User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
52 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: clio rs

  1. #1
    egzomant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    87
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    clio rs

    2001 clio rs nin kronik hastalıkları hakkında biraz bilgilendirmenizi istiyorum arkadaşlar ve triger kayışı değişimi yapıcam hayırlısıyla lagunanın 2.0 parçaları uyumlu olduğu doğrumudur fiyatları ne kadardır .daha önce hep honda kullandım şimdi rs e geciş yaptık araç çok hoşuma gitti zevkli bi makine ama bu araç hakkında fazla bilgi sahibi degilim aydınlatısanız sevinirim

  2. #2
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bazı parçaları pahalıdır.. triger setide bunlardan birisi.
    kronik olarak rolanti valfi denilen baş belası parca bir süre sonra haliyle sıkıntı yaratabilir..değiştirilebiliyor. gaz kelebeğindeki tel zamanla metal ve sert oldugunu unutuyor gevşeme yapıp, genelinin potansiyometreden kaynaklanan gaz takılması diye düşündüğü olayı yaşatıyor insana..2 potansiyometre ve bu parcanın dibinde bulunan onlarca segmanı denedim türlü türlü montaj şekilleriyle.. ı ıh.. çözümü geri istikamette kelebeği hareket ettirecek bir yayda buldum
    kullanıma bağlı olarak bakımdan bakıma 300-400 cc yağ eksiltme olayı olabilir.. fazlada olabilir ama cok abartmaması gerekiyor bu durumu arabanın, ona göre kontrollerinizi yaparsınız.
    arabanız vvt denilen ( sanırım bu acı kaydırıcı oluyor ) bir teknoloji kullanır.. emin olmamakla beraber 4000 - 4500 devirden sonra seste bir garabet yada gidişte olumlu yönde bir sapıtma görürseniz şaşırmayın.
    farları güneşten cabuk etkilenir.. canınızı sıkmayın, cabuk etkilenen malzeme cabucakta temizlenebiliyor.
    kelebek manifold polisajından kapak polisajından güzel sonuclar alabilirsiniz, chip + filtre + düz boru ayrılmaz üçlüsünü öneririm kesinlikle, hayatın cok daha değişik tatları oldugunu görebilirsiniz
    triger setini kesinlikle yetkili ve daha önce rs trigeri değiştirmiş, hatta bir kaç defa bu işi yapmış ve olumlu bir sonuc almış bir serviste değiştirmenizi öneririm. Bu konuda karşı tarafta bir servis var.. kayışdağında.. baday otomotiv bu adamların bu konuda iyi oldukları konusunda cok sağlam referansım var ön takım genel itibariyle ciddi dayanıklıdır.. özellikle amortisörleri cok sağlam.. yani ben arabamı genelde uzun yolda kullandım fakat cokda işkence etmişliğim vardır.. yol sonraları ön takım da herhangi bir parça değiştiğimi hatırlamıyorum, bir talihsizlik sonucu sağ aksı harcamıştımsadece o kadar.. sağ aks mili komple fiyatı 517 liradır.. bursa mais fiyatıdır.. önerim 2 ve 3. viteste korkmadan abanabilirsin ama ileride izleyeceğin videoların aksine 4 ve 5 te fazla abanmamandır malzemesi kaliteli bir araçtır diğer renaultlara göre bence.. ama herşeyin bir dayanım ömrü var tabi

    Hayırlı uğurlu olsun, Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin, zaten sabah konuyu gören az sayıdaki rs kullanıcısı arkadaşlarımızda buraya doluşacaktır. görüşmek ve tanışmak dileğiyle..

    benden bu kadar rs konusunda yılların tecrübesine sahip abilerimiz kardeşlerimizde yardımcı olacaktır mutlaka, hoşgeldiniz

  3. #3
    Starion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    260
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun öncelikle. Mehmetrs yazılacakları detaylı olarak yazmış zaten. İyi giden, kolay kontrollü, ortalama frenajlı az yakan çok kaçan başarılı bir hot hatch almışsın.
    David Townsend: Michael, I want you to drive flat out. I want Porsche to win Le Mans!

    http://garaj.imgur.com

  4. #4
    egzomant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    87
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sağolun gercekten fiyatına göre mükemmel bi araç yanlız araçta bazı kusurlar var haliyle ona göre bile bile aldım aracı krank devir sensörü yağ pompası ve triger kayışı bu parçaları nereden temin edebiliriim

  5. #5
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    istanbuldaysanız eğer Mehmetrs inde dediği gibi kayışdağında baday renault var orda rs lerin ehli usta var o temini yapar size montajıda en iyi şekilde

  6. #6
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kesinlikle orjinal parçaların sökülüp takılması ve temini için servis dışında bir yere elletmeyin.. bakın o badayda merdan usta var.. on numero heriftir

  7. #7
    crazydog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    ıstanbul/bakırkoy
    Mesaj
    2.605
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merdan ya severim merdanı işinin ehlidir

  8. #8
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şanzımanları kronik sorunlu diye biliyorum..
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  9. #9

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir-istanbul
    Mesaj
    284
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim gördüğüm en kronik sorunu gaz kelebeği ve airbag ışıgıdır.servis konusunda da arkadaşların dediğine katılıyorum yetkili servis harici pek anlayan yok bu araçlardan ve istanbuldaysanız kesinlikle badaya götürün daha sonradan başınız ağrımaz

  10. #10
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir talihsizlik sonucu sağ aksı harcamıştımsadece o kadar.. sağ aks mili komple fiyatı 517 liradır.. bursa mais fiyatıdır.. önerim 2 ve 3. viteste korkmadan abanabilirsin ama ileride izleyeceğin videoların aksine 4 ve 5 te fazla abanmamandır
    Burasını anlayamadım. Biraz daha açıklama var mı ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  11. #11
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tabiki hemen açıklayayim;

    aracım sağ aks milinin lastiğe yakın olan değilde, daha içeride olan körüğünden yağ kaçırıyormuş, bunu farkedemedik tatil öncesi yola cıkarken, ve bu yolda iyice yırtılıp, içeride olan gress tamamen boşalmış, orası kurumuş iyice, döne döne.. döne döne, kupkuru dönerekten hatta bize geri dönüşü kasada bir titremeyle başladı, önce anlam veremedim, yolda durup bir kaç kişiyi aradım ve aracı gideceğim yere kadar fazla yüklenmeden kullanmamı önerdiler, bu da işe yaramadı tabi.. varacağım yere vardık ama yaklaştığımızda alttan gelen takır tukur bir ses ve arabanın ani yön değiştirme çabasıyla durmak zorunda kaldık.. sağ aks mili artık istavroz tarafından kırılarak ayrılmıştı, zaten aracı kaldırdığımızda içerideki bilyeli parcaları bulamadık, onlar orada hazneyi terketmiş sanırım

    açıkcası cümleyi biraz eksik kurmuşum özür dilerim.. aks milinden hemen sonra 2 ve 3. viteslerle ilgili bir yorum yapmışım.. işin teferruatı şöyle ;

    bu araba giderken aks mili yağsız halde, mesela 1.viteste titreme yok, 2. viteste titreme 5000-6000 devirlere kadar.. 3. viteste bu rakam 4500 lerde.. 4 ve 5. viteste ise titreme 2000 devirlerde başlıyor, titremenin başlangıcını ben kişisel olarak aksın iyice zorlandığı safha olarak algıladığım için böyle birşey yazdım..Yanıldığım bir durum varsa düzeltilmesini tabiki isterim bende

  12. #12
    egzomant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    87
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tabiki hemen açıklayayim;

    aracım sağ aks milinin lastiğe yakın olan değilde, daha içeride olan körüğünden yağ kaçırıyormuş, bunu farkedemedik tatil öncesi yola cıkarken, ve bu yolda iyice yırtılıp, içeride olan gress tamamen boşalmış, orası kurumuş iyice, döne döne.. döne döne, kupkuru dönerekten hatta bize geri dönüşü kasada bir titremeyle başladı, önce anlam veremedim, yolda durup bir kaç kişiyi aradım ve aracı gideceğim yere kadar fazla yüklenmeden kullanmamı önerdiler, bu da işe yaramadı tabi.. varacağım yere vardık ama yaklaştığımızda alttan gelen takır tukur bir ses ve arabanın ani yön değiştirme çabasıyla durmak zorunda kaldık.. sağ aks mili artık istavroz tarafından kırılarak ayrılmıştı, zaten aracı kaldırdığımızda içerideki bilyeli parcaları bulamadık, onlar orada hazneyi terketmiş sanırım

    açıkcası cümleyi biraz eksik kurmuşum özür dilerim.. aks milinden hemen sonra 2 ve 3. viteslerle ilgili bir yorum yapmışım.. işin teferruatı şöyle ;

    bu araba giderken aks mili yağsız halde, mesela 1.viteste titreme yok, 2. viteste titreme 5000-6000 devirlere kadar.. 3. viteste bu rakam 4500 lerde.. 4 ve 5. viteste ise titreme 2000 devirlerde başlıyor, titremenin başlangıcını ben kişisel olarak aksın iyice zorlandığı safha olarak algıladığım için böyle birşey yazdım..Yanıldığım bir durum varsa düzeltilmesini tabiki isterim bende

    rs ve butarz araçların aks tamiri yapılıyo diye biliyorum

  13. #13
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Clio Rs in kronik arızaları.
    Rolanti valfi..(devir sabit durmaz çözümü değiştirmek)
    Airbag ışığı(koltuk altındaki soketler zamanla kurum bağlar soketi iptal edip direk bağlarsan geçer)
    Gaz kelebeği(Günümüzdeki tüm RS lerde olan bir arıza çözümü ters yöne doğru bir yay bağlamak 3-4 haftada bir yağlamak)
    Yağlı Kasnak Açı kaydırıcı kasnagı VVT(Bozulduğu zaman traktör gibi çalışır araç sıfır fiyatı 350-400 TL arasıdır)
    Parça bakımından pahalılığı pek yoktur.Ön takım bozmaz.Triger seti 300-320 TL dir sanıldıgı gibi pahalı değildir)
    Şanzıman kronik değildir ben yetkili serviste toplattım şanzımanı arabayı alır almaz 2 sene olcak gazladıgımda oluyor gezdiğimde oluyor problemim yok)
    Diğer tedarik etmek istediğin parçaları sana temin edebilirim.
    Devir sensörü dediğin parçanın ismi Manyetik kaptördür.Capteur delamantiq.
    Diğer Triger ve Yağ pompasınıda temin edebilirim fakat sana tavsiyem Manyetik kaptör dışındakileri yetkili serviste toplatmandır.

  14. #14
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı egzomant Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rs ve butarz araçların aks tamiri yapılıyo diye biliyorum
    elbette yapılıyor, fakat bizim başımıza bu olay mersinin bilmem neresinde geldiği için, acıkcası elletecek adam bulamadım.. yani bu konularda biraz cinsimdir acıkcası değiştirdim direk yenisiyle

  15. #15
    mrt_tsn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    361
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Cliosportve Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Clio Rs in kronik arızaları.
    Rolanti valfi..(devir sabit durmaz çözümü değiştirmek)
    Airbag ışığı(koltuk altındaki soketler zamanla kurum bağlar soketi iptal edip direk bağlarsan geçer)
    Gaz kelebeği(Günümüzdeki tüm RS lerde olan bir arıza çözümü ters yöne doğru bir yay bağlamak 3-4 haftada bir yağlamak)
    Yağlı Kasnak Açı kaydırıcı kasnagı VVT(Bozulduğu zaman traktör gibi çalışır araç sıfır fiyatı 350-400 TL arasıdır)
    Parça bakımından pahalılığı pek yoktur.Ön takım bozmaz.Triger seti 300-320 TL dir sanıldıgı gibi pahalı değildir)
    Şanzıman kronik değildir ben yetkili serviste toplattım şanzımanı arabayı alır almaz 2 sene olcak gazladıgımda oluyor gezdiğimde oluyor problemim yok)
    Diğer tedarik etmek istediğin parçaları sana temin edebilirim.
    Devir sensörü dediğin parçanın ismi Manyetik kaptördür.Capteur delamantiq.
    Diğer Triger ve Yağ pompasınıda temin edebilirim fakat sana tavsiyem Manyetik kaptör dışındakileri yetkili serviste toplatmandır.

    Kardeşim cok saol paylasım ıcın, dün istanbuldan yenı aldıgım rs ile cıktım kayseri yoluna. 8saat hıc aralıksız 160km nın genelde altına dusmeden,-sadece bır sefer benzın almak için durdum- aracı sureklı deneme halınde geldım. aldgımda en ufak bı sıkıntısı yoktu yolda her 180km nın uzerıne cıktıgımda abs , ve son 1-2 sattede sabıt olmayan bellı aralıklarla airbag lambası bı yandı bı sondu, bunların sebebı ne olabılır? benım aracında rolantısı sabıt durmuyor dedıgın gıbı, bırde bujilerini temin etmek biraz zor oluyormuş sanırım, bu konularda yardımcı olursan sevınırım..

  16. #16
    clioGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    ist
    Mesaj
    4.067
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    airbag lambası koltuğu ileri geri oynatınca düzeliyor olması lazım
    seni unutmayacağız...


    www.hilmisenlen.com

  17. #17
    mrt_tsn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    361
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı clioGT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    airbag lambası koltuğu ileri geri oynatınca düzeliyor olması lazım
    yok duzelmıyor ve sabıt yanmıyor 3dk yanıyor 5dk sonuyor,15 dk yanıyor 10dk sonuyor

  18. #18

    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.890
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    180'den sonra abs ışığının yanması abs sensör veya sensör kablolarındandı..Çözümü vardı bilen rsciler detayını yazarlar.Söylediğin arızaları rahat çözümleri var. Koltuk altı airbag kabloları nedeniyle sadece rsde değil tüm cliolarda airbag ikazının ara ara yanma problemi var.Soketlere wd40 sıkıp temizleyip birde beyinden arızayı silerseniz sorun olmaz.Güle güle kullanın canınız sıkılmasın..
    Önden ok gibi arkadan b.k gibi

  19. #19
    mrt_tsn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    KAYSERİ
    Mesaj
    361
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ArMy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    180'den sonra abs ışığının yanması abs sensör veya sensör kablolarındandı..Çözümü vardı bilen rsciler detayını yazarlar.Söylediğin arızaları rahat çözümleri var. Koltuk altı airbag kabloları nedeniyle sadece rsde değil tüm cliolarda airbag ikazının ara ara yanma problemi var.Soketlere wd40 sıkıp temizleyip birde beyinden arızayı silerseniz sorun olmaz.Güle güle kullanın canınız sıkılmasın..
    saolun daha iyisi sizin olsun insallah, yarın hemen beynı baglatayım bakalım sonra ne olucak.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •