Orijinalini görmek için tıklayınız : Bu jantlardan yapmaya başlasak ya artık : )
Sanıyorum pek çok kişi aşağıda resimde görünen jantlara imreniyordur. Aslında yapılması pek zor bir şey değil ancak birilerinin adım atması lazım sanıyorum. Bir takım araştırmalara girdim bakalım standart sac janttan bir dönüşüm sağlamak mümkün olabilir. Buradan haberlerimi bekleyin :)
http://farm5.static.flickr.com/4098/4917990727_a02d862627_b.jpg
NOT: German Style başlığında bu resmi paylaşan "jerky" nickli üyenin resmini kullanmama müsade edeceğini düşüerek paylaştım.
Saygılar.
Selamlar.
Umut Can ÖKSÜZ
sahibinden de yapan var göbeği söküp yapıyorlar ama saçma fiyatlar isteniyor
Selcuk_RoL
22-10-2010, 19:19
valla başarılı duruyor
Bende kış için taktığım saç jantlarıma yapmayı düşündümde tam karar veremedim yapmadım.
Daha önce konuşulan konulardan. 2 yöntemi var bu işin. ya söküp tekrar kaynatmak, ya da press. press daha sağlıklı diyorlar. ayrıca ufak bi araştırma sonrasında bu işten iyi anlayan 2 ofroad'cı kardeş olduğunu bulmuştum. garip bi soy adları vardı, unuttum...
dosb imeste fln yapılır mümkün. ama 2 takım jant lazım ve 1 takım da piç edilecek. genişlik isteniyorsa tabi =) mevzu bundan ibaret. fabrikasyon kadar dayanıklı olmayacağı da açık ve nettir bu arada.
Kullanılacak kaynak yöntemi ve sacın malzemesi önemli bu konuda. Elektrik ark kaynağını iyi yapan biri ile çalışılabilir. MAG kaynağı da olur belki ama herkes tutturamaz :) Kuzenim kamyonlara ilave dingil yapıyor jant ve benzeri kompanentleri de imal ediyorlar yakaladığım ilk fırsatta soracağım.
bunu jantın içini dışına çevirerek yapmıyorlar mı ?
Babam eskiden öyle bir yöntemden bahsetmişti ancak o yöntemle lastiği dışarı aldıklarını söylemişti ofset elde edilebilir ama lastik oldukça dışarda kalacaktır sanırım.
Bu arada yukarıdaki mesajda adını unuttuğum kişi; Kenan Çarpışantürk
burdan da bu konu hakkında bilgi alabilirsiniz;
http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=38070
sac jantı pres yontemiyle ya da göbeği çıkarıp yeniden kaynatmak janta ofset vermez sadece ET değerini küçültüp jantı dışarı çıkartır. bildiğimiz 5.5 ofsetli saç janta ofset vermek için jantı dikine kesip arasına 2 inç genişliğinde preste jant göbeğine uygun çapta yuvarlak bilezik şeklinde parça kaynatmak lazımdır. bu şekilde 7.5 ofsetli saç jant elde edilir. araya kaynatılacak parça enine göre offset arttırılıp azaltılabilinir :D
örnek verecek olursak:
http://img.photobucket.com/albums/v469/slater3333uk/DSC00991.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v469/slater3333uk/DSCF0704.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v469/slater3333uk/Dscf0813.jpg
sac jantı pres yontemiyle ya da göbeği çıkarıp yeniden kaynatmak janta ofset vermez sadece ET değerini küçültüp jantı dışarı çıkartır. bildiğimiz 5.5 ofsetli saç janta ofset vermek için jantı dikine kesip arasına 2 inç genişliğinde preste jant göbeğine uygun çapta yuvarlak bilezik şeklinde parça kaynatmak lazımdır. bu şekilde 7.5 ofsetli saç jant elde edilir. araya kaynatılacak parça enine göre offset arttırılıp azaltılabilinir :D
aga sen offsetle jant kalınlığı arasındaki ayrımı bilmiyorsun sanırım..ET değeri dediğimiz şey zaten offseti verir bize. senin offset dediğin aslında jantın kalınlığıdır. Göbeği dışarı ya da içeri vererek offset değerini değiştiriyorsun. Jant kalınsa dışa çok çıkar, inceyse çıkmaz. bu kadar.
göbeği içeri ya da dışarı verince jantın kalınlığı değişmiyor ki? amacınız kavun görnümlü lastikse jantlın kalınlığı artması lazım. yoksa göbeği istediğiniz kadar içeri alın kavun görüntüyü elde EDEMEZSİNİZ
Sahibindende var birileri stepneleri orjinale felan çeviriyorlar.Stpneyi orjinal yapıyorlarsa orjinalede bunu yaparlar. :)
Birilerinin adım atması mı, haber beklemek mi?
Sac jantı offsetli olan ve aylardır kullanan arkadasımız var zaten ;)
300-500 bir maliyeti var ve Topkapıda yapılıyor.
Ben pek haz etmiyorum, orjinal offsetli jant görüntüsünü hicbir zaman vermez.
göbeği içeri ya da dışarı verince jantın kalınlığı değişmiyor ki? amacınız kavun görnümlü lastikse jantlın kalınlığı artması lazım. yoksa göbeği istediğiniz kadar içeri alın kavun görüntüyü elde EDEMEZSİNİZ
bak sen anlamadın. senin ET dediğin şey; OFFSET, jantın genişliği değil. öğren diye söylüyorum.kavun görüntü jantla da değil aslında direk lastik ölçüsüyle alakalı. Sen ET ile Anma genişliğini karıştırıyorsun. Anma genişliği 5-6-7 neyse..Ama ET değeri +, 0 hatta eksi bile olabilir, oldu mu.
kaynaklı felan ne kadar da olsa tedırgın olur ınsan teneke jantta ofsetlı pek ıyı durmuyor
bedava yapsalar yapmam bu işlemi can taşıyoz mal taşımıyoz fuar araçlarına eywallahta zaten yollar köstebek yuvası habire çukur kolluyoz çok mantıksız bir işlem
yusufcan_1982
23-10-2010, 00:29
adanada yapiyolar arkadaşlar
biz yaptık bunu.. ama mükemmel kaynak yaptırmamıza ve sıfır balans elde etmemize ragmen hala güvenip takamıyoruz..
bu iş için şu bbslere falan satılan cemberler kullanılsa ? 7.5 ofseti 9a falan cevirmeye yarayan ? mantıksız bi iş mi olur acaba ? en garantilisi o olur aslında :)
BBS cember normal bir jant parasına tekabül ediyor :D
oguzhan999
03-07-2011, 11:53
yapmak isteyen bana ulaşabilir arkadaşlar ,
sene 2007
http://img120.imageshack.us/img120/5135/16112008264ob5.jpg
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.