PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 89 Doğan için gerekli parçalar



redlinemst
20-02-2010, 23:45
Çok saygı değer techturkey camiası,
yakın bir arkadaşımda 89 doğan var arkadaş performansından hiç memnun değil araba patinaj bile çekmiyor :) Sonunda dayanamadı napabiliriz buna dedi.Bende kısaca sağlam bi motor yapıp ufaktan turbolayabilirz dedim ama tam olarak neler lazım tam olarak nasıl uzun ömürlü bi motor yapabiliriz bilmiyorum.Hem turbolu hemde atmosferik tatmin etcek şekilde nası yapabiliriz gerekli parçalar ve maliyeti bilenlerden,yapanlardan acil yardımlarını bekliyorum..

Aramızdan yüksek ihtimal satsın onu başka araba alsın diyen olcaktır ama satcak durumu yok yani satma gibi bi söz konusu yok malesef..Değerli yorumlarınızı bekliyorum

Ae86
21-02-2010, 00:07
Mustafa kardeşim 131 e turbo yaptı 3. viteste bile sarıyordu olmaz diye birşey yok ama yazdığın şekilde herkez üstüne gelicek.

redlinemst
21-02-2010, 00:11
Evet olmaz diye birşey yok piyasada çok örnekleri var zaten biz aşırı değil tatmin etsin yeter tarzda istiyoruz.

ERkut 205
21-02-2010, 08:40
Atmosferik sınırlı ama kendi grubunda farklı öne çıkar.
Satma imkanı yok demişsin ama uzun ömürlü tek gazlamalık turbo olmasın da istiyorsan onu satıp üste o maliyeti ekleyip farklı bir araç düşünülebilir.

sulhi
21-02-2010, 08:48
Çok saygı değer techturkey camiası,
yakın bir arkadaşımda 89 doğan var arkadaş performansından hiç memnun değil araba patinaj bile çekmiyor :) Sonunda dayanamadı napabiliriz buna dedi.Bende kısaca sağlam bi motor yapıp ufaktan turbolayabilirz dedim ama tam olarak neler lazım tam olarak nasıl uzun ömürlü bi motor yapabiliriz bilmiyorum.Hem turbolu hemde atmosferik tatmin etcek şekilde nası yapabiliriz gerekli parçalar ve maliyeti bilenlerden,yapanlardan acil yardımlarını bekliyorum..

Aramızdan yüksek ihtimal satsın onu başka araba alsın diyen olcaktır ama satcak durumu yok yani satma gibi bi söz konusu yok malesef..Değerli yorumlarınızı bekliyorum

ateşlemede ne varsa deişin karbıratörü sökup temızletin cıkın otobana tam gaz bsaın bi acılsın sora ban patınajda ceker yanda verir...

redlinemst
21-02-2010, 11:30
Atmosferik sınırlı ama kendi grubunda farklı öne çıkar.
Satma imkanı yok demişsin ama uzun ömürlü tek gazlamalık turbo olmasın da istiyorsan onu satıp üste o maliyeti ekleyip farklı bir araç düşünülebilir.

Sağlam bi alt yapı yapsak motora düşük bi basınçla gündelik binebilir sanırsam :icon_wack Bende çok dedim sat kurtul diye ama gerçekten satamaz buna ne yapabilirz ona bakıyoruz şu anda malesef :(

redlinemst
21-02-2010, 11:31
ateşlemede ne varsa deişin karbıratörü sökup temızletin cıkın otobana tam gaz bsaın bi acılsın sora ban patınajda ceker yanda verir...

Teşekkürler,dediğinizi de uygulıcaz en kısa zamanda :icon_tup:

dragstar
21-02-2010, 11:38
89 modeller 4 vites diye biliyorum, motoruda eski tip motor dimi bloktan egzantrikli tipo motoru değil, araç 1.4 mü 1.6 mı

redlinemst
21-02-2010, 12:24
evet eski tip bloktan egsantrikli ama 5 vites

Germanian
21-02-2010, 12:39
Bencede en iyi turbo yapılabilir düşük basınçlarda kompresyon değerlerini de ayarlayarak günlük kullanımda keyifli bi araç olabilir ama kendi karbüratör üyle olmaz ya şuan tr deki çoğu şahin slx karbüratörle yürüo ama siz bence eskilerden bi turbo makinanın karbüratörünü kullanın r5 mesela m20 318 pistonların çap ı oluyodu sanırım ama ufak bi tadilat istiyodu ne kadr sağlıklı olur tabi orası tartışılır siz bence orjinal pistonları çukurlaştırın gayet güzel keyifli olur ama tabi kasa sağlamsa yoksa hergün biyeri kopuyo :D:D

Emir_b16a
21-02-2010, 12:40
mirafiori swap :)

ygtkrmdnz
21-02-2010, 13:31
Turboluları iyi yürüyor aslında sürekli yanlayabilirsiniz :) Ama üzerine yapacağınız masraflar yerine satılıp farklı modeller alınabilir..

redlinemst
21-02-2010, 13:44
Herkeze çok teşekkürler tavsiyeleri için ama ne mirafiori swaplayabiliriz nede satabiliriz.Ufaktan ufaktan başlıcaz işe yani ilk yürüyen sağlam bi motor daha sonra bütçe el verdikçe belki turbo işine girişcez.Fakat gündelik tatmin edici bi araba olması için ne kadar para ve tam olarak nası bi liste lazım bize ? Yapan bi kuşcu yokmu yav şöyle :)

egeturbo
21-02-2010, 14:03
altten agzantirik ise ,
site üyelerinden yanyan osmanın aracına yapıldı
büyük subablar ve pistonlar kullandı geçen gün denizliye yanlarına gititğimde bi tur attık araba sapıtmış bi şekilde gidiyor.Ve dha coook düşük b i basınçta kullanıyor.istersen bi yanyana ulaş

makif84
21-02-2010, 14:04
hocam ben yakın zamanda slxi me sıfır motor yaptırdım.malzmeler:piston segman 0.4 135 tl,ana kol yatak takımı 30 tl,kol burçları 7.5 tl,tk conta 45 tl,triger seti 20 tl,yağ filtresi 5 tl,krank 100 tl. toplam360 tuttu.rektefiye 200 tl verdim.işçilik 850 tuttu baskı balata dahil.arkadaşım yaptığı için bu fiyat diye düşünüyorum yani en fazla 1000 tl.bi slx karbüratörü veya lada niva karbüratörü takarsanız sizi tatmin eder diye düşünüyorum toplamı 1300 ü geçmez yani

redlinemst
21-02-2010, 14:26
altten agzantirik ise ,
site üyelerinden yanyan osmanın aracına yapıldı
büyük subablar ve pistonlar kullandı geçen gün denizliye yanlarına gititğimde bi tur attık araba sapıtmış bi şekilde gidiyor.Ve dha coook düşük b i basınçta kullanıyor.istersen bi yanyana ulaş

Saolun bi ulaşmayı deniyeyim :)

redlinemst
21-02-2010, 14:27
hocam ben yakın zamanda slxi me sıfır motor yaptırdım.malzmeler:piston segman 0.4 135 tl,ana kol yatak takımı 30 tl,kol burçları 7.5 tl,tk conta 45 tl,triger seti 20 tl,yağ filtresi 5 tl,krank 100 tl. toplam360 tuttu.rektefiye 200 tl verdim.işçilik 850 tuttu baskı balata dahil.arkadaşım yaptığı için bu fiyat diye düşünüyorum yani en fazla 1000 tl.bi slx karbüratörü veya lada niva karbüratörü takarsanız sizi tatmin eder diye düşünüyorum toplamı 1300 ü geçmez yani

Teşekkürler,motora girişcez ama ne zaman bakalım :rolleyes:

By_HaNNibaLL
21-02-2010, 16:33
hocam ben yakın zamanda slxi me sıfır motor yaptırdım.malzmeler:piston segman 0.4 135 tl,ana kol yatak takımı 30 tl,kol burçları 7.5 tl,tk conta 45 tl,triger seti 20 tl,yağ filtresi 5 tl,krank 100 tl. toplam360 tuttu.rektefiye 200 tl verdim.işçilik 850 tuttu baskı balata dahil.arkadaşım yaptığı için bu fiyat diye düşünüyorum yani en fazla 1000 tl.bi slx karbüratörü veya lada niva karbüratörü takarsanız sizi tatmin eder diye düşünüyorum toplamı 1300 ü geçmez yani

En mantiklisi bu bizde ayni şeyi planliyoruz arkadaşimin aracina ama enjeksiyonlu yapmayi düşünüyoruz :)

ahmet3425
21-02-2010, 21:34
aslında antalyada ve konyada turbolu cok doğan slx var canavar gibide yuruyorlar napıyolar ne ediyorlar ne malzeme kullanıyorlar kaca mal ediyorlar bunları bilmiyorum ama arastırılırsa ozellikle arkadan itis olması turbolandıgında cok keyifli olmasını sağlayacaktır:)

redlinemst
21-02-2010, 23:24
Aynen çok örnek varda o parçalarla para miktarını bi bulsam adam gibi :D

Onurkk06
22-02-2010, 00:09
altten agzantirik ise ,
site üyelerinden yanyan osmanın aracına yapıldı
büyük subablar ve pistonlar kullandı geçen gün denizliye yanlarına gititğimde bi tur attık araba sapıtmış bi şekilde gidiyor.Ve dha coook düşük b i basınçta kullanıyor.istersen bi yanyana ulaş

gri doğan deil mi ben çamlıkda alt sokağımda gördüm aracı gerçekten müthiş görünüyordu

egeturbo
22-02-2010, 07:36
gri doğan deil mi ben çamlıkda alt sokağımda gördüm aracı gerçekten müthiş görünüyordu

evet çamlıkta bzen ulusta aslında osman her yerde :D paso geziyor.
Osman görsede yazssa buraya

CGR328
23-02-2010, 20:04
abicim bir şahinci olarak sana bi kaç tavsiye veriyim turbo yapıcaksan değmez çok para gidio atmosferik istiosanız
1 : 84 ve üzeri rektefiyeci bilir , yuksek sıkıştırma piston
2: 4 balyalı mirafiori krank ve kısa kolla alttarafı bitirin daha sonra
3: dereceli egzantirik
4: sibopları genişletin sibop yaylarını çift yay taktır
5: headers 51 lik düz boru
6: karbüratör memelerinin büyük takın

bu işlemleri yaptıkdan sonra çok ii verim alırsınız dersem yalan olur biz yaptık fazla memnun kalmadık ama araba biraz canlanıyo tatminkar diyebilirim

mirafiori motoru takmayı sakın düşünme sürekli yatak saran bi motor oldugu için çok masraflı

kRo_bOy
23-02-2010, 20:15
evet çamlıkta bzen ulusta aslında osman her yerde :D paso geziyor.
Osman görsede yazssa buraya
la olum görüpte yazcak bişey yok turbolucaksın kopcaksın yapcak bişey yok durmuyor valla araba basıcı açınca hahahaha:D:D

yan yan
23-02-2010, 20:55
evet çamlıkta bzen ulusta aslında osman her yerde :D paso geziyor.
Osman görsede yazssa buraya

Gördüm ve geldim =))

egeturbo
23-02-2010, 20:57
la olum görüpte yazcak bişey yok turbolucaksın kopcaksın yapcak bişey yok durmuyor valla araba basıcı açınca hahahaha:D:D

ee ozman sıra frenlere mi geldi nezaman söküonuz frenleri :D

egeturbo
23-02-2010, 20:58
Gördüm ve geldim =))

turbonun hava emiş tarafına elektirikli supercharger taktığım yaz bak merak etmişler

yan yan
23-02-2010, 20:58
ee ozman sıra frenlere mi geldi nezaman söküonuz frenleri :D

frenleri'de yapmıştık ama =) durmuyooo :o

Hızlı_Fransız
23-02-2010, 21:41
abicim bir şahinci olarak sana bi kaç tavsiye veriyim turbo yapıcaksan değmez çok para gidio atmosferik istiosanız
1 : slx pistonu 1mm üstünden aldırıp motoru rektefiye yaptırın
2: 8 balyalı krank ve kısa kolla alttarafı bitirin daha sonra
3: dereceli egzantirik
4: sibopları genişletin sibop yaylarını çift yay taktır
5: headers 51 lik düz boru
6: karbüratör memelerinin büyük takın

bu işlemleri yaptıkdan sonra çok ii verim alırsınız araba çok ciddi yürür

mirafiori motoru takmayı sakın düşünme sürekli yatak saran bi motor oldugu için çok masraflı


orjinali 84 mm dir ben kendim 87,5 mm taktım kapak taşlamamış ve 1 mm daha kalın conta takarsanız motor ömrü için cok iyi oluor ve tam 1800 cc yakın bi deger cıkıordu o zmn hesaplamıştı +- bi degerde olabilir...

redlinemst
23-02-2010, 21:49
abicim bir şahinci olarak sana bi kaç tavsiye veriyim turbo yapıcaksan değmez çok para gidio atmosferik istiosanız
1 : slx pistonu 1mm üstünden aldırıp motoru rektefiye yaptırın
2: 8 balyalı krank ve kısa kolla alttarafı bitirin daha sonra
3: dereceli egzantirik
4: sibopları genişletin sibop yaylarını çift yay taktır
5: headers 51 lik düz boru
6: karbüratör memelerinin büyük takın

bu işlemleri yaptıkdan sonra çok ii verim alırsınız araba çok ciddi yürür

mirafiori motoru takmayı sakın düşünme sürekli yatak saran bi motor oldugu için çok masraflı

Teşekkürler arkadaşım sölediklerin mantıklı geliyor kaça maal olur bize bunlar :soru:

redlinemst
23-02-2010, 21:51
orjinali 84 mm dir ben kendim 87,5 mm taktım kapak taşlamamış ve 1 mm daha kalın conta takarsanız motor ömrü için cok iyi oluor ve tam 1800 cc yakın bi deger cıkıordu o zmn hesaplamıştı +- bi degerde olabilir...

87.5 luk ne pistonu :confused:

Mustafa Birsesli
23-02-2010, 22:01
Bencede en iyi turbo yapılabilir düşük basınçlarda kompresyon değerlerini de ayarlayarak günlük kullanımda keyifli bi araç olabilir ama kendi karbüratör üyle olmaz ya şuan tr deki çoğu şahin slx karbüratörle yürüo ama siz bence eskilerden bi turbo makinanın karbüratörünü kullanın r5 mesela m20 318 pistonların çap ı oluyodu sanırım ama ufak bi tadilat istiyodu ne kadr sağlıklı olur tabi orası tartışılır siz bence orjinal pistonları çukurlaştırın gayet güzel keyifli olur ama tabi kasa sağlamsa yoksa hergün biyeri kopuyo :D:D

çok ezbere konusma m20 de 3,18 diye bir motor yok ;)

turbo 131 yapmak için bütün parcalar elimde hazır al tak olarak var biz karbüratörden megasquirt e gececegiz o yüzden satabilirim parcaları ilgilenirseniz 0555 404 25 25 den ulaşabilirsiniz

egeturbo
24-02-2010, 11:30
yan yanın eski etupının parçalarıda var yan yan la bi görüş

CGR328
24-02-2010, 15:20
Teşekkürler arkadaşım sölediklerin mantıklı geliyor kaça maal olur bize bunlar :soru:

2 ile 2.5 milyar arası değişir ama tatmin eder sizi

yan yan
24-02-2010, 16:34
kardeşim piston kol gomlek yatak sekman subab sibop yay krank egzantrık şanzuman defransıyel ben hepsini değiştirdim oncelıkle bı slx karbürütör alacaksın depo dışı benzın pompası alacaksın memler buyucek ustundekı memelere bakılarak onun ustan halleder şuan bi 85 model şahın turboluyoruz standart kol pıstonla 0.6 barda bırakıcaz pıston 0.6 kullanıyoruz derecelı egzantrık alıcaz ege turbodan memlerı buyutup gazlıcazzz =))

YavuzNaz
24-02-2010, 16:51
satma durumu yok demişsin ama burda herkesin soylediği uygulamalar var birine karar verip gerceklestirsen bile 89 model arabanın kendı degerınden fazlaya cıkar ki en mantıklı tavsiye yine arabyı degıstırsın olacaka ama bunlara gerek yok gazlamak istediği zaman benzine sellozik tiner koyup arabaya doldurun karbüratörün kapağını sök bak nasıl yürüyor :D

oğuzk
24-02-2010, 16:55
herkes turboluyor
bence 2.0 tipo-temprra motoru daha iyi olur bir ara sahibinden.com'da vardı kırmızı doğan

redlinemst
24-02-2010, 22:22
2 ile 2.5 milyar arası değişir ama tatmin eder sizi

teşekkürler :)

redlinemst
24-02-2010, 22:23
kardeşim piston kol gomlek yatak sekman subab sibop yay krank egzantrık şanzuman defransıyel ben hepsini değiştirdim oncelıkle bı slx karbürütör alacaksın depo dışı benzın pompası alacaksın memler buyucek ustundekı memelere bakılarak onun ustan halleder şuan bi 85 model şahın turboluyoruz standart kol pıstonla 0.6 barda bırakıcaz pıston 0.6 kullanıyoruz derecelı egzantrık alıcaz ege turbodan memlerı buyutup gazlıcazzz =))

çok teşekkürler tavsiyeleriniz için :)

redlinemst
24-02-2010, 22:25
satma durumu yok demişsin ama burda herkesin soylediği uygulamalar var birine karar verip gerceklestirsen bile 89 model arabanın kendı degerınden fazlaya cıkar ki en mantıklı tavsiye yine arabyı degıstırsın olacaka ama bunlara gerek yok gazlamak istediği zaman benzine sellozik tiner koyup arabaya doldurun karbüratörün kapağını sök bak nasıl yürüyor :D

evet değerini geçer gibime gelio benimde adam edene kadar.. Hergün sanayideyiz zaten yaptırdığımız yerler bozuluyor başka şeyler bozulsa gam yemicem.Şu tiner olayını bi yapsakmı :D

redlinemst
24-02-2010, 22:26
herkes turboluyor
bence 2.0 tipo-temprra motoru daha iyi olur bir ara sahibinden.com'da vardı kırmızı doğan

astarı yüzünü geçer :) teşekkürler

Bulut Y.
25-02-2010, 12:33
http://vimeo.com/9131870

gevezekedi
25-02-2010, 20:44
Bak en güzeli araba yı bursaya getir xpold garajda cem var adam corap giyer gibi şahin turboluyor valla 2 3 senedir arabalar rink atıyor maliyet
2 3 milyarı bulur

ygtturbo
25-02-2010, 22:22
arkadasım 89 model doğanın üstünde eski tip 1600 motor bulunur altan tek egzantrik biçimde konumlandırılmıştır yapacağın ilk şey 94 model (PİÇ MOTOR) şahinin emme manifoldu ve geniş slx olarak adlandırılan çift şamandıralı karbüratör almaktır bu söylediğim baslangıç bile degildir orjin piston capın 84 strongun 71.5 dur fakat senin arabanın tam anlamıyla kac kere motor yapıldığını ancak rektefeci bilir 84.00 (fabrika) ÇIKIŞ VERİSİDİR ALACAĞIN PİSTON GOOTZE MERKANIN DIŞINA CIKMASIN STANDART EGZANTRİK STANDART EMME EGZOS SUBABI ve en önemlisi işlenmemiş 1600 standart bir kapak bulmaktır mercedeslerin 5 barlık benzin pompasını istege baglı benzin ayar regilatörünü unutma(GİRİŞ ÇIKIŞ GERİ DÖNÜŞ VE VAKUM HATTI KESİNLİKLE OLMALIDIR.karbüraytörünün üstüne istege baglı intercool hattı için tornada kep yaptırabilirsin. atesleme sistemin SLX MAGNETTİ MARELLİ ELEKTRONİK ATESLEMESİ OLACAK(bloktan soğutma) intercool boruların turbonun ve intercoolunun çıkışına göre capı belirlenir 50 lik veya 48 lik coğu intercool cıkışı 60 lıktır.motorun içine geldiğimizde standart olarak koyduğun kapağın contasıda standart olmalıdır

ygtturbo
25-02-2010, 22:33
tork la senin işin yok bize gerekli olan beygirdir krankını 4 ağırlıklı standart krank koyabilirsin. kol standart olmak zorundadır (8 ağırlıklı degilki ANADOL koyasın )ANA YATAK VE KOLYATAĞIN İSRTEGE BAGLI KIZIL FİAT YATAK olabilir.basacağın bara göre (MUHTEMEL 0.8 İ ZATEN GECEMEZ .1.0 I ZORLAR 1.3 DE KOL CIKARTIR) deneme yanılma yöntemi neyse piston yanma odanı büyültebilir veya kapak portlarını genişletebilirsin imkanın varsa kol burcunu düşür. koyacagın turbonun eksoz salyangozu standart küçüklükte olmalıdır büyük turbo hem yağlama hemde lag acısından iyi degildir.imkanın varsa bi yağ soğutucusu çift fan olabilir 3 lü orj slx petekte işini görür.

ygtturbo
25-02-2010, 22:50
:):cool::confused:;):osihirli nokta karbüratörün benzin hattı iyi bir regülatör ayarı sececeğin turbo ve geri dönüşüdür haa sadece bunlarla sınırlı zaten olamaz yazamadıklarımda bende kalsın yaptığımız işin bi esprisi kalmaz şimdiden sıkılmadan okutan arkadaslara tesekkür ederim

metin
25-02-2010, 22:59
teşekkürler bilgiler için gayet yararlı

Bulut Y.
26-02-2010, 00:24
ygtturbo hocam sen naptın ya :D

yan yan
26-02-2010, 18:04
çok teşekkürler tavsiyeleriniz için :)

ne demek kardesım sorun değil =) sormak ıstedıgın bışeyler olursa mutlaka sor kardeşim ;)

redlinemst
26-02-2010, 18:35
eyvallah :)

turbo 131
04-09-2010, 11:45
tam benim konummuş ***** civicten falan anlamıyorum ya:)kardeşim senin ne kadar paran var ne istiyosun onu söle yardımcı olurum her konuda..