PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo bar meselesi



gevezekedi
25-02-2010, 19:54
Nissan 200 sx s14 icin stock turbo ve motor s afc destegi ile kac bar basabilirim.takribi motorda kac hp alırım..

(aracta sadece obx headers ve düz 70 lik egsoz sistemi var)

miniks
26-02-2010, 08:10
maf lı sıstemle 1.3 un uzerınde kesersın yuzde 99. map a donersen turboyu bıtırne kadar basarsın. ama map ıcınde ecu gerekır. yanı safc ıle max 1.1-1.3

sword
26-02-2010, 08:14
riske girme max 1 bar bas soğuk bujı ve walbro pompa tak motorun ve turbonun durumu ıyı ıse 250-260hp civarı olursun uzun sure bınersın.

Oz`
26-02-2010, 08:21
o intercoolerla 1 bar bile basma naaap ne et yeni cooler uydur ona ondan sona 1.3 cont sorunsuz gidersin SAFC ile

yavuz364
26-02-2010, 10:08
bütün maflı sistemler için geçerli midir bu ?

maf lı sıstemle 1.3 un uzerınde kesersın yuzde 99. map a donersen turboyu bıtırne kadar basarsın. ama map ıcınde ecu gerekır. yanı safc ıle max 1.1-1.3

ice
26-02-2010, 10:10
bütün maflı sistemler için geçerli midir bu ?

Tüm maflı sistemlerde 1.3 olmazda 1.5 bar olur ama mutlaka sorun çıkarır ilerleyen zamanlarda....En güzel map"e geçmek...

turbo16
02-03-2010, 01:03
cok tsk ederim bilgilere

toonch
02-03-2010, 07:36
o intercoolerla 1 bar bile basma naaap ne et yeni cooler uydur ona ondan sona 1.3 cont sorunsuz gidersin SAFC ile


Tüm maflı sistemlerde 1.3 olmazda 1.5 bar olur ama mutlaka sorun çıkarır ilerleyen zamanlarda....En güzel map"e geçmek...

Map dolaylı okuma yaptığından mafa göre okumaları daha az hassastır. Mafla basıncı doğrudan ilişkilendirmek yada yukardaki gibi genelleme yapmak yanlış olur. Maf flow ölçtüğüne göre her motorurun belirli basınçtaki flowu farklı olacağdan genelleme yapılamaz. 200sxe z32 mafı takarsın daha yüksek hava akışını ölçebildiğinden 2bar basarsın okur. Ama maf dertlidir. Kirlenir sorun çıkartır. Map rahattır.

turbo16
03-03-2010, 18:51
herkese tessekürlerrr

merruse
03-03-2010, 19:05
Map dolaylı okuma yaptığından mafa göre okumaları daha az hassastır. Mafla basıncı doğrudan ilişkilendirmek yada yukardaki gibi genelleme yapmak yanlış olur. Maf flow ölçtüğüne göre her motorurun belirli basınçtaki flowu farklı olacağdan genelleme yapılamaz. 200sxe z32 mafı takarsın daha yüksek hava akışını ölçebildiğinden 2bar basarsın okur. Ama maf dertlidir. Kirlenir sorun çıkartır. Map rahattır.
Bunun altını doldurmak lazım bence.. Şu cümle bence hatalı.
"Maf flow ölçtüğüne göre her motorurun belirli basınçtaki flowu farklı olacağdan"
Sonuçta ister MAF kullanarak direk motora giren havanın kütlesini ölçün isterseniz MAP kullanıp manifoltun basıncını ölçmek kaydı ile motorun VE si ve IAT ı işin içine katarak motorun içine giren havanın miktarını hesaplayın. Sonuçta her ikisi ile de motorun içine giren havanın miktarını ölçüyorsunuz.

MAF her şartta MAP a göre daha güvenilir. Zira MAF ın skalası var. Kaç volt verdiğinde ne kadar hava geçtiğini biliyorsunuz. Hesap kitap falan yapmaya gerek yok. Dolayısı ile sapmada yok. Direk kütle verisine ulaşıyorsunuz zaten. Eğer arabanın standart halindeki rpm-MAF grafiğiniz varsa MAF ile aracı tune etmek çok daha kolay. Ama nedense bizim tunerlar MAF ı flow ölçme kapasitesi daha büyük olan ile değiştirip skalayı tekrar ayarlamak yerine direk MAF kötü deyip MAP üzerine yoğunlaşıyorlar. Biraz tembellikten aslında.

Ranthor
03-03-2010, 20:35
200sx in orjinal mafı max kaç gram okuyor?
daha büyük bir maf bulmanın zor olacağını hiç sanmıyorum

Ryhn
03-03-2010, 20:42
drek rb den çıkma birtane rahatlıkla bulunur bence.

toonch
04-03-2010, 09:41
Bunun altını doldurmak lazım bence.. Şu cümle bence hatalı.
"Maf flow ölçtüğüne göre her motorurun belirli basınçtaki flowu farklı olacağdan"
Sonuçta ister MAF kullanarak direk motora giren havanın kütlesini ölçün isterseniz MAP kullanıp manifoltun basıncını ölçmek kaydı ile motorun VE si ve IAT ı işin içine katarak motorun içine giren havanın miktarını hesaplayın. Sonuçta her ikisi ile de motorun içine giren havanın miktarını ölçüyorsunuz.

MAF her şartta MAP a göre daha güvenilir. Zira MAF ın skalası var. Kaç volt verdiğinde ne kadar hava geçtiğini biliyorsunuz. Hesap kitap falan yapmaya gerek yok. Dolayısı ile sapmada yok. Direk kütle verisine ulaşıyorsunuz zaten. Eğer arabanın standart halindeki rpm-MAF grafiğiniz varsa MAF ile aracı tune etmek çok daha kolay. Ama nedense bizim tunerlar MAF ı flow ölçme kapasitesi daha büyük olan ile değiştirip skalayı tekrar ayarlamak yerine direk MAF kötü deyip MAP üzerine yoğunlaşıyorlar. Biraz tembellikten aslında.

Aynı şeyi diyoruz hocam sadece cümle düşük olmuş. :icon_tup:

200sx in orjinal mafı max kaç gram okuyor?
daha büyük bir maf bulmanın zor olacağını hiç sanmıyorum

300zx mafı çok yaygın kullanılıyor

Mechanix
04-03-2010, 09:45
Z32(80mm)/Q45(90mm) maf ları 500hp ye kadar yeterli oluyor.

punto_multijet
31-03-2010, 12:53
motorun ihtiyacı olan flow nasıl hesaplayabiliyoruz? ornegin bir motora 0.8 bar basmak istiyoruz bu basıncı saglamak için gerekli olan flow hesaplaması nasıl oluyor?

kmince
31-03-2010, 13:10
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/turbo_tech103.html
Bu linkli bir oku, kafandaki çoğu soru işaretinin cevabı olacaktır.

punto_multijet
31-03-2010, 13:11
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/turbo_tech103.html
Bu linkli bir oku, kafandaki çoğu soru işaretinin cevabı olacaktır.

teşekkürler...