PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kat İptali/Sonrası tüketim/Alt devir performansı/diğer fikirler



plekumat
06-06-2010, 00:19
Selamlar..

C2 1.6i(48000km'de) için, kat iptali yaptırmak istiyorum.
(7 aydır Motor ışığı problemim var, sensörler sağlam: http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=52739)

Araçta Aem Dryflow filtre harici hiçbirşey yok..(1 ay önce takıldı)

Çoğu zaman ş.içinde alt devirlerde kullanıyorum
ama ***** önümüz yaz, birde üniversite durumlarından dolayı çokca uzun yola gideceğim.
ve Aileyle olacağından tamamen sakin kullanım olacak..

Alt devirlerin öleceği, üstlerin canlanacağı söyleniyor.. Doğru mudur?
cahilliğin kusruna bakmayın, neden böyle oluyor??
1.6 arabada pek sürücünün hissedeceği bir durum olmaz düşüncesindeyim
Kat iptali sonrasında tüketim nasıl değişir?

Performans gibi bir takıntım yok. Şu haliyle yetiyor bana ama motor ışığının yanıp durması harici problemimde yok..
Keşke Sıfırını insanı parlara satsalarda bizde hiç düşünmeden alsak :(

İptali için düz boru düşünüyorum.. Ama fikirlere açığım..
(http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=50600)
Galiba spor katlar varmış, içinde porselen yerine demir petekler bulunan, araştırdım ama bulamadım..

Şimdiden Çok teşekkürler

Saygılar.

Dou
06-06-2010, 00:27
Backpressure atmosferik araçta önemli

Ama minimal etki yaratır, öyle dizellerdeki gibi turbonun spoollamadan önceki kadar büyük yığılmalar olmaz, dediğim gibi minimal :)

İptal et gitsin, ama atma ve kestirme katı. Muayeneye giderken taktırman gerekecek çünkü, adam sana soracak kat nerde diye :)

hks35
06-06-2010, 00:50
öle alt devirler ölcek diye birşey yok belki çok küçük bi oynama olur ama üst devirlerdeki kuvvetlenmeyi biraz daha hissedersin.ama bi önceki mesajda arkadaşında dediği gibi kat.ı kestirme ve kaybetme atma muaynede kesinlikle çok lazım oluyor.

plekumat
06-06-2010, 00:53
Teşekkürler
Kat'ı flanşlarıyla beraber eve koyacağım zaten, Muayenesi 1 yıl sonra :)


Bu back pressureyi tam anlamadım ama biraz fikir oluştu aklımda..
Galiba back pressure düşüklüğünden oluyor..
BP düşüp alt devirlerde gereken basıncı veremediğinden performans azalıyor, buda normal kullanımda aynı işi yapmak için daha fazla güç sarfetmesine yol açıyor. Buda tüketimin artmasına sebep oluyor.
Gerçi dediğiniz gibi, atmo. 1.6 arabada pek hissedilecek değerler olmaz

Doğru mudur?

EREN34
06-06-2010, 00:54
Teşekkürler
Kat'ı flanşlarıyla beraber eve koyacağım zaten, Muayenesi 1 yıl sonra :)


Bu back pressureyi tam anlamadım ama biraz fikir oluştu aklımda..
Galiba back pressure düşüklüğünden oluyor..
BP düşüp alt devirlerde gereken basıncı veremediğinden performans azalıyor, buda normal kullanımda aynı işi yapmak için daha fazla güç sarfetmesine yol açıyor. Buda tüketimin artmasına sebep oluyor.
Gerçi dediğiniz gibi, atmo. 1.6 arabada pek hissedilecek değerler olmaz

Doğru mudur?

Doğrudur.Kaba mantık bu.BP ne kadar düşerse alt devirler o denli cansızlaşır.(optimum seviyede)

Gunes G.
27-06-2010, 15:17
Teşekkürler
Kat'ı flanşlarıyla beraber eve koyacağım zaten, Muayenesi 1 yıl sonra :)


Bu back pressureyi tam anlamadım ama biraz fikir oluştu aklımda..
Galiba back pressure düşüklüğünden oluyor..
BP düşüp alt devirlerde gereken basıncı veremediğinden performans azalıyor, buda normal kullanımda aynı işi yapmak için daha fazla güç sarfetmesine yol açıyor. Buda tüketimin artmasına sebep oluyor.
Gerçi dediğiniz gibi, atmo. 1.6 arabada pek hissedilecek değerler olmaz

Doğru mudur?

Cok kabaca egzoz borularindaki geri basinc yani back pressure, ayni zamanda aracinin motora vakumladigi hava miktarini etkiler. Bunu aciklamak icin biraz akiskanlar mekanigine deginmek lazim esasen ama burda okuyanlari bogmak istemiyorum. Isi ozu debisi sabit bir sistemde, akiskan genis kesitli bir borudan dar kesitli bir boruya gectiginde hizi artar, hizi artan akiskaninda basinci duser. Buradaki konu hizdan cok basinc farkidir aslinda. Cunku yuksek basinctan alcak basinca dogru her zaman bir vakum soz konusudur. Yani egzoz borusu cok genisletildiginde, motorun ici ile egzoz borusu icindeki basinc farki azalacagindan dolayi geri basinc duser, vakum etkisi azalir, dolayisiylada motorunuzun hacimsel verimliligi duser. Hacimsel verimlilik ise motorunuzun calisirken aldigi hava yakit karisiminin, teorik olarak alabilecegi karisima oranidir bu da ek bilgi olsun :)

YunusCan
27-06-2010, 15:57
egzoz muaynesi 1 yıl oldugu için kat ı yılda bir taktırıp muayneye sokman lazım arabayı :)