü turbo uygulamasından sonra nereye konumlandırılmalıdır ?
Bunların yanısıra bu sensörlerin belirli açılarda mı monte edilmesi gereklidir ?
Orjinal oksijen sensöründe sorun olup olmadığını nasıl anlayabiliriz ?
güzel oldu bu konu bende turbo çıkışından yaklaşık 1 karış falan geride ama erkut yeri yanlış bunun dedi yanlış değer okur dedi tam nerde olması lazım :D
utkuselamoglu
23-08-2009, 21:30
şu sıralar benimde merak ettiğim bir konu aynı zamanda birde şu sorum var
Aracın orjinal oksijen sensörü turbo uygulamasından sonra nereye konumlandırılmalıdır ?
Bunların yanısıra bu sensörlerin belirli açılarda mı monte edilmesi gereklidir ?
Orjinal oksijen sensöründe sorun olup olmadığını nasıl anlayabiliriz ?
orjinal oksijen sensörünü kullanmaya gerek yok...
wideband sensörüde headers ise N/A araçlarda portalrın birleştigi yere turbo ise downpipe a bağlamaka yeterli olur hatta eksozun katalitik falan yok ise sonuna bile bağlayarak optimum değerler okumak mümkün... inanılmaz farklar olmuyor..
bu tip bir montaj sağlıklı olur açılar falan
http://www.vems.co.uk/VEMSWB/UserGuide/README.html
bunu down pipe yatay mı bağlamak gerekir dik olsa olur mu ?
http://www.vems.co.uk/VEMSWB/UserGuide/README_files/WBPositioning.PNG
bu şekilde sağlıklı olur
yahu biraz dokumana bakın yahu manifoldun çıkşından 48cm geriye yere min10 derecelik açı ile
VteC_MaNiaC
23-08-2009, 23:42
orjinal oksijen sensörünü kullanmaya gerek yok...
wideband sensörüde headers ise N/A araçlarda portalrın birleştigi yere turbo ise downpipe a bağlamaka yeterli olur hatta eksozun katalitik falan yok ise sonuna bile bağlayarak optimum değerler okumak mümkün... inanılmaz farklar olmuyor..
orjinal oksijen sensörünü kullanmadan nasıl oluyor ?
yavuz364
23-08-2009, 23:45
sıcaklığın 300-400 dereceyi geçmediği biryere monte etmeniz sensörün ömrü açısından iyi olacaktır :)
orjinal oksijen sensörünü kullanmadan nasıl oluyor ?
senin aracında safc var o2 takılı kalmalı okan ecu falan yok muştu yarın söküyorum bile senin sensörü :D
nası calıbre edılıo onuda yazsın biri:)
B.Aktepe
24-08-2009, 07:40
http://www.schnitzracing.com/manuals/AEMWBK.pdf
montaj yeride yazıyor,calibre bilgileride ama nasıl edersin bilemem..
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=19221
senin aracında safc var o2 takılı kalmalı okan ecu falan yok muştu yarın söküyorum bile senin sensörü :D
ahauha eyvallah kanku :D
utkuselamoglu
24-08-2009, 08:38
orjinal oksijen sensörünü kullanmadan nasıl oluyor ?
arabada beyin yoksa tabi sökmemek gerekir :) ama yapılan modifiyeye göre ve beyin olmadan sökülmesi gerektigi durumlarda olmuyor değil...
Sierra Rs
24-08-2009, 09:30
peki bu oem lambda sensörünü cıkartınca aem wideband o deliğe direk oluyor mu? sabah bir arkadas delik ölcüleri farklı olmaz dedi şaşırdım.
EGT sensörü turbodan önce takılmalıdır ,
yani motor ile turbo arasına ,mümkün olan motora en yakın yere .
Son zamanlarda EGT sensörünün montaj kolaylığı sağladığından dolayı turbodan sonraya takılması moda oldu ,
bunun sonucunda "heyyyoo EGT `em çok düşük" diyerek ortalarda dolaşan tiplere rastlıyoruz .
ama o gerçek egt değilki ? diye sorunca gelen cevap ;
olsun biz sıcaklığı 100 derece daha az okuyoruz ,yani 650 derece görüyorsak aslında 750 derecedir ! diye bir kural oluştu .
Bende diyorumki hayır ,öyle değildir .
Isının ne kadar düştüğünü bilemezsin ,
bu turbonun şekline tipine ve borularda kullanılan metalin yapısına ve en önemlisi taktığınız uzaklığa göre değişecektir .
http://img264.imageshack.us/img264/7240/egtuz9.jpg[/quote]
utkuselamoglu
24-08-2009, 09:39
manifolda takılan egt sensorleri turbodan sonra takılan egt sensorlerinden 100 derece değil daha fazla göstermelidir. çünkü içerdeki yanma bizim 650 700 derece gördügümüz zaman 200 300 derece daha fazla oluyor.
senin aracında safc var o2 takılı kalmalı okan ecu falan yok muştu yarın söküyorum bile senin sensörü :D
EGT sensörü turbodan önce takılmalıdır ,
yani motor ile turbo arasına ,mümkün olan motora en yakın yere .
Son zamanlarda EGT sensörünün montaj kolaylığı sağladığından dolayı turbodan sonraya takılması moda oldu ,
bunun sonucunda "heyyyoo EGT `em çok düşük" diyerek ortalarda dolaşan tiplere rastlıyoruz .
ama o gerçek egt değilki ? diye sorunca gelen cevap ;
olsun biz sıcaklığı 100 derece daha az okuyoruz ,yani 650 derece görüyorsak aslında 750 derecedir ! diye bir kural oluştu .
Bende diyorumki hayır ,öyle değildir .
Isının ne kadar düştüğünü bilemezsin ,
bu turbonun şekline tipine ve borularda kullanılan metalin yapısına ve en önemlisi taktığınız uzaklığa göre değişecektir .
http://img264.imageshack.us/img264/7240/egtuz9.jpg[/QUOTE]
bu durumda sensörü msnifoldun üstüne bir yeremi takmak gerekiyor yani ?
utkuselamoglu
24-08-2009, 09:59
bu durumda sensörü msnifoldun üstüne bir yeremi takmak gerekiyor yani ?[/QUOTE]
normalda öle yapmak lazım ama kaç silindir ise motor o kadar bağlayıp her silindirdekini ayrı ayrı almak gerekiyor... turbodan sonra takıldıgında genel olarak egt yi görebildigimiz için çok sağlıklık değil...
mesela 4 silindir bir arabada bir enjektör çalışmıyor yada bujisi ateşlemiyor yada enjectör olması gerektigi gibi çalışmıyor ve az benzin gönderiyor ve bu silindir in yanma basıncı gazlarken control dışı artmaya başlayarak ısı artıyor ve egt artmış oluyor ama biz turbodan sonra takarsak tam net bir şekilde izleme olanagı bulamıyoruz.. sadece genel ısı değerinden tahmin etme şansımız oluyor bu yüzden genel olarak turbo araçlarda özelliklen ateşleme sistemleri ve yakıt enjeksiyo parçalarının her zaman yeni olmasında büyük fayda var...
sağolasın utku bilgiler için
benim aracımda dediğim gibi turbonun çıkışından yaklaşık 30 cm arkada down pipe yukarıdan dik olarak konumlanmış durumda yeri konusunda şuan bi sıkıntı görünmüyor ama duruş pozisyonu çok doğru değil herhalde down pipe yatay bi açıyla takılması gerek sanırım onuda erkut kankam hallediyor sanırım :D
vtecturbo
24-08-2009, 10:08
bu durumda sensörü msnifoldun üstüne bir yeremi takmak gerekiyor yani ?
normalda öle yapmak lazım ama kaç silindir ise motor o kadar bağlayıp her silindirdekini ayrı ayrı almak gerekiyor... turbodan sonra takıldıgında genel olarak egt yi görebildigimiz için çok sağlıklık değil...
mesela 4 silindir bir arabada bir enjektör çalışmıyor yada bujisi ateşlemiyor yada enjectör olması gerektigi gibi çalışmıyor ve az benzin gönderiyor ve bu silindir in yanma basıncı gazlarken control dışı artmaya başlayarak ısı artıyor ve egt artmış oluyor ama biz turbodan sonra takarsak tam net bir şekilde izleme olanagı bulamıyoruz.. sadece genel ısı değerinden tahmin etme şansımız oluyor bu yüzden genel olarak turbo araçlarda özelliklen ateşleme sistemleri ve yakıt enjeksiyo parçalarının her zaman yeni olmasında büyük fayda var...[/QUOTE]
4 egt 4 wıdeband dırek manıfolda:icon_tup:
utkuselamoglu
24-08-2009, 10:10
sensör bütün portların çıkışına yani manifold a takmak çok daha iyi sonuç vericektir... başka türlü bütün silindirleri kontrol etmek mümkün değil zaten.
yani silindir sayısı kadar egt sensörü takmak gerkiyor:)
6 silindir = 6 wideband =6*350$ = 2.100 $ çok pahalı :hehe:
mustu fena kaçıcak sana:D
utkuselamoglu
24-08-2009, 10:17
6 silindir = 6 wideband =6*350$ = 2.100 $ çok pahalı :hehe:
bu konuşulan wideband değil yalnız egt sensörü için sorulmuştu wideband sensörü farklı..
bu konuşulan wideband değil yalnız egt sensörü için sorulmuştu wideband sensörü farklı..
heee ya konu wideband sensörüydü egt ye dönmüş yakalayamadım :D ama hesap fazla faketmiyo her türlü 6 adet olacak :D
vtecturbo
24-08-2009, 10:19
6 silindir = 6 wideband =6*350$ = 2.100 $ çok pahalı :hehe:
bu aselsan bu ıse bı el atmıyo.bıktık amerıkalılara cıhaz parası odemekten.cıhaz bozuluyo tamır bıle ettıremıyoruz burda.yokmu tanıdıgı falan olan aselsanda:soru:
Rstmania
24-08-2009, 10:20
Bende egt ile lambda tam downpipein başında. Egt düşük çıkabilir onu biliyorum. lambda da sıcaktan zarar görebilir o da ok. 10000 yerine 5000 de dğiştirilecek. Peki başka bir sorun çıkarabilr mi lambda?
utkuselamoglu
24-08-2009, 10:29
Bende egt ile lambda tam downpipein başında. Egt düşük çıkabilir onu biliyorum. lambda da sıcaktan zarar görebilir o da ok. 10000 yerine 5000 de dğiştirilecek. Peki başka bir sorun çıkarabilr mi lambda?
lambda sensoru manifolda çok yakın olunca çok ciddi basınclar altın da ve spark kesilerek kesici kullanılırsa daha da erken bozulma olasılı var genelde içersinde bir parça kopup içinde kalıyor. sökünce tıkır tıkır ses yapar hiç bir zaman çalışmaz böle olunca.(çöp yani).
Rstmania
24-08-2009, 10:37
14 psi ve ateşleme sisteminden dolayı benzin kesilerek kesici kullanmak zorundayım. 14 ciddi sayılmaz sanırsam?
utkuselamoglu
24-08-2009, 10:45
14 psi ve ateşleme sisteminden dolayı benzin kesilerek kesici kullanmak zorundayım. 14 ciddi sayılmaz sanırsam?
kullanılan turboya göre değişir ama genel olarak silindir basıncı ilen doğru orantılı silindir basıncı ne kadar fazla ise o kadar zarar görür bu sensor... benzin kesilerek yapıyor isen problem yok daha uzun ömürlü olucaktır.
Sierra Rs
24-08-2009, 11:15
peki bu oem lambda sensörünü cıkartınca aem wideband o deliğe direk oluyor mu? sabah bir arkadas delik ölcüleri farklı olmaz dedi şaşırdım.
konuyla pek alakalı değil ama aklıma takıldı biri cevaplayabilir mi :)
EGT sensörü turbodan önce takılmalıdır ,
yani motor ile turbo arasına ,mümkün olan motora en yakın yere .
Son zamanlarda EGT sensörünün montaj kolaylığı sağladığından dolayı turbodan sonraya takılması moda oldu ,
bunun sonucunda "heyyyoo EGT `em çok düşük" diyerek ortalarda dolaşan tiplere rastlıyoruz .
ama o gerçek egt değilki ? diye sorunca gelen cevap ;
olsun biz sıcaklığı 100 derece daha az okuyoruz ,yani 650 derece görüyorsak aslında 750 derecedir ! diye bir kural oluştu .
Bende diyorumki hayır ,öyle değildir .
Isının ne kadar düştüğünü bilemezsin ,
bu turbonun şekline tipine ve borularda kullanılan metalin yapısına ve en önemlisi taktığınız uzaklığa göre değişecektir .
http://img264.imageshack.us/img264/7240/egtuz9.jpg[/QUOTE]
100 derece değilde eğer hesap yapılırsa çok sapma olmadan ne olacağını görebilirz:) o 100de muhtemelen hesap sonucu ortaya atılan ortalama bir değer oturupta hesap yapmadım hiç:)
100 derece değilde eğer hesap yapılırsa çok sapma olmadan ne olacağını görebilirz:) o 100de muhtemelen hesap sonucu ortaya atılan ortalama bir değer oturupta hesap yapmadım hiç:)[/QUOTE]
Yani lafın gelişi tahmini
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.