Orijinalini görmek için tıklayınız : d16 ya göre supercherged varmı?
egzomant
28-12-2009, 23:07
1.6 ies e supercharged nasıl uygularız .yapan deneyen arkadaşlar varsa yardımcı olursa seviniirim veya bu aracı nasıl yüklerim
Emir_b16a
28-12-2009, 23:32
neden super charger ? turbo olmazmı :)
Yiğit Ş.
28-12-2009, 23:34
adam sc sormuş. neden fikrini saptırmaya çalışıp sorguluyorsunki?
seymansarac
28-12-2009, 23:41
bencede supercherged daha dengeli ve verimli olur turboya göre..
tarantino
28-12-2009, 23:44
evet d serisi için s sharged var düşünürsen yardımcı olabilirim
yavuz364
28-12-2009, 23:52
"supercharged" nedir ? :S supercharger demeye mi çalıştınız ??
bencede supercherged daha dengeli ve verimli olur turboya göre..
1.6 ies e supercharged nasıl uygularız .yapan deneyen arkadaşlar varsa yardımcı olursa seviniirim veya bu aracı nasıl yüklerim
evet d serisi için s sharged var düşünürsen yardımcı olabilirim
Yiğit Ş.
28-12-2009, 23:53
cherged ve sharged olduğuda görülmüşür. :)
Emir_b16a
29-12-2009, 00:35
adam sc sormuş. neden fikrini saptırmaya çalışıp sorguluyorsunki?
turbo satıcısına falanmı benzettin bni gel kardeşim 3000 liraya halldelim dien :)
amaç sorgulamak diil sadece fikir alış werişi s.charger istemesinin nedenini örenmek.
turboylada o güçler alınabilio ki sc ye göre önü çok daha açık bi sistem maliyet performans açısındanda düzgün uygulandığı zmn turboda çok pahalı bi sistem diil
neden sc die sormamın nedeni kullanım yeri we amacı çok dzügün turbolu ies ler war keyif weren oldumu şimdi :) :beuj: amaç fikir paylaşmak aşırı beslemeyse turboda düşünülmicek bi sistem diil
nicomedia
29-12-2009, 00:44
vti a uyan sc 1.6 ies e de uyar yüzde 90
JumboAli
29-12-2009, 01:04
hmm neselı olur aslında :)
vti a uyan sc 1.6 ies e de uyar yüzde 90
o olmaz işte vti emmeyi keser biçer oturtursun da sc olunca iş değişir
bu arada evet d serisi için jr sc var sıfırı üretilmiyo ama eskiler iş yapıyo halen
Yiğit Ş.
29-12-2009, 02:09
turbo satıcısına falanmı benzettin bni gel kardeşim 3000 liraya halldelim dien :)
amaç sorgulamak diil sadece fikir alış werişi s.charger istemesinin nedenini örenmek.
turboylada o güçler alınabilio ki sc ye göre önü çok daha açık bi sistem maliyet performans açısındanda düzgün uygulandığı zmn turboda çok pahalı bi sistem diil
neden sc die sormamın nedeni kullanım yeri we amacı çok dzügün turbolu ies ler war keyif weren oldumu şimdi :) :beuj: amaç fikir paylaşmak aşırı beslemeyse turboda düşünülmicek bi sistem diil
fikrini merak ediyor olsa turbo mu sc mi diye konu açardı.
ne kadar güç alınır, önü açıkmıdır, maliyeti nedir dememiş arkadaş..
herneyse :) selametle
fikrini merak ediyor olsa turbo mu sc mi diye konu açardı.
ne kadar güç alınır, önü açıkmıdır, maliyeti nedir dememiş arkadaş..
herneyse :) selametle
kanka bnm arabaya supercharger warmı :D asabiyetini yiiirim senin :D
d16 olan d14'e de olur mu?
Öncelikle neden supercharger sorusunun cevabını bulmak lazım. Ben bu ikilemde çok kaldım. Hatta bir ara ikisini birden satın aldım takma aşamasına geldiğimde SC ye döndüm. Supercharger için yağ beslemesinin olmaması bence ciddi bir avantaj. sandviç denince benim gözümün önünde domates marul kaşar peyniri ve salam dönyor.. :) Beni en çok düşündürenlerden birisi oydu. Lag lug cart curt gibi sorunları yok. Marşa bastınmı üflemeye başlıyor kerata. Egzost manifoltunu kestim, emme manifoltuna şöyle yaptım gibi dertleride yok. İstenirse 10 dk da atmosferik yürünmeye geçilebiliyor. Tabi birde benim arabadaki gibi cins manifoltları olan araçlarda SC daha mantıklı olabiliyor. Benim supercharger a dönmemdeki en önemli neden egzost manifoltumun çok cins olmasıydı. focuslarda (115 lik motorlarda) ve mondeolarda paralel çift katalitik konvertör var. 1ve 4 ncü silindirlerden çıkan egzost boruları bir katalitiğe 2 ve 3üncü silindirlerden çıkan egzost boruları ise ikinci katalitiğe gidiyor. Her iki katalitikten önce ve sonra O2 sensörleri var. Eğer turbo yapmaya kalksam, bu sistemi iptal etmek zorunda kalacaktım. Ya da twin turbo olacaktı.. Ona da çüş oha falan dediğim için pek akıllıca gelmiyordu bana. Hala da öyle gelmiyor. O2 sensörleri ile şu an bile debeleniyorum ki o durumda ne yapardım hiçbir fikrim yok. Dahası bizim arabalarda egzost manifoltu firewall tarafında. Sökmesi takması için lift şart. Zırt pırt oynanacak birşey değil. E arka tarafta olduğu için intercooler a gelecek boruların motoru tavaf etmesi gerekecekti. Al sana bir dert daha...Bu nedenlerden dolayı supercharger benim arabamda daha basit bir uygulamaydı.
Ancak egzost manifoltu önde olan arabalarda bu boru işleri falan çok daha kolay olur. Heleki bendeki gibi antiri kuntiri egzost manifoltu yoksa işler çok daha kolay olacağından turbo daha kolay uygulanabilir bir sistem olacaktır. Hatırladığım kadarı ile civiclerde egzost manifoltu öndeydi. Dolayısı ile turbo daha pratik bir çözüm olabilir. İyi düşünmek lazım.
Eğer düşük devirde dolsun isteniyorsa, egzost tarafı küçük bir turbo seçilip kompresörü büyük bir model seçilirse alt devirde boost gelmeye başlar. Tabiiki 1000 devirde gelmez ama 2000-2500 devir civarında doldurup devir bandının sonuna kadar basabilecek bir çok turbo var piyasada... Tabi güç mevzuu abartılacaksa alt devir olayı yalan olur... Gerçi SC takmayı düşünen adam abartılı bir güç beklentisinde değil demektir bence..
d16 olan d14'e de olur mu?
kapaklar aynı zaten tabii olur
BAHADIR24
29-12-2009, 10:48
"supercharged" nedir ? :S supercharger demeye mi çalıştınız ??
aynen öyle;)
CRX_Power
29-12-2009, 11:29
evet d serisi için s sharged var düşünürsen yardımcı olabilirim
Abi sende charger varmı D seri için ? :soru:
tarantino
29-12-2009, 11:55
Abi sende charger varmı D seri için ? :soru:
senceeemmmm
Emir_b16a
29-12-2009, 20:25
Öncelikle neden supercharger sorusunun cevabını bulmak lazım. Ben bu ikilemde çok kaldım. Hatta bir ara ikisini birden satın aldım takma aşamasına geldiğimde SC ye döndüm. Supercharger için yağ beslemesinin olmaması bence ciddi bir avantaj. sandviç denince benim gözümün önünde domates marul kaşar peyniri ve salam dönyor.. :) Beni en çok düşündürenlerden birisi oydu. Lag lug cart curt gibi sorunları yok. Marşa bastınmı üflemeye başlıyor kerata. Egzost manifoltunu kestim, emme manifoltuna şöyle yaptım gibi dertleride yok. İstenirse 10 dk da atmosferik yürünmeye geçilebiliyor. Tabi birde benim arabadaki gibi cins manifoltları olan araçlarda SC daha mantıklı olabiliyor. Benim supercharger a dönmemdeki en önemli neden egzost manifoltumun çok cins olmasıydı. focuslarda (115 lik motorlarda) ve mondeolarda paralel çift katalitik konvertör var. 1ve 4 ncü silindirlerden çıkan egzost boruları bir katalitiğe 2 ve 3üncü silindirlerden çıkan egzost boruları ise ikinci katalitiğe gidiyor. Her iki katalitikten önce ve sonra O2 sensörleri var. Eğer turbo yapmaya kalksam, bu sistemi iptal etmek zorunda kalacaktım. Ya da twin turbo olacaktı.. Ona da çüş oha falan dediğim için pek akıllıca gelmiyordu bana. Hala da öyle gelmiyor. O2 sensörleri ile şu an bile debeleniyorum ki o durumda ne yapardım hiçbir fikrim yok. Dahası bizim arabalarda egzost manifoltu firewall tarafında. Sökmesi takması için lift şart. Zırt pırt oynanacak birşey değil. E arka tarafta olduğu için intercooler a gelecek boruların motoru tavaf etmesi gerekecekti. Al sana bir dert daha...Bu nedenlerden dolayı supercharger benim arabamda daha basit bir uygulamaydı.
Ancak egzost manifoltu önde olan arabalarda bu boru işleri falan çok daha kolay olur. Heleki bendeki gibi antiri kuntiri egzost manifoltu yoksa işler çok daha kolay olacağından turbo daha kolay uygulanabilir bir sistem olacaktır. Hatırladığım kadarı ile civiclerde egzost manifoltu öndeydi. Dolayısı ile turbo daha pratik bir çözüm olabilir. İyi düşünmek lazım.
Eğer düşük devirde dolsun isteniyorsa, egzost tarafı küçük bir turbo seçilip kompresörü büyük bir model seçilirse alt devirde boost gelmeye başlar. Tabiiki 1000 devirde gelmez ama 2000-2500 devir civarında doldurup devir bandının sonuna kadar basabilecek bir çok turbo var piyasada... Tabi güç mevzuu abartılacaksa alt devir olayı yalan olur... Gerçi SC takmayı düşünen adam abartılı bir güç beklentisinde değil demektir bence..
heh işte bu sebepten sordum :D
Benimde fikrim aynı. Eksoz manifoldu önde araçlar için turbo arkadakiler için sc montajı daha zahmetsiz.
Benimde fikrim aynı. Eksoz manifoldu önde araçlar için turbo arkadakiler için sc montajı daha zahmetsiz.
peki bişey sormak istiyorum. :soru: Motor önden uzunlamasına yerleştirilmişse eğer hangisi daha mantıklıdır?
Dikine yerleştirilmiş arabada motor kabinini görmeden konuşmak boş olur ancak, kabini görünce bakılacak şey emme manifotlununmu yoksa egzost manifoltununmu daha kolay erişilebilir olduğu ve SC takılacaksa eğer kasnak+kayış sisteminin kolay uygulanabilirliği ve bunların yanında yer sorununa en uygun boşluğun olup olmadığının kontrolü olabilir...
SC pratik falan bir sistem değil. Çoğu durumda turbonun montajı SC den çok daha kolay olabilir. Kasnak, kayış, montaj ayakları, bunların ayarlanması, bilimum çeşit flanşın ve mountun imal edilmesi falan filan derken custom uygulamalarda SC daha zor bile olabilir. Hangisi için hazır kit varsa onu tercih etmek en mantıklısı...
egzomant
30-12-2009, 18:00
arkadaşlar sc bana turbodan daha zahmetsiz ve sorunsuz çalışçakmış gibi geldiği için bunu araştırmak istedim birde orjinal motoruna uygulamak istiyorum pistona falan girmek istemiyorum turbodan uzak durma sebeplerimden biride budur motoru açmamak için sc uygulaması yapsam tahmini kaç hp alırım sizce? nerden temin ederim? fiyatı ne kadardır?
egzomant
30-12-2009, 18:04
neden super charger ? turbo olmazmı :)
olmaya olurda zahmetli işya belki iş zahmetli degildirde ustalar biraz kasıyo beni :) tahminimce bu turbo olayı bikaç sene sonra lpg kiti takılır gibi takılıcak araçlara.
pistona kola girmeden düşük basınçlı bir turbo sistemi yapılır. 0,5 barda filan bir sorun çıkmaz sanki? tabi üstadlarımız daha iyi bilir.
bence turbo yapsa daha ıyı olur zaten yapılmısıda mevcut turkıyede
Emir_b16a
30-12-2009, 23:25
olmaya olurda zahmetli işya belki iş zahmetli degildirde ustalar biraz kasıyo beni :) tahminimce bu turbo olayı bikaç sene sonra lpg kiti takılır gibi takılıcak araçlara.
iyi bi ustan warsa ztn çokta zor bi iş diil honda turbolamak heleki yüksek güçler beklemiosan dier araçlara göre çıtır çerez oldu son 5 senede :)
arkadaşlar sc bana turbodan daha zahmetsiz ve sorunsuz çalışçakmış gibi geldiği için bunu araştırmak istedim birde orjinal motoruna uygulamak istiyorum pistona falan girmek istemiyorum turbodan uzak durma sebeplerimden biride budur motoru açmamak için sc uygulaması yapsam tahmini kaç hp alırım sizce? nerden temin ederim? fiyatı ne kadardır?
Seçeceğin SC ye göre değişir. m45 falan seçersen arabanın gücünden üst devirlerde 20 hp civarı çalacaktır. Hesabı basit aslında.. Çok karmaşık değil. Ancak alacağın güç manifoltunda oluşacak basınca göre değişir. Çok ama çok kaba bir hesapla manifoltunda 0.4 bar basınç oluşturabilirsen SC ile (bu da hesaplanabilir) , motorunun şu an ki atmosferik gücü x 1.4 gibi bir kaba hedef belirleyebilirsin. Elbette bu net bir hesap falan değil ama + - %10 gibi bir sapma ile hedef olarak belirlenebilir bir hesap..
Gerçek değeri bulabilmen için motorunun şu anki maksimum devirdeki flowunu, o devirdeki AFR oranını falan bilmen lazım.. Eğer bu değerler varsa elinde, seçtiğin SC nin o devirdeki flowunuda biliyorsan belirleyeceğin yeni AFR oranına bağlı olarak daha gerçekci tahmini güç hesaplayabilirsin.
egzomant
17-01-2010, 22:00
elinde d 16 ya göre sc olan veya bu uygulamayı yapan kimse yokmuya :(
valla bende merak ettım turbo ya cok aklım gıttı bı ara sohc a gıttı merak ettım
kadir jdm civic
30-04-2010, 22:30
paran turboya yetmıyorsa sc çok daha iyi bir uygulama daha az masraflı daha saglıklı
turbonun önu acık ınsanlar azla yetınmeyi bilmedikleri için motor parçalamaya kadar gider bir vida ile oynuyon en az 10 hp ve daha fazlasını alıyorsun
skullcrusher
29-05-2010, 10:21
paran turboya yetmıyorsa sc çok daha iyi bir uygulama daha az masraflı daha saglıklı
turbonun önu acık ınsanlar azla yetınmeyi bilmedikleri için motor parçalamaya kadar gider bir vida ile oynuyon en az 10 hp ve daha fazlasını alıyorsun
sc montajı daha ucuza malolmuyor arkdaşlar bunu unutun.en az turbo kadar detaylı ve masraflı bir işlem tabii bu bolt on denilen cinsten bir sc kiti alıp takmamanız ve herşeyi custom yaptığınızda geçerli oluyor.bolt on kitlerin momntajı zahmetsiz ancak çoğu zaman 0 bulmak nerdeyse imkansız.bu nedenle de 2.el fiyatları sağlam paralar.
skullcrusher
29-05-2010, 10:30
elinde d 16 ya göre sc olan veya bu uygulamayı yapan kimse yokmuya :(
arkadaşım,konuyu 2 yıl irdeleyip araştırdıktan sonra 2 ay önce d serisi motorumu indirip,türkiye'de bir ilk olan projeye Ankara BMS Garage'da(Kazım Usta) başladık.şu an proje bitmeye yakın,genel itibarıyla bahsetmek gerekirse d14(1.4is civic)bloğu krank,kollar,pistonlar dahil revize ettik.hacmi artırdık(1550cc),skıştırmayı yükselttik, 3aşamalı sohc vtec üst kapak taktık(bu kapak tr de ilk ve tek şu anda),mertol arkadaşımdan aldığımız eaton sc'yi adapte ettik,özel yapım emme manifoldu,intercooler,p72 mapped ecu,ve daha pekçok malzemeyle,bu güne kadar tr'de yapılmış en detaylı ve farklı civic sc projesinin sonuna geldik.tahmini olarak beklenen güç 225-250hp arası.umarım çok yakın bir zamanda proje marşına basılacak durumda olacak.
Güzel projeye benziyor maşallah. En yakın zamanda project carsda görmeyi arzu ediyorum. :) Black Widow 2.dünya savaşındaki bi uçağın adıydı dimi?
skullcrusher
29-05-2010, 10:42
çok teşekkür ederim,inşallah yüzümüzün akıyla bitireceğiz. bu arada evet black widow p61 olarak da anılan ve 1940'ların başında projelendirilen bir amerikan gece savaşı avcı uçağıdır.ancak ben arabama ismi bu uçaktan değil,ismin asıl sahibi olan karadul örümceğinden esinlendim.çifleştikten sonra eşini yemesi fikrinden yola çıkarak rakiplerini yiyecek bir araç olması düşüncesinin ifadesi bu isim.
skullcrusher
31-05-2010, 13:48
gökhan çok merak ettim o paraya nasıl bir sistem hazıralyıp takabileceğini düşündüğünü,aşırı beslemeli araçlar atmosferiklere benzemezler ve paradan kısarak yapmaya çalışacağın araçlar çoğu zaman astarı yüzünden pahalıya gelen araçlar olur.ne olursa olsun,olmazsa olmazları vardır aşırı beslemelilerin.haa şayet bunu çıkma parçayla yaparım düşüncesindeysen en fazla turbo ya da sc'yi 2.el alıp kullanırsın gerisi saatli bomba yapmaktan başka birşey olmaz.
egeturbo
02-06-2010, 23:54
gökhan çok merak ettim o paraya nasıl bir sistem hazıralyıp takabileceğini düşündüğünü,aşırı beslemeli araçlar atmosferiklere benzemezler ve paradan kısarak yapmaya çalışacağın araçlar çoğu zaman astarı yüzünden pahalıya gelen araçlar olur.ne olursa olsun,olmazsa olmazları vardır aşırı beslemelilerin.haa şayet bunu çıkma parçayla yaparım düşüncesindeysen en fazla turbo ya da sc'yi 2.el alıp kullanırsın gerisi saatli bomba yapmaktan başka birşey olmaz.
:icon_tup::icon_tup: kesinlikle katılıyorum:cool:
gökhan çok merak ettim o paraya nasıl bir sistem hazıralyıp takabileceğini düşündüğünü,aşırı beslemeli araçlar atmosferiklere benzemezler ve paradan kısarak yapmaya çalışacağın araçlar çoğu zaman astarı yüzünden pahalıya gelen araçlar olur.ne olursa olsun,olmazsa olmazları vardır aşırı beslemelilerin.haa şayet bunu çıkma parçayla yaparım düşüncesindeysen en fazla turbo ya da sc'yi 2.el alıp kullanırsın gerisi saatli bomba yapmaktan başka birşey olmaz.
3 mılyara alırsın ıste takarsın turbo takmıysun sonra kırılırsa orası ayrı ben fıyat söledım
tahmini olarak beklenen güç 225-250hp arası.umarım çok yakın bir zamanda proje marşına basılacak durumda olacak.
O SC ile bahsettiğiniz 250 hp güç gerçekten zor.. Max flow ile alabileceğinizden daha fazlasını bekliyorsunuz. Sonuç olarak zoru hedeflemişsiniz. max 200-225 arası falan daha gerçekci bir beklenti olur muhtemelen.
Tek alternatifi kasnak oranını değiştirmektir ama o durumda da devir çevirdiğinizde sorun olur vs vs vs...
skullcrusher
04-06-2010, 09:38
O SC ile bahsettiğiniz 250 hp güç gerçekten zor.. Max flow ile alabileceğinizden daha fazlasını bekliyorsunuz. Sonuç olarak zoru hedeflemişsiniz. max 200-225 arası falan daha gerçekci bir beklenti olur muhtemelen.
Tek alternatifi kasnak oranını değiştirmektir ama o durumda da devir çevirdiğinizde sorun olur vs vs vs...
mertol bizim tahmini olarak alabileceğimizi düşündüğümüz güç o ama işin doğrusu benim için gücün ne kadar olduğundan ziyade,yere ne denli verimli olarak verdiğimiz kısmı daha çok merakımı cezbediyor.senin sc hakkıda daha çok deneyimin olduğu bir gerçek.o nedenle dediklerini dikkate alacağım.kasnağı şu an için küçülmek gibi bir düşünce yok ama 200hp de çıksa çok sorun etmeyeceğim.çünkü dediğim gibi aldığımız güçten ziyade ne denli verimli ve sağlıklı olduğu daha önemli.
Verimlilik konusunda kesinlikle hem fikirim..
O alet 14bin devirde dönerken 300 CFM hava üfleyebiliyor. Onunla da yaklaşık olarak 200 hp (+ / - %10) civarı bir güç elde edebilirsin.
Önemli olan motorun kaç devirde dönerken SC nin 14 bin devir ile döneceği. MCS nin standart kasnağının çapı 65mm. Eğer senin krank kasnağın 130mm ise bu durumda motor devirin 7bin devirdeyken olacak demektir. Eğer daha büyükse basit çıkrık hesabı ile SC nin dönüş sayısını hesaplayabilirsin. Bu ufak kasnakla yapılan şey SC nin dönüş hızını oran ile oynamak sureti ile 14 bin devirin üzerine çıkartmak. Bunu yaptığın zamansa SC nin ısıl karakteri bozuluyor. Dolayısı ile IAT logaritmik olarak yükseliyor. Sonrada MCS lerin EGT si yüksek abi diye bık bık ediyorsun :)
Şöyle düşün, %17 kasnak dediğin zaman orjinalinden %17 oranında daha küçük çapa sahip demek. Bu durumda 6.5 x - %17 = 54 mm falan çapı var. 130 / 54 = 2.4 Orjinal oran 2 idi. Yani %17 Alta kasnak ile SC nin devirini %20 arttırmış oluyorsun. Dolayısı ile alet aynı motor devrinde 14 bin yerine 14 x + %20 = 16800 devir çevirmiş oluyor. E dolayısı ile daha fazla hava basıyor.. Benzini de aynı oranda regülatörle falan arttırırsan al sana daha fazla güç işte.. Yok regülatör değilde chip ile falan yaparsan (olabiliritesini bilmiyorum) AFR ve avansla da oynayıp agresif bir setup ile oransal olarak daha yüksek fayda sağlayabilmen teorik olarak mümkün. Ancak her şartta VE sini değiştirmediğin için motorun manifolt basıncı artacak ve bu da daha fazla IAT ye sebep olacaktır. MCS lerde ek olarak TMIC den dolayı EGT yükseliyor sonrada kapak dandik deniyor işte.. :)
Bu iş aslında gerçekten öyle acayip bir uzay mekiği teknolojisi falan değil. Hesabı kitabı basit. Tekki elinde gerekli veriler olsun.
skullcrusher
05-06-2010, 23:37
hesaplar süper... demek istediğini anladım ama şu an için daha önce de dediğim gibi kasnak değişikliğini düşünmüyoruz.kesici için düşünülen devir kesin olmamakla beraber 7500 rpm yani pratik hesapla 7250 rpm kullanılacak en üst devir denebilir ki yukarıda söyledilerinden yola çıkarak max flow olan 300cfm alınabilir demektir.benzin regülatörü zaten düşünülen set-up'ta mevcut ve aracın çiplenmiş p72 ile yönetilmesini planladık.mapping içinse iyi bir tuner'ımız var.bakalım tüm bileşenler bir araya gelince sonuç ne olacak.
Takılıyol şu an garajda bitmek üzere nasipse sezonun ortalarında koşturmaya başlar :)
skullcrusher
06-06-2010, 12:03
"1.4 e takan varmı sc
gökhan MyDream'de(Hasan)yazmış,bizim garajda(BMS Garage) takılıyor diye benim bloğum zaten D14A4 dolayısı ile 1.4'e biz taktık son hazırlıklarını yapıyoruz.
Son hazırlıklar bittimi? Ne oldu bu işin sonu?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.