Orijinalini görmek için tıklayınız : ısınmama sorunu!
aracımda şöyle bir sorun var. çalıştırıyorum hareket ediyorum 5 dakika sonra felan 50-60 drecelere geliyor eğer sakin kullanmaya devam eder veya dur kalk trafikte kalırsam ısı yükselip 90 a kadar sorunsuzca geliyor sonra fan açıyor vs. ancak 100km veya daha hızlı seyrettiğimde ısı sürekli olarak 50-60 derece civarında kalıyor hiçbir zaman 90 a ulaşmıyor. birçok araçta görüyorum yavaşta gitsen hızlıda gitsen direk 90da sabitliyor. aracımda fan-radyatör ve termostat yeni değişti ancak değilmeden öncede aynı sorun vardı. olayın tam olarak nedir ve çözümü nedir? umarım anlatabildim.
bahsettiğin şey tamamen termostat olmadığı zaman yapar ama var demişsin entersan..aracında extra göstergemi var 60-90 arasını nasıl görüupsun..
su 50lerde görünmesine rağmen gerçkete 50lerdemi hiç kapağı açıp bir kontrol ettiniz mi gerçek sıcaklığını(üç aşağı beş yukarı) Belkide su normal sıcaklığında ancak bunu siz göremiyorsunuz? Birde aklıma fan müşürü geldi.Biliyorsunuz ki radyatör üstündeki fan müşüründen görüyorsunuz suyun ne kadar sıcak olduğunu.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar...
olcay_bora
30-05-2010, 20:03
bu sıcaklarda olmuor ama kısın meselaben ekonomik giderken çatalcaya gidip geliordum motor hala souk ouordu e aşınma olcak fln içim cız ediodu termostat sorunu. hava orta ii olunca da 5 6 dkya ısınıodu ama yokusta fln boşa atınca tekrar soguyordusürekli sogutuyor motoru. termostatla iş halloldu
Eray Yümsel
30-05-2010, 20:04
fan ın yetmiyo olabilir işlevini yitirmiş olabilir.
termostat acıp kapamıyor olabılır
benım 106 aracımdada aynısı wardı hızlı gıdersem hararet 60ı gecmıyordu termostat hep acık kalıyormus ondanmıs sorun
blueedeep
30-05-2010, 20:15
aynı sorunu bende yaşadım.arıza termostat arızası. termostatı değitirince halloldu.
Termostatı kontrol ettirin bence.
termostat yeni değişmişti arkadaşlar sıfır hatta daha önce bozuk termostat varken de aynı olayı yaşıyordum
kellepaca
30-05-2010, 22:11
Aracı çalıştırıp rölantide su biraz ısınana kadar beklet. Göstergeden bakarak termostat açma sıcaklığına gelmeden su hortumlarını kontrol et. Eğer motordan radyatöre giden hortum ısınırsa termostat kaçırıyodur.
Aracı çalıştırıp rölantide su biraz ısınana kadar beklet. Göstergeden bakarak termostat açma sıcaklığına gelmeden su hortumlarını kontrol et. Eğer motordan radyatöre giden hortum ısınırsa termostat kaçırıyodur.
onu kontrol ettim öyle bir sorun yok termostat açana kadar diğer hortumdaki su soğuk bence termostattan yana hiçbir problem yok
bi arkadasın vectradada var aynı sorun sehir dısında gıderken hararet hep en dusukte sehir ıcınde dur kalkta normal seviyeye geliyor
bi arkadasın vectradada var aynı sorun sehir dısında gıderken hararet hep en dusukte sehir ıcınde dur kalkta normal seviyeye geliyor
eğer sürekli en düşükteyse termostat bozuktur. benim sorunum bu değil. dikkatli okuyunuz.
kadioglu
31-05-2010, 15:22
Termostat'ın derecesi kaç ki?
Eğer termostatın derecesi 60-70 lerdeyse şehiriçinde fazla hızla gidilmediği zaman termostat açar ama su ısınmaya devam eder.90 civarında fan devreye girene kadarda yükselir.
Ama şehir dışında radyatörün dışarıdan aldığı hava sayesinde soğutma suyu soğuduğu için termostat derecesinin üzerine hiç çıkmaz.
S.Özeren
31-05-2010, 15:26
benim sattığım corsa'dada benzer şekildeydi şehir için 90 95 arası duruyordu uzun yola çıkınca eğer sakin git 0 a kadar düşüyordu
emretorlak
31-05-2010, 15:49
Termostat yeni değişti demişsin ama çok büyük bir ihtimalle yeni termostatın arızalı.
Termostatın açık kalmış. Sürekli devir daim yapıyor. Şehir içinde 1.-2.-3. viteslerde motor sıcaklığın 90'larda seyreder. Şehir dışında 4. ve 5. viteste aracı sıkıştırsan bile 90 dereceye varmaz motor sıcaklığın.
Termostat yeni değişti demişsin ama çok büyük bir ihtimalle yeni termostatın arızalı.
Termostatın açık kalmış. Sürekli devir daim yapıyor. Şehir içinde 1.-2.-3. viteslerde motor sıcaklığın 90'larda seyreder. Şehir dışında 4. ve 5. viteste aracı sıkıştırsan bile 90 dereceye varmaz motor sıcaklığın.
kardeş dikkat ettiysen bende senin yazdığın şeyin aynısını söylüyorum. eğer aynı şeyi düşünüyorsak termostatın arızalı olmadığında da hemfikiriz demektir bu :icon_tup:
Termostat'ın derecesi kaç ki?
Eğer termostatın derecesi 60-70 lerdeyse şehiriçinde fazla hızla gidilmediği zaman termostat açar ama su ısınmaya devam eder.90 civarında fan devreye girene kadarda yükselir.
Ama şehir dışında radyatörün dışarıdan aldığı hava sayesinde soğutma suyu soğuduğu için termostat derecesinin üzerine hiç çıkmaz.
peki neden yeni nesil araçlarda şehir içi de olsa şehir dışı da olsa motor çabucak ısınıp sürekli olarak 90'da kalıyor??
kadioglu
01-06-2010, 07:52
peki neden yeni nesil araçlarda şehir içi de olsa şehir dışı da olsa motor çabucak ısınıp sürekli olarak 90'da kalıyor??
Şimdi mesele arabanın yeniliği değil.Termostat derecesi ve fan muşürü derecesi.Bir çok araç belli bir hararette verimli çalışır.Bunun içinde fabrikalar genellikle 87-95 derece arası termostat kullanır.Eğer termostatın 87 derecelikse araç çalıştıktan itibaren motor içindeki soğutma sıvısı yaklaşık 90 dereceye gelene kadar termostat kapalı kalır.Bu da ortam ne olursa olsun (şehir içi şehir dışı kış yaz) soğutma sıvısı 90 dereceye serii bir şekilde çıkar demek anlamına gelir.
Eğer termostat 70 derecelik ve fan muşürü 90 derecelikse : motor soğutma sıvısı 70 dereceye gelince termostat açılır.Soğutma sıvısını devirdaim ettirmeye başlar.Hava çok soğuksa sistemde dolaşan sıvı kendi kendine soğur ve araç 70 derecenin üstüne pek çıkmaz.Hava sıcaksa sisteme 70 derece ile dahil olan sıvı (şehiriçinde) radyatörü ısıtmaya başlar.Ama radyatör fanı açmadığı için 90 derece olana kadar ısınır.90 derece oluncada fan açılır ve sıvı soğur.Atıyorum 87 dereceye düşünce fan kapanır ve ısınmaya devam eder.Bu dediğim yüksek hızlara çıkılmaması durumunda olur.
İşte şehir dışına çıktığımızda ise aracın ileri doğru yüksek hızdaki hareketi sayesinde radyatörden geçen hava sürekli fan açıkmış gibi olur ve sistem termostat derecesine düşer.Yani 70 te kalır.Zaten dikkat ettiyseniz şehirlerarası yolda fan hiç açılmaz.
Uzun lafın kısası arkadaşım termostatının sağlam olduğundan eminsen sötürüp üzerinde kaç derece yazdığına bak ve aracın turbo değilse yüksek dereceliyle değiştir.Sorunun çözülecektir.
olcay_bora
01-06-2010, 12:51
yaz geldi boşver kışa girerken yaptırırsın
Şimdi mesele arabanın yeniliği değil.Termostat derecesi ve fan muşürü derecesi.Bir çok araç belli bir hararette verimli çalışır.Bunun içinde fabrikalar genellikle 87-95 derece arası termostat kullanır.Eğer termostatın 87 derecelikse araç çalıştıktan itibaren motor içindeki soğutma sıvısı yaklaşık 90 dereceye gelene kadar termostat kapalı kalır.Bu da ortam ne olursa olsun (şehir içi şehir dışı kış yaz) soğutma sıvısı 90 dereceye serii bir şekilde çıkar demek anlamına gelir.
Eğer termostat 70 derecelik ve fan muşürü 90 derecelikse : motor soğutma sıvısı 70 dereceye gelince termostat açılır.Soğutma sıvısını devirdaim ettirmeye başlar.Hava çok soğuksa sistemde dolaşan sıvı kendi kendine soğur ve araç 70 derecenin üstüne pek çıkmaz.Hava sıcaksa sisteme 70 derece ile dahil olan sıvı (şehiriçinde) radyatörü ısıtmaya başlar.Ama radyatör fanı açmadığı için 90 derece olana kadar ısınır.90 derece oluncada fan açılır ve sıvı soğur.Atıyorum 87 dereceye düşünce fan kapanır ve ısınmaya devam eder.Bu dediğim yüksek hızlara çıkılmaması durumunda olur.
İşte şehir dışına çıktığımızda ise aracın ileri doğru yüksek hızdaki hareketi sayesinde radyatörden geçen hava sürekli fan açıkmış gibi olur ve sistem termostat derecesine düşer.Yani 70 te kalır.Zaten dikkat ettiyseniz şehirlerarası yolda fan hiç açılmaz.
Uzun lafın kısası arkadaşım termostatının sağlam olduğundan eminsen sötürüp üzerinde kaç derece yazdığına bak ve aracın turbo değilse yüksek dereceliyle değiştir.Sorunun çözülecektir.
kadir kardeşim açıklamaların için çok teşekkürler. sayende bilmediğim şeyleri öğrenmiş oldum ama halen kafamdaki bir soru cevaplanmadı. sıcaklığın düşme ve yükselme olayını anlayamıyorum. yani basit bir örnek arkadaşımda g.punto var. kendisi askere gittiğinde aracı ben kullanıyordum ve kışın yağmur soğuklarında 2km civarı yol aldıktan sonra ısı 90 dereceye gelip orada sabitleniyodu ve asla ne inip ne de çıkıyodu. çok çok nadir hava eksi derecelere düştüğünde evet 90 dereceye ulaşamıyordu ama eksi derecelerdeki havada bile 80-90km hızla giderken ısı düşmüyordu. eskiden renolarda veya tofaşlarda uzun yolda kalorifer ısıtmıyor diye radyatörün önüne karton koyarlardı bu da öyle bir durum mu? yeni nesil araçlarda radyatörü hava almayacak şekilde kapattıkları için mi ısı düşmüyor? ben başka açıklama bulamıyorum. yardımlarınız için tşkler.
waterboy07
03-06-2010, 07:31
Arkadaşın dediği gibi önce sizin termostat kaç derecelik ona bakın.
Sorununuz Termostat.
Yeni Değişmiş Olabilir. Termostatta Fabrikasyon hatası vardır belki sürekli açık kalıyordur. ya da arkadaşların dediği gibi düşük dereceli termostat takılmıştır.
bizim golf 1 in termostat kirden açmıyordu sürekli hararet yapıyordu. söküp termostatsız bağladığımızda senin dediğine benzer oldu. şehir içi 90 da sabitti. uzun yola çıkınca 60 derece altında seyrediyordu. termostata baktırmanda fayda var
SOMEONESPECIAL
03-06-2010, 09:36
Herkes termostat demiş ama siz hala direniyorsunuz...
Taktığınız termostat aracınızın orjinal parçası mı ?
Arabanızın orjinal termostatının derecesi kaç Cºsa
onu takın hararet ibreniz hep 90 kalacak şekilde
devirdaim ayarlasın sıcaklığı. Hep açık kaldığı için termostat
araba devamlı devirdaim yapıyor şu an...
eklemek isterimki her aracın su sıcaklığı ip gibi 90 derecede kalmayabilir .
bu bir arıza değildir her seferinde
yani dururken 90 derecede sabit kalıyordur
ama uzun yolda ,sabit hızlarda 70 lere kadar iniyor olabilir ,
bazı araçlar böyle
ha tabiki en ideali her şartta 90 derecede sabit kalması ama bazı araçlarda olamıyor bu .
emretorlak
03-06-2010, 13:36
kardeş dikkat ettiysen bende senin yazdığın şeyin aynısını söylüyorum. eğer aynı şeyi düşünüyorsak termostatın arızalı olmadığında da hemfikiriz demektir bu :icon_tup:
Söylediğimiz şeylerin aynı olduğunun farkındayım bu sıkıntıların nedeni de termostattır. Israrcı olmanız ilginç. Kolay gelsin
eklemek isterimki her aracın su sıcaklığı ip gibi 90 derecede kalmayabilir .
bu bir arıza değildir her seferinde
yani dururken 90 derecede sabit kalıyordur
ama uzun yolda ,sabit hızlarda 70 lere kadar iniyor olabilir ,
bazı araçlar böyle
ha tabiki en ideali her şartta 90 derecede sabit kalması ama bazı araçlarda olamıyor bu .
peki neden bazı araçların böyle olur? ideali mantıklısı 90 ise neden?
kadioglu
04-06-2010, 07:54
kadir kardeşim açıklamaların için çok teşekkürler. sayende bilmediğim şeyleri öğrenmiş oldum ama halen kafamdaki bir soru cevaplanmadı. sıcaklığın düşme ve yükselme olayını anlayamıyorum. yani basit bir örnek arkadaşımda g.punto var. kendisi askere gittiğinde aracı ben kullanıyordum ve kışın yağmur soğuklarında 2km civarı yol aldıktan sonra ısı 90 dereceye gelip orada sabitleniyodu ve asla ne inip ne de çıkıyodu. çok çok nadir hava eksi derecelere düştüğünde evet 90 dereceye ulaşamıyordu ama eksi derecelerdeki havada bile 80-90km hızla giderken ısı düşmüyordu. eskiden renolarda veya tofaşlarda uzun yolda kalorifer ısıtmıyor diye radyatörün önüne karton koyarlardı bu da öyle bir durum mu? yeni nesil araçlarda radyatörü hava almayacak şekilde kapattıkları için mi ısı düşmüyor? ben başka açıklama bulamıyorum. yardımlarınız için tşkler.
Açıklamamda yazıyor zaten.Arkadaşının puntosunun termostat derecesi muhtemelen 87 dir.Hızın ya da hava ısısı ne olursa olsun 87 de sabit kalır sen bunu 90+ larda görürsün.Eski renolarda fan yerine vantilatör pervanesi olduğu için ve bu motor çalıştığı sürece döndüğü için şehir içindede şehir dışındada termostat derecesinde kalır.Onların ısınmama sebebi termostat değil kalorifer yetersizliğidir.Camın buğusunu bile çözmez.Hatta sıcak havalarda düşük devirli kullanılırsa pervanenin dönüş hızı düştüğü için hararet yaparlar.
Sözün özü fanın derecesiyle termostat derecesi farklı olursa ısıda duruma göre değişir.Yakın olursa (g.punto gibi) hep sabit kalır.
peki neden bazı araçların böyle olur? ideali mantıklısı 90 ise neden?
aracın tamponunda oynama var mı yoksa araç zil orjinal mi?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.