Orijinalini görmek için tıklayınız : ufak çaplı turbo için
volume81
20-07-2010, 16:50
arkadaşlar parayı biriktirip bundan sonraki aracım büyük ihtimal corsa gsi veya clio rsi olucak ve ufak bir turbo ile atmosferikciler kervanından ayrılmak istiyorum
şimdi ufak çaplı az maliyetli bir turbo almak istiyorum
piyasada kango clio megane albea vs gibi araçların turboları var (diesel) fiyatları 600 lira civarı hem sıfır hemde fiyatları uçuk değil eğer ben bu turbolardan birini alırsam ileride alacağım arabaya uyma konusunda sıkıntı yaşarmıyım
veya önerebileceğiniz marka model varmıdır :)
şimdiden teşekkürler :)
yazdığın motorlar için küçük kalabilecek turbolar motor hacmine kullanımına uygun bi turbo seni daha fazla tatmin edecektir.
ayrıca dizel turbosuyla 7000 devirler nekadar sağlıklı turbo açısından ?
boosted_pug
20-07-2010, 17:48
passat audi 1.8t lerden çıkan k03 k03s k04 suboru cuların yüzde 90 nının söktüğü tdo4 tavsiye ederim ortalama 500 liraya i bi turbo bulma şansın çok yüksek
volume81
20-07-2010, 22:49
subaruların kullandıgı tdo4 turbosu gercekten piyasada cok var bu bir avantaj peki ext. wasgate ve yag sogutucu kullanmak gerekirmi
yag sogutucu gerek olmaz diye düşünüyorum.turbonun üstünde wasgate varsa gerek olmaz.
volume81
21-07-2010, 08:33
peki tdo4 turbosunun üzerinde wasgate varmıdır
vkarayel
21-07-2010, 11:24
External wastegate ile piyasaya otomobil süren otomotiv firması zaten yok. Dolayısıyla alacağın orjinal yada çıkma Turbo zaten internal wastegateli olucak .
volume81
21-07-2010, 14:31
sıfır gt15 turbo salyangozu buldum 650 lira fiyat verdiler sizce nasıldır td04'e göre
volume81
21-07-2010, 15:07
min. garett kaç. olması gerekir gt3076R gt3071R felan kurtarır mı ?
gambit49
21-07-2010, 15:11
gt1544 focus dizellerde cıkan turboydu kucuktur baya
volume81
21-07-2010, 15:12
birde dizel turbosunu benzinlide kullanabilirmiyiz 5-6.000 d/d'den sonra sıkıntı yaşatırmı
min. garett kaç. olması gerekir gt3076R gt3071R felan kurtarır mı ?
gt28 tarzı bi turbo kullanabilrsin illa niye gt serisi bakıyosun t serisi bakabilirsin
birde dizel turbosunu benzinlide kullanabilirmiyiz 5-6.000 d/d'den sonra sıkıntı yaşatırmı
uygun büyüklükteki bi turboyu kullanabilrsin dizel benzinli turbosu diye bi ayrım yok aslında turbin ve emme pallerinin housinglerinin o motora uyumlu olması gerekir önemli olan bu tabi bide vgt vs vs gibi turbolar dizel için üretilmiştir genel olarak benzinli motorlarda gaz sıcaklığı daha fazla olduğu için değişken geometrili turbolar benzinli motorlarda sorun çıkarabilir dizel için dizayn edilenler tabi bunlar
volume81
21-07-2010, 15:48
gt serisi daha iyi diye biliyorum t serisin'de min. t03 veya t04 gibi bir turbo olması gerekir galiba dimi
bu arada her dk soru soruyorum k.bakmayın :D
soru sorucaksın tabi forum bunun için
t serisininde güzel turboları var gt serisinin de ama tabi gt serisi t serisine göre performans açısından ufak tefek üstünlükleri var eğer maliyet önemliyse t serisi kullanman avantajına olacaktır aradaki farkı farklı parçalara harcarsın hemde performans olarak çok bişey kaybetmezsin
volume81
21-07-2010, 15:55
peki dizel ile benzinli motorlar için kullanılan turbo farklımıdır despe nickli arkadaş kafamı karıştırdı biraz :D
materyal olarak farklı değil değişken geometrili turboları saymazsak aynı 7k devir vs önemli değil çok bastığın basınç önemli basınçla beraber turbo devrin değişecek uygun büyüklükte bi turbo kullanırsan sorun olmaz
volume81
21-07-2010, 16:26
wallahi öyle tüm bilgiler için çok teşekkürt ederim çok sağolun :) şimdi iş uygun büyüklükde turbo seçmeye ve sağlam bişey aramaya geldi :)
sen arabanı al turboda seçeriz
benim aracımda td03 turbo var şuan, aracım 1 barda rahat geziyor ancak ben td04 e geçmek istiyorum egtyi falan baya rahatlatıyor....
çıkan turbomu uygun fiyata sana bırakabilirim.... forget motor toplamıyacağına göre en fazla 05 barlarda falan gezersin, ki yeterde artar bile... ayrıca td04 ten daha çabuk dolar
egeturbo
21-07-2010, 18:20
dizel turbosunu rahatlıkla benzinde kullanabilirsin ama bu sefer yağ soğutucusu takman gerekecek. Çünkü benzinli araçların turbolarını incelersen su soğutması kullanıyorlar bunun nedeni ise turbonun içinden geçen yağı soğutman gerekli.Fakat dizel araçların bazılarında su soğutması mevcut eğer su soğutmasız bi turbo seçersen yağ radyatörü sana şart olacaktır.Yoksa ışıklarda v.s yada yolda giderken arkandan devamlı seni kovalayan bi beyaz duman hep ensende olacaktır.
peki dizel ile benzinli motorlar için kullanılan turbo farklımıdır despe nickli arkadaş kafamı karıştırdı biraz :D
yok ben bildiğimden değil mantık olarak söyledim, yani doğrumudur diye. çünkü dizeller çok fazla devir çevirmeyen motorlar. turbolarıda buna göre dizayn edilmiş olabilir diye. aslında benimkide bir soruydu :D
dizel turbosunu kullanabilrsin illa su soğutma vs gerek yok su soğutma çoğunlukla rulmanlı turbolarda kullanılır onlarında bir kısmında opsiyoneldir, tabi bu turbosuna bağlı ama iyi bir yağ soğutucu güzel olur
motor devriyle turbonun devri bir değil bastığı basınçla alakalı turbonun devri,
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/images/catalog/Turbochargers/gt40_images/GTX4508R_comp_e.jpg
haritada Y eksenine paralel sonra aşağı doğru düşen eğriler mevcut sonlarında 45000 54000 vs gibi sayılar var onlar turbonun devrini gösterir Y ekseni PR pressure ratiodur bastığın basınçla atmosfer basıncıyla alakalı bir orandır X ekseni ise debidir gerekli hesaplamaları yaparak hangi motorda hangi basınçta turbonun hangi verim aralığında çalışacağını bulursun bu turbonun kağıt üstünde en yüksek verimi mesela %80 miş.Turboyu seçtin hesaplamaları yaptın verim alanında %80e geldi kompresör seçimin kağıt üzerinde doğrudur eğer hesaplamaların doğruysa motoru iyi biliyorsan özelliklerini iyi biliyorsan. turboyu aynı Y ekseninde yani aynı PRda eğer atmosfer basıncı aynıysa yani aynı basınçta eğer X ekseninin sol yönünde zorlayabiliyorsan bişeyler yapıyosun demektir:) tabi bunu yaparken verimin çok düşmemesine dikkat edip performans almak isterken performans kaybetmemek gerekir.
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/images/catalog/Turbochargers/gt40_images/GTX4508R_turb_e.jpg
aynı şey turbin kısmı içinde geçerli motorun ürettiği gazı en verimli şekilde kullanıp en az kayıpla dışarı atman lazım. bunun içindirki büyük çaplı egzoz vs gibi şeyler yapıyorsun yaptığın şey kayıpları azaltmak ama aynı zamanda kayıpları azaltırken akışkan hızını düşürmemen gerekir vs vs herşeyin hesabını yapmak uygun olur.alttaki harita aynı turbonun turbin haritasıdır burdada basınç oranına göre turbinin gazı nasıl kullandığı görülmektedir.turbin kısmı aslında biraz daha önemlidir verimi motor verimini bana göre daha fazla etkileyen aslında üzerinde daha fazla durulması gereken elemandır.Sadece güç için komresör seçmek pek uygun bir durum değil.evdeki pcde usa holsette çalışan bir tanıdığımın hazırladığı excel dosyası vardı turbin verimlerini hesaplamak için yaklaşık olarak genel olarak turbin verimi kağıt üzerindeki gibi çıkmıyor maalesef o yüzden turbin palini housingi seçmek gerçekten önemli.
her turbonun bu şekilde haritaları mevcut mevcut olmasa bile eğer pal housing tasarımı çok farklı değilse zaten yaklaşık olarak hesapla neyin ne olduğu anlaşılır.
sabah sabah kafa açtım:)
volume81
22-07-2010, 08:08
başta senna olmak üzere bilgi veren tüm arkadaşlara teşekkür ederim :) çok yararlı bilgiler çok teşekkür ederim :)
egeturbo
22-07-2010, 08:18
[QUOTE=senna;1572425]dizel turbosunu kullanabilrsin illa su soğutma vs gerek yok su soğutma çoğunlukla rulmanlı turbolarda kullanılır onlarında bir kısmında opsiyoneldir, tabi bu turbosuna bağlı ama iyi bir yağ soğutucu güzel olur
QUOTE]
http://en.turbolader.net/Turbocharger-Catalogue/8900-0009/60596462/454054-0001.aspx Alfa Romeo GTV Turbocharger
http://en.turbolader.net/Turbocharger-Catalogue/8900-2540/058145703J/53039880029.aspx Audi Passat 1.8 Turbocharger
http://en.turbolader.net/Turbocharger-Catalogue/8900-0255/46419629/454154-5001S.aspx Fiat Coupe 2.O Turbo
http://en.turbolader.net/Turbocharger-Catalogue/8900-2560/164360/VU13B.aspx
Ferrari F40 Twin Turbo
Gördüğün gibi hepsi su soğutmalı ve burçlu turbolar.
Oil cooler ile düz tip gövdeyi ne kadar soğutabilecek ? Kaldıki oil cooler taktığında yağ basıncıda düşecek araçtan araca değişir ama daha turbo takılacak araçta belli değil .Bu basınç ta turbonun milinin aşınmasına neden olacak.Yada aracın üstünde oil cooler olduğunu farz edelim.Servise v.s gittiğinde bu araca sabit durduğu yerde yüklenildiğinde oil cooler nasıl soğutacak sonuçta coolerlar rüzgarın radyatöre teması ile soğuyor.Bi soğumada söz konusu olmayacak ve turbolar yağ vermeye devam etmeyecekmi ? Fabrikasyon turbolu bir çok benzinli araçta opsyonel olarak su soğutması ve çoğundad oil cooler var bunları göz önüne almak gerekecek
servise gittiğinde kim niye yüklenilicek mantık ne ? bana radyatör rüzgar vs anlatma bana neyin ne olduğunu biliyorum. bana radyatör rüzgar vs deme
su soğutma o kadar gerekli değildir oem üretici kullanabilir yüksek km yapmak daha stabil çalışmak vs gibi şeyler söz konusu
yüksek performans için tasarlanmış turbolarda su soğutma opsiyonel sunuluyor kaldıki çoğu üretici kullanmıyor bile, neyi nasıl yaptığın önemli geç garretti oda opsiyonel sunuyor gt serisinde su soğutmayı borg warnera bi bak varmı su soğutma onu geç yataklarına bak rulman bile değil kaymalı yatak 200 220 psi basıyorlar hangisi senin deyiminle yağ vermiş?
fabrikasyon çoğu benzinli makine demişsin çoğu arabada turbo için su soğutma yok yeni nesil araçlarda kullanılma nedeni turboların teknolojilerinden kaynaklanıyor birazda
volume81
22-07-2010, 09:21
şimdi normal turbolanan araçlarda gt3076R felan koyulduğunda su soğutma veya yağ soğutmaya gerek varmı büyük ve sağlam bir intercooler ile güzelce yürür kanaatindeyim tabi iş fantazi boyutuna kaçarsa orası ayrı
gt serisinde dbb opsiyonlu alırken çoğu insan su soğutma opsiyonunu alır eğer turbodan çok çok fazla beklentin yoksa pist yarışı vs gibi yüksek basınçlı uzun gazlamalar yada maliyeti düşünüyosan eğer alma su soğutma opsiyonunu
volume81
22-07-2010, 09:27
günlük kullanımda forget'li 1-1.2 bar basan bir gt3076R veya t03-t04 gibi turbolar su/yağ soğutmasız sıkıntı yaşatırmı
yağ soğutma turtbo için değil motor içinde önemli o olmalı
eğer alabilyosan gt serisini alırken su soğutmalı al t serisi alıyosan eğer maliyet önemliyse alma
volume81
22-07-2010, 12:42
gt ve t serisinde su soğutmanın olduğunu nasıl anlarız ?
chra denen orta kısmında su soğutma için extra girişler olur etiketinden anlarsın
gt serisinde mesela aldığın turbo şöyle olur gt4202rls
r: ball bearing
l: su soğutma opsiyonu
s:tek turbin housing by pass gibi kodlarla olur gt serisinde su soğutma l dir.
passat audi 1.8t lerden çıkan k03 k03s k04 suboru cuların yüzde 90 nının söktüğü tdo4 tavsiye ederim ortalama 500 liraya i bi turbo bulma şansın çok yüksek
selam 500 tl ile iş bitiyor mu:) minimum kaça çıkar arkadaş sence?
egeturbo
22-07-2010, 17:30
servise gittiğinde kim niye yüklenilicek mantık ne ? bana radyatör rüzgar vs anlatma bana neyin ne olduğunu biliyorum. bana radyatör rüzgar vs deme
su soğutma o kadar gerekli değildir oem üretici kullanabilir yüksek km yapmak daha stabil çalışmak vs gibi şeyler söz konusu
yüksek performans için tasarlanmış turbolarda su soğutma opsiyonel sunuluyor kaldıki çoğu üretici kullanmıyor bile, neyi nasıl yaptığın önemli geç garretti oda opsiyonel sunuyor gt serisinde su soğutmayı borg warnera bi bak varmı su soğutma onu geç yataklarına bak rulman bile değil kaymalı yatak 200 220 psi basıyorlar hangisi senin deyiminle yağ vermiş?
fabrikasyon çoğu benzinli makine demişsin çoğu arabada turbo için su soğutma yok yeni nesil araçlarda kullanılma nedeni turboların teknolojilerinden kaynaklanıyor birazda
semih abi çok basitçe anlatayım san gt serisi turboların alayını benzinli arabalar kullanmıyormu + 35 serisine kadar alayında su soğutması yokmu ???
Bu serideki turbolar benzinli araçlara göre yapılmadı mı ?
KKK nında su soğutmalı turboları var örn.1.8 t grubu
borg zaten kkk üreticisi bi firma ve onlarda performans grubunda su soğutması kullanıyor + gt42 gibi serilerde su soğutmasının olmamasının nedenide gayet basit zaten o turboyu takacak arabada ne olursa olsun oil cooler kullanılıyor ve sekmanları diğer gt ve oem turbolara göre çok daha etli .
Çokta basit bi deneyi var bu işin bitane 1.8 t nin sök bakalım su sğutmasını sana en fazla 20 km veriyorum 20 km sonra egzoz milindeki yağı görünce bu dediklerime katılacaksın.
Hatta bu yazdıklarımı yaşayan sitede sana 3 tane forum üyesi gösterebilirim.Benden turboları alıpta su soğutmasını takmadan yada oil cooler kullanmadan takıpta sonra arda bu turbolar egzozdan yağ veriyor die dükkana gelen
servise v.s gittiğinde bazı denemerde araçlar rolantide yüksek devirde çalıştırılabiliyor.Bunları ve benzer herşey göz önüne alınarak bi turbo seçilmli koca garrett v.s kerizmi sence o benzinli araçlara o su soğutmasını koyuyor + okadar fazla işçilik yaptırıyor.Holsetteki arkadaşına sor istersen bu konuyu sor yada garrett ve diğer yan sanayi turbo üreten firmalardaki arkadaşlarımıza sorup burda paylaşabilirim başımıza gelenleri burda yazıyoruzki başkalarınında kafasını bu gibi problemler sorunlar kurcalamasın sonuçta paylaşım yapıyoruz birbirimizin yanlışlarını doğruya ceviriyoruz
alayında su soğutma yok su soğutma opsiyonel hadi gt serisinii geçtim bw al s200sx su soğutma yok rulman yok o nolucak ? takınca kırıcakmı?
egeturbo
22-07-2010, 17:48
alayında su soğutma yok su soğutma opsiyonel hadi gt serisinii geçtim bw al s200sx su soğutma yok rulman yok o nolucak ? takınca kırıcakmı?
işte onlar kalın sekman var hatta şimdi bi tipi daha cıkıyor milin egzoz sekmanlarıda k27ler gibi daha etli çift sekman var . En basit ten bi örnek daha yeni cıkan albea 1.3 mjet dizellerde bile artık sekman taşıyıcıları çift sekmanlı yapıldı yarın resimlerini çeker burda paylaşırım inceleriz.
volume81
23-07-2010, 07:58
şu yağ/su soğutma işi iyice kafamı karıştırdı :/
selam 500 tl ile iş bitiyor mu:) minimum kaça çıkar arkadaş sence?
ustalarım, arkadaşlarım, bu sonradan turbolama işlerinin sırları artık ülkemizde iyice çözüldü diye düşünüyorum, ne dersiniz? bilmem kaç yıl öncesine göre daha iyi durumdayız di mi?
atmosferiği turboya çevirip, orjinal pistonlarla düşük basınçta yüzde kaç hp ve tork artışı olur? ben tork seviyorum:) düşük devirde çabuk toparlayıp uzamak zevkli oluyor ya da bastığın zaman arkadaki aracın aynada kaybolması gibi:) sizce minimum maliyet ne olur? hızlı kalkış yapmasak da debriyaj sistemi de seramiğe illa ki o şartlarda çevirilmeli mi?
egzoz sistemi benim iyi, header mecburen değişir heralde, apexi neo ile idare edilse, wideband bağlı zaten...
ekmekarası
27-07-2010, 17:17
aynı sorun benimde bi kaç gündür kafamı kurcalıyor mesela psa grubunun 1600cc 16v motorları için çıtırdan bi turbolasak nasıl olur,, maliyeti nerelere çıkar, ne kadar güç verir, turboladıktan sonraki motorun durumu ne halde olur, nasıl bi turbo kullanılmalı vs. vs. çok kapsamlı bi konu..
egeturbo
27-07-2010, 20:57
bence her zaman piston girilmeli diye düşünüyorum.Çünkü 0.4 0.5 e ayarlıyoruz gönderiyoruz sonra gaza gelip açıyoruz basıncları sonra pistonları şehit veriyoruz
Ülkemizde iyi garajlar ama ağırlıklı olarak japonlara ve swap öncelikli.Birazda eu araçlara kafa patlatılsa ülkemiz ne güsel bi yer olur :D
ben şu an bangkok'dayım, burası japon oto ve motosiklet dolu, motosiklette çin malı yok gibi birşey, burada bir sürü sonradan turbolanmış otomobil, kamyonet görüyorum, açıkçası adamlar modifiye işine çok meraklılar, yollarda bir sürü body kitli araç var, honda burada çok seviliyor, ikinci sırada toyota geliyor, neredeyse taksilerin tamamı toyota, eylül başı inşallah geliyorum, pioneer avh 5250 bt + gex 5750 tvp tuner yeni aldım, ikisine 1250 tl verdim, motoruma marka egzoz aradım bulamadım:) burası scooter cenneti, yolda 100 motor varsa abartısız 90 tanesi scooter, büyük cc li motor yok gibi .... buradaki süslenmiş olan özellikle yarisler, jazz lar çok hoş ....cam filmi olmayan araç da yok gibi... herşey memleketimde mi pahalı acaba :) biz çok mu kazanıyoruz da hayat pahalı :) diyesim geliyor ...
benim aracımda td03 turbo var şuan, aracım 1 barda rahat geziyor ancak ben td04 e geçmek istiyorum egtyi falan baya rahatlatıyor....
çıkan turbomu uygun fiyata sana bırakabilirim.... forget motor toplamıyacağına göre en fazla 05 barlarda falan gezersin, ki yeterde artar bile... ayrıca td04 ten daha çabuk dolar
4. kez yazıyorum td03 değil tf035 o turbo, yağ ve su soğutmalı ve rulmanlı.
Arkadaşa çok uygun bir turbodur. Subaru td04 flanşı downpipe i filan uyar.
Egzoz headers işin ucuza mal olur
şu yağ/su soğutma işi iyice kafamı karıştırdı :/
Neden karıştırsın alacağın turboda su soğutma var ise su bağlantısını yapacaksın su bağlantısı yok ise egeturbo nun söylediği gibi alt yapısı su soğutmayı gerektirmediği için doğal olarak ta su soğutması olmadığı için sadece yağ bağlantısını yapacaksın.Zaten küçük çaplı bir proje düşünüyorsun fazla bir sıkıştırma olmayacağı için yağ radyatörünede gerek kalacağını sanmıyorum.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.