Orijinalini görmek için tıklayınız : B16 ve GT30 turbo hakkında
Merhaba arkadaşlar bişeyi merak ediyorum ve size danışmak istiyorum. Forumdaki projeleri inceliyorum B16-B18 motorlara GT30 turbo takılıyor. Üretici'nin sitesinde ideal hacim 1.8lt-3.0lt arası deniyor.B18 tamam diyelim. Peki GT30 turbo b16 için daha fazla lag olmasına neden olmazmı? bu turboyla 300+hp güç alınabilir ama günlük hayatta kullanırken oluşucak yüksek lag can sıkmazmı?
Ayrıntılı olarak cevaplarsak sevinirim.Bu konuyu tam olarak kavramak istiyorumda... :o
Maxiboost
16-01-2010, 10:38
450+ bile olur :D guzel bir setupla hicte sıkıcı olmaz :) . TS 35R rulez :p bu arada b16 lar icin 1.9 strokerlar da mevcut. ;)
forumlardakı turbo yapılan ve gt30 turbo takılmıs olan aracların gozlemledıgım kadarıyla cogunda b16 blok uzerınde darton gomlek,piston,kol ve stroker krank ile hacım yukseltılmıs araclar.bu sebebden dolayı dedıgınız gb yeterlı hacımlere ulasılıyor..
stock bore 1.6 da 35R ı bıle ufler vtec makınede. flow rulez
lag kime gore neye gore?
demek istediğin şu 1.6 motor için GT30 büyük bir turbo geç dolmazmı? Gaza bastığında tepkiyi daha gecikmeli olarak almazmıyız? demek istediğim buydu Sn tool.
forumlardakı turbo yapılan ve gt30 turbo takılmıs olan aracların gozlemledıgım kadarıyla cogunda b16 blok uzerınde darton gomlek,piston,kol ve stroker krank ile hacım yukseltılmıs araclar.bu sebebden dolayı dedıgınız gb yeterlı hacımlere ulasılıyor..
Hımm şimdi anladım teşekkürler dmg.
stock bore 1.6 da 35R ı bıle ufler vtec makınede. flow rulez
b16 ve GT35R'mı? :eek: Ne bereketli motormuş ya. :)
coolvtec
16-01-2010, 21:22
hondanın değişken motoru sayesinde üst devirlerdeki gücü ve flow çoğu 2000c araçtan yüksektir. Bu yüzden 1600cc den 160 hp üretiliyor ve büyük turbo kullanılabiliryor.
lag çok sorun değil çünkü gündelik kullanımda ki sanırım en çok kullanan benim gündelik bir sorun teşkil etmez. çünkü normal kullanımda özellikle şehir içi trafikte aksiyon özellikle turbo arabayla tehlikelidir ve dolayısı ile tuboya gerek kalmaz, alt devirler yeter. yavaş devrini artırırsan 6000 devirde bile turbo devreye girmeden normal araç gibi gidebilirsin. çok sıkışırsan da vites küçültürsün olur biter. :)
demek istediğin şu 1.6 motor için GT30 büyük bir turbo geç dolmazmı? Gaza bastığında tepkiyi daha gecikmeli olarak almazmıyız? demek istediğim buydu Sn tool.
+ 8000 rpm devir çevirebilen motor sonuçta, bunu gözardı ediyosunuz bence ;)
+ coolvtec öğretmenimin dediklerine katılıyorum.:icon_tup:
bore ve stroke olculeriyle hacim cok kolay artıyor.
You cannot use a B16A or B16B crank to achieve 1.9-2.0L. Even if you bore out to 87 mm, the displacement is only 1840 cc.
This leaves us with the remaining cranks:
I. B17A Crank (IF you can find one)
You will need to bore out to at least 86 mm to get close to 1.9L (1891 cc). Boring to 87 mm (max.) will get you 1936 cc but reduces your reliability. Using a compatible, direct-fit LS B18A/B rod onto the B17A crank, the rod ratio will be a very good 1.68.
II. B18A/B or B20B/Z Crank
For the B18A/B block, you will need to bore out to at least 84 mm to get close to 2.0L. If you do not want to re-sleeve, then a bore of 82 mm will give you close to 1.9 L (1880 cc). Most people opt for 84.5-85 mm bore to get 2.0L (1996-2020 cc) . You can do this by boring and sleeving a stock LS block or honing a stock B20 block (stock bore is already 84 mm!!!) to 84.5 mm (cheapest way to go).The rod ratio remains stock with 137 mm long stock rods at 1.54. There is no advantage to using a B18C rod, since this only increases the rod ratio to 1.55 and you'd need to add 0.9 mm deck height.
III. B18C Crank
You will need to bore out to at least 85mm to get close to 2.0L (1979 cc) and 83-83.5 mm to get close to 1.9L (1887-1910 cc). You'll have to re-sleeve anyway, so you might as well go whole hog with 85 mm. The rod ratio remains at 1.58.
hondanın değişken motoru sayesinde üst devirlerdeki gücü ve flow çoğu 2000c araçtan yüksektir. Bu yüzden 1600cc den 160 hp üretiliyor ve büyük turbo kullanılabiliryor.
lag çok sorun değil çünkü gündelik kullanımda ki sanırım en çok kullanan benim gündelik bir sorun teşkil etmez. çünkü normal kullanımda özellikle şehir içi trafikte aksiyon özellikle turbo arabayla tehlikelidir ve dolayısı ile tuboya gerek kalmaz, alt devirler yeter. yavaş devrini artırırsan 6000 devirde bile turbo devreye girmeden normal araç gibi gidebilirsin. çok sıkışırsan da vites küçültürsün olur biter. :)
+gt30 sanırım birde benim
gundelık 60 km hazırda var :)
gundelık kullanıyorum gt30 1.7 hacım
3000 devırı gecmeden sıksıtırmadan
gayet normal bır arac gıbı kullanıyorum
20 tl ılede yaklasık 80 km yol gıdıyorum:icon_tup:
ahmet3425
18-01-2010, 20:23
hondalar yuksek sıkıstırmalı devir cevirebilen makinalar ztn her harukarda alt devirleri olu oldugu icin diger araclara nazaran turbo gec dolacaktır. bide gt30 gibi orta ust seviye buyuklukte bi turbo olunca biraz daha gec dolar. ama sonrasında cevireceğin yuksek devir bandı altlardaki eksiliği fazlasıyla giderecektir...
Maxiboost
18-01-2010, 20:38
hondalar yuksek sıkıstırmalı devir cevirebilen makinalar ztn her harukarda alt devirleri olu oldugu icin diger araclara nazaran turbo gec dolacaktır. bide gt30 gibi orta ust seviye buyuklukte bi turbo olunca biraz daha gec dolar. ama sonrasında cevireceğin yuksek devir bandı altlardaki eksiliği fazlasıyla giderecektir...
Turbo setuplı hondaların sıkıştırması kaç acaba?
bence süper rolling makinesi olur, hem az yakan hem belirli devir aralıklarında uçup giden.
Ama pistti virajdı kesinlikle uygun değil. kimsenin de umrumda olduğunu sanmıyorum bu pistin.. pist vardı da biz mi yarışmadık dimi:)
pistte 35r belki olmaz ama 30 olur gene be okadarda kötü olmaz:)
bence çok kötü olur:) 400 hp bir gelicek viraj çıkışında ön tekere allah ne verdiyse çimlere:)
twinscroll daha ufak birşey çok güzel olurdu ama..
30r da yuksek boostda virajda yalan olur hele kilit falan yoksa tek teker direk dısarı :D bu arada maxiboost dedigin basıncı 4500 civarı 1.7 makine ile basarsın
yüksekmiş be :D peki ortalama single scroll 30r lı egzantriksiz 1.7 bir vti 1 bar ı hangi devirde basıyordur acaba :)
ctr ekzantıklerı var + paşaoğlu timeing var
4500 devirde full boost yapıo:)
hacim konuşur ağa :D 2500 cc gt2876 3500 full boost :D :D
turbonun dolmasında kapağın çok önemi var ve gerçekten hondaların hemen hepsinde çok iyi kapaklar mevcut aslına bakarsanız günümüzde GT30r gerçekten çok iyi bi turbo ve çok kullanışlı bir ara 2.5 sti yapıp GT30R takıp trafikte gazlamayı bile düşünmüştüm
Rate i 550~ Hp civarı
tabiki bu konularda hacimin ve egzantiriklerin ve Kapağınızın çok şekilde etkeni var ayrıca çok seçenek olabilri turboyla
devirmi dönmek istiyorsunuz hacim sayesinde alttanmı dolmak istiyorsunuz yoksa altları boşver yahu ben top end yani topspeeed de delieler gibi gitmek mi istiyorsunuz sizekalmış
şimdi öncelikle Hondada 30R küçük bir turbo :)
b16 30R 4000de doldurur Ama vtec açana kadar kimsedckler olmaz 4500 deaçarsın gidersin
B16 35R Full boost 5000 civarı Top mounth ile
d16 (nonvtec) da 4000 de dolar
b20 (vtec) de 4000 ama altlar aşırı canlı
K20 aynen 4000 de full boost yapar (35R da aynı şekilde yapar)
F20 4000 Rpm Full boost
F22 3500 de Full boost
H22 bilmiorum :) takında öğreniris :)
Ewo9 35 R ı örnek alalaım okadar çok seçeneğiniz varki
2.2 yapıp 35 i 3700 de doldurabilirsinz
2.0 bırakıp 4000 de doldurabiirsiniz
isterseniz 2.2 yapıp 4094 yapip twinscrool manifold ile 3800 3900 gibi doldurabilirsiniz
2.0 bırakıp 35R Twinscrool T4 housing ile 4200~4500 de 2 bar üstü basabilirsiniz 9000 dönebilirsiniz
hacim konuşur ağa :D 2500 cc gt2876 3500 full boost :D :D
3litre gt37 3200 Fullboost
isterseniz 2.2 yapıp 4094 yapip twinscrool manifold ile 3800 3900 gibi doldurabilirsiniz
peki 2.4 artı 4094 olursa full boost kaç devirde olur?:D
isterseniz 2.2 yapıp 4094 yapip twinscrool manifold ile 3800 3900 gibi doldurabilirsiniz
peki 2.4 artı 4094 olursa full boost kaç devirde olur?:D
3500 gibi olabilir diğe düşünüyorum mivecli bir arabayı 2.4 yapmadım :)
initial-D
19-01-2010, 02:12
peki şunu sorucam b16 30R'ı 4000de doldurdu ama vtec imiz hala 5500rpm
4000e kadar şöyle böyle,4000-5500 arası iyi,5500-8000 arası çok iyi gibimi olucak?
yada en mantıklısı nedir Hondada.full bosstun vtecle gelmesimi eğer orjinal kesici devrine kadar gidiceksek yoksa full boostun geldiği devre vtec çekme işlemimi?
vtec i iptal edilmiş bir b16,f20c veya k20 biliyormusunuz turbolanmış?
peki şunu sorucam b16 30R'ı 4000de doldurdu ama vtec imiz hala 5500rpm
4000e kadar şöyle böyle,4000-5500 arası iyi,5500-8000 arası çok iyi gibimi olucak?
yada en mantıklısı nedir Hondada.full bosstun vtecle gelmesimi eğer orjinal kesici devrine kadar gidiceksek yoksa full boostun geldiği devre vtec çekme işlemimi?
vtec i iptal edilmiş bir b16,f20c veya k20 biliyormusunuz turbolanmış?
B16 30R lı bir makineyi 4000 dolduracak bir turbo için vtec açılışını 5500 yapacak tuner atsın kendini köprüden.
Vtec killer camshaft kullanan turbo görmedim henüz Türkiyede.
yav eyı guzelde bu değerler hangı sıkıştırmya göre stockmu 9 mu 8.5 mu
mesela bende şunu sorim vıctor x +70 kelebek mı yoksa egzantrık setımı daha mantıklı olur turbo vtecde ilk etapta
yav eyı guzelde bu değerler hangı sıkıştırmya göre stockmu 9 mu 8.5 mu
mesela bende şunu sorim vıctor x +70 kelebek mı yoksa egzantrık setımı daha mantıklı olur turbo vtecde ilk etapta
turbo buyuk ıse hem devır hem erken gelme ıcın once egztrık. turbon kucuk ıse +20-30hp ıcın emme ve gaz kelebegı
B.Aktepe
19-01-2010, 10:11
yav eyı guzelde bu değerler hangı sıkıştırmya göre stockmu 9 mu 8.5 mu
mesela bende şunu sorim vıctor x +70 kelebek mı yoksa egzantrık setımı daha mantıklı olur turbo vtecde ilk etapta
bu soruyu bir yerden hatırlıyorum.
bu soruyu bir yerden hatırlıyorum.
bende bende cevaplar farklı ama:)
ucuzlamadı su gt30 lar alalım bızde:)
B.Aktepe
19-01-2010, 10:19
bende bende cevaplar farklı ama:)
ucuzlamadı su gt30 lar alalım bızde:)
o zaman daha sorma bana soru.
B16 30R lı bir makineyi 4000 dolduracak bir turbo için vtec açılışını 5500 yapacak tuner atsın kendini köprüden.
Vtec killer camshaft kullanan turbo görmedim henüz Türkiyede.
bırak ona tunerlar karar verin turbo doldu hat dievtec açalkım dmek olmaz gerektiği yerde açılır vtec gerektiinde 6000 lerde 7000 lerde açılır tamamiyle setup a bağlı
Hersey vtec açmak değildir
yav eyı guzelde bu değerler hangı sıkıştırmya göre stockmu 9 mu 8.5 mu
mesela bende şunu sorim vıctor x +70 kelebek mı yoksa egzantrık setımı daha mantıklı olur turbo vtecde ilk etapta
sıkıştırma turbonun Geldii yeri değiştirmez düşüncelerin hepsi yanlışs :) 70 mm vbe emme manifoldun gücü yukarı taşır egzantirik değişir ben hepsini takardım
sıkıştırma turbonun Geldii yeri değiştirmez düşüncelerin hepsi yanlışs :) 70 mm vbe emme manifoldun gücü yukarı taşır egzantirik değişir ben hepsini takardım
denenmıs ogrulmusutr mın100devır max200devır farkedıo bısı farketmıo. 9.5cr den 11.7 ye cıktım 200 devır farkettı. vtecte 100 devır fln farkeder heralde. sıkıstırma torku degıstırıyor
moruk ozaman senın tork delı farketmesı lazım aradakı fark cıddı stock sıkıştırmada noldu sonuc değer bellımı.
yok aracı dyno kabul etmıo sanzuman gıttı zaten snauzmanı takayım dynamıce cıkıcam ınsallah
denenmıs ogrulmusutr mın100devır max200devır farkedıo bısı farketmıo. 9.5cr den 11.7 ye cıktım 200 devır farkettı. vtecte 100 devır fln farkeder heralde. sıkıstırma torku degıstırıyor
valla bencede doğrudur kendi aracımdan gözlemlediğim kadarı ile
885 numaralı silindir kapağı varken( sibobları ve yanma odası daha büyük ) arabam 3700 lerde falan geliyordu ama nasıl diyim şimdiye göre keyifli değildi
731 numaralı silindir kapağını taktım ( sibobları yanma odası daha ufak ) arabam yine aynı geliyordu 3700 lerde ama değişik keyifli olmuştu zaten bu şekilde dynoda 356 tork vermişti :icon_tup:
aynen oyle daha toprklu gelıosun ve alttan spoola baslıyor. eskı den 0.2 0.3 0.4 0.5 barlara tırmanısına 2300devır gıbı baslıyordu suanda 0.2 baslama yerı 2000devır 0.5 bar daha erken gelıyor ama full boost 0.7 ya da 1 bar hemen hemen aynı yerde gelıyor. sıkıstırma boost un harketlenmesını deıstırıyor ama full boost u pek etkılemıyor. full boostu hacım ve kapak etkıler genellıkle.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.