PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.2 Motor Egzos Sistemi ve diğerleri



PowerSample
08-03-2011, 14:49
1.2 motor aracın egzos çapının kaç mm olması gerekiyor, elimizde bir twingo var ve söylenene göre egzos borusu su borusu kadarmış :D Bazısı büyüt diyor, bazısı küçük kalsın aracın gaza olan tepkisi azalır diyor. Sizce ideal büyüklük ne olmalıdır.

Birde orta susturucu kullanmalımıyız, son susturucu olarak ne seçmeliyiz. (Yüksek ses beklentimiz yok, biraz homurtu duymak istiyoruz sadece :)) Araçta egzos sistemi dahilinde iptal edilmesini önereceğiniz başka birşey varmı?
(Egzos yakıtı etkilermi bunuda ekleyeyim :o)

Filtre Egzos sistemi birlikte yapılacak, birde enjeksiyonlu araba ama buna chip yapan duymadım hiç, chip olayı yapılabilirmi?

Yardımcı olacaklara şimdiden teşekkür ederim, biraz fazla soru sordum ama komple temizlik yapıyoruz bilgilerinize ihtiyacım var :)

pesimist206
08-03-2011, 15:18
1.2 clıoda 48 mm duz boru sona otto replıkası kullanmıstı bır arkdsm gayet zevklıydı sesı gıdısı ama ust devırlerde tatmın edıcı degıldı 1.2 olmasınında payı var tabı buyultmenın hıc bır yararı olmaz dıye dusunuyorum sonucta hacım kucuk ..

maskaran
08-03-2011, 15:21
oem borunun üstüne son susturucu al bence büyültmenin zararı olur

PowerSample
08-03-2011, 15:26
1.2 clıoda 48 mm duz boru sona otto replıkası kullanmıstı bır arkdsm gayet zevklıydı sesı gıdısı ama ust devırlerde tatmın edıcı degıldı 1.2 olmasınında payı var tabı buyultmenın hıc bır yararı olmaz dıye dusunuyorum sonucta hacım kucuk ..


oem borunun üstüne son susturucu al bence büyültmenin zararı olur

İşte hep bu şekilde tepkiler oluyor biri büyüt biri büyütme diyor hangisi daha verimli olur açıkcası çözemedim :)

oem boruyu direk kullanın derken orta susturucu falan dahilmi ? (Birde son susturucu önerisinde bulunursanız sevinirim)

ykavcioglu
08-03-2011, 15:30
ben olsam düz 51 boru oem son susturucu kullanırdım..

ali_utku
08-03-2011, 15:42
ben 1.2 micrada oem boru + yed son susturucu kullandım.alt devirlerde gayet tok güzel bir ses elde ettim.el yapımı cai yapmıştım.üst devirlerde de o güzel ses veriyordu :) aracın hızlanmasında farkedilecek bir değişiklik olmuyor sonuçta hacim belli.onun için en güzel ses alınacağınız şekilde yapın derim.

PowerSample
08-03-2011, 15:51
Ortayıda üstünde bırakıp direk son'u tak diyorsunuz yani. Oem çapı öğrendikten sonra onuda söylerim ona göre daha sağlıklı yorum yaparsınız sanırım.

Günkut
08-03-2011, 16:01
komple 48 mm duz boru sonada otto koy bence en guzelı bu olur ne kadar buyultursen ustlerın o kadar ölür ..

PowerSample
08-03-2011, 20:49
Orjinal değeri bilsem ona göre işlem yaptırıcam ama net olarak orjinal değerini bilmiyorum.

Burak SARIKAYA
09-03-2011, 11:21
Bende 50 mm baştan sona kıvrımsız dual düz vardı rölanti V8 gibi çalışıyordu neredeyse ayırt etmek imkansızdı devir çevirdiğinizde ise ses inanılmaz bozuluyordu tuhaf kötü sesler çıkıyordu :D

PowerSample
09-03-2011, 16:10
Zaten çok garip bir araba dıştan küçük içten yayla gibi, motor küçük ama yinede seri geliyor, ses olayı bi egzosla V8 oluyor :D Daha çözemedim ben bu arabayı :)

Orjinal çapı hakkında bilginiz varmı ? 50'ye yakınsa hiç ellemeyip direk son susturucu alınacak çünkü.

ACTPK
09-03-2011, 16:29
komple 48 mm duz boru sonada otto koy bence en guzelı bu olur ne kadar buyultursen ustlerın o kadar ölür ..

Tam tersi üst devirler canlanır alt devirler ölür.


Atmosferik standart motorlarda backpreassure'a ihtiyaç duyulur. Orjinal boru çapını öğrenin sonra gereken işleme karar verin. Çok geniş olursa geri basınç düşer alt devirler cansızlaşır. Dar olursada tam tersi olur. Aracın kilometresine bağlı olarak eski susturucuların çürüme ve tıkanma ihtimaliyle beraber orjinal susturucuları bile yenileriyle değiştirsen performans olarak fark edecektir. Sonunada bir son susturucu taktırırsın. Ben olsam boru çapıyla vs oynamazdım, orta susturucuyu daha geniş çaplı bir susturucuyla değiştirir güzel bir son susturucu taktırırdım.

PowerSample
09-03-2011, 16:44
Tam tersi üst devirler canlanır alt devirler ölür.


Atmosferik standart motorlarda backpreassure'a ihtiyaç duyulur. Orjinal boru çapını öğrenin sonra gereken işleme karar verin. Çok geniş olursa geri basınç düşer alt devirler cansızlaşır. Dar olursada tam tersi olur. Aracın kilometresine bağlı olarak eski susturucuların çürüme ve tıkanma ihtimaliyle beraber orjinal susturucuları bile yenileriyle değiştirsen performans olarak fark edecektir. Sonunada bir son susturucu taktırırsın. Ben olsam boru çapıyla vs oynamazdım, orta susturucuyu daha geniş çaplı bir susturucuyla değiştirir güzel bir son susturucu taktırırdım.

Dediğim gibi hangi devir aralığının canlandığı konusunda fikrim yok. Orta yolu bulup ona göre birşeyler yapmak istiyorum. Orta susturucuyu yenileme adına değiştirmek iyi bir fikir olabilir, son susturucuda koyarak kıvamında bir sistem yapmış oluruz sanırım.

ACTPK
09-03-2011, 16:50
Bence boruların çapını değiştirip macera aramaya gerek yok. Üzerinde çok oynanan bir model olsa, atıyorum araç vti olsa en az 3-4 çeşit boru çapı söylenirdi farklı kombinasyonlarla şimdiye kadar. Orjinal çapla beraber orta susturucuyu daha geniş tercih et, son susturucuyuda değiştir büyük ihtimal oldu olmadı riskine girmeden en iyi şekilde böyle olur.

PowerSample
09-03-2011, 16:59
Çapı çokmu küçük onuda bilmiyorumki, ama dediğiniz gibi zaten sınırı belli aracın. Orta susturucu başka markaların ortasını kullanarakmı genişleteyim ? Yoksa ona görede universal ürünler varmı ?

ATA156
09-03-2011, 23:01
Hiç susturucu takmasan nasıl ses çıkar acaba 1.2 motorda =)))

PowerSample
09-03-2011, 23:20
filtre + eski aracımdan cıkar sebring xt1 ile 106 gti sesi alabiliyorsun

İnanın hiç bir bilgim yok, ama çok garip bir araç :) 1.2 motor diyoruz falan ama güzel bir egzosla dinleseniz kesinlikle 1.2 demezsiniz.

Alıntıdada söylenmiş gti sesi gibi bir ses veriyormuş, birkaç yerdede egzoslu dinledim gerçekten şaşırtıcı ses çıkartıyor :)

PowerSample
13-03-2011, 21:12
Aracı dün bakıma soktuk, akslar yağlandı bazı parçalar değişti. Yağ filtresi motor yağı değiştirildi. Antifiriz eklendi, hava filtresi temizlendi. Kısacası belirli aralıklarla yapılması gereken bakımları yaptık, bende fırsat bulmuşken egzos borusunu fotoğrafladım yorumlarınızı şimdi daha sağlıklı yapabilirsiniz sanırım :)

http://img6.imageshack.us/img6/1552/p1050052j.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/930/p1050051.jpg
http://img864.imageshack.us/img864/465/p1050053.jpg
http://img853.imageshack.us/img853/9744/p1050054a.jpg
http://img845.imageshack.us/img845/7575/p1050055.jpg

PowerSample
13-03-2011, 22:46
Şanzımanın yağını çıkarttılar, daha sonra temizmiş denilip geri dolduruldu. Araç şuan vites geçişlerinde falan zorlanıyor, yani 3 e takarken falan zor itiliyor. Acaba kullandıkça düzelirmi yoksa başka bir sorunumu var ?

ghibli06
14-03-2011, 19:57
şansıman yağının temiz olduğunu nasıl anladılar??? partikül analizi yapılmadan magnetik seperatör olmadan nasıl karar verdiler?? motor yağı değil ki bu...

PowerSample
14-03-2011, 20:29
Hiç bir bilgim yok, çıkartıldı sonra gerek yok bu iyiymiş diyerek geri konuldu.

PowerSample
18-03-2011, 14:35
Birkaç gündür giremiyordum siteye, konuya cevap geldiğini ummuştum ama arkada kalmış biraz konum :)

Son güncellemelerden ve gelişmelerden sonra önereceğiniz birşey yokmu ?

plekumat
18-03-2011, 16:21
orj boruyla, çıkma 1.6 bir arabanın ortası ve susturuculu bir otto son takılabilir.
Hem sesi güzel olur hem de Backpressure çok düşmemiş olur.
Size maliyetide düşük olur.

Çıkan şanz. yağı geri çok zaruri olmadıkça konulmaz diye biliyorum. En temizi değiştirmek. Çok pahalı birşey değildir.

PowerSample
18-03-2011, 16:37
Araçta orta yoktu, sanırım birde onu almak gerekicek. Otto'da iyi olacak gibi geliyor.
Yağ olayını bende anlamadım, gerek yok denilip geri konuldu. Pahalıda değil o an bizde pek önemsemedik sonradan vites olayı olunca düşündük değiştirmeyi.

Cimmeria
18-03-2011, 17:27
ben olsam düz 51 boru oem son susturucu kullanırdım..

egsoz filtre headers vti'lar 51lik kullanıyor, 1.2 twingo için biraz fazla değil mi 51

PowerSample
18-03-2011, 20:01
51 falan büyük gelecektir, gaz tepkisi konusundada sorun oluyormuş. orj boru düzeltilip büyük orta ve otto son falan düşünülecek sanırım..

asmisinsan
18-03-2011, 20:54
twingoların filtre sesleri müthiştir hatırladıgım kadarı ile bi son susturucu bide kat var bide dogalgaz tesisat borusu:D

PowerSample
18-03-2011, 21:05
Evet, uygun filtre hangisi olur bilmiyoruz ama güzel ses alındığı söyleniyor :) Orta susturucu koymamışlar, direk son koyunca duruma bakılacak iyiyse öyle bırakılır zaten :)

asmisinsan
18-03-2011, 21:07
biz zamanında 7 kişi binmiştik içi yayla gibi bence bi filtre bi son susturucu devam çok verimli bi motor degil çünkü

PowerSample
18-03-2011, 21:16
Genişlik açısından çok iyi, dıştan göründüğü gibi değil. Zaten yaptığımız işlemler güç alıp besleyelim mantığıyla olmayacak. Sürerken biraz zevk versin, araç rahatlasın diye yapacağız bu işlemleri. Ötesi için uygun bir motor değil ekonomi aracı sonuçta.

redlinemst
18-03-2011, 23:46
ilk sayfada bi yanlışlık düzeltilmiş ama bende diyeyim,motor hacminin haddinden fazla büyük çap koyarsın alt devirlerde hava akışı çabuk olmaz bu nedenle otomatikmen altlar ölür bi nebze ama üst devirlerde 4-5 bin den snra gaza tam oturduğun için hava akışı belli bi flowda rahat çıkar buda üstleri biraz daha iyi yapar.vtıların 4-2-1 le 4-1 hıdırları gibi düşünün işte :) pek aynı şey değil ama benzer.Yani benim bildiğim budur.

fotolardan egsoz çapın 48lik gibi duruyo bence hiç elletme ortayı falanda son susturucu koy bi tane.Hem altların yerinde durur hem ses alırsın işte,zaten hacmi yok tork fakiri hepten öldürme derim.

PowerSample
19-03-2011, 01:55
Ayrıntılı bilgi için teşekkürler, egzos konusu konusunda karar keşinleşti. Son koyulacak uygun bir zamanda oda kesin, geriside zamanı geldiğinde görülecek :)
Filtre olarak iyi ses alabileceğim bir filtre önerebilirmisiniz ?

redlinemst
19-03-2011, 22:21
Ayrıntılı bilgi için teşekkürler, egzos konusu konusunda karar keşinleşti. Son koyulacak uygun bir zamanda oda kesin, geriside zamanı geldiğinde görülecek :)
Filtre olarak iyi ses alabileceğim bir filtre önerebilirmisiniz ?

hocam o biraz senin motoruna bağlı :) motorunun yapısı ses veriyosa her filtreyle hemen hemen aynı sesi verir.yani sesdeki değişiklik öyle farkedilir bi derecede olmaz ha kn takmışın ha 20 liralık filtre :D senin yapacağın el yapımı düz bi borudan kit tabi c.a.i si yoksa.Kıvrımsız,düz ve hafif olması çok daha iyi olur hem ses hem performans için

PowerSample
09-06-2011, 23:25
Bugün araca YED hava filtresi takıldı, küçük birşey. Test sürüşüne çıkalım dedik, 2-3 bin devir arasında sürüyorduk. Biraz yoklayalım derken ciğerden bi ses gelmeye başladı :D Herkes şok olmuş şekilde birbirine bakıyor, gaz verdikçe araba VTEC açmış gibi ötüyordu :D Etraftakilerin ilgi dolu bakışlarınıda görünce çok memnun kaldık :) Gidişi falanda etkiledi, rahatladı araç alt devirlerde bi hayli. Filtrenin montajlandığı yeri göstereyim..

Filtre gösterdiğim yere boru vs. hiç bir şey takılmadan montajlandı yan bir şekilde..

http://i55.tinypic.com/2u8v0q8.jpg

My racing marka küçük kazanlı silencer'lı bir egzos takacaktık ama filtre bukadar ses vermişken iyice kafa şişirmeyelim dedik :) Bunun performans olarak bir artısı olurmu filtre gibi ?

Özgür Ozan
09-06-2011, 23:55
oraya taktığınız filtrenin arabayı ileri değil geri götürmüştür büyük ihtimal siz ses güzel çıkınca psikolojik olarak ''ya araba bi canlandı'' moduna girmişsinizdir ama açık hava filtresinin amacı soğuk hava çekmektir sen direk gaz kelebeğinin yanına moturun tam ortasına koymuşsun onu bir boruyla aşağı sis farının tamponun arkasına ya da neresi uygunsa soğuk hava çekebileceği bir yere indirirsen daha verimli olur, egzos olayına gelince de benim önerim orjinal boru çapını öğren kaç mm ise o genişlikte headersdan itibaren düz boru yaptır sonra alt devirler için ortaya da küçük bir susturucu koydur, ses çıksın diyosan en sonada otto tarzı freeflow bir egzos tak keyfine bak, egzos çapı büyütmeyle falan hiç uğraşma zaten 1.2 motor bir araç gerek yok

PowerSample
10-06-2011, 00:07
Bunlarda orta susturucu yok o nedenle boruyla oynamak istemedik. Birtek son susturucu yapabiliriz ilerde. Bende yapan adama söyledim ama sis deliği vs. hiç birşey yok alt tarafta, psikolojik değil gidişi. Çünkü bi yokuş var orayı 2 ile çıkarken 1 e düşerdik. Oraya vurduğumuzda vites düşmedik yani gidiş konusunda sorunu yok şuan..

Dediğiniz gibi aşağı alma konusunda biraz araştırma yapmak lazım :)

Özgür Ozan
10-06-2011, 00:14
peki katalitik konvertör var mı eğer varsa onu iptal ettir bir de ben resimlere baktım eğer onlar fabrika çıkış borularsa biraz garipler bi daralmış bi genişlemiş falan o yüzden dedim komple sabit genişlikte bir boru çektir headersdan son susturucuya kadar bi tane tüp orta susturucu bide otto son koydur keyifli bi araba olur

PowerSample
10-06-2011, 00:36
Fabrika çıkışı olduğunu sanıyorum, boyut falan tutuyor. Aracın eksiklerini tamamladığımız için o işe sonra girebiliriz. Katalitik kon. takılı şekildeysen boru yenilenip güzel bir son susturucu koyulur gibime geliyor yapılırsada. (Otto büyük gelir, küçük kazanlı koymamız lazım küçük araçta büyük kazan abartı duruyor)

Özgür Ozan
10-06-2011, 01:18
ben olsam katalitiği sökerdim çünkü aracın üst devirleri asıl o zaman rahatlar yoksa aynı boyutta yeni boru çekince birşey değişmeyecek zaten orta susturucu da yoksa performans adına birşey değişmeyeceğini düşünüyorum sadece son susturucuyla katı iptal ettirmezsen

PowerSample
10-06-2011, 01:38
Muayenesi var aracın yakında, orda emisyon sorunu yaşarmıyız ? Orta önermenizin sebebide gaz tepkisini düşürmemek değilmi ?

Özgür Ozan
10-06-2011, 03:19
vallahi açıkçası muaynenin detaylarını bilmiyorum onu bilen arkadaşlar söylesin ben egzos kısmını cevaplayayım şimdi headers dan itibaren kat ı da iptal ederek düz boru çektiğinde aracın üst devirleri rahatladığı gibi alt devirleri de ciddi anlamda ölür zaten 1.2 motor ve pek torku olmadığı için alt devirlerde sıkıntı olur bu sebepten bi orta susturucu takılırsa hem aracın alt devirlerini toplar hem de sesi azaltır ne kadar 1.2 de olsa düz boru çektiğinde biraz fazla ses çıkar bi süre sonra rahatsız eder, ben o sebepten headers dan itibaren düz boru+ kat ı iptal edip+orta susturucu taktırmanı önerdim ha yok ben zaten performans aramıyorum ses çıksın diyosan cat-back bi sistem yaparsın yani katalizör üstünde durur kat dan sonra düz boru çekersin o da başka bi seçenek

PowerSample
10-06-2011, 12:54
Anladım, bizim için alt devir daha önemli. 2 senaryoyuda yazdım kenara.. Filtre konusunda yer bulursam onuda değiştireceğim. Yer bol ama hava alan yer lazım..

PowerSample
10-06-2011, 18:38
L şeklinde boru ayarladım, aşağı doğru salacağım filtreyi :D Sanırım borunun etkisiyle ses'te biraz artacak :)

Özgür Ozan
11-06-2011, 18:11
mümkün olduğunca soğuk hava alabileceği bir yere doğru uzat uygulamadan sonraki resimleri bekliyoruz

PowerSample
11-06-2011, 19:00
Hem yakın hem soğuk hava alabileceğini düşündüğüm 1 yer var şuan, resimde gösterdim.

http://i52.tinypic.com/1z6bhx0.jpg

Boğazdan çıkan yere bi dirsek koyacağım, ordan boru motora paralel olarak aşağı doğru gelecek. Daha sonra 2. ok ile gösterdiğim bölgeden sonra yere doğru inmeye başlayacak ızgaranın arkasında olmuş olacak yani..

mar1lyn
11-06-2011, 19:42
simotanın pug lar için olan modelini bir deneme şansınız olursa şuk durur

birde lütfen 50 51 lik gibi egzoz çapı yorumlarını dinlemeyin 1.6 litre 160 hp ve 8000rp donen vti ların modifiye ile çıkacağı çap 51 dir
aracınızın hacmine göre hesaplayın aradaki oranı
orj tutun derim kat artık tıkanıp arabanın performansını etkilemneye başlamıştır onu iptal ederseniz yeterince rahatlar
son susturucu olarakta en ufak 51war sanırım en hesaplı ve gözünüze hitabeden ne ise alın arada fark yok
filtreyide soğuk hava alıcam diye su çektirmemeye bakın sıkıntı yaşamayın
bence bunun içinde simotanın kitlerini düşünün karbon kazanlı bişey ucuna fleksyon boru ile tamponun altına uzatırsınız su çekme riski azalıcağı gibi o uzun borudan ziyade filtre kelebeğe daha yakın olacağından gaz tepkimeleriniz daha iyi olacaktır
kolay gelsn

PowerSample
11-06-2011, 20:23
Öneriler için teşekkürler, egzos borusu konusundaki en iyi kararın bu boyutta kalması olduğunu öğrendim.

Egzos sistemine girişirsemde, boru yenileme + kat iptali(orta alınırsa) + orta susturucu + silencer'lı bir son olarak yaptırıcam. Filtre şuan açık şekilde duruyor buna kazan eklemek gerekiyor sanırım, yoksa komple filtreyimi değiştirmek gerekiyor ? Fiyat olarak uygun olursa öylede düşünebiliriz :)

mar1lyn
11-06-2011, 21:23
araştırın şu tarz bişi diyordum SIMOTA KARBON UNIVERSAL AÇIK HAVA FİLTRESİ - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com'da (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-otomobil-arazi-araci-simota-karbon-universal-acik-hava-filtresi-51624162/detay/?)


-1 Hava Filtresi 220 TL - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-otomobil-arazi-araclari-simota-universal-karbon-hava-filtre/detay/?)

filtre olarak ilk ilandaki tampon altına uzatma olarak 2. ilandaki gibi bişi düşünebilirsiniz
ilanları içerdikleri fotolar fikir versin diye ekledim yanlış anlaşılmasın
kelebeğin oraya aluminyum dirsek biraz düz uzantısı olsun ucuna bu ucunada fleksyon hava alabileceği biyere uzatılır
ucuna eklenen boru ve filtrenin kapalı kazanlı olması sesi azaltacaktır sora bozulmaca olmasın :)
ama soğuk hava alıp en azından harcadığınız paranın karşılığını birkaç hp olarak verir düşüncesindeyim

PowerSample
11-06-2011, 21:32
Dikkatlice okudum ve olayı anladım, 2. ilan fiyat olarak bizi aşar şuan, çünkü eksikleri tamamlamak için bütçe ayırdık herşeye :) İlk ilandakini filtreyi almadan önce görseydim iyi olurdu, onu düşünebilirdik. En azından şimdi bunu uygun yere çekip soğuk hava almasını sağlayacağım.. İlerde de dediğiniz türde bir değişiklik yaparım, işi tam kavradım teşekkürler :)

mar1lyn
11-06-2011, 21:35
hayırlıs olsun severim twingoları ve ölümsüz motorlarını :)

PowerSample
11-06-2011, 21:44
Bende çok tutkuluyum, motorlarınında maşallahı var. 230.000'de bile taş gibi yürüyen sağlam araçlar :)

ERH_
11-06-2011, 23:22
şu an 1.2 corsamda düz boru ve hks son susturucu kullanıyorum sesi baya bi fazla.. oem borunuz ne ise ( fotodan anlaşıldıgı kadarıyla 48 lik görünüyor ) onun kalması daha iyi olacaktır. zira sıkıştırma fazla olmayacağından boruları büyütmenize gerek yok.orta susturucunuz kalsın çünkü alt devirlerde bariz bir kayıp meydana geliyor. katalitiği de aldırmanızı tavsiye ederim. katsız orjinal egsozuyla muayeneye girdim bir problem yaşamadım.

PowerSample
11-06-2011, 23:27
Boru büyütmeyi düşünmüyorum artık. Kat iptali yaparsam orta susturucu alırım ve son alırım bitane, kat iptali yapmazsam sadece son alır öyle devam ederim.. Muayene olayından sorun çıkmamasıda güzel :)