Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : B16 Şanzıman integraya uyar mı ?



alperx
18-05-2011, 10:41
VTI B16a2'nin şanzımanı '91 integraya uyar mı ?

deneyen yapan var mıdır :)

Erol
18-05-2011, 10:45
normal koşullarda uymaz ama g.antepdeki (yanılmıyorsam) crx de b16motor d16 şanzuman olmalı..sökülmedi ise halaa izmirde yapıldı.

dragon07
18-05-2011, 10:50
atakmusti abimiz 10 numara yapıyor :)

by_hayali
18-05-2011, 11:01
uyar :)...

cery
18-05-2011, 11:01
abi ben uyar diye biliyorum ama integra debriyajı telli vti'ınki hidrolik.

en basitinden üst merkez alt merkez hidrolik kabı hortumlar filan alınacak kısacası 2 vti şanzımanı parasına 1 vti şanzımanı takılıyor.

vti şanzımanı telliye çevrilebilirse o zaman süper olur işte :d

by_hayali
18-05-2011, 11:12
normal koşullarda uymaz ama g.antepdeki (yanılmıyorsam) crx de b16motor d16 şanzuman olmalı..sökülmedi ise halaa izmirde yapıldı.

Cem abi'de crx'e vtec şanzıman takmıştı, baya bi uğraştırmıştı ama :)

Erol
18-05-2011, 11:16
akıllı işi deil o yaaw :)

miniks
18-05-2011, 11:28
Bu kulak kitini

AVB2 (http://hasport.com/store/index.php/avb2.html?SID=3bbe01f184fde158d708c83f5515d322)

yada

Bu kulakları

DASTK-HY (http://hasport.com/store/index.php/dahy.html)

almanız gerekir

ama almadan da yapabilirsiniz fakat bu sefr debriyaj da biraz problem cıkabilyor ayırma gibi sorunlarla karşılaşıyorsunuz

Benim tavsiyem bu kulak kitini alıp yapmanız burda yapılan kulaklarda acı tam tutturalamıyor o yuzden sorun ile karşılaşılıyor

daha sonra iş kolay zaten Vtec debriyaj pedalı alt merkez falan almanız gerekiyor işte onlar standart parçalar

alperx
18-05-2011, 12:47
durumu inceledim tesekkurler.

kulaklar çıkma olarak ucuza bulunur içi boşalmış filan içini ben doldururum onun maliyeti çok düşük de,
ama genel olarak gördüğüm kadarıyla maliyeti fazla olabilir.


peki integrada sadece 5. vites oranını kısaltabiliyormuyuz ?

dragon07
18-05-2011, 12:50
abi sen atmomu yapıyosun turbomu :)

şayet atmo yapıyosan 4te 220 antalyada çok iş yapar.roller 200-220 max bitiyor :)
turbo yapıyosanda gerek yok derim :)

alperx
18-05-2011, 15:34
turbo'da gerek oluyor bence. tabi 500 beygir yapsan gerek olmaz da
250-300 HP'de 5. vites bence uzun.

Osman Bahadır
18-05-2011, 15:42
hydro trans kulaklar lazım
hydro merkez lazım

kulaklar neyse de, merkez işi zor ve maliyetli.

ben son dişli değiştirmeni tavsiye ederim.

speed
18-05-2011, 15:43
eğer vtec kapak yapmıyorsan turboda hiç değiştirme bence şanzımanı...mükemmel iş yapıyor....5 te 235 gibi kesici yapıyor çokda zorlanmıyor...t3/t4 turboyla 0.6 barda kullanmıştım çok keyifliydi....ama vtec kapakta malesef şanzıman ciddi sorun...uzun olmasının yanı sıra yüksek devir dönmeyede müsade etmiyor malesef :(...

chare
20-05-2011, 10:01
sanırım aracınız q1 şanzımana sahip. bence hiç gerek yok vti şanzımanı takmaya. turboda bu oran çok güzel çok mükemmel hiç bozmaya değmez. şahsen integranın şanzımanını çok beğeniyorum..

okanturan
20-05-2011, 10:10
paşaoğlu ile görüş istersen vti dişli oranlarında komple dişli olarak varmış bizim kovan içine biz o şekilde yapacaktık görüşmende fayda var

timucintt
20-05-2011, 10:32
birebir uyar...

kulak takımı alacaksın,

Marş Motoru alacaksın integranın yuvasına uymuyor bazıları bazıları ise uyuyor 2 tip marş motoru var...

Hidroliğe çevirmenizede gerek yok merkezi şu halat sisteminden alacaksınız hasportdan...
http://www.theoldone.com/articles/larryscivic/ClutchLinkage3.jpg

bide iç lale farklı çıkabilir onu değişeceksin...

by_hayali
20-05-2011, 10:39
timu kankacım ayırmama gibi problemler oluyormuş bu halatlı sistemde iyice bi araştırmak lazım ;)
ben kısayı sökmedim, turbo vtec integrada ayardan sonra bakalım nasıl olacak :)

timucintt
20-05-2011, 10:42
timu kankacım ayırmama gibi problemler oluyormuş bu halatlı sistemde iyice bi araştırmak lazım ;)
ben kısayı sökmedim, turbo vtec integrada ayardan sonra bakalım nasıl olacak :)

valla kardeşim bende baya bir araştırmasını yaptım genelde ayırmama sorunu performans baskılarında oluyormuş sert oluşlarından dolayı.... ama stockta sorun olmuyormuş... tabi heryerden farklı sesler ama genel olarak olayı bu yani :D

mr.korhan
20-05-2011, 10:54
ben derimki ys1 ;)

alperx
20-05-2011, 10:57
4. viteste bence cc stage 4 var şu an, en iyisi biraz bakayım da sonra düşünürüz. ama son dişli değişimi bence en mantıklı ve ucuz yol gibi görünüyor..