Orijinalini görmek için tıklayınız : Mitsubishi Turbo ( Kompressor ) isimlendirmesi
Turbolar egzoz taraflarina gore isimlendiriliyor ( td04 td05 tf035 gibi). Fakat bizim konumuz, diger taraf.
MHI kompresör tekerlekleri numara boyutu temsil edilir. Numaraları gibi 9, 13, 15 ve 19 belirli bir basınç oranı ve verimlilikle aciklanir (örneğin 2.0 PR ve% 75 verimlilikle hava miktarını yansıtır, 9B 0,09 m3/s ufler ^ 3, 13G 0,13 m3 ufler ve 15G 0,15 m ufler / m^ 3). (td04 14g= 0.14 m3/s ufluyor verimli olarak)
Daha iyi aciklamak gerekirse
http://img36.imageshack.us/img36/2089/td0413graw1.gif
Bu turbonun degerlerine bakarsak (subaru turbosu olmasi lazim bunun) dedigim oranlarda (75% ve 2 bar diyelim) 0,13 m3 e geldigini goruyoruz.
td04 egzoz tarafi 13G ise bahsettigim kisim.
Tarihceye bakarsak;
A serisi 80 lerde uretildi ve uretimden kalkti. B ve C serisi olan yerini 90larda Gye o da yerini T serisine birakti. Her revizyon, geliştirilmiş verimlilik, esneklik ve / veya flow sagladi. Örneğin, büyük ama hafif kompozit yapıli 13T düşük akım performansinda 13G den daha iyi ve yüksek akış performansı hem daha yüksek verimlilik ile 15G den daha iyi.
Asagida bunu gorebiliyoruz
http://www.3si.org/wiki/images/a/aa/13Gvs13T.png
http://www.3si.org/wiki/images/9/9f/13Tvs15G.png
Kompresyon tarafinda baktigimizda daha iyi anliyoruz saniyorum/
----
m3 cfm e cevirmek icin asagidaki linki kullanabilirsiniz
http://www.engineeringtoolbox.com/flow-units-converter-d_405.html?v=0.1&units=cubic_meters_per_second#
Karsilastirmayi ogrendigimize gore, garettin bu turbosunun 19T ile asagi yukari ayni max kapasitede oldugunu gorebiliriz
http://img138.imageshack.us/img138/1823/td04h19tcfm.gif
http://img697.imageshack.us/img697/9869/gt28rs62trimcfm.gif
resimler arada yok oluyor cildirtcak beni
mertol abi destek icin tesekkurler, arastirinca okuyunca ogreniyor insan.
GokhanRS
26-06-2012, 23:13
bu haritadan ne çıkarmalıyız yani 8.5-9 arası sıkıştırmalı araçta maximum verdiği vereceği nedir?
http://img138.imageshack.us/img138/1823/td04h19tcfm.gif
1 barda 500 cfm ufluyor ama 60% verimde, cok verimli bir intercooler sistemi gerekli.
Sıkistirmadan cok motorun VE sini hesaplamak lazim, orjinal turbosu ne ise onun diagramindan VE hesaplayip sonra cikan VE ile burda hesaplama yapabilirsin.
P(psia) x V(cu.ft./min) x 29
(10.73 x T(deg R))
http://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator3.php
bu kompressor mapleri bir okumayı beceremedim. Pressure ratio neyin pressure ratiosu?
ozan ben bu detayları okumayı beceremem sen bana eski bi cztci olarak söylüyebilirmisin czt için en ideal turbo hangisi
ideal, yanlis bir kelime, amacin nedir? td04 wrx turbosu ile ile 300 hp alabilirsin ama araba 4000 devirden once gitmeye baslamaz.
Yurt disinda okuduklarima bakarak, hizli doldugu ve guc bandi yeterli oldugu icin gt25/60 tavsiye edebilirim.
bu kompressor mapleri bir okumayı beceremedim. Pressure ratio neyin pressure ratiosu?
atmosferik basinc ve uzerine gelen asiri besleme toplami,
burada gordugun 2,3 bar, 1 bar atmosferik basinc uzerine + 1.3 turbo basinci gibi dusunebilirsin.
bende çok araştırdım stage 5 turbo diye geçen bi turbo var czt için gt 2871 burda resmi var
http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/110424-bu-torboyu-taniyan-varmi.html
gt25/60 ile arasında ne gibi farklılıklar var bilgi sahibiysen yardımcı olabilirmisin bide üstündeki ecu ile ne derece verimli olur
gt28 in egzoz tarafi cok buyuk, gec dolar.
gt25 cok daha iyi bir secim olur.
garettin sitesinden bakabilirsin gt2560 ile gt2871 in arasindaki farklari.
1486 cc olan bir araca neden gt28 takilsin ki, gt25 ile 300+ alinabiliyor, erken spool da cabasi.
2560 ile kaç binde spool edicek peki ozan.
bu singapurlular anlatmisti uzun uzun araba 3500 gibi gitmeye basliyormus...
cok net degil aklimdakiler, uzun sure gecmis.
nette arastirin, gt25/60 li colt ralliartlarin dynosu var 300+ dynapack
Birde ben araştırırken bunu buldum orjinal turbomuzdan farkı nedir bunun ne getirisi olacak sitede czt için daha bisürü parçada var hafif kasnaklar kelebek enjektör vs vs anlayanlar bi izah etsin bize :D
ƒRƒ‹ƒg ƒRƒ‹ƒgƒp[ƒc ƒGƒ“ƒWƒ“ƒp[ƒc (http://www.rsrs.jp/colt/engine/17_turbine.html)
ozan ecu için bişi söylemicenmi sonra sürekli lag olmasın patlamıyalım:)
ustundeki ecu un hic bir eksigi yok ki, 32bit islemcili evoX beyni...
standalone diye satilan urunlerin cogu ile kapisir kalite bazinda...
Ozgun de herseyini degistirebiliyor.
maf scaling yapacaksin, enjektor buyuteceksin, o kadar.
ustundeki ecu un hic bir eksigi yok ki, 32bit islemcili evoX beyni...
standalone diye satilan urunlerin cogu ile kapisir kalite bazinda...
Ozgun de herseyini degistirebiliyor.
maf scaling yapacaksin, enjektor buyuteceksin, o kadar.
Bende su an maf scaling de enjektorde var zaten turboyu buyutcem diye o alt yapi ile toplamistik o zaman gt25 gözüküyo bana;)
ilk basta td04 ile bir deneyin.
czt in tf35 ile problemi yuksek basincta ve yuksek devirde back pressure in turbonun kucuk egzoz tarafi yuzunden delice yukselmesi, 0 derece avansda filan yuruyor anca araba.
Td04 un takilmasi kolay, egzoz manifolduna flans yapicaksin, gerisini ozgune birakcaksin
Frequency_48
29-06-2012, 15:44
Ranthor selam.
Bu şemada bende verim değerini anlayamadım. TD04 13g turboda ve TD04 13t ile 1 barda verim ne kadar oluyor. Aradaki fark 1 barda nedir?
Tşk ler.
1.1 barda 13g in yuzde altmis verimle 0,17 m3/s ufledigi yerde 13 T yaklasik %75 verimde..
daha da ufleme kapasitesi var..
td 04 ile ne güç çıkarabiliriz değermi denemeye yok direk sökmüşken gt 25 mi taksak
bu arada turbo monifolldu gt25 kurtarmazmı
Yunanlılar td04 ile 280hp lerde geziyorlar stock internal ile dün gece dynolarını incelerken gördüm
limitte 300 olabilir, cok var td04 arastirin forumlara
Frequency_48
29-06-2012, 23:04
Ayrıca 13t turboyla 280 bg güç elde edilmiş olabilir yunanlılar..
bende ki gc8 de stock turbo 13g sanırım. en fazla güç ne kadar alırım 1 barda acaba bu turboyla. 13t mi taksam? Motora zarar verirmiyim?
Bendeki setup;
wrx intercooler
hks blow off
Turbodan sonra kat iptali ile 76 lık eksoz
stage 1 baskı balata
2 arabamda da td04 kullandım çok güzel vesağlam turbo 1.2 den sonra sıcak ufler dediler biz 1.7 bastık hiç bi problem olmadı araba 1.6cc
Ayrıca 13t turboyla 280 bg güç elde edilmiş olabilir yunanlılar..
bende ki gc8 de stock turbo 13g sanırım. en fazla güç ne kadar alırım 1 barda acaba bu turboyla. 13t mi taksam? Motora zarar verirmiyim?
Bendeki setup;
wrx intercooler
hks blow off
Turbodan sonra kat iptali ile 76 lık eksoz
stage 1 baskı balata
Emme manifoldundaki basinctan guc hesabi yapmak yanlis bir yaklasimdir.
cztin ust kapagi cok verimli,onun emme manifoldunda 1 bar basinc varken motordan gecen hava ile, salliyorum baska bir arabanin 1 bardaki gecirgenligi farklidir.
Bunun icin bir degisken var VE / volumetric efficiency, arabaya gore degisir
Frequency_48
30-06-2012, 00:09
subaru gc8 var bende.. sende de sti var diye tahmin ediyorum. O yuzden sormuştum tahmini güç hesabını. Benden daha çok bilgi sahibi olduğun aşikar.:)
Yakın zamanda araca zarar verme adına vazgeçmezsem eğer TD04 13t veya vf34 takmayı düşünüyorum. Orjinale en yakın, şanzumanın ve benzin pompasının toleransları içinde,fakat kayıpları en aza indirilmiş bir araca sahip olmak adına. ya değilse bu işin sonu yok..
subaru gc8 var bende.. sende de sti var diye tahmin ediyorum. O yuzden sormuştum tahmini güç hesabını. Benden daha çok bilgi sahibi olduğun aşikar.:)
Yakın zamanda araca zarar verme adına vazgeçmezsem eğer TD04 13t veya vf34 takmayı düşünüyorum. Orjinale en yakın, şanzumanın ve benzin pompasının toleransları içinde,fakat kayıpları en aza indirilmiş bir araca sahip olmak adına. ya değilse bu işin sonu yok..
colt czt ile cok ugrastim ama benim sti bolt on bir araba, bu konuda benden tavsiye alman yanlis olur. ben olsam 13T takmazdim, direk sti turbosuna gecerdim.
Benim merak ettiğim soru şudur td04l yi taktık diyelim bu kaç rpm de full dolacak kaça kadar dolu gidecek kaç rpmler arası verimli olucak bi yerlerde 3500rpmde full spool olur diyor. Yani kaçta dolar kaça kadar dolu gider.
nemonomani
30-06-2012, 20:53
Benim merak ettiğim soru şudur td04l yi taktık diyelim bu kaç rpm de full dolacak kaça kadar dolu gidecek kaç rpmler arası verimli olucak bi yerlerde 3500rpmde full spool olur diyor. Yani kaçta dolar kaça kadar dolu gider.
bende aynı soruyu sorsam intercool büyütüyorum ve muhtemelen lag sorunuyla karşılaşıcam
nemonomani
30-06-2012, 21:07
ideal, yanlis bir kelime, amacin nedir? td04 wrx turbosu ile ile 300 hp alabilirsin ama araba 4000 devirden once gitmeye baslamaz.
Yurt disinda okuduklarima bakarak, hizli doldugu ve guc bandi yeterli oldugu icin gt25/60 tavsiye edebilirim.
gt2560 kaçlarda doldurmaya başlar ranthor usta 6 litre cooler bağlanacak araca
edit netten bakındımda gözüme biraz büyük göründü :S
gt25'ile macera aramayin, flansi filan cok alakasiz, td04 wrx turbosu burclu turbo, acaip saglamdir, tamiri kolaydir ki zaten bozulmaz. 500 tl ye tertemizini bulursun.
Arabaniz 4000 gibi gitmeye baslayacak, intercooler borularini kisa tutun, capini 51 mm den buyuk yapmayin. Akunun yerini degistirip intercooleri borularini kisaltin. O zaman belki dogru ayarla 3500 devirde gitmeye baslar araba.
Arabanin karakteri degisecegi icin, tum mivec ve atesleme haritasi bastan yazilmali. Ozgunden baskasina gitmeyin ( diger kisinin adini vermiyorum)
Gunes G.
01-07-2012, 23:09
Kim yapiyor ki CZT'yi Ozgunden baska?
Frequency_48
09-07-2012, 20:54
VF28 mi daha iyi. TD04 13t mi? .aralarında fark nedir? Bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.Alt ve üst devir farkları nasıldır?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.