PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Vts ye hangi kısa sanzuman oranı en iyisidir??



cliver
20-09-2010, 13:37
arkadaşlar aracıma kısa takmayı dşünüyorum herkezin görüşünü almak isterim

13/61

13/59

14/60

bunlardan hangisini önerirsiniz aracım 7800 çeviriyor hepsinde tahmini son hız ne olur :soru: drag için hangisi roll için hangisi 2 sinin ortalaması için hangisini seçmeliyim avantajları dezavantajları nelerdir? yardımlarınız için şimdidek tşk...:)

yiit
20-09-2010, 13:51
uzun yol yapmıyorsan 59 u veya 61 i öneririm. 59 ile 7800 dd de 215-218 arası bi son hız görürsün. 60 ıda kullandım 59 uda. 61 i kullanmadım ama son hız sıkıntı olabilir 61 ile sonuç olarak tavsiyem 59 olacaktır sana.

DogukanB
20-09-2010, 14:12
kullanacağın amaç doğrultusunda;


14\60 ... 185-50-14 ... 7200Rpm

1. Vites 53,1
2. Vites 82
3. Vites 117,4
4. Vites 154,4
5. Vites 202,7


13\59 ... 185-50-14 ... 7200Rpm

1. Vites 49,8
2. Vites 77,2
3. Vites 111
4. Vites 146,4
5. Vites 191,5

Alper_
20-09-2010, 15:02
benim tercihim 14/60 olurdu :) drag içinse 13/61 :)

wekoo
20-09-2010, 15:07
13/61 dragdada roldede işini görür

emrestone
20-09-2010, 15:31
14/60 en ideali bu hem şehir içinde hem de roll de ideal..

cliver
20-09-2010, 18:23
59 çok mantıklı duruyo uzun yol yapmıyorum pek ama roll yapıyoruz bazen arkadaşlarla son hızıda gayet makul geldı bana 210-215 gibi bi hız yeterde artar bile yakıt sarfiyatı ne kadar artar?(yakıtı düşündüğümden değil meraktan sadece)

Murat
20-09-2010, 19:57
son sürat düşünme hep. 4000 devirde otobanda hele egzozunda varsa hiç çekilmiyo biyere gtmek :)

ERkut 205
20-09-2010, 23:04
Oran kısaldıkça sıfırdan kalkışta patinaj oranın artar.
Yalnız kısaldıkça son süratin düşer ara hızlanmaların ve her vites devir bitirmelerin çok çabuk daha gerçekleşir.

Bu işin en güzel yöntemini öğrenmek aslında şudur 3 ayrı oranıda deniyip.
0/400 metre G-tech ile ölçmektir ;)

Ahmet Saraçoğlu
20-09-2010, 23:18
Oran kısaldıkça sıfırdan kalkışta patinaj oranın artar.
Yalnız kısaldıkça son süratin düşer ara hızlanmaların ve her vites devir bitirmelerin çok çabuk daha gerçekleşir.

Bu işin en güzel yöntemini öğrenmek aslında şudur 3 ayrı oranıda deniyip.
0/400 metre G-tech ile ölçmektir ;)

+10
son süratten ziyade tutunma problemlerinide göz önünde bulundurun.
dengi araçlara göre daha kısa şanzumanlı dizelimde chip sorası 2 de dahi dipgazda patinaj sıkıntısı yaşıyorum 17''lerle.

cliver
21-09-2010, 08:48
mantıklı bir yaklaşım olmus teşekkür ederim öncelikle ama zaten patinaj olayını slicks lastiklerle giderebiliriz draglarda 14/60 en ideali gibi görünüyor sanki 13/59 çoğu peugeot cunun kullandığı bir oran kullanan varsa memnuniyetini veya şikayetini paylaşabilirmi acaba?

devilboy
21-09-2010, 12:58
13/59 kullanıyorum aracımda çok memnunum şehir dışına çıkmadığım için sorun yaşamadım vitesleri daha yukarıdan yakalıyor kullanımı rahat problem yaşayacağını zannetmiyorum

Cem.B
21-09-2010, 13:00
en temizi orj bence

Demir
21-09-2010, 19:49
Bu 3 oran arasında fonksiyonellik açısından en ideali (bence) 14/60
Kişisel tercihler,beğeniler,kararlar bu işte belirleyici etkendir...

dragon07
21-09-2010, 22:02
kaldırmayı bildikten sonra 13-61 dragtada geçen olmaz kendi speclerinde... ama 200 son süratin :)

sardırmadan kalkarsın.

bilalMW
22-09-2010, 01:00
hep şöyle bi saçma düşüncem var ilk 4 vites oranları yakın olsa 5. vitesi hafiften uzun olsa 5.e atınca nos kullanılıp yine top speed'e ulaşsak olmazmı? şimdi ff serisi gibi gelmiş ve saçma gelmiş olabilir.:) Ama teoride böyle bişey mümkün olamazmı? Drag yarışları için diyorum.

Selcuk_RoL
22-09-2010, 01:18
14/60 derim ben

cliver
22-09-2010, 09:31
bu 3 oran arasında fonksiyonellik açısından en ideali (bence) 14/60
kişisel tercihler,beğeniler,kararlar bu işte belirleyici etkendir...

biraz daha acarmısın demir abi??

Göki,ZD
22-09-2010, 09:48
biraz daha acarmısın demir abi??

59ve61 de uzun yolda çok sıkıntı yaşarsın, egsoz bildiğin kafa ütüler, 14\60 bu tarz bi sıkıntı yaşamazsın.. 59-61 oranlarında 5.vites 4bin devir 90km-100 km gibi süratte oluyorsun, daha hızlı gitmek istediğinde ses e maruz kalıyorsun,14-60 da bu olaya maruz kalmazsın.. demir abinin demek istediği bu, ama ben drag rolling kovalıcam, gülü seven dikeni ne katlanır diyorsan 59yada 61 tercih et, ben 61 ciyim bana göre en güzel oran..

13-59 \ 185-55-15

7200 Rpm
1 Vites 51,4 \ -
2. Vites 78,8 \4658
3. Vites 114,2 \4941
4. Vites 151,2 \5435
5. Vites 197,4 \5512


13-61 \ 185-55-14
7200 Rpm
1 Vites 49,8 \ -
2. Vites 77,2 \4672
3. Vites 111 \5011
4. Vites 146,4 \5469
5. Vites 191,5 \5525


14-60 \ 185-55-14

7200 Rpm
1 Vites 54,7 \ -
2. Vites 83,6 \4676
3. Vites 122,3 \4954
4. Vites 160,9 \5497
5. Vites 209,2 \5541

Cihan Çizmeci
22-09-2010, 09:55
Son birkaç haftadır bende ayn olayı düşüdüğüm için araştırmadayım hepsini inceledim okudum yazdım çizdim.Aslında aracında ne tür modifikasyon var ilk bilmemiz gereken bu..Gerek anlada anca bu zman yardımcı oluruz.


1.si.Araçta nne kadar yakıt artar demişsin.Oranlar kısalıcağından devirlerin biraz daha yukarda kalır sadece hadi o farketti de ama şuda var o bir kombinasyondur yani yüksek devirde yakalanmak demek çok benzin değil bu sefer torkunda yüksek olduğundan yakıt değerlerinde bir değişim olacağını sanmıyorum.


2.si ne tür yerde kullanacağın. Drag oranları ile roll oranları değişir.


Bence dragta 13\59 yada 61 ama rollde kesinlikle 14\60 derim.Neden derseniz ztn 0 - 180 i çok iyi makinalar Vts ve Gti gibi hothatch ler.Sizede lazım olan bu ise hem normal zamanda hemde rollde size sıkıntı yapmayacak bir olay 14\60..

Dersinizki uzuna basmıyoruz yada şehir dışına çıktığım yok o zaman 13\59 da daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.Tabi bu dediklerim hep spec lerinize lastik vs kombinasyonunada çok dayalı.

seyfi_pol
22-09-2010, 16:44
14/60 mantıklı.. roll ve dragda sizi yarı yolda koymaz

boosted_pug
22-09-2010, 16:59
hep şöyle bi saçma düşüncem var ilk 4 vites oranları yakın olsa 5. vitesi hafiften uzun olsa 5.e atınca nos kullanılıp yine top speed'e ulaşsak olmazmı? şimdi ff serisi gibi gelmiş ve saçma gelmiş olabilir.:) Ama teoride böyle bişey mümkün olamazmı? Drag yarışları için diyorum.

ilk 4 vitesin karşılıkları tek parça bu sebepten viteslerle oynama yapamıyosun 5. vites ayrı onunda çok fazla oranı yok 5. vitesde en yüksek hızı yapan dişli orjinal 106 dişlisinden 1 diş fazla oda 5-10 km farkediyo

cliver
22-09-2010, 23:27
Son birkaç haftadır bende ayn olayı düşüdüğüm için araştırmadayım hepsini inceledim okudum yazdım çizdim.Aslında aracında ne tür modifikasyon var ilk bilmemiz gereken bu..Gerek anlada anca bu zman yardımcı oluruz.


1.si.Araçta nne kadar yakıt artar demişsin.Oranlar kısalıcağından devirlerin biraz daha yukarda kalır sadece hadi o farketti de ama şuda var o bir kombinasyondur yani yüksek devirde yakalanmak demek çok benzin değil bu sefer torkunda yüksek olduğundan yakıt değerlerinde bir değişim olacağını sanmıyorum.


2.si ne tür yerde kullanacağın. Drag oranları ile roll oranları değişir.


Bence dragta 13\59 yada 61 ama rollde kesinlikle 14\60 derim.Neden derseniz ztn 0 - 180 i çok iyi makinalar Vts ve Gti gibi hothatch ler.Sizede lazım olan bu ise hem normal zamanda hemde rollde size sıkıntı yapmayacak bir olay 14\60..

Dersinizki uzuna basmıyoruz yada şehir dışına çıktığım yok o zaman 13\59 da daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.Tabi bu dediklerim hep spec lerinize lastik vs kombinasyonunada çok dayalı.

Şu an aracımda 185-50-14 lastikler orj jantlarıyla+7800 superchip+komple 51'lik düz boru+genişletilmiş gaz kelebeği+filtre kiti K&N filtre+paşaoğlu timing ayarı var draglarda hiç üzmedim aracımı aslında üzmekte istemiyorum ama bazen kaşınanlar oluyor tabiki genellikle roll yapıyorum zaten roll dede 200-210 a kadar basıyorlar (dibine kadar diyenler hariç:) draglarda zaten bu arabaların orj.leride çok güzel yere basıyor gücü 13/61 çok kısa geldi bana 2inci bi arabam olsa sadece draglar için çok güzel bi oran ama tek bi arabam var ve gerektiğinde sakinde gezmem icab ediyor :) ben şu an 13/59 ile 14/60 arasında kaldım ama bi arkadaşım da 14/60 takacagına orjinali kalsın demişti iyice kafam karıstı 13/59 la 7800 devirde son hız olarak tahmini kac görebilirim 14/60 la kac 13/61 le kac görebilirim sonucta her zaman 200-210 göremiyoruz o yuzden aslında seri hızlanmak daha önemli benim için çünkü bu arabalar aslında cok yuksek hızlarda yanı 200 ün üstünde cok da iyi tutunabilen arabalar değil cok dıkkatlı olmak gerekıyor son hız olarak 200-210 yeterlı bır hız benım için

cliver
22-09-2010, 23:28
ilk 4 vitesin karşılıkları tek parça bu sebepten viteslerle oynama yapamıyosun 5. vites ayrı onunda çok fazla oranı yok 5. vitesde en yüksek hızı yapan dişli orjinal 106 dişlisinden 1 diş fazla oda 5-10 km farkediyo

peki saxo vtr nin 5 vitesini koysak 5 e attığımız zaman araba çok bayılırmı??

cliver
22-09-2010, 23:33
kaldırmayı bildikten sonra 13-61 dragtada geçen olmaz kendi speclerinde... ama 200 son süratin :)

sardırmadan kalkarsın.

son hız 200 benim için yeterli olur zaten ama şehir içinde gezerken sürekli vites değiştirmek nasıl olur bilmiyorum 13.59 ile son hızda 200 gorurmu kı 7800devirde :soru:

cliver
22-09-2010, 23:37
13/59 kullanıyorum aracımda çok memnunum şehir dışına çıkmadığım için sorun yaşamadım vitesleri daha yukarıdan yakalıyor kullanımı rahat problem yaşayacağını zannetmiyorum

peki son hızınız nedir?

tyMu
22-09-2010, 23:58
devilboy 220 ye gelmeden kesiyor bildiğim kadarıyla 218 felan :) 8000 chip olması lazım 7800 de olabilir 13/59 ile

cliver
23-09-2010, 00:05
215 hız olarak çok rahat yeter bana aya mı gidicez abi :) zaten arabaların canı o kadar daha fazlası eziyete giriyo :D 13/59 çok kafama yatmaya basladı şehir dışına pek çıkmıyorum zaten

Kağan Celep
23-09-2010, 01:00
14/60 kullanıyorum. Rollde etkili, şehiriçinde rahat tavsiye ederim.

devilboy
23-09-2010, 13:26
peki son hızınız nedir?

8000dd çeviriyorum 217de kesiciye giriyor

bende araştırma yaptım alırken kullananlara sordum egzantrik vs olmadıktan sonra 14/60 takmanın artısı olmayacağı söylendi o yüzden 13/59 taktım iyikide takmışım :D

Göki,ZD
23-09-2010, 13:49
Şu an aracımda 185-50-14 lastikler orj jantlarıyla+7800 superchip+komple 51'lik düz boru+genişletilmiş gaz kelebeği+filtre kiti K&N filtre+paşaoğlu timing ayarı var draglarda hiç üzmedim aracımı aslında üzmekte istemiyorum ama bazen kaşınanlar oluyor tabiki genellikle roll yapıyorum zaten roll dede 200-210 a kadar basıyorlar (dibine kadar diyenler hariç:) draglarda zaten bu arabaların orj.leride çok güzel yere basıyor gücü 13/61 çok kısa geldi bana 2inci bi arabam olsa sadece draglar için çok güzel bi oran ama tek bi arabam var ve gerektiğinde sakinde gezmem icab ediyor :) ben şu an 13/59 ile 14/60 arasında kaldım ama bi arkadaşım da 14/60 takacagına orjinali kalsın demişti iyice kafam karıstı 13/59 la 7800 devirde son hız olarak tahmini kac görebilirim 14/60 la kac 13/61 le kac görebilirim sonucta her zaman 200-210 göremiyoruz o yuzden aslında seri hızlanmak daha önemli benim için çünkü bu arabalar aslında cok yuksek hızlarda yanı 200 ün üstünde cok da iyi tutunabilen arabalar değil cok dıkkatlı olmak gerekıyor son hız olarak 200-210 yeterlı bır hız benım için


185-50-14 \ 7800Rpm

13\61

1- 53.1
2- 80.4
3- 115.8
4- 152.8
5- 199.5

13\59

1- 54.7
2- 83.6
3- 120.7
4- 159.3
5- 206.6

14\60

1- 57.9
2- 88.5
3- 127.1
4- 167.3
5- 218.8

cliver
23-09-2010, 14:06
185-50-14 \ 7800rpm

13\61

1- 53.1
2- 80.4
3- 115.8
4- 152.8
5- 199.5

13\59

1- 54.7
2- 83.6
3- 120.7
4- 159.3
5- 206.6

14\60

1- 57.9
2- 88.5
3- 127.1
4- 167.3
5- 218.8

emeğine sağlık hocam :) ben seçimimi yaptım sayılır sehir dışı senede 1 olur yada olmaz zaten en güzeli bence de 13/59

wekoo
24-09-2010, 10:01
59 takıcana 61 tak bence hele pt 52 olursa oldukça iyi yürüceni sana garanti ederimm ben 2 yıl 13/61 kullandım ve şimdiye kadar 59 takanı acaba 61 mi taksaydım dedi sen onlardan olma 61 tak geç drag rol kovalıyacaksan bence en güzeli 13/61 ama uzunda kafanı ütüler bunu syliyeyim

cliver
25-09-2010, 13:49
59 takıcana 61 tak bence hele pt 52 olursa oldukça iyi yürüceni sana garanti ederimm ben 2 yıl 13/61 kullandım ve şimdiye kadar 59 takanı acaba 61 mi taksaydım dedi sen onlardan olma 61 tak geç drag rol kovalıyacaksan bence en güzeli 13/61 ama uzunda kafanı ütüler bunu syliyeyim

ANLADIM HOCAM PEKI 13/61 İLE SON HIZIM NERDE KALIR 7800 tahmini olarak DD:soru:

dragon07
25-09-2010, 15:52
cip olmadan bişiy anlamazsın dostum...önce makinanı çiple.biraz daha devir dön... 13-61 kısanınogludur ama 2.vitesle kırmızı ışıktan filan rahatca kalkabilirisin dolmuşçu spec

ama 0-400 basarılı olursun...

mad_max1978
25-09-2010, 19:35
ANLADIM HOCAM PEKI 13/61 İLE SON HIZIM NERDE KALIR 7800 tahmini olarak DD:soru:

benim araçta 7800 de 192 yi görüyorum 13/61 de

cliver
28-09-2010, 10:21
cip olmadan bişiy anlamazsın dostum...önce makinanı çiple.biraz daha devir dön... 13-61 kısanınogludur ama 2.vitesle kırmızı ışıktan filan rahatca kalkabilirisin dolmuşçu spec

ama 0-400 basarılı olursun...

makinada chip var zaten hocam 7800 su an ama 8200 de yapılabiliyor