Turbolar egzoz taraflarina gore isimlendiriliyor ( td04 td05 tf035 gibi). Fakat bizim konumuz, diger taraf.
MHI kompresör tekerlekleri numara boyutu temsil edilir. Numaraları gibi 9, 13, 15 ve 19 belirli bir basınç oranı ve verimlilikle aciklanir (örneğin 2.0 PR ve% 75 verimlilikle hava miktarını yansıtır, 9B 0,09 m3/s ufler ^ 3, 13G 0,13 m3 ufler ve 15G 0,15 m ufler / m^ 3). (td04 14g= 0.14 m3/s ufluyor verimli olarak)
Daha iyi aciklamak gerekirse
Bu turbonun degerlerine bakarsak (subaru turbosu olmasi lazim bunun) dedigim oranlarda (75% ve 2 bar diyelim) 0,13 m3 e geldigini goruyoruz.
td04 egzoz tarafi 13G ise bahsettigim kisim.
Tarihceye bakarsak;
A serisi 80 lerde uretildi ve uretimden kalkti. B ve C serisi olan yerini 90larda Gye o da yerini T serisine birakti. Her revizyon, geliştirilmiş verimlilik, esneklik ve / veya flow sagladi. Örneğin, büyük ama hafif kompozit yapıli 13T düşük akım performansinda 13G den daha iyi ve yüksek akış performansı hem daha yüksek verimlilik ile 15G den daha iyi.
Asagida bunu gorebiliyoruz
Kompresyon tarafinda baktigimizda daha iyi anliyoruz saniyorum/
----
m3 cfm e cevirmek icin asagidaki linki kullanabilirsiniz
http://www.engineeringtoolbox.com/fl...rs_per_second#
Karsilastirmayi ogrendigimize gore, garettin bu turbosunun 19T ile asagi yukari ayni max kapasitede oldugunu gorebiliriz
![]()