User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
36 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Mitsubishi Turbo ( Kompressor ) isimlendirmesi

  1. #1
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)

    Mitsubishi Turbo ( Kompressor ) isimlendirmesi

    Turbolar egzoz taraflarina gore isimlendiriliyor ( td04 td05 tf035 gibi). Fakat bizim konumuz, diger taraf.


    MHI kompresör tekerlekleri numara boyutu temsil edilir. Numaraları gibi 9, 13, 15 ve 19 belirli bir basınç oranı ve verimlilikle aciklanir (örneğin 2.0 PR ve% 75 verimlilikle hava miktarını yansıtır, 9B 0,09 m3/s ufler ^ 3, 13G 0,13 m3 ufler ve 15G 0,15 m ufler / m^ 3). (td04 14g= 0.14 m3/s ufluyor verimli olarak)


    Daha iyi aciklamak gerekirse



    Bu turbonun degerlerine bakarsak (subaru turbosu olmasi lazim bunun) dedigim oranlarda (75% ve 2 bar diyelim) 0,13 m3 e geldigini goruyoruz.
    td04 egzoz tarafi 13G ise bahsettigim kisim.



    Tarihceye bakarsak;

    A serisi 80 lerde uretildi ve uretimden kalkti. B ve C serisi olan yerini 90larda Gye o da yerini T serisine birakti. Her revizyon, geliştirilmiş verimlilik, esneklik ve / veya flow sagladi. Örneğin, büyük ama hafif kompozit yapıli 13T düşük akım performansinda 13G den daha iyi ve yüksek akış performansı hem daha yüksek verimlilik ile 15G den daha iyi.

    Asagida bunu gorebiliyoruz







    Kompresyon tarafinda baktigimizda daha iyi anliyoruz saniyorum/


    ----
    m3 cfm e cevirmek icin asagidaki linki kullanabilirsiniz

    http://www.engineeringtoolbox.com/fl...rs_per_second#


    Karsilastirmayi ogrendigimize gore, garettin bu turbosunun 19T ile asagi yukari ayni max kapasitede oldugunu gorebiliriz



    Built to fall....

  2. #2
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    resimler arada yok oluyor cildirtcak beni
    Built to fall....

  3. #3

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kopirayt isterim..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  4. #4
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    mertol abi destek icin tesekkurler, arastirinca okuyunca ogreniyor insan.
    Built to fall....

  5. #5
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu haritadan ne çıkarmalıyız yani 8.5-9 arası sıkıştırmalı araçta maximum verdiği vereceği nedir?

    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  6. #6
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    1 barda 500 cfm ufluyor ama 60% verimde, cok verimli bir intercooler sistemi gerekli.
    Sıkistirmadan cok motorun VE sini hesaplamak lazim, orjinal turbosu ne ise onun diagramindan VE hesaplayip sonra cikan VE ile burda hesaplama yapabilirsin.


    P(psia) x V(cu.ft./min) x 29
    (10.73 x T(deg R))



    http://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator3.php
    Built to fall....

  7. #7
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu kompressor mapleri bir okumayı beceremedim. Pressure ratio neyin pressure ratiosu?

  8. #8

    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    342
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ozan ben bu detayları okumayı beceremem sen bana eski bi cztci olarak söylüyebilirmisin czt için en ideal turbo hangisi

  9. #9
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    ideal, yanlis bir kelime, amacin nedir? td04 wrx turbosu ile ile 300 hp alabilirsin ama araba 4000 devirden once gitmeye baslamaz.

    Yurt disinda okuduklarima bakarak, hizli doldugu ve guc bandi yeterli oldugu icin gt25/60 tavsiye edebilirim.
    Built to fall....

  10. #10
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı VWci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu kompressor mapleri bir okumayı beceremedim. Pressure ratio neyin pressure ratiosu?
    atmosferik basinc ve uzerine gelen asiri besleme toplami,

    burada gordugun 2,3 bar, 1 bar atmosferik basinc uzerine + 1.3 turbo basinci gibi dusunebilirsin.
    Built to fall....

  11. #11

    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    342
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende çok araştırdım stage 5 turbo diye geçen bi turbo var czt için gt 2871 burda resmi var
    http://www.techturkey.com/forum/asir...yan-varmi.html
    gt25/60 ile arasında ne gibi farklılıklar var bilgi sahibiysen yardımcı olabilirmisin bide üstündeki ecu ile ne derece verimli olur

  12. #12
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    gt28 in egzoz tarafi cok buyuk, gec dolar.
    gt25 cok daha iyi bir secim olur.

    garettin sitesinden bakabilirsin gt2560 ile gt2871 in arasindaki farklari.
    1486 cc olan bir araca neden gt28 takilsin ki, gt25 ile 300+ alinabiliyor, erken spool da cabasi.
    Built to fall....

  13. #13
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2560 ile kaç binde spool edicek peki ozan.
    1.6tdi.
    Ecutech.

  14. #14
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    bu singapurlular anlatmisti uzun uzun araba 3500 gibi gitmeye basliyormus...
    cok net degil aklimdakiler, uzun sure gecmis.
    nette arastirin, gt25/60 li colt ralliartlarin dynosu var 300+ dynapack
    Built to fall....

  15. #15
    3rk4n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Tr/Hatay
    Mesaj
    4.986
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birde ben araştırırken bunu buldum orjinal turbomuzdan farkı nedir bunun ne getirisi olacak sitede czt için daha bisürü parçada var hafif kasnaklar kelebek enjektör vs vs anlayanlar bi izah etsin bize
    ƒRƒ‹ƒg ƒRƒ‹ƒgƒp[ƒc ƒGƒ“ƒWƒ“ƒp[ƒc
    1.6tdi.
    Ecutech.

  16. #16

    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    342
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ozan ecu için bişi söylemicenmi sonra sürekli lag olmasın patlamıyalım

  17. #17
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    ustundeki ecu un hic bir eksigi yok ki, 32bit islemcili evoX beyni...
    standalone diye satilan urunlerin cogu ile kapisir kalite bazinda...
    Ozgun de herseyini degistirebiliyor.

    maf scaling yapacaksin, enjektor buyuteceksin, o kadar.
    Built to fall....

  18. #18

    Üyelik
    Apr 2011
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    342
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ustundeki ecu un hic bir eksigi yok ki, 32bit islemcili evoX beyni...
    standalone diye satilan urunlerin cogu ile kapisir kalite bazinda...
    Ozgun de herseyini degistirebiliyor.

    maf scaling yapacaksin, enjektor buyuteceksin, o kadar.
    Bende su an maf scaling de enjektorde var zaten turboyu buyutcem diye o alt yapi ile toplamistik o zaman gt25 gözüküyo bana

  19. #19
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    ilk basta td04 ile bir deneyin.
    czt in tf35 ile problemi yuksek basincta ve yuksek devirde back pressure in turbonun kucuk egzoz tarafi yuzunden delice yukselmesi, 0 derece avansda filan yuruyor anca araba.

    Td04 un takilmasi kolay, egzoz manifolduna flans yapicaksin, gerisini ozgune birakcaksin
    Built to fall....

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •