Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : afr problemi...?



ygtrn
29-06-2011, 00:14
sorundan şöyle bahsedeyim....

araç sabit gazdayken 13 civarı bi afr de yürüyor normale dönmesi için gaza bildiğin üflercesine basmak gerekiyor, en ufak bi gaza dokunmada 12 11 lere düşüyor tam gazda 10 oluyor ve araç titreyerek kerkilerek gidiyor hızlanma berbat durumda....

sorun ilk olarak lpg de tam gazda göstermeye başladı kendini normal sürüşlerde afr normaldi.... hatta bir iki kere rölantide 11 10 afr de çalıştığı olmuştu....

suan ise benzin lpg farketmiyor ikisindede sorun ilk yazdığım paragraftaki gibi, tam gazda benzinde daha az kerkilir gibi araç okadar onun dışında hrertürlü afr değerleri lpg benzin aynı.....

sıkıntı ateşlemeyle ilgili diye düşünüyorum buji kabloları yeni değişti ama hiçbir faydası olmadı, bujileri kontrol edeli 10bin km olmadı durumları gayet iyiydi(ngk iridyum)

bobinden şüpheleniyorum ama iyice emin olmak iiçin bide buraya yazmak istedim....

geçen kabloları değiştirmeden önce bobinin kablo bağlantılarını söküp kontrol ettim bütün bağlantı kısımları simsiyah olmuş vaziyetteydi zımpara ile temizledim biraz kendine gelir gibi oldu ama yine durum anlattığım gibi.......

bu sorun sizce nedir? bobinden şüpheleniyorum doğrumudur acep?

Oz`
29-06-2011, 00:22
mafını kontrol etttinmi hiç ?

ygtrn
29-06-2011, 00:25
maf yeni abi hatta bujileride sen kontrol etmiştin :)
sıkıntı sadece lpg de gösteriyordu kendini şimdi benzindede var aynı sorun maf olsa enbaşında benzindede gösterirdi diye düşünüyorum, yanılıyormuyum acep?

bide bobinin dahaönce değiştiğini hiç hatırlamıom araç 350bin e dayandı :D:D:D

Eray Yümsel
29-06-2011, 00:26
Bujiler değiş ilk önce. Olmazsa bobinlere bak ufak bir ihtimalde vakum kaçağından yapabilir

gökberk
29-06-2011, 00:28
Bence de maf olsaydı ilk başta benzinde göstermesi lazımdı sorunu...
Ateşleme sisteminden şüpheleniyorum ben de.. Umarım en kısa sürede çözersin

ygtrn
29-06-2011, 00:33
kaçak olduğunuda sanmıyorum çünkü bahsettiğim olay turbo basınçtayken olmuyor vakumdayken oluyor basınçta daha beter bi hal alıyor tabi :)

intercooler contalarıda yeni değişti....

ygtrn
29-06-2011, 00:35
vakumda bi kaçak olsa afr 17 lerde olurdu diye tahmin ediyorum, blowoff un vakum hortumunu sökünce öyle oluyordu çünkü yanılmıosam....

Eray Yümsel
29-06-2011, 00:38
Lpg bujilerin ömrünü çabuk tüketir 10bin km yazmışın ciddi bi km kaçak yoksa acil buji degiş bence

ygtrn
29-06-2011, 00:43
evet toplamda 30bin'i geçti bujiler bide onblara bakalım.....

Osman Bahadır
29-06-2011, 01:34
Senin arabanda LPG benzin MAF'ından bağımsız kendi MAP sensörü ile çalışıyor. Senin durumunda hem benzinde hem de LPG'de sorun olduğuna göre sorun benzin MAF'ında veya LPG MAP'ında değil.

Bence de yakıt sistemi haricinde, ateşleme gibi başka noktalara odaklan.

Buji olarak ne kullanıyorsun? NGK iridium demişsin. Boost için 1-2 derece soğuk kullanıyorsan 1 derece de LPG için ilave et. Yani orjinal buji sıcaklık derecesi 6 ise ve sen yüklediğin için 7 kullanıyorsan LPG'den dolayı da 8'e çıkar. Bir de örneğn BKR8EIX kullanıyorsun diyelim. LPG'de BKR8EIX-11 kullanma. 1.1mm aralık LPG için geniş kalır. BKR8EIX'inki ise 0.8mm. LPG'de idealdir.

Buji kablosu veya bobin olsaydı teklemelerle, silkelemelerle kendini çok net belli ederdi diye düşünüyorum. Dört buji de bir miktar yıpranmış olabilir. Kontrol etmesi en kolay yer orası. Baktın sağlam çıktı, başka noktaları da ele alırız.

ygtrn
29-06-2011, 02:30
yarın bujileri kontrol edicem....
buji, kablo, bobin üçlüsünden başka ne olabilir bi fikir yürütebilen varmı peki?

BurakCengizhanoğlu
29-06-2011, 02:57
nazar da olabilir kanka :D