Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Honda 1.5 karburatörlü motor ?



0M42
17-12-2010, 10:12
Swap olayı için yavaş yavaş hem bilgi hemde parça birikimi yapmaya başlayacağım aslında bahara kadar vaktim var ama şimdiden ucundan başlayayım istiyorum.

Hondanın karburatörlü 1.5 lt. 105 hp güç üreten bir motoru var bu motor hangi yılda hangi araçlarda kullanılmıştır ? Bu motorun kodu nedir ayrıca bu motora vtec kapak koyulması mümkün olabilirmi böyle bir çalışması olan oldumu ? Türkiyede bu motorun bulunabilirliği nedir ortalama bir fiyat aralığı belirtebilecek olan varmı ?

Teşekkürler.

SOMEONESPECIAL
17-12-2010, 10:16
92 95 Honda EX ler 1500cc ve karbüratörlü ama 105 hp mi bilmiyorum.
Konunun takipçisi olacağım bende.

Bladerk Konuyu görünce yazacaktır

8.000rpm
17-12-2010, 10:19
90-95hp diye biliyorum ben o motoru

0M42
17-12-2010, 10:21
Bahsettiğim motor sanırım şu ;

http://www.d-series.org/forums/naturally-aspirated/120510-what-engine.html

http://autojapan.blogspot.com/2009/06/honda-d15b-used-engine.html

Hp konusunda yanlış belirtmiş olabilirim bende konuya hakim değilim bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olacaklar inşallah.

SOMEONESPECIAL
17-12-2010, 10:38
Bahsettiğim motor sanırım şu ;

http://www.d-series.org/forums/naturally-aspirated/120510-what-engine.html

http://autojapan.blogspot.com/2009/06/honda-d15b-used-engine.html

Hp konusunda yanlış belirtmiş olabilirim bende konuya hakim değilim bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olacaklar inşallah.

İlk linkteki motor 1.4is motoru gibi ama sanırım tek nokta enjeksiyonlu.
İkincisi de eg kasanın moturu gibi

http://www.techturkey.com/forum/showthread.php?t=67187
Bu link belki işinize yarar

Oconner
17-12-2010, 18:09
bizim araçdakı motor d15b3 105 hp sohc vtec kapagı koymak mumkun elektrik tesisatı beyin sohc vtec kapayk enjektör vs ile vtec yapmak mumkun

0M42
17-12-2010, 18:40
Benim sorduğum motorda D15B2 kodlu herhalde kodu tam olarak bu oluyor sanırım oconner sizin araç enjeksiyonlumu ? Sizin motorun hem enjeksiyonlusu hemde karburatörlü versiyonu var görünüyor.

Oconner
21-12-2010, 19:51
Benim sorduğum motorda D15B2 kodlu herhalde kodu tam olarak bu oluyor sanırım oconner sizin araç enjeksiyonlumu ? Sizin motorun hem enjeksiyonlusu hemde karburatörlü versiyonu var görünüyor.


bizdeki karburatörlu ama yurdısında enjeksiyonlu modelide var bildigim kadarıyla

tasmany
12-02-2011, 21:52
1.5 L 105 hp olan motor d15b3.. (oconner) isimli uyenin dedigi gibi de vtec olayi mumkun , d15b2 lafi gecmis ,benim arabamda da d15b2 var , mono injeksiyon ve karburatorlusunu gormedim acikcasi,, obd-0 mono obd-1 olani full injeksiyon die biliyorum ,,

cemsultan
01-03-2011, 09:46
d15b2 ler enjeksiyonlu, d15b3 ler karbüratörlü motordur, Türkiye'de satılan 1.5 EL ve EX modellerinde kullanılmıştır.
Karbüratörlü motor 91 beygir gücündedir.

merruse
01-03-2011, 11:47
Al bi 2.5 Omega motoru at üstüne yaw.

bladerk
01-03-2011, 22:05
seri 1.5 75 hp den 1.5 130 hp ye kadar uzanır bloklar aynıdır kapak manifold piston bazı modellerde de kol kran piston farkı vardır

şu konualra bakarsan az çok fikir sahibi olursun bir de mini bilgiler bölümüne

http://www.techturkey.com/forum/otomobilleriniz/51119-yeni-sedan-ex-im-gundelik-ama.html

http://www.techturkey.com/forum/project-cars/67536-d-series-all-motor-project-by-bladerk-4.html

0M42
02-03-2011, 18:16
Al bi 2.5 Omega motoru at üstüne yaw.

Mertol abi bu bahsettiğin motor V6 mı ? 3.0 dual ram 6 silindir sıralı senator motoru buldum 1500 tl ye komple elektroniği ile beraber her şeyini veriyor satıcı ancak o motoru benim araca koyduğumuzda radyatör için yer kalmıyor motor ön panjurun hemen arkasına kadar uzanıyor doğal olarak ön panel manel kesmek gerekiyor ayrıca karter de travers yüzünden işlem istiyor ve kendi şanzımanını kullanmak istersek şanzıman yuvasınında genişletilmesi işlem görmesi gerekiyor yani bir sürü iş ha sonucuna değermi ? Şahsen sonuna kadar değeceğini düşünüyorum ama gözüm kesmiyor.

Yeni nesil V6 motorlarda da şöyle problem oluyor bildiğin üzere artık hemen hemen hepsi 90 derece sağa sola uzanan her iki kapağın külbütör kapakları amörtsör kulelerine vuruyor hafif bir vurma değil bu motor,motor dairesine bu yüzden oturamıyor sığmıyor kenarlardan vectra 2.0 V6 olmuyor böyle sorun çıkarıyor mesela.

Honda motorunu istememin nedeni hem modifiye konusunda önünün açık olması hemde yapılmış uygulamalarının oldukça fazla olması yüzünden ancak bu motorlarda da şöyle sorunlar oluşuyor bildiğiniz üzere honda larda motorlar enlemesine benim aracımda motor pozisyonu dikeylemesine (bmw ler gibi) pozisyonu enlemesine tasarlanmış motorlarda blok üzerindeki motor takoz yerleri bloğun kenarlarında değilde ucunda başında sonunda vs. yerlerde oluyor sonradan ayak yapılsada blok üzerinde kenarlarda ayakları sabitleyebileceğin bir yer olmuyor bu büyük bir sıkıntı ama her enlemesine konumlandırılmış motorda böyle olmuyor kimi motorda kenarlarda takoz bağlantı yerleri olabiliyor bu konuyu detaylı bir araştırmam gerekiyor.

Alternatif düşüncem şu şekilde 2.8 V6 OHV granada motoru var uygun fiyatlı üstelik bu motorun yurt dışında çok nokta elektronik enjeksiyon kitleri satılıyor ve bu motorlar 60 derece olduğundan aracımın motor dairesine sığıyor.Diğer bir seçenekte 2.0 Taunus GTS motoru 4 silindir sıralı SOHC motor her iki motorunda karter kazan yapısı travers açısından sorun teşkil etmiyor ayrıca taunus motorları içinde yurt dışında çok nokta elektronik enjeksiyon kitleri satılmakta ama ***** 80 li senelerin motorları bunlar blok kapak komple dökme demir ağır leş gibi motorlar bahsettiğim V6 granada motorunu tek kişi yerinde ah uh ederek zar zor çeviriyor taunus motoru biraz daha insaflı ancak hafiflik konusunda yine bir honda motorunun yanına gelemiyeceği arada dağlar kadar fark olacağı aşikar.

Ne yapayım ? :soru:

overblack
02-03-2011, 18:57
Mertol abi bu bahsettiğin motor V6 mı ? 3.0 dual ram 6 silindir sıralı senator motoru buldum 1500 tl ye komple elektroniği ile beraber her şeyini veriyor satıcı ancak o motoru benim araca koyduğumuzda radyatör için yer kalmıyor motor ön panjurun hemen arkasına kadar uzanıyor doğal olarak ön panel manel kesmek gerekiyor ayrıca karter de travers yüzünden işlem istiyor ve kendi şanzımanını kullanmak istersek şanzıman yuvasınında genişletilmesi işlem görmesi gerekiyor yani bir sürü iş ha sonucuna değermi ? Şahsen sonuna kadar değeceğini düşünüyorum ama gözüm kesmiyor.

Yeni nesil V6 motorlarda da şöyle problem oluyor bildiğin üzere artık hemen hemen hepsi 90 derece sağa sola uzanan her iki kapağın külbütör kapakları amörtsör kulelerine vuruyor hafif bir vurma değil bu motor,motor dairesine bu yüzden oturamıyor sığmıyor kenarlardan vectra 2.0 V6 olmuyor böyle sorun çıkarıyor mesela.

Honda motorunu istememin nedeni hem modifiye konusunda önünün açık olması hemde yapılmış uygulamalarının oldukça fazla olması yüzünden ancak bu motorlarda da şöyle sorunlar oluşuyor bildiğiniz üzere honda larda motorlar enlemesine benim aracımda motor pozisyonu dikeylemesine (bmw ler gibi) pozisyonu enlemesine tasarlanmış motorlarda blok üzerindeki motor takoz yerleri bloğun kenarlarında değilde ucunda başında sonunda vs. yerlerde oluyor sonradan ayak yapılsada blok üzerinde kenarlarda ayakları sabitleyebileceğin bir yer olmuyor bu büyük bir sıkıntı ama her enlemesine konumlandırılmış motorda böyle olmuyor kimi motorda kenarlarda takoz bağlantı yerleri olabiliyor bu konuyu detaylı bir araştırmam gerekiyor.

Alternatif düşüncem şu şekilde 2.8 V6 OHV granada motoru var uygun fiyatlı üstelik bu motorun yurt dışında çok nokta elektronik enjeksiyon kitleri satılıyor ve bu motorlar 60 derece olduğundan aracımın motor dairesine sığıyor.Diğer bir seçenekte 2.0 Taunus GTS motoru 4 silindir sıralı SOHC motor her iki motorunda karter kazan yapısı travers açısından sorun teşkil etmiyor ayrıca taunus motorları içinde yurt dışında çok nokta elektronik enjeksiyon kitleri satılmakta ama ***** 80 li senelerin motorları bunlar blok kapak komple dökme demir ağır leş gibi motorlar bahsettiğim V6 granada motorunu tek kişi yerinde ah uh ederek zar zor çeviriyor taunus motoru biraz daha insaflı ancak hafiflik konusunda yine bir honda motorunun yanına gelemiyeceği arada dağlar kadar fark olacağı aşikar.

Ne yapayım ? :soru:

benzin 4,12 lira hatırlatayımda unutmuş olma :D bence 4 silindirli ufak hacimli bir makinayı yapsan daha iyi edersin.

0M42
02-03-2011, 23:22
Aslında bu sanılan bir yanlış bence hacimin büyük olması illaki çok yakacak anlamında değil aracın toplam ağırlığı ile doğru orantılı bir şey.Granada 1400 kg ve uzun yolda aynı motor ile (2.0 V6) 600 - 650 kuruş arası yakıt yakıyor benim bir önceki aracım vw 1303 tü 2.0 V6 granada motoru koymuştuk üzerine ve 1303 ler bildiğim kadarı ile 950 kg ayrıca o zaman motorumun üzerinde 38 mm. çift boğaz tek weber vardı uzun yolda 270 kuruş yakıyordum.Kadett ise 1303 ten daha hafif 780 kg yani 2.8 ile uzun yolda 300 - 400 kuruş yaksam bile kafi zaten araç ile fazla gezmiyorum bi akşamları mesai bitince garajdan çıkarır sağa sola arkadaşların yanına giderim birde hafta sonu ayda yılda bir ufak tefek geziler yaparım budur zaten rize küçücük bir yer asıl mesele bu şekilde basınca bir şeyleri hissedersin istediğimde bu.

Ama şu var tabi V6 ile sıralı 4 silindir taunus motoru arasında taunus motoru daha ağır basıyor en azından daha hafif ve uygulama kolaylığı var (turbo vs. teferruat az olur) ve modifiye seçeneği konusunda ki taunus motoru yurt dışında modifiye konusunda çok kurcalanan iyi değerler yakalanan bir motor bakmayın Türkiyede esamesi okunmuyor yani taunus motoru dahah iyi bir tercih olur ancak V nin sesi apayrı bir şey :)

olcay_bora
07-03-2011, 13:36
90 beygir ex ler var. bide tr de pek bulunmayan d15b3 yerine b15a.. varmış 110 civarı

rcpalbyrk
13-06-2011, 23:33
bendeki ex d15b3 105 beygr bide 114 beygirlikleri var az sayıda......

gökan
13-06-2011, 23:36
bendeki ex d15b3 105 beygr bide 114 beygirlikleri var az sayıda......

motor resmı avrmı koduyla beraber

boosted_pug
14-06-2011, 21:49
318 is motoru tavsiye ederim bmw nin beğendiğim motorlarından biridir atmosferik olarakda turbo olarakda gayet önü açık

Mikrop_Ali
18-06-2011, 18:34
gelişme var mı d15 karburatorlu hakkında?