Octane
18-03-2011, 19:55
Selam.
Aracımda bir takım oynamalar yapıldı, araç mazda 323 Practica. Aks bulamadığım için ancak dün aracın mekanik ve elektronik işleri bitebildi. Çeşitli konularla alakalı bir kaç sorum olduğu için Genel kısmına açıyorum konuyu.
1)Araçta 360cclik mazda BPT motorun enjektörleri kullanılıyor. Bu yüzden standart beyin ile çalışmaya kalkınca haliyle boğulacak. Bu enjektörleri yönetmek için Greddy Emanage ultimate aldım, software cdsi ile birlikte. Wideband olarak Innovate LC-1 kullanacağım, elimde şu anda paketinde duruyor. Öncelikle, bu LC-1dan çıkan O2 sensörü ile birlikte piggyback sistem olduğu için başka standart bir O2 sensör de kullanmam gerekecek. Aslında gerekmiyor ama böyle daha sağlıklı oluyormuş, yurtdışındaki arkadaşların dediğine göre. Öncelikle wideband O2si ile standart O2 sensörünün yerleşimleri sıra olarak nasıl olmalıdır? ikisini arka arkaya koysak olur mu? Araçta 4-1 headers ve 51lik dümdüz boru var, mecbur headers'ın bağlantı yerinde bir yerlerde montaj yapılacak, o da yaklaşık vites kolunun tam altına geliyor.
2)araç eski motorunun, Z5 makinenin devir kesicisi 6500dü, max gücünü ise 5900de veriyordu. Yeni BP motorun maksimum devri standardında 7500, maximum gücü ise 5900-6300 arası sürekli üretiyor. Araçta ATD stage 2 dereceliler var, bunun maximum devrini nereye çekmeliyim? Standart subab yayları 8000e kadar dayanıyor bu motorun, gerçi sonra yay ve iticiler de gelecek daha yüksek derecelere geçtiğimde ama şu an için yapmam gereken maximum devir ne olmalıdır?
3)Araçta MAF var, ve MAF atmosferik araçlarda daha verimli. O yüzden yurtdışında da yaygın olarak kullanılan Mazda FC 13Bnin akışmetresini getirttim. 11000devire kadar destekliyor arkadaş, fazla fazla yeterli benim 7500-8000 devirlerime. Bu akışmetreyi kullananlar veya bilgisi olanlar var mı? IATyi de okuyabiliyor ama ben ayrıca bir IAT kullanacağım, tesisatları zaten ayrı fakat bu MAF'ın pinoutlarını bilmem gerekiyor. Bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim. Eğer ki olmazsa mecbur onboard IATsini kullanacağım napalım.
4)Tomei benzin regülatörüm var, üzerindeki göstergeyi en verimli şekilde okuyabilmek için nasıl bağlamam gerekiyor? En üste yatay ya da düşey? İçinde sıvı gibi bir şey var çünkü.
5)OBX-R ayarlı kasnaklarda egzostu rötar intake'i avans düşünüyorum. Hesaplama ve ölçümlere göre kurtaracağı yere kadar bunları vermem mi tavsiye olunur, yoksa belli bir dereceden sonra pistona veya subabların birbirine çarpma tehlikesi olmamasına karşın fazla rötar/avansın zararı var mıdır, oynak rölanti dışında.
6)mazda poryaları ile honda poryaları arasında çap farkı var mı, var ise ne kadar var? Mazda için özel fren yok gibi, gelmesi de çok tuzlu. Honda için zibil ama. Eğer ki porya çapları tutarsa 4x100 zaten ikisi de, beyyybi olacak. Fren merkezim zaten devasa Mazda MPV ile birebir aynı.
7)arka alt denge çubuğu standart bizim araçlarda, üste de sert bir OMP kule gergisi taktım. Ön alt ve ön üste ise yumuşak istiyorum. Yumuşak bir kule gergisi kim üretebilir, bilgisi olan?
8)Araçta protege'nin kısa oranlı 5 ilerisi kullanılıyor. Bu şanzımanın dayanımı bayağı yüksek. Derdim dayanımla ilgili değil gerçi. Kilometre okuyucusu 230da kopup gidiyor(kadran kırmak) ve de eski motorla 5-6 kez kırıldı zaten, bu kilometre okuyucusunu nasıl daha yüksek hızları okuyacak şekilde iyileştirebilirim?
Şimdilik bu kadar, aklıma geldikçe sorarım.
Teşekkür ederim.
7)
Aracımda bir takım oynamalar yapıldı, araç mazda 323 Practica. Aks bulamadığım için ancak dün aracın mekanik ve elektronik işleri bitebildi. Çeşitli konularla alakalı bir kaç sorum olduğu için Genel kısmına açıyorum konuyu.
1)Araçta 360cclik mazda BPT motorun enjektörleri kullanılıyor. Bu yüzden standart beyin ile çalışmaya kalkınca haliyle boğulacak. Bu enjektörleri yönetmek için Greddy Emanage ultimate aldım, software cdsi ile birlikte. Wideband olarak Innovate LC-1 kullanacağım, elimde şu anda paketinde duruyor. Öncelikle, bu LC-1dan çıkan O2 sensörü ile birlikte piggyback sistem olduğu için başka standart bir O2 sensör de kullanmam gerekecek. Aslında gerekmiyor ama böyle daha sağlıklı oluyormuş, yurtdışındaki arkadaşların dediğine göre. Öncelikle wideband O2si ile standart O2 sensörünün yerleşimleri sıra olarak nasıl olmalıdır? ikisini arka arkaya koysak olur mu? Araçta 4-1 headers ve 51lik dümdüz boru var, mecbur headers'ın bağlantı yerinde bir yerlerde montaj yapılacak, o da yaklaşık vites kolunun tam altına geliyor.
2)araç eski motorunun, Z5 makinenin devir kesicisi 6500dü, max gücünü ise 5900de veriyordu. Yeni BP motorun maksimum devri standardında 7500, maximum gücü ise 5900-6300 arası sürekli üretiyor. Araçta ATD stage 2 dereceliler var, bunun maximum devrini nereye çekmeliyim? Standart subab yayları 8000e kadar dayanıyor bu motorun, gerçi sonra yay ve iticiler de gelecek daha yüksek derecelere geçtiğimde ama şu an için yapmam gereken maximum devir ne olmalıdır?
3)Araçta MAF var, ve MAF atmosferik araçlarda daha verimli. O yüzden yurtdışında da yaygın olarak kullanılan Mazda FC 13Bnin akışmetresini getirttim. 11000devire kadar destekliyor arkadaş, fazla fazla yeterli benim 7500-8000 devirlerime. Bu akışmetreyi kullananlar veya bilgisi olanlar var mı? IATyi de okuyabiliyor ama ben ayrıca bir IAT kullanacağım, tesisatları zaten ayrı fakat bu MAF'ın pinoutlarını bilmem gerekiyor. Bilgisi olan varsa yardımcı olursa sevinirim. Eğer ki olmazsa mecbur onboard IATsini kullanacağım napalım.
4)Tomei benzin regülatörüm var, üzerindeki göstergeyi en verimli şekilde okuyabilmek için nasıl bağlamam gerekiyor? En üste yatay ya da düşey? İçinde sıvı gibi bir şey var çünkü.
5)OBX-R ayarlı kasnaklarda egzostu rötar intake'i avans düşünüyorum. Hesaplama ve ölçümlere göre kurtaracağı yere kadar bunları vermem mi tavsiye olunur, yoksa belli bir dereceden sonra pistona veya subabların birbirine çarpma tehlikesi olmamasına karşın fazla rötar/avansın zararı var mıdır, oynak rölanti dışında.
6)mazda poryaları ile honda poryaları arasında çap farkı var mı, var ise ne kadar var? Mazda için özel fren yok gibi, gelmesi de çok tuzlu. Honda için zibil ama. Eğer ki porya çapları tutarsa 4x100 zaten ikisi de, beyyybi olacak. Fren merkezim zaten devasa Mazda MPV ile birebir aynı.
7)arka alt denge çubuğu standart bizim araçlarda, üste de sert bir OMP kule gergisi taktım. Ön alt ve ön üste ise yumuşak istiyorum. Yumuşak bir kule gergisi kim üretebilir, bilgisi olan?
8)Araçta protege'nin kısa oranlı 5 ilerisi kullanılıyor. Bu şanzımanın dayanımı bayağı yüksek. Derdim dayanımla ilgili değil gerçi. Kilometre okuyucusu 230da kopup gidiyor(kadran kırmak) ve de eski motorla 5-6 kez kırıldı zaten, bu kilometre okuyucusunu nasıl daha yüksek hızları okuyacak şekilde iyileştirebilirim?
Şimdilik bu kadar, aklıma geldikçe sorarım.
Teşekkür ederim.
7)