PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Manifolddaki yağ yakıt karışımı?



ercuz
24-11-2010, 15:31
Araç 6 silindir atmosferik 200.000km'de.
Daha önce orjinali olan ke-jetronik ile sürüyorduk,araba zamanla ısındıktan sonra zor çalışmaya başladı,3-4 seferde ancak çalışıyordu ancak soğukken tek marşta alıyordu.Bu sorunun ke-jetten kaynaklandığını düşünüp aracı megasquirte çevirdik ancak bu seferde yağa yakıt karışıyor,motor yağı 2 kez değişmesine rağmen 300-400km den sonra su gibi oluyor.Motorda ilk neye bakmak gerekli?

gurcell
24-11-2010, 15:32
cold start - warm up enrichment ayarlarınız düzgün yapılmış mıydı?

utkuselamoglu
24-11-2010, 15:53
marj basıp ta motorun dönmediğini nasıl anladın ben anlamadım... yağ emme manifoldunda nerde rastladın enjectorlerden sonra mı yoksa önce mi... araç emmeye yağ veriyor olaiblir turbodan veya crank tan havalandırmadan bağlantır varsa ordan da üfler...

musa ALP
24-11-2010, 20:00
aracın emme manifolduna yag yakıt karışımı subabların oturma yuzeyi ile arasında boşluk olmasındanda kaynaklanabilir.. buda kompresyon kaçagına da neden olabilir ama o biraaz duşuk ihtimal yagı turbodan almıştır büyük ihtimal yakıtta enjektörden gelmek zorundadır heralde emme manifolduna başka bi yakıt girişi oldugunu sanmıyorum!!! marş yapıpta motorun dönmemesi olayını düşündügümde heralde marş dişlisi dönuyor ama volanı döndermiyor demek istemişsin oda ayırma çatalından kaynaklanıyordur pimi kopmuşturrr ... marş dişşlisini ileriye sürmüyordur ..

ercuz
25-11-2010, 18:24
Araçta turbo yok,atmosferik v6 3.0 mercedes
MS'ten öncede araçta ufak tefek çalışmama problemleri oluyordu,sabahları tek marş çalışıyordu ancak yağ ibresi kalkana kadar titreme yapıyordu,son zamanlarda araba ısındıktan sonra çalışmamaya başladı 3-4 marşta uzun uzun bastıktan sonra ancak çalışıyordu.Ms i mengü bey monte etti,ankadaradan adanaya kadar geldi adanada bir gece yattıktan sonra sabah çalışmamaya başladı,bu arada emme manifoldunda yağ yakıt karışımına rastladık.

Murat
25-11-2010, 19:23
bu soğukken çalıştırma ayarı vs uzun süren bir süreçtir. her gün tek marş hakkınız var :) tekrar deneme için motor iyice soğuyana kadar beklemek gerekiyor. deneye deneye bulacaksın aracına uygun doğru ayarları.