Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda Civic 1.4is HB Otomatik (EJ9)'u Manuel'e çevirmek?
Arkadaşlar başlıkta gördüğünüz gibi..
Aracım Honda Civic 1.4is HB (EJ9) Otomatik.. Bir sohbet esnasında bu konuyu ciddi ciddi düşünmeye başladım. Hatta şu anda aracımın üzerindeki otomatik şanzumanın maliyet olarak iyi birşeyler yapacağındanda bahsedildi. Manuel geçme işleminde merak ettiğim unsurlar, maliyet ilk sırada geliyor. Elimdeki şanzumanı değerlendirip manuele geçerken ne gibi bir yol izleyebiliriz?
Sıkıntı yaşanır mı? Açıkçası kesme biçme herhangi birşey istemiyorum. Yapılacak tüm işlemlerde herşey yerli yerine oturur mu? Şanzumandan yana sıkıntı yaşayacağımı zannetmiyorum ancak, mesela elektrik ve/veya beyin tesisatıyla alakalı ne gibi değişiklikler yapılması gerekiyor yada gerekmiyor?
En önemlisi ileride aracın satışı esnasında sizin hem fikriniz olarak sıkıntı yaşama ihtimali nedir? Nitekim sizde biliyorsunuzki ne kadar temiz iş yaparsanız yapın sorgulamayı seven bir yapıya sahibiz :)
Ek olarak proje çizilerek ruhsata işlenecek. Bu işlemler için nasıl bir yol izlemek gerekiyor tavsiyeleriniz ve hızlı/pratik çözüm önerileriniz nelerdir?
Yani bu işin makulu nedir öğrenmek istiyorum?
Şimdiden ilgi göstererek zaman ayıran arkadaşlara teşekkür ederim. Keyifli forumlar..
initial-D
05-02-2010, 07:10
forumda bu konudan birsürü var.onlarıda arat.
kendi otm şanzımanınla düz olanı takas edip taktırabilirsin.iyi bi usta yaparsa sıkıntı çıkmaz
Bende arastirmistim zamaninda beyin elektrik tesisati tamamen degisiyor .pedal takimi degisiyor .sonucta cok masrafli ve zaman isteyen bir is .ve heryeri kurcaliyorlar
gereklı tertıbatları alırsan hiç bir sıkıntı olmucak çunku kasa aynı motor aynı sadece vıtes kolunun altı açık kalır onuda alttan bakınca gorunur
akbaba78
05-02-2010, 09:20
Elektrik tesisati,beyin,bedallar,gosterge:rolleyes:
SOMEONESPECIAL
05-02-2010, 09:25
Hayırdır Sarp... Bence hiç uğraşma derim... Derdin sanırım tüketim ???
Çok iş çıkar ve masraf ta tabii..
bencede deneme çok masraf çıkar...
zor olabilir ama aracını satıp düz vites alman en mantıklısı bence...eğer ej9 u sevdiysen ;)
sat o arabayı al ustundekılerı sat gıt bı krmızı grı yada benım rengten duz al ej9 ıyıdır:)
SOMEONESPECIAL
05-02-2010, 11:14
bencede deneme çok masraf çıkar...
zor olabilir ama aracını satıp düz vites alman en mantıklısı bence...eğer ej9 u sevdiysen ;)
Bende bunu demek istedim. Satıp manuel almak daha mantıklı :icon_tup:
bencede hiç uğrama satıp düz al
Manuel sedan var istersenz takaslık :)
forumda bu konudan birsürü var.onlarıda arat.
kendi otm şanzımanınla düz olanı takas edip taktırabilirsin.iyi bi usta yaparsa sıkıntı çıkmaz
Bende arastirmistim zamaninda beyin elektrik tesisati tamamen degisiyor .pedal takimi degisiyor .sonucta cok masrafli ve zaman isteyen bir is .ve heryeri kurcaliyorlar
gereklı tertıbatları alırsan hiç bir sıkıntı olmucak çunku kasa aynı motor aynı sadece vıtes kolunun altı açık kalır onuda alttan bakınca gorunur
Elektrik tesisati,beyin,bedallar,gosterge:rolleyes:
Hayırdır Sarp... Bence hiç uğraşma derim... Derdin sanırım tüketim ???
:)
Çok iş çıkar ve masraf ta tabii..
bencede deneme çok masraf çıkar...
zor olabilir ama aracını satıp düz vites alman en mantıklısı bence...eğer ej9 u sevdiysen ;)
sat o arabayı al ustundekılerı sat gıt bı krmızı grı yada benım rengten duz al ej9 ıyıdır:)
bencede hiç uğrama satıp düz al
Manuel sedan var istersenz takaslık :)
Konuları arattım ancak tamı tamına ej9 otomatiğe uygun bununla alakalı bir konu bulamadığımdan açtım.. Çünkü bir elektrik tesisatı bile önemli.. Ki şu cevaplardan sonra sanırım büyük ihtimalle bu konu kapanıyor benim için..
Ancka yüzeysel olarak geçmek yerine şu sorularıda sormadan edemiyiceğim.. 1.4islerde manuel ile otomatik arasında tek farkın şanzuman beyni olduğunu biliyordum. Ana beyinin farklı olduğunu bilmiyordum.. Sonuç olarak beyin aynıysa elektrik tesisatında da sıkıntı yaşayacağımı zannetmiyordum. Gösterge paneli bir süre değişmez (Tabi elimdeki şanzumanı çıkartırken ki maddi getiriyede bağlı birşey) değişeceği zamanda ek9'un göstergesi yada ek4'ün göstergesinden birini takarım ancak bunlarda soketli şeyler olduğundan soketlerdeki ufak oynamalarla sorun olmayacağını düşünmüştüm.. Onun dışında şanzuman zaten cuk oturur dedim çünkü yer aynı ebatlar sıkıntı yaratmaz. Tek düşüncem o vites kolları alınır ancak bu boşluk kalma olayı.. O biraz sıkıcı bir konu.. Ancak yinede niçin öyle bir boşluk kaldığını düşünmedende edemiyorum.. Sanırım 106 gibi birçok şeyini söküp bakmam gerekliki o zaman olabilitesini düşünerek çözebileyim.. :)
Deneyen veya deneyeni duyan varsa link veya bilgi paylaşırsada sevinirim. Yapmasamda tecrübe sahibi olmak keyif verici olur.. En azından başlığı boşa açmamış oluruz :)
Evet hem manuel araç sevmemden hemde tüketimden.. Kış aylarındayız tabi düşecek ancak aslını astarını öğrenmek istedim. Çevremde sohebt sırasında elektrik tesisatının ve beyinin değişmediğiyle alakalı şeyler duydum ancak elektrik tesisatı zaten varsa, bu iş yatar. Aracı bu yüzden tabi satmam ama bolt on bir uygulama olsaydı düşünürdüm ciddi ciddi..
Gerçekten baya araştırdım. VTI bakarken 1.4'e dönmekte o zamanlar baya bir sıkıntıya soktu beni tutkularımızdan ötürü ancak otomatiğe yeminliyken aldım bu kadar temiz ve orjinal sarı bulunca..
Şimdi de satmak tabi kolay gelmiyor.. :) İster istemez ;) Aslında en yakın çözüm LPG gözüküyor ama hiçbir şekilde LPG'ye ısınamadım gitti.. Son sistemlerin gayet sağlıklı olduğu yönünde çok yazı okudum ancak ne hikmetse içime bir türlü sinmiyor.. Görünüşü veya olup olmaması değil problem.. Nedense kalıcı sıkıntılar yaratabilecek konularda aklımda soru işareti olan hiçbir şeyi sevmiyorum..
Sedan araç tarzım değil, daha doğrusu sevmiyorum.. Ancak yanlış anlaşılmasın.. O yüzden teşekkür ederim..
basit
bi çıkmacıyla anlaşacaksın elinde kasa halinde pert 1.4 mt olan bendekileri alıp onlara ne istiyosun diyeceksin anlaşacaksın iyi bi ustayla gayet basit olur herşey bu durumda debriyaj pedalı merkez iticiler falan herşeyi değiştireceksin olacak bitecek öbür türlü tek tek alıyım toplayım dersen çok uğraştırıcı ve maliyetli olacaktır
dip not: ona harcayacağım paraya supercharger takar AT devam ederdim demeden geçemiyceğim :D
basit
bi çıkmacıyla anlaşacaksın elinde kasa halinde pert 1.4 mt olan bendekileri alıp onlara ne istiyosun diyeceksin anlaşacaksın iyi bi ustayla gayet basit olur herşey bu durumda debriyaj pedalı merkez iticiler falan herşeyi değiştireceksin olacak bitecek öbür türlü tek tek alıyım toplayım dersen çok uğraştırıcı ve maliyetli olacaktır
dip not: ona harcayacağım paraya supercharger takar AT devam ederdim demeden geçemiyceğim :D
Zaten bende diğer türlü pek uğraşamam :) Stres sıkıntıya varım ama tabi bir yere kadar.. Düşüncemde buydu.. Bendekileri verdiğim zaman arada çok büyük fark isteme şansı olacağını zannetmiyorum diye düşünüyorum (Fazla ortadan konuştum ama :))
Bu arada SC-AT baya fantezi olur gibime geliyor.. Yürüyeni varmıdır acaba bende araştırıyım video olarak :)
Yokmu tecrübelerini paylaşacak arkadaş?
Arkadaşlar nedir ne değildir halen merak ediyorum açıkçası..
Kesilen biçilen ve tam olarak nelerin değişmesi gerekli bilgi verebilecek bir arkadaş yok mu?
bende merak ettim yaw :) keşke rastgele bi manuel alsaydın sarı kaplatır noktayı koyardın sarp abi :) ama geçmişe laf etmek düşmez tabi :) geleceğe bakalım :)
bende merak ettim yaw :) keşke rastgele bi manuel alsaydın sarı kaplatır noktayı koyardın sarp abi :) ama geçmişe laf etmek düşmez tabi :) geleceğe bakalım :)
Fark etmez malicim..
Şu işin kesin olarak aslı astarı neymiş bir öğrensek çok güzel olacak..
boosted_pug
19-02-2010, 20:07
kesme biçme olmuyo herşeyin yeri belli sökülüp takılıyo komple göğüs tesisatı dahil ankarada mete usta war siteyede üye erkan nın crv si ile eşinin crv sinin şanzımanlarını birini autoya diğerinide manuale çevirdi
eğer hala düşünüyorsan bi arkadaşımda 1.4 is war yeni evlendi arabasını satmayı düşünmüyo ama eşinden dolayı manuelden auto ya geçmek istiyo onunla görüşebilirim
kesme biçme olmuyo herşeyin yeri belli sökülüp takılıyo komple göğüs tesisatı dahil ankarada mete usta war siteyede üye erkan nın crv si ile eşinin crv sinin şanzımanlarını birini autoya diğerinide manuale çevirdi
eğer hala düşünüyorsan bi arkadaşımda 1.4 is war yeni evlendi arabasını satmayı düşünmüyo ama eşinden dolayı manuelden auto ya geçmek istiyo onunla görüşebilirim
Görüşün tabi bana özelden cevap verirseniz sevinirim..
Yalnız halen tesisatın değişmesi gerektiği konusunda mantıksız geliyor.. Birkaç yere sordum gerek yok diyorlar.. Ama kesin ve net bilgi yok..
Cimmeria
19-02-2010, 20:49
Bu arada SC-AT baya fantezi olur gibime geliyor.. Yürüyeni varmıdır acaba bende araştırıyım video olarak :)
zamanında jackson racing ile bir abimiz yazışmıştı otomatik 1.6sını sc yapmak için, şanzımanın verimli olmayacağını söylemişlerdi yanlış hatırlamıyorsam
zamanında jackson racing ile bir abimiz yazışmıştı otomatik 1.6sını sc yapmak için, şanzımanın verimli olmayacağını söylemişlerdi yanlış hatırlamıyorsam
Sadece nasıl yürüdüğünü görmek istedim zaten.. :)
boosted_pug
19-02-2010, 22:03
tesisat değişiyo sebebi göstergedeki vitesin konumlarını gösteren lambalar manuelde yok ayriyetten bir iki soket fazlası war otomatiğin arkadaşımla yarın konuşur pm atarım
Göstergeyi değiştirmem değiştireceğim zamanda EK9 kadran yada çıkmacıdan ek4 kadran alır takarım.. Hiç olmadı yine manuel 1.4lerden birinden çıkma bulurum kadran onu takarım..
Bunlarıda takarken soket sıkıntısını rahatça aşabileceğim işinin ehli Kenan ustamız var çok şükür mantaR Tuningten.. Şu anda kendisi yeni dükkan açtı o konuda bana yardımı dokunacaktır.. Yani kısacası sadece gösterge içinse tesisat, bazı işlemlerle halledecektir kendisi eminim..
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2090074&highlight=hatch
burda bı paylaşım var ıncelemek ıstersen
http://honda-tech.com/showthread.php?t=2090074&highlight=hatch
burda bı paylaşım var ıncelemek ıstersen
Saol Gökhan teşekkür ederim..
samet_61
30-08-2012, 19:52
yokmu daha once bu ıslemı gerceklestıren?
dolusuyla var kesme biçme olmuyo pedal takımı alıyosn zaten yerleri hazır şanzuman aksamını debriyaj aksamını alıyosn beyin alıyosn sonra araba p konumundan başka konumda marş almadıgı için kısa devre yapiyosn uçlarını eğer gösterge tablosunu değiştirmek istersende sağ tarafı değiştiriyosn otomatiğin soketleri ayrı giriyo onları kullanmıyosn ztn
VteC_MaNiaC
03-09-2012, 13:24
basit
bi çıkmacıyla anlaşacaksın elinde kasa halinde pert 1.4 mt olan bendekileri alıp onlara ne istiyosun diyeceksin anlaşacaksın iyi bi ustayla gayet basit olur herşey bu durumda debriyaj pedalı merkez iticiler falan herşeyi değiştireceksin olacak bitecek öbür türlü tek tek alıyım toplayım dersen çok uğraştırıcı ve maliyetli olacaktır
dip not: ona harcayacağım paraya supercharger takar AT devam ederdim demeden geçemiyceğim :D
charger varsa ben alayım :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.