PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : evc6'nın ne farkı var?



ygtrn
06-02-2011, 21:10
şimdi ben bidünya para sayıp bu evc6 yı aldım, ancak kafama takılan soru....?

bu evc6'yı diğer boost controller'lardan farklı kılan şey nedir? ekstra ne özelliği vardır nedir ne değildir bilmiyorum.... mesela greddy'nin yada aem'nin boost controllerlarından ne farkı vardır? yada yeni çıkan evc-s'ten?

MeRtCaN
06-02-2011, 21:13
evc 5 ıle evc 6 nın arasındakı en buyuk ozellık
vıtes vıtes ayar yapabılıyorsun ve pc ıle ıcıne baglanabılıyorsun

TaGo
06-02-2011, 21:14
Bende evc-s var ama ne özelliği var bilmiyorum.

TaGo
06-02-2011, 21:26
Bu arada basınç ayarı dışında ne işe yaradıklarını anlatabilecek varsa çok makbule egçer.

ygtrn
06-02-2011, 21:27
peki 1. vitesten itibaren maximum basıncı görmek daha iyi değilmi? yada alt devirlerden itibaren....

son kalibrasyondan itibaren alt devirlerde ve düşük viteslerde tam boost göremiyorumda....

MeRtCaN
06-02-2011, 21:27
Evc nin amacı zaten Basınç ayarıdır
o amaçla alınır
yani evde yemek yapmaz :)

MeRtCaN
06-02-2011, 21:29
peki 1. vitesten itibaren maximum basıncı görmek daha iyi değilmi? yada alt devirlerden itibaren....

son kalibrasyondan itibaren alt devirlerde ve düşük viteslerde tam boost göremiyorumda....

1 ve 2 viteslerde daha az basınc basıp yuksek vıteslerde daha fazla basıncı basabılrısın.
subaruları tam bılmıyorum ama
bızım araçlarda
dusuk vıteslerde fazla basınçta patınaj cok oluyordu

TaGo
06-02-2011, 21:29
Ya yemek yapmazda neden aynı markanın bile hali hazırda aynı iş için satılık birkaç modeli bulunur?

ygtrn
06-02-2011, 21:50
1 ve 2 viteslerde daha az basınc basıp yuksek vıteslerde daha fazla basıncı basabılrısın.
subaruları tam bılmıyorum ama
bızım araçlarda
dusuk vıteslerde fazla basınçta patınaj cok oluyordu

kalibrasyondan önce gaza nezaman basarsam basayım tam boost görüyordum ve patinaj vs hiç olmuyordu ve olmazda.... yani bunun amacı sadece patinaj ise benim araçta buşekilde yapılan ayar biraz gereksiz anladığım kadarıyla.....

ibooo
06-02-2011, 21:53
biraz mantık lütfen,sadece patinaj içinmi alınır sanıyosun vericen boost u vericen boost u

tolga900
06-02-2011, 21:54
bende apexi avc r var evc 6 nın yaptığı her vitese ayrı basınç ve peak verdirebiliyorsun 5 yıldır kullanıyorum çok memnunum evc 6 da basıncı çok güzel stabil duruyor basınç selenoidi baya gelişmiş ve hassas

TaGo
06-02-2011, 22:05
evc-s de a ve b modunda basınç ayarı yapabilmek dışında yapabileceğimiz birşey varmıdır?

ygtrn
06-02-2011, 22:14
biraz mantık lütfen,sadece patinaj içinmi alınır sanıyosun vericen boost u vericen boost u

vercen boost'u vericen boost'u olayını 50 liralık manuel boost controllerda yapıyor......

ben neden 50 lira değilde 600 dolar verdiğimi bilmek istiyorum......

en bilinen özellikleri b a kapalı modları olması gazkelebek açısı devir basınç vs göstermesi falan filan ama dahası olmalı dimi ;)

dahası nedir?

G_TT_I
06-02-2011, 22:15
peki 1. vitesten itibaren maximum basıncı görmek daha iyi değilmi? yada alt devirlerden itibaren....

son kalibrasyondan itibaren alt devirlerde ve düşük viteslerde tam boost göremiyorumda....

1. vites high boost sonra tersine premid yapıp 5 yada 6'da low boost harika olur :icon_wack

Standart araçlar bile vites-basınç doğru ortantılıdır, 1. vites zaten arabanın en güçlü olduğu yeri. :icon_tup:

ygtrn
06-02-2011, 22:19
yani 1. vitesten itibaren yüksek basınç 4. 5. viteslerde daha düşük basınç daha iyi diyorsun.....

peki bu kaliibrasyonu kendim nasıl yapabilirim...? kullanması cidden çok karmaşık bi alet....

ibooo
06-02-2011, 22:25
kalibrasyondan önce gaza nezaman basarsam basayım tam boost görüyordum ve patinaj vs hiç olmuyordu ve olmazda.... yani bunun amacı sadece patinaj ise benim araçta buşekilde yapılan ayar biraz gereksiz anladığım kadarıyla.....



vercen boost'u vericen boost'u olayını 50 liralık manuel boost controllerda yapıyor......

ben neden 50 lira değilde 600 dolar verdiğimi bilmek istiyorum......

en bilinen özellikleri b a kapalı modları olması gazkelebek açısı devir basınç vs göstermesi falan filan ama dahası olmalı dimi ;)

dahası nedir?

ya sen anlamıyosun yada anlamak istemiyosun,kendin diyosun manuel boost die,bu ise elektronik boost kontrol,birincisi tasarımı,a ve b modu olması,seçilebilir psi ve kpa olması,ve üst mesajlarda arkadaşların dediği gibi vites vites boost basması,bunun amacı sadece patinaj olarak düşünebiliyosan bunlarıda düşünmen lazım

ygtrn
06-02-2011, 22:33
ya sen anlamıyosun yada anlamak istemiyosun,kendin diyosun manuel boost die,bu ise elektronik boost kontrol,birincisi tasarımı,a ve b modu olması,seçilebilir psi ve kpa olması,ve üst mesajlarda arkadaşların dediği gibi vites vites boost basması,bunun amacı sadece patinaj olarak düşünebiliyosan bunlarıda düşünmen lazım

anlaşıldı.... ;)

ygtrn
06-02-2011, 22:35
bide anladığım kadarıyla, mesela manuel boost controller kullanırsak orjinal selenoidin basıncı peak vurmalarda evc kadar iyi tutamayacağından dolayı, fazla peak olmaması için basıncı evc' ile açtığımız kadar açamıyacağımız..... yanlışmıyım?

Ahmet_28
06-02-2011, 22:37
tabi her viteste ayrı basınç ayarlayacaksan ayrıca arabana beyinde alacaksın :)

ygtrn
06-02-2011, 23:29
tabi her viteste ayrı basınç ayarlayacaksan ayrıca arabana beyinde alacaksın :)

her viteste basıncım farklı ve hiçbir sıkıntım yok aracımda beyinde yok.....

sadece lpg de düşük devirlerde yarım gazda araç baya bi titreme yapıyor(turbo değişimi ve kat iptalinden sonra oldu) ve afr 10 larda geziyor tek sorunum bu onuda lpg'ye yeni bir kalibrasyonla çözücez inşallah....

kickboxer
06-02-2011, 23:50
evc s bılgıdım kadarıyla evc 6 nın amaca yonelık olan serısı yanı bı tek boost control edıyo
evc6 da vıtese gore devıre gore ayarlana bılıyo logda alınabılıyor.Bir kaç ayar daha var tam bi bilgim yok.
Yararına gelınce ygtrn senın araban daha fazla guclndıgı zaman sanzumanın kırılmasın dıye 1 2 3 de az basıp 4 5 de cok basabılrısın mesela:)

ygtrn
06-02-2011, 23:53
Yararına gelınce ygtrn senın araban daha fazla guclndıgı zaman sanzumanın kırılmasın dıye 1 2 3 de az basıp 4 5 de cok basabılrısın mesela:)

bak bunu hiç düşünmemiştim :)

levent
06-02-2011, 23:53
peki 1. vitesten itibaren maximum basıncı görmek daha iyi değilmi? yada alt devirlerden itibaren....

son kalibrasyondan itibaren alt devirlerde ve düşük viteslerde tam boost göremiyorumda....


kalibrasyondan önce gaza nezaman basarsam basayım tam boost görüyordum ve patinaj vs hiç olmuyordu ve olmazda.... yani bunun amacı sadece patinaj ise benim araçta buşekilde yapılan ayar biraz gereksiz anladığım kadarıyla.....

aktarma organlarını kırarsın zorlaya zorlaya elinde kalırlar, tabi sende yolda ;)

Oz`
07-02-2011, 00:17
http://www.techturkey.com/forum/elektronik-parca-aciklamalari/68869-hks-evc-ozellikleri-butun-evcler.html

ygtrn
07-02-2011, 00:27
şimdi özgün abinin verdiği tabloda bilmediğim bitakım terimler var.... bunların ne olduğunu biri bana açıklarsa soruma tam net cevabı almış olacam :)

learn mod
ofset control
scramble mod
warning mod
boost drop mod
adjust bst drop

kurtbil
07-02-2011, 01:08
scramble mod ,anlık basınc acabılıyorsun dugmesını baglayıp bu ozellık ıcın.basılı tuttugunda ne kadar basınc arttırmak ıstedıysen onu verıyor basılı tuttukca dugmeye

Ranthor
07-02-2011, 09:05
evc 6 yerine apexi avcr de alabilirdin
hem aynı işleri yapar hem daha ucuzdur hem de iki de bir selenoidi bozulmaz.

ama tipi çok çirkin,çakma çin oyuncaklarına benziyor

ygtrn
07-02-2011, 09:56
evc 6 yerine apexi avcr de alabilirdin
hem aynı işleri yapar hem daha ucuzdur hem de iki de bir selenoidi bozulmaz.

ama tipi çok çirkin,çakma çin oyuncaklarına benziyor

selenoidin habire bozulmasının sebebi, selenoidin ucundaki havalandırma deliğinin önünün yapılan yanlış montajla kapanması ve selenoidin çok ısınmasıymış..... torg garage sağolsun :)

Oz`
07-02-2011, 10:09
learn mod : Öğrenme 1 Bar diyorsun 1 e sabitlemeye upraşıyor
ofset control : Basıncın gelirken keskinliği
scramble mod: Anlık Saniye bazlı basınc yükseltme
warning mod : Uyarı ayarladıağın belirli basıncın üstüne çıkarsa uyarı
boost drop mod : Basıc limitini (warningi ) aştığında basıncı düşürmesi için
adjust bst drop : Drop modde Basıncı nekadar düşürmesi gerektiğini söyler

mesela 1.5 ayarlı 1.8 bastı 1.8 de wanring var direk 07 ye düşürürdü EVc 5 ler suanda .5 kıs diyorsun (WG felan bozuk değilse ) 1.8 den Hoppp 1,3 e düşrür öyle dewam eder:D



apexi,Aem, gibi unitelerin boost selenoidleri MAc tır kalitelidir ama Hks biraz daha değişik ve özeldir. ekranda hiçbişiy saklamaz bütün bilgileri motor içi ünitede saklar

ygtrn
07-02-2011, 20:11
özgün abi çok sağol, çok iyi oldu bu bilgiler....

son bi sorum daha var.... a ve b modlarını diyelim ikisinide 1.2 bar basınca ayarladım, birini ofset ayarından basınç birden keskin gelicek şekilde diğer moduda vitese göre azar azar gelicek şekilde ayarlıyabiliyormuyuz?

Oz`
07-02-2011, 20:55
vites deil Kmye göre yapabilirsin Vitese olmaz evet yapaabilirsin a ya KEskin B ye ise Vss denyapabilirisn :)

ygtrn
07-02-2011, 21:14
tmmdır özgün abi çok teşekkür ediyorum......

yucel60
11-02-2011, 00:12
özgün seni nasıl yakalarım....acep