PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : clio rs



egzomant
06-07-2011, 23:28
2001 clio rs nin kronik hastalıkları hakkında biraz bilgilendirmenizi istiyorum arkadaşlar ve triger kayışı değişimi yapıcam hayırlısıyla lagunanın 2.0 parçaları uyumlu olduğu doğrumudur fiyatları ne kadardır .daha önce hep honda kullandım şimdi rs e geciş yaptık araç çok hoşuma gitti zevkli bi makine ama bu araç hakkında fazla bilgi sahibi degilim aydınlatısanız sevinirim

mehmetRS
07-07-2011, 01:51
bazı parçaları pahalıdır.. triger setide bunlardan birisi.
kronik olarak rolanti valfi denilen baş belası parca bir süre sonra haliyle sıkıntı yaratabilir..değiştirilebiliyor. gaz kelebeğindeki tel zamanla metal ve sert oldugunu unutuyor gevşeme yapıp, genelinin potansiyometreden kaynaklanan gaz takılması diye düşündüğü olayı yaşatıyor insana..2 potansiyometre ve bu parcanın dibinde bulunan onlarca segmanı denedim türlü türlü montaj şekilleriyle.. ı ıh.. çözümü geri istikamette kelebeği hareket ettirecek bir yayda buldum:)
kullanıma bağlı olarak bakımdan bakıma 300-400 cc yağ eksiltme olayı olabilir.. fazlada olabilir ama cok abartmaması gerekiyor bu durumu arabanın, ona göre kontrollerinizi yaparsınız.
arabanız vvt denilen ( sanırım bu acı kaydırıcı oluyor ) bir teknoloji kullanır.. emin olmamakla beraber 4000 - 4500 devirden sonra seste bir garabet yada gidişte olumlu yönde bir sapıtma görürseniz şaşırmayın.
farları güneşten cabuk etkilenir.. canınızı sıkmayın, cabuk etkilenen malzeme cabucakta temizlenebiliyor.
kelebek manifold polisajından kapak polisajından güzel sonuclar alabilirsiniz, chip + filtre + düz boru ayrılmaz üçlüsünü öneririm kesinlikle, hayatın cok daha değişik tatları oldugunu görebilirsiniz:)
triger setini kesinlikle yetkili ve daha önce rs trigeri değiştirmiş, hatta bir kaç defa bu işi yapmış ve olumlu bir sonuc almış bir serviste değiştirmenizi öneririm. Bu konuda karşı tarafta bir servis var.. kayışdağında.. baday otomotiv :) bu adamların bu konuda iyi oldukları konusunda cok sağlam referansım var:) ön takım genel itibariyle ciddi dayanıklıdır.. özellikle amortisörleri cok sağlam.. yani ben arabamı genelde uzun yolda kullandım fakat cokda işkence etmişliğim vardır.. yol sonraları ön takım da herhangi bir parça değiştiğimi hatırlamıyorum, bir talihsizlik sonucu sağ aksı harcamıştımsadece o kadar.. sağ aks mili komple fiyatı 517 liradır.. bursa mais fiyatıdır.. önerim 2 ve 3. viteste korkmadan abanabilirsin ama ileride izleyeceğin videoların aksine 4 ve 5 te fazla abanmamandır:) malzemesi kaliteli bir araçtır diğer renaultlara göre bence.. ama herşeyin bir dayanım ömrü var tabi:)

Hayırlı uğurlu olsun, Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin, zaten sabah konuyu gören az sayıdaki rs kullanıcısı arkadaşlarımızda buraya doluşacaktır. görüşmek ve tanışmak dileğiyle..

benden bu kadar:) rs konusunda yılların tecrübesine sahip abilerimiz kardeşlerimizde yardımcı olacaktır mutlaka, hoşgeldiniz ;)

Starion
07-07-2011, 02:34
Hayırlı olsun öncelikle. Mehmetrs yazılacakları detaylı olarak yazmış zaten. İyi giden, kolay kontrollü, ortalama frenajlı az yakan çok kaçan başarılı bir hot hatch almışsın. :)

egzomant
07-07-2011, 08:07
sağolun gercekten fiyatına göre mükemmel bi araç yanlız araçta bazı kusurlar var haliyle ona göre bile bile aldım aracı krank devir sensörü yağ pompası ve triger kayışı bu parçaları nereden temin edebiliriim

emre_
07-07-2011, 08:29
istanbuldaysanız eğer Mehmetrs inde dediği gibi kayışdağında baday renault var orda rs lerin ehli usta var :) o temini yapar size montajıda en iyi şekilde :)

mehmetRS
07-07-2011, 10:48
kesinlikle orjinal parçaların sökülüp takılması ve temini için servis dışında bir yere elletmeyin.. bakın o badayda merdan usta var.. on numero heriftir

crazydog
07-07-2011, 11:05
merdan ya severim merdanı işinin ehlidir :)

doush
07-07-2011, 17:27
Şanzımanları kronik sorunlu diye biliyorum..

ozanbulbul
07-07-2011, 17:56
benim gördüğüm en kronik sorunu gaz kelebeği ve airbag ışıgıdır.servis konusunda da arkadaşların dediğine katılıyorum yetkili servis harici pek anlayan yok bu araçlardan ve istanbuldaysanız kesinlikle badaya götürün daha sonradan başınız ağrımaz

Schumi
07-07-2011, 22:11
bir talihsizlik sonucu sağ aksı harcamıştımsadece o kadar.. sağ aks mili komple fiyatı 517 liradır.. bursa mais fiyatıdır.. önerim 2 ve 3. viteste korkmadan abanabilirsin ama ileride izleyeceğin videoların aksine 4 ve 5 te fazla abanmamandır:)

Burasını anlayamadım. Biraz daha açıklama var mı ?

mehmetRS
08-07-2011, 21:18
tabiki hemen açıklayayim;

aracım sağ aks milinin lastiğe yakın olan değilde, daha içeride olan körüğünden yağ kaçırıyormuş, bunu farkedemedik tatil öncesi yola cıkarken, ve bu yolda iyice yırtılıp, içeride olan gress tamamen boşalmış, orası kurumuş iyice, döne döne.. döne döne, kupkuru dönerekten hatta bize geri dönüşü kasada bir titremeyle başladı, önce anlam veremedim, yolda durup bir kaç kişiyi aradım ve aracı gideceğim yere kadar fazla yüklenmeden kullanmamı önerdiler, bu da işe yaramadı tabi.. varacağım yere vardık ama yaklaştığımızda alttan gelen takır tukur bir ses ve arabanın ani yön değiştirme çabasıyla durmak zorunda kaldık.. sağ aks mili artık istavroz tarafından kırılarak ayrılmıştı, zaten aracı kaldırdığımızda içerideki bilyeli parcaları bulamadık, onlar orada hazneyi terketmiş sanırım:)

açıkcası cümleyi biraz eksik kurmuşum özür dilerim.. aks milinden hemen sonra 2 ve 3. viteslerle ilgili bir yorum yapmışım.. işin teferruatı şöyle ;

bu araba giderken aks mili yağsız halde, mesela 1.viteste titreme yok, 2. viteste titreme 5000-6000 devirlere kadar.. 3. viteste bu rakam 4500 lerde.. 4 ve 5. viteste ise titreme 2000 devirlerde başlıyor, titremenin başlangıcını ben kişisel olarak aksın iyice zorlandığı safha olarak algıladığım için böyle birşey yazdım..Yanıldığım bir durum varsa düzeltilmesini tabiki isterim bende :)

egzomant
09-07-2011, 08:45
tabiki hemen açıklayayim;

aracım sağ aks milinin lastiğe yakın olan değilde, daha içeride olan körüğünden yağ kaçırıyormuş, bunu farkedemedik tatil öncesi yola cıkarken, ve bu yolda iyice yırtılıp, içeride olan gress tamamen boşalmış, orası kurumuş iyice, döne döne.. döne döne, kupkuru dönerekten hatta bize geri dönüşü kasada bir titremeyle başladı, önce anlam veremedim, yolda durup bir kaç kişiyi aradım ve aracı gideceğim yere kadar fazla yüklenmeden kullanmamı önerdiler, bu da işe yaramadı tabi.. varacağım yere vardık ama yaklaştığımızda alttan gelen takır tukur bir ses ve arabanın ani yön değiştirme çabasıyla durmak zorunda kaldık.. sağ aks mili artık istavroz tarafından kırılarak ayrılmıştı, zaten aracı kaldırdığımızda içerideki bilyeli parcaları bulamadık, onlar orada hazneyi terketmiş sanırım:)

açıkcası cümleyi biraz eksik kurmuşum özür dilerim.. aks milinden hemen sonra 2 ve 3. viteslerle ilgili bir yorum yapmışım.. işin teferruatı şöyle ;

bu araba giderken aks mili yağsız halde, mesela 1.viteste titreme yok, 2. viteste titreme 5000-6000 devirlere kadar.. 3. viteste bu rakam 4500 lerde.. 4 ve 5. viteste ise titreme 2000 devirlerde başlıyor, titremenin başlangıcını ben kişisel olarak aksın iyice zorlandığı safha olarak algıladığım için böyle birşey yazdım..Yanıldığım bir durum varsa düzeltilmesini tabiki isterim bende :)


rs ve butarz araçların aks tamiri yapılıyo diye biliyorum

Cliosportve
09-07-2011, 11:05
Clio Rs in kronik arızaları.
Rolanti valfi..(devir sabit durmaz çözümü değiştirmek)
Airbag ışığı(koltuk altındaki soketler zamanla kurum bağlar soketi iptal edip direk bağlarsan geçer)
Gaz kelebeği(Günümüzdeki tüm RS lerde olan bir arıza çözümü ters yöne doğru bir yay bağlamak 3-4 haftada bir yağlamak)
Yağlı Kasnak Açı kaydırıcı kasnagı VVT(Bozulduğu zaman traktör gibi çalışır araç sıfır fiyatı 350-400 TL arasıdır)
Parça bakımından pahalılığı pek yoktur.Ön takım bozmaz.Triger seti 300-320 TL dir sanıldıgı gibi pahalı değildir)
Şanzıman kronik değildir ben yetkili serviste toplattım şanzımanı arabayı alır almaz 2 sene olcak gazladıgımda oluyor gezdiğimde oluyor problemim yok)
Diğer tedarik etmek istediğin parçaları sana temin edebilirim.
Devir sensörü dediğin parçanın ismi Manyetik kaptördür.Capteur delamantiq.
Diğer Triger ve Yağ pompasınıda temin edebilirim fakat sana tavsiyem Manyetik kaptör dışındakileri yetkili serviste toplatmandır.

mehmetRS
09-07-2011, 12:20
rs ve butarz araçların aks tamiri yapılıyo diye biliyorum

elbette yapılıyor, fakat bizim başımıza bu olay mersinin bilmem neresinde geldiği için, acıkcası elletecek adam bulamadım.. yani bu konularda biraz cinsimdir acıkcası :( değiştirdim direk yenisiyle

mrt_tsn
12-07-2011, 14:54
Clio Rs in kronik arızaları.
Rolanti valfi..(devir sabit durmaz çözümü değiştirmek)
Airbag ışığı(koltuk altındaki soketler zamanla kurum bağlar soketi iptal edip direk bağlarsan geçer)
Gaz kelebeği(Günümüzdeki tüm RS lerde olan bir arıza çözümü ters yöne doğru bir yay bağlamak 3-4 haftada bir yağlamak)
Yağlı Kasnak Açı kaydırıcı kasnagı VVT(Bozulduğu zaman traktör gibi çalışır araç sıfır fiyatı 350-400 TL arasıdır)
Parça bakımından pahalılığı pek yoktur.Ön takım bozmaz.Triger seti 300-320 TL dir sanıldıgı gibi pahalı değildir)
Şanzıman kronik değildir ben yetkili serviste toplattım şanzımanı arabayı alır almaz 2 sene olcak gazladıgımda oluyor gezdiğimde oluyor problemim yok)
Diğer tedarik etmek istediğin parçaları sana temin edebilirim.
Devir sensörü dediğin parçanın ismi Manyetik kaptördür.Capteur delamantiq.
Diğer Triger ve Yağ pompasınıda temin edebilirim fakat sana tavsiyem Manyetik kaptör dışındakileri yetkili serviste toplatmandır.


Kardeşim cok saol paylasım ıcın, dün istanbuldan yenı aldıgım rs ile cıktım kayseri yoluna. 8saat hıc aralıksız 160km nın genelde altına dusmeden,-sadece bır sefer benzın almak için durdum- aracı sureklı deneme halınde geldım. aldgımda en ufak bı sıkıntısı yoktu yolda her 180km nın uzerıne cıktıgımda abs , ve son 1-2 sattede sabıt olmayan bellı aralıklarla airbag lambası bı yandı bı sondu, bunların sebebı ne olabılır? benım aracında rolantısı sabıt durmuyor dedıgın gıbı, bırde bujilerini temin etmek biraz zor oluyormuş sanırım, bu konularda yardımcı olursan sevınırım..

clioGT
12-07-2011, 15:07
airbag lambası koltuğu ileri geri oynatınca düzeliyor olması lazım:)

mrt_tsn
12-07-2011, 15:35
airbag lambası koltuğu ileri geri oynatınca düzeliyor olması lazım:)

yok duzelmıyor ve sabıt yanmıyor 3dk yanıyor 5dk sonuyor,15 dk yanıyor 10dk sonuyor

ArMy
12-07-2011, 15:46
180'den sonra abs ışığının yanması abs sensör veya sensör kablolarındandı..Çözümü vardı bilen rsciler detayını yazarlar.Söylediğin arızaları rahat çözümleri var. Koltuk altı airbag kabloları nedeniyle sadece rsde değil tüm cliolarda airbag ikazının ara ara yanma problemi var.Soketlere wd40 sıkıp temizleyip birde beyinden arızayı silerseniz sorun olmaz.Güle güle kullanın canınız sıkılmasın..

mrt_tsn
12-07-2011, 16:10
180'den sonra abs ışığının yanması abs sensör veya sensör kablolarındandı..Çözümü vardı bilen rsciler detayını yazarlar.Söylediğin arızaları rahat çözümleri var. Koltuk altı airbag kabloları nedeniyle sadece rsde değil tüm cliolarda airbag ikazının ara ara yanma problemi var.Soketlere wd40 sıkıp temizleyip birde beyinden arızayı silerseniz sorun olmaz.Güle güle kullanın canınız sıkılmasın..

saolun daha iyisi sizin olsun insallah, yarın hemen beynı baglatayım bakalım sonra ne olucak.

Cliosportve
12-07-2011, 17:16
Kardeşim cok saol paylasım ıcın, dün istanbuldan yenı aldıgım rs ile cıktım kayseri yoluna. 8saat hıc aralıksız 160km nın genelde altına dusmeden,-sadece bır sefer benzın almak için durdum- aracı sureklı deneme halınde geldım. aldgımda en ufak bı sıkıntısı yoktu yolda her 180km nın uzerıne cıktıgımda abs , ve son 1-2 sattede sabıt olmayan bellı aralıklarla airbag lambası bı yandı bı sondu, bunların sebebı ne olabılır? benım aracında rolantısı sabıt durmuyor dedıgın gıbı, bırde bujilerini temin etmek biraz zor oluyormuş sanırım, bu konularda yardımcı olursan sevınırım..

Öncelikle hayırlı olsun.
Airbag ışığı denildiği üzere koltuk altı soketlerden kaynaklıdır.Ya soketleri iptal edip direk bağlantı yapılcak yada temizleyici bir wd40 veya pas sökücü sprey ile temizleyip tekrar takarsanız otomatik sönücektir.Beyinden arızayı silmenize gerek yoktur.
ABS olayına gelince
1 ihtimal - Ön arka lastik çapları farkından olabiliyor.(Mesela önler 45 yanak arkalar 50 yanak ise 180 km gibi süratlerde yanar)
2 ihtimal - ABS sensörlerinde kırık çatlak patlak vardır. Değişim şarttır fakat tamir eden yerler olduğu duyumlarını aldım yakın zamanda.
3 ihtiml ABS sensörünün okudugu bölümdeki bozukluk
Devir sabit değilse ya kelebektendir yada rolanti valfindendir.
Valf ve Buji temin edebilirim Valf 100 TL- 2 sene rahat götürür Bujiler Orjinal NGK(Clio Rs için üretilen özel seriden) - 100 TL

F4R
12-07-2011, 18:48
hocam hayırlı olsun. Allah kazasız belasız kullandırsın. 34 uj 5500 plakalı aracı mı aldın acaba? 2 gün öncesine kadar satılıktı şuan baktım satılmış.

mrt_tsn
13-07-2011, 10:45
Öncelikle hayırlı olsun.
Airbag ışığı denildiği üzere koltuk altı soketlerden kaynaklıdır.Ya soketleri iptal edip direk bağlantı yapılcak yada temizleyici bir wd40 veya pas sökücü sprey ile temizleyip tekrar takarsanız otomatik sönücektir.Beyinden arızayı silmenize gerek yoktur.
ABS olayına gelince
1 ihtimal - Ön arka lastik çapları farkından olabiliyor.(Mesela önler 45 yanak arkalar 50 yanak ise 180 km gibi süratlerde yanar)
2 ihtimal - ABS sensörlerinde kırık çatlak patlak vardır. Değişim şarttır fakat tamir eden yerler olduğu duyumlarını aldım yakın zamanda.
3 ihtiml ABS sensörünün okudugu bölümdeki bozukluk
Devir sabit değilse ya kelebektendir yada rolanti valfindendir.
Valf ve Buji temin edebilirim Valf 100 TL- 2 sene rahat götürür Bujiler Orjinal NGK(Clio Rs için üretilen özel seriden) - 100 TL

cok saol kardeşim, komple detaylı temızlıge verdım aracı suan cıkar cıkmaz baslıcam her yanını degısmeye sorunsuz bınmek ıstıyorum cunku. birde araçta hıc değişen olmamasına rağmen, onden en ufak bı tıklaması olmamasına ragmen neden kabut hafıf degıl bırde bunu cewaplarmısın, hafıf kabut bulmak ıstesek fıyatı nerelerdedır nedır bılgı werırmısın..

Alicanrs
13-07-2011, 13:03
cok saol kardeşim, komple detaylı temızlıge verdım aracı suan cıkar cıkmaz baslıcam her yanını degısmeye sorunsuz bınmek ıstıyorum cunku. birde araçta hıc değişen olmamasına rağmen, onden en ufak bı tıklaması olmamasına ragmen neden kabut hafıf degıl bırde bunu cewaplarmısın, hafıf kabut bulmak ıstesek fıyatı nerelerdedır nedır bılgı werırmısın..

seçkin bulmuştu geçenlerde sanırsam 450 500 gibi rakam diodu hafif kaputa zy clio rs nickli arkadaşa bi ulaş abi hayırlı olsn tabi hep benim yolumdan gidiosun :D

mrt_tsn
13-07-2011, 13:04
seçkin bulmuştu geçenlerde sanırsam 450 500 gibi rakam diodu hafif kaputa zy clio rs nickli arkadaşa bi ulaş abi hayırlı olsn tabi hep benim yolumdan gidiosun :D

saol kardesım, olmazsa bı baslık acalım arananlara ama benım anlamadıgım tık kazası olmayan bı arabada neden yok ben asıl cewabını merak edıyorum

Alicanrs
13-07-2011, 13:05
saol kardesım, olmazsa bı baslık acalım arananlara ama benım anlamadıgım tık kazası olmayan bı arabada neden yok ben asıl cewabını merak edıyorum

hangi rs bu abi? kazası yok kaput deişmiş hmm =)

umitgt
13-07-2011, 14:22
Saksı düşmüştür üstüne saksı :D

mehmetRS
13-07-2011, 14:43
bazılarının kaputları fabrika çıkışı ağır ama, hepsinde hafif kaput yok diye biliyorum

ozanbulbul
13-07-2011, 15:37
bazılarının kaputları fabrika çıkışı ağır ama, hepsinde hafif kaput yok diye biliyorum

ingiltereye üretilenlerde dediğin gibi hatta onlarda vites ışığı ve cd changer olmayanlarda var ama türkiye ye gelenlerin hepsi tek düze aynı ve alüminyum kaputlu diye biliyorum

mehmetRS
13-07-2011, 16:21
bu da doğru olabilir, emin değilim bende ama, kimin söylediğini bir hatırlasam.. taa 1.6 varken bende konusu olmustu rs lerin ve 1.6ların kaputlarının :)

ozanbulbul
13-07-2011, 17:04
1.6larda fabrikasyon sac kaput olayı var,çünkü ilk sahibi olduğumuz 1.6 16v var ve de sac kaputlu 2001 model.ama rslerde de böyle bir jenerasyon gelmiş olabilir

maxpower
13-07-2011, 17:38
bazılarının kaputları fabrika çıkışı ağır ama, hepsinde hafif kaput yok diye biliyorum

doğrudur, benimkide ağırdı. hepsinde alüminyum kaput yok.

Cliosportve
13-07-2011, 18:08
Clio Rs lerde Kuş Kaput vazgeçilmez bir parçasıdır.
Kuş kaput yoksa şüphe düşer içime
Kuş kaput fiyatı sıfır olarak almak istersen 600-650 TL civarında
Referansını bulmak çok zor programda uğraşmıyorlar o yüzden
Bizde var dialogy bir ara bulmuştuk referansını bir daha bakmamız lazım
Fakat bunu renaulttaki servisteki programda bulamazlar.
Onlara desenki ben kaput istiyorum gene ağırı verirler:D
O yüzden en güzeli köpek kaputunla mutluluklar sana :D:D

CUB
13-07-2011, 23:37
Clio Rs in Türkiye satış broşüründe Dış Görünüş'te madde 9 ' da : ''Hafif alüminyum alaşım ön kaput'' şeklinde yazıyor.

mrt_tsn
14-07-2011, 00:03
Clio Rs lerde Kuş Kaput vazgeçilmez bir parçasıdır.
Kuş kaput yoksa şüphe düşer içime
Kuş kaput fiyatı sıfır olarak almak istersen 600-650 TL civarında
Referansını bulmak çok zor programda uğraşmıyorlar o yüzden
Bizde var dialogy bir ara bulmuştuk referansını bir daha bakmamız lazım
Fakat bunu renaulttaki servisteki programda bulamazlar.
Onlara desenki ben kaput istiyorum gene ağırı verirler:D
O yüzden en güzeli köpek kaputunla mutluluklar sana :D:D

Yok mutluyum ama olsa kotu olmaz yani eger referansina bakip bi msj atarsan memnun olurum

egzomant
14-07-2011, 11:35
Kardeşim cok saol paylasım ıcın, dün istanbuldan yenı aldıgım rs ile cıktım kayseri yoluna. 8saat hıc aralıksız 160km nın genelde altına dusmeden,-sadece bır sefer benzın almak için durdum- aracı sureklı deneme halınde geldım. aldgımda en ufak bı sıkıntısı yoktu yolda her 180km nın uzerıne cıktıgımda abs , ve son 1-2 sattede sabıt olmayan bellı aralıklarla airbag lambası bı yandı bı sondu, bunların sebebı ne olabılır? benım aracında rolantısı sabıt durmuyor dedıgın gıbı, bırde bujilerini temin etmek biraz zor oluyormuş sanırım, bu konularda yardımcı olursan sevınırım..

hayılı olsun

egzomant
14-07-2011, 11:38
Clio Rs in kronik arızaları.
Rolanti valfi..(devir sabit durmaz çözümü değiştirmek)
Airbag ışığı(koltuk altındaki soketler zamanla kurum bağlar soketi iptal edip direk bağlarsan geçer)
Gaz kelebeği(Günümüzdeki tüm RS lerde olan bir arıza çözümü ters yöne doğru bir yay bağlamak 3-4 haftada bir yağlamak)
Yağlı Kasnak Açı kaydırıcı kasnagı VVT(Bozulduğu zaman traktör gibi çalışır araç sıfır fiyatı 350-400 TL arasıdır)
Parça bakımından pahalılığı pek yoktur.Ön takım bozmaz.Triger seti 300-320 TL dir sanıldıgı gibi pahalı değildir)
Şanzıman kronik değildir ben yetkili serviste toplattım şanzımanı arabayı alır almaz 2 sene olcak gazladıgımda oluyor gezdiğimde oluyor problemim yok)
Diğer tedarik etmek istediğin parçaları sana temin edebilirim.
Devir sensörü dediğin parçanın ismi Manyetik kaptördür.Capteur delamantiq.
Diğer Triger ve Yağ pompasınıda temin edebilirim fakat sana tavsiyem Manyetik kaptör dışındakileri yetkili serviste toplatmandır.

yakın zamanda triger değiştiricem bu yağlı kaskak dedigin öndeki büyük olan kasnakmı sesi nedeni bumu üstten gelen?

Cliosportve
14-07-2011, 12:01
Zaten birisi normal kasnaktır
Normal kasnak cam tarafına yakın olandır
Diğeri önde kalan yağlı kasnaktır.
Bozulduğu zaman lak lak lak garip bir ses çıkartır.
Bu uğurda çok canlar yakılmıştır zamanında .
Anlamayan çok olduğu için
subaplar-subap iticileri-triger ayarı adı altında çok paralar alınmıştır ustalar tarafından
Boş yere yolunmuştur Clio Rs sahipleri.
Çözüm yeni geliştirilmiş olan referans numarası 8200 ile başlayan parçayı almaktır...
Bende daha 1 ay evvel serviste değiştirdim.Kasnağım tam bozuk değildi ses yapmıyordu fakat başlangıç denilebilcek sesler vardı.Çok çok ısınınca ufaktan yapıyordu ara sıra.O yüzden sökülmüşken onuda değiştirdim.
Fiyatı serviste 400-420 TL arası değişir.
Dışarda 350 ye alanlar var diye duydum.
Tavsiyem serviste yapılmasa bile parçaları servisten almandır.

FeaTuRiNG
15-07-2011, 08:05
8200782671 egzantrik açı kaydırıcı

Cliosportve
15-07-2011, 13:00
8200782671 egzantrik açı kaydırıcı

Adam olayı biliyor işte :)

FeaTuRiNG
15-07-2011, 16:20
Adam olayı biliyor işte :)

tüm kodlar var elimde, renault sıkışınca beni arıyor... 350 TL almışım ben şubat ayında bu parçayı : )

mechanic
07-12-2011, 10:47
180'den sonra abs ışığının yanması abs sensör veya sensör kablolarındandı..Çözümü vardı bilen rsciler detayını yazarlar.Söylediğin arızaları rahat çözümleri var. Koltuk altı airbag kabloları nedeniyle sadece rsde değil tüm cliolarda airbag ikazının ara ara yanma problemi var.Soketlere wd40 sıkıp temizleyip birde beyinden arızayı silerseniz sorun olmaz.Güle güle kullanın canınız sıkılmasın..

benimki soket diyor, bu soketler kılıfı açmadan ulaşılmıyor. kılıfı da açtırmadım. servis arızayı sildi 3 gün sonra tekrar yandı...


tüm kodlar var elimde, renault sıkışınca beni arıyor... 350 TL almışım ben şubat ayında bu parçayı : )

yazın aldım500, indirimli 400 civarına geldi. servisten.

yukarda yazılan herşeyi yaptım ben :D triger ıvır zıvır baskı balata contalar buji(fransadan geldi bursada yoktu) 30x4 tl. PFR-6E

GokHan35
07-12-2011, 13:54
Arkadaslar merhaba,bende gecen gun yeni bi rs aldım,cogu 2.el spor arac gibi ufak tefek kusurları,daha dogrusu hoşuma gitmeyen tarafları var,bugun arabayı bırakıcam agır bakım yaptırıcam aklıma gelen gelmeyen herseyi değiştirmeyi düşünüyorum,serviste bakım yaptırmıyorum bende onlara güvenmiyorum acıkcası (izmirde) yıllardır tek bi ustayla calıştım yuzumu hiç kara cıkarmadı,bu seferde o yapıcak işlerimi.Ama rs le ilk tanısması olcak :) 106,saxo konusunda yıllarca baya bi ugrasıp tecrube edindik ama bakalım bu nasıl olcak :) yardımlarınızı,önerilerinizi bekliyoruz..şimdi aklıma gelen şikayetlerimi yazayım ;

*Araba soğuk veya sıcakken farketmiyo eski dizel audilerle birebir aynı ses cıkıyo rölantide calışırken ( normal bi usta yani rs ten anlamayan bi insan tahminen lifter sesi oldugunu dusunuyo o da değilse kapak acmak gerekebilir diyo) bu ne olabilir?

* rölantideyken ilk basışta gaz tepkisini hemen almıyo araba,1-2 sefer bas cek yapıyoruz toparlanıyo devir iniyo cıkıyo vs ben gazın biraz set olmasına bagladım ama sanırım değil yukarda okuduklarıma göre,bu ne olabilir?

*yağ olarak ne kullanalım+ buji vs,ve baska nelere dikkat edelim?

*bi de özellikle ilk 2 viteste 2000 devirde sakin giderken veya sıfırdan yuklenip kalktıgımızda alt taraftan bi gacırtı geliyo ayaklarımızda hissediyoruz ama viteste veya arabada bi sallama yok ,bi yay kasılıyo gıcırdıyo gibi oluyo,motor takoz sorunu mudur veya baska bişey olabilir mi?


* bide aracın ustunde spor yay var ama baya bi kesilmiş,cok rahatsız edici bi sekmesi var ve guven vermiyo + arkalar önlerle aynı seviyede kalmış,ben arkayı hafif kaldırıp onu basmak istiyorum yayları ne marka kullanıpta değiştiriyim,nasıl bi yol izleyim,coilover olayı bunlarda nasıl olur?

suan aklıma gelen en önemli sorunlar bunlar,aklıma geldikce yazarım,şimdiden sagolun :)

Street Driver
07-12-2011, 14:55
Arkadaslar merhaba,bende gecen gun yeni bi rs aldım,cogu 2.el spor arac gibi ufak tefek kusurları,daha dogrusu hoşuma gitmeyen tarafları var,bugun arabayı bırakıcam agır bakım yaptırıcam aklıma gelen gelmeyen herseyi değiştirmeyi düşünüyorum,serviste bakım yaptırmıyorum bende onlara güvenmiyorum acıkcası (izmirde) yıllardır tek bi ustayla calıştım yuzumu hiç kara cıkarmadı,bu seferde o yapıcak işlerimi.Ama rs le ilk tanısması olcak :) 106,saxo konusunda yıllarca baya bi ugrasıp tecrube edindik ama bakalım bu nasıl olcak :) yardımlarınızı,önerilerinizi bekliyoruz..şimdi aklıma gelen şikayetlerimi yazayım ;

*Araba soğuk veya sıcakken farketmiyo eski dizel audilerle birebir aynı ses cıkıyo rölantide calışırken ( normal bi usta yani rs ten anlamayan bi insan tahminen lifter sesi oldugunu dusunuyo o da değilse kapak acmak gerekebilir diyo) bu ne olabilir?

* rölantideyken ilk basışta gaz tepkisini hemen almıyo araba,1-2 sefer bas cek yapıyoruz toparlanıyo devir iniyo cıkıyo vs ben gazın biraz set olmasına bagladım ama sanırım değil yukarda okuduklarıma göre,bu ne olabilir?

*yağ olarak ne kullanalım+ buji vs,ve baska nelere dikkat edelim?

*bi de özellikle ilk 2 viteste 2000 devirde sakin giderken veya sıfırdan yuklenip kalktıgımızda alt taraftan bi gacırtı geliyo ayaklarımızda hissediyoruz ama viteste veya arabada bi sallama yok ,bi yay kasılıyo gıcırdıyo gibi oluyo,motor takoz sorunu mudur veya baska bişey olabilir mi?


* bide aracın ustunde spor yay var ama baya bi kesilmiş,cok rahatsız edici bi sekmesi var ve guven vermiyo + arkalar önlerle aynı seviyede kalmış,ben arkayı hafif kaldırıp onu basmak istiyorum yayları ne marka kullanıpta değiştiriyim,nasıl bi yol izleyim,coilover olayı bunlarda nasıl olur?

suan aklıma gelen en önemli sorunlar bunlar,aklıma geldikce yazarım,şimdiden sagolun :)


sorun 1 ayarlı kasnağın bozuk servis fiyatı 600-700 civarı değiştirirken trigeride değiştirmek zorunda kalıosun toplam 1.000 TL civarında masrafı var.

sorun 2 rolanti valfi gaz kelebeğinden geçen havayı okumuyor olabilir yada potasyometre hatasıda olabilir valfin orjinal servis fiyatı 300 TL

sorun 3 yağ mobil ve castro 5-40 öneririm bujileri orjinal NGK kullanın. (yağ 5lt fiyat 120 TL , NGK orjinal buji fiyatı 120 TL )

sorun 4 headers vuruyor olabilir egzosu sabitlemeye çalışın oynayan yerleri varsa sabitleyin değilse takozdur motor takoz fiyatıda yaklaşık 100 TL civarındadır sanıyorum.

sorun 5 istediğin ayarı tutturmak için ya kafana göre keseceksin yada coilover alacaksın fiyatıda 1200 TL den aşşağı değildir.

toplamda sorun olarak aracında yaklaşık 1.500 TL lik masaf var.
Keyfi olarakta söylediklerine göre 1.500 TL masraf gerekebilir.

hayırlı olsun

GokHan35
07-12-2011, 16:31
Okan sağolasın kardesim,su an bu yorumlar benim için önemli gercekten,bilinçli arkadasların tavsiyelerini öğrenmek iyi oluyo..

myredline
07-12-2011, 17:01
denso buji kullanan varmı rs inde

F4R
07-12-2011, 20:06
gaza ani basışlarda aracın altından bir gıcırdama sesi geliyordu. 1-2 yere baktırdım. daha sonra bursada kar oto renault servisi var. bi arkadaşın sayesinde oraya götürdüm. çıkan ses manifoldun çıkışında egsoz borusunun traverse değmesi. alt şanzıman kulağı orjinal değilmiş. onu değiştirdim. (210tl mais fiyatı, hatta fransadan geldi). bununla beraber için rahat etsin diye üst şanzıman kulağı (30tl mais fiyatı) ve üst motor kulağını değiştim. (300tl). ses kesildi sadece yüksek devirlerde ani bas-çek lerde küt diye bir vurma sesi geliyordu. onun sebebi de aynı şekilde egsoz borusunun yine traverse vurmasıydı. düz boruyu yapan usta traversin ordaki ek yeri fazla gelince motoru kastırarak kaynatmış. egsozcu aradan 2 paröak parça kesip tekrar kaynattı. ses kesildi. şuan sorun yok. ses için arabayı kanala sokup el freni çekip kastırın motoru biraz. bi kişide alttan baksın. muhtemelen sizinki de traverse vuruyodur.

Cliosportve
07-12-2011, 20:16
Hayırlı olsun Gokhan35 hangi aracı aldın ?

F4R
07-12-2011, 21:22
sanırım ekonun eski aracı aldı slc.

bu arada bende hayırlı olsun demeyi unutmuşum gökhan. Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin. sorunları hiç kafana takma olur o kadar. halledilmicek şeyler değil. zamanla çiçek gibi yaparsın aracı...

mechanic
07-12-2011, 21:58
özel reno servisinden alırsan indirimli alıyorlar, kasnak 400, triger set 300, kapak açarsan contalar 300 civarı, bujiler ngkpfr6e 120, okan zten anlatmış.
yağa gelirsek kitapçığında hava durumna göre yağ önerisi var zaten ona göre al..
gaz tepkimesini almıyo diyosun bujiler olabilir vey a enjektörle de oalbilirç enjektör denesi 120 civarı...
bunların hangisini alırsan al, renault parça numarasına göre al, kimseyi dinleme...

F4R
07-12-2011, 22:51
özel reno servisinden alırsan indirimli alıyorlar, kasnak 400, triger set 300, kapak açarsan contalar 300 civarı, bujiler ngkpfr6e 120, okan zten anlatmış.
yağa gelirsek kitapçığında hava durumna göre yağ önerisi var zaten ona göre al..
gaz tepkimesini almıyo diyosun bujiler olabilir vey a enjektörle de oalbilirç enjektör denesi 120 civarı...
bunların hangisini alırsan al, renault parça numarasına göre al, kimseyi dinleme...


aynen öle gökhan. ne yaparsan yap bu aracın yürüyenine ve motoruna kesinlikle orjinal parça al.

GokHan35
08-12-2011, 07:05
Tesekkur ederim hepinize,aracın bu sorunlarını bilip görerek aldık zaten,hangi aracı alsak yine de bunları değiştirecektik o yuzden sorun yok sadece değişimi en guzel sekilde yapmaya calışacagız :) iç mekan ve kasa olarak kendini aldırmayı basarcak bi arac :) cumlemize kazasız belasız surusler olsun sağolun tekrardan..Arac ertekn abinin eski aracı py 172..

GokHan35
12-12-2011, 13:20
Bugün Servise bıraktık aracı hayırlısıyla bakalım neler cıkacak,insallah burda yazanlardan buyuk bi sorun cıkmaz karsımıza,renoto Ayhan ustaya güveniyoruz :D