Orijinalini görmek için tıklayınız : supercharged vtr
arkadaşlar aracım 2006 model c4 vtr coupe daha evvel resimlerini paylaşmıştım forumda.
üzerinde pt51 egzantrik takımı ayarlı kasnak headers ve komple susturucu var.
henüz yazılımını yaptıramadım onu da saolsun özgün kardeşim ben hallederim dedi yüreğime su serptı :)
şimdi geliyorum soruya :)
piyasada çok sayıda mercedes veya mini den çıkma supercharger kitleri bulunuyor ve fiyatları çok uygun ve kafamı kurcalamaya başladı aracıma bu kitleri nasıl uyarlarım netice alabilirmiyim? ve bi soru daha aracımın mevcut beyini ile bu şekilde yürütebilirmiyim ?
amacımı da eklemeden edemeyeceğim öyle rollingmiş drag mış peşinde koşan biri değilim aracımı günlük kullanacağım sadece biraz daha efektif bi otomobil olsun istiyorum.
cevaplarınızı bekliyorum .
Saygılarımla.
Eyup Duygun
08-08-2011, 15:55
Charger konusunu bilemicem ama.Amacına göre düsük basınclarda kullanıcaksın aracı.Orjınal beyni tune ile rahatlıkla yürütülür.
boosted_pug
08-08-2011, 23:23
orjinal beyin tune edilerek malesef aracın sağlıklı yürüyemez her şekilde piggy back olsun yada standalone olsun bi beyine ihtiyacın war
süpercharger sağlıklı yapıldığı taktirde hiç bi sıkıntı çıkartmaz önemli olan işcilik ve kullanılan parçaların kalitesi
Eaton ın kasnaklarını kayışını ayarlayana kadar ufak bir turboyla daha keyifli bir hal alabilir diye düşünüyorum.
yorumlar için teşekkür ederim :)
turbo da mantıklı bi çözüm ancak ben makinanın içine daha fazla girmek istemiyorum ***** turboda güç belli bir devirden sonra geliyor ve makinaya aşırı yüklendiği kanaatindeyim bu nedenle turbo olayına pek sıcak bakamıyorum zaten benim üst devirlerden yana pek sıkıntım yok (pt51 ler sağolsun) charger istememin nedeni alt devirlerden itibaren düzgün bi şekilde güç vermeye başlaması .
peki bi soru daha charger seçiminde mercedes mi yoksa mini mi ??
yorumlar için teşekkür ederim :)
turbo da mantıklı bi çözüm ancak ben makinanın içine daha fazla girmek istemiyorum ***** turboda güç belli bir devirden sonra geliyor ve makinaya aşırı yüklendiği kanaatindeyim bu nedenle turbo olayına pek sıcak bakamıyorum zaten benim üst devirlerden yana pek sıkıntım yok (pt51 ler sağolsun) charger istememin nedeni alt devirlerden itibaren düzgün bi şekilde güç vermeye başlaması .
turbo olunca basıncı allah ne verdiyse açma zorunluluğu yok..
s.chargerda oluşacak basınç neyse turbo da da sistem o basınçla sınırlandırılır..
heriki seçenekte motoru hemen hemen aynı derecede yıpratacaktır..
poşetçay
09-08-2011, 17:22
saxo vts için hazır süpercharzer kit war mı peki
saxo vts için hazır süpercharzer kit war mı peki
Var İngiliz üretimi. 8.000-10.000 tl gibi fiyatı var.
Serhat Y.
09-08-2011, 18:14
Diger bir soru; charger setupinizda pt51 cams lerinizi kullanabilecekmisinizki?
Var İngiliz üretimi. 8.000-10.000 tl gibi fiyatı var.
ingilizlerde fransızlar ve fordlar la oynamyı çok seviyor zaten. :) Bu kit ne kadar hava basıyor ya da en direk linkini atarmısın schumi abi merak ettim. :)
turbo olunca basıncı allah ne verdiyse açma zorunluluğu yok..
s.chargerda oluşacak basınç neyse turbo da da sistem o basınçla sınırlandırılır..
heriki seçenekte motoru hemen hemen aynı derecede yıpratacaktır..
teşekkür ederim bilgi için
@bs type-r Diger bir soru; charger setupinizda pt51 cams lerinizi kullanabilecekmisinizki?
ewt buda ayrı bi konu tekrardan elden geçmesi mi lazım acaba ??
1.8 turbo
09-08-2011, 18:53
konunun dısında olcak bıraz ama merak ettım pt 51 den sonra ne gıbı degısıklıkler oldu aracta. olumlu -olumsuzpaylasabılırmısın
bende 206 1.6 16V var. motorlarımız aynı sanırım.
ingilizlerde fransızlar ve fordlar la oynamyı çok seviyor zaten. :) Bu kit ne kadar hava basıyor ya da en direk linkini atarmısın schumi abi merak ettim. :)
İlk aklıma gelen.
SUPERCHARGERS - FULL CHARGER KITS - SAXO SUPERCHARGER KIT 8V & 16V - GMC Motorsport (http://www.gmcmotorsport.co.uk/superchargers/full-charger-kits/saxo-supercharger-kit-8v-16v/prod_589.html)
Diger bir soru; charger setupinizda pt51 cams lerinizi kullanabilecekmisinizki?
PT51'ler gayet soft. SC yada TC'de bir sorun yaratmıycaktır.
Serhat Y.
09-08-2011, 19:22
PT51'ler gayet soft. SC yada TC'de bir sorun yaratmıycaktır.
pt52 lerlemi karıştırdım acaba, agresif olan cams ler hangileriydi puglarda
pt52 lerlemi karıştırdım acaba, agresif olan cams ler hangileriydi puglarda
PT52 onlar. İki egz arasında baya fark var.
peki bi soru daha charger seçiminde mercedes mi yoksa mini mi ??
mercedes de mini de eaton m45 kullanıyor, aynıdır ikisi de ama mercedesde model yıllarına göre kasnaklarının boyutu farklılık gösterebiliyor.. minilerde de aftermarket olarak farklı ölçülerde kasnak bulma ihtimaliniz var..
bu araçlardan çıkma kit olarak alıp kullanamayacaksınız, en basitinden sabitlemek için ayak, borulama, i/c vs. bir sürü şey yapmanız gerekecektir.. istenirse illaki yapılır da nasıl bi maliyet çıkar ne kadar verimli olur orasını meçhul..
boosted_pug
10-08-2011, 02:08
yukarıda arkadaş bahsetmiş her halukarda arabanın içine bi hayli girilicek ayak yapıcaksın emme manifolduyla oynıyacaksın intercooler boru regülatör beyin enjektör kasnak biton işi war öle iki civata bi hortum sık geç olmıyacak
kaldıki root type çıkıyo die biliyorum mini ve merso dan bu süpercharger lar büyük malzemeler takman daha zor olucaktır yer sıkışıklığından dolayı rotex tarzda süpercharger alman gerekebilir yada direksiyon power veya klimadan birini iptal etmen gerekebilir sonuçta kayış tahriğiyle dönücek ve yer bulman gerekli
artı alt devir üst devir öle ahım şahım şeyler değil k03 turbo takarsan süperchargerdan farkı olmadan alt devirden gelir he tutupda gt35 takarsan 6000 devire kadar beklersin gelsin die birde aracının elektroniği biraz fazla elektronik gaz kelebeği can bus gösterge dijital heryer bunlarda sana sıkıntı çıkartıcak noktalar olucak
kaldıki root type çıkıyo die biliyorum mini ve merso dan bu süpercharger lar büyük malzemeler takman daha zor olucaktır yer sıkışıklığından dolayı rotex tarzda süpercharger alman gerekebilir yada direksiyon power veya klimadan birini iptal etmen gerekebilir sonuçta kayış tahriğiyle dönücek ve yer bulman gerekli
artı alt devir üst devir öle ahım şahım şeyler değil k03 turbo takarsan süperchargerdan farkı olmadan alt devirden gelir he tutupda gt35 takarsan 6000 devire kadar beklersin gelsin die birde aracının elektroniği biraz fazla elektronik gaz kelebeği can bus gösterge dijital heryer bunlarda sana sıkıntı çıkartıcak noktalar olucak
evet m45 ler root type yani bıçaklı tip, büyüklüğünün yanı sıra öyle çok da verimli sayılmazlar santrifüj tip superchargera göre..
sc nin alttan ve daha düzenli bir eğriyle gelmesi güzel birşey günlük kullanım için gayet eğlenceli ama verim olarak turbonun daha verimli olacağı aşikar :)
forumdan bir abimiz mondeosuna takmıştı düşündüğünüz m45 sc den, görürse daha detaylı bilgi verir herhalde..
hmm ozaman turbo ile alakalı altyapı çalışmasın başlayayım ozaman hem manifoldun yeri açısından da turbo çok daha kolayca uygulanabilir gibi görünüyor bizde yer bol ***** araba 2 lt makina için yapılmış makina 1.6 olunca :)
konunun dısında olcak bıraz ama merak ettım pt 51 den sonra ne gıbı degısıklıkler oldu aracta. olumlu -olumsuzpaylasabılırmısın
bende 206 1.6 16V var. motorlarımız aynı sanırım.
makinalar aynı evet şöyle diyeyim pt 51 için aracındaki standart egzantrikler 230 derece 106 gti orijinal egzantriği 240, pt 51 ise 256 derece :) ya da 265 olsa gerek şimdi tam emin değilim
bırak pt 51 i orijinal 106 gti egzantriği bile kullansan bayağı farkediyor. ama ben senin yerinde olsam önce bi 106 gti egzoz manifoldu alıp takarım 10 hp civarında güç getiriyor bayağı da ciddi fark ediyorsun gidişini ;) sonrasında egzantrik ve yazılımla devam edersin.
ben tercihimi pt 51 den yana kullandım olumsuz bi yanını görmedim timing güzel yapılır ise eğer rölantide çok ufak bi bozukluk oluyor işten anlayan biri olmazsa farkı hissedemez çalışmada. bide 51 in en büyük özelliği makinada tadilat gerektirmeden direkt olarak takabileceğin en iyi egzantrik takımı.
performansında ciddi fark var özellikle büyük viteslerde. bunun nedenide benim aracımın hantal olması 1 ve 2. vitesi çok zayıf bu nedenle sc olayını sormuştum. 3. vitesten itibaren ben çok ciddi fark hissettim bi örnek vereyim 5. vites 80 le giderken gaza bastığınızda araba vites küçültme ihtiyacı duymadan süratlenebiliyor daha evvel bu derece esnek değildi.
eaton + Cooler +5 psi la zevkli olur sanırım yanılmıuyotsam vts in kolları direk oluyor onları yaparsan biraz daha sağlam olur denizciğim :)
eaton + Cooler +5 psi la zevkli olur sanırım yanılmıuyotsam vts in kolları direk oluyor onları yaparsan biraz daha sağlam olur denizciğim :)
saolasın kardeşim :)) ya bu arada ogün soramadım sana bu olayı başın çok yoğundu peki benim beyin ile sağlıklı yürütmek mümkünmü ??
1.8 turbo
10-08-2011, 09:37
makinalar aynı evet şöyle diyeyim pt 51 için aracındaki standart egzantrikler 230 derece 106 gti orijinal egzantriği 240, pt 51 ise 256 derece :) ya da 265 olsa gerek şimdi tam emin değilim
bırak pt 51 i orijinal 106 gti egzantriği bile kullansan bayağı farkediyor. ama ben senin yerinde olsam önce bi 106 gti egzoz manifoldu alıp takarım 10 hp civarında güç getiriyor bayağı da ciddi fark ediyorsun gidişini ;) sonrasında egzantrik ve yazılımla devam edersin.
ben tercihimi pt 51 den yana kullandım olumsuz bi yanını görmedim timing güzel yapılır ise eğer rölantide çok ufak bi bozukluk oluyor işten anlayan biri olmazsa farkı hissedemez çalışmada. bide 51 in en büyük özelliği makinada tadilat gerektirmeden direkt olarak takabileceğin en iyi egzantrik takımı.
performansında ciddi fark var özellikle büyük viteslerde. bunun nedenide benim aracımın hantal olması 1 ve 2. vitesi çok zayıf bu nedenle sc olayını sormuştum. 3. vitesten itibaren ben çok ciddi fark hissettim bi örnek vereyim 5. vites 80 le giderken gaza bastığınızda araba vites küçültme ihtiyacı duymadan süratlenebiliyor daha evvel bu derece esnek değildi.
tesekkurler cvp ıcın. bende kararsızım motorum cok sıhhatlı.yag eksıltme su eksıltme gıbı bısey yok. o yuzden cesaret edıp gıremıyorum motor modıfıysıne.duzenını bozmak ıstemıyorum:)
arabamda hangı egzantrık oldugunu nasıl ogrenebılırım. egzantrık ustunde yzıyor mu.
bildiğim kadarıyla üzerinde yazmıyor olsa gerek ama kumpas ile farkı anlamak mümkün ;) valla ben bu işlemleri yaptığımda arabam 48.000 de idi (şu an 50.000 de) bence km ile alakası yok bu işin açma kapama olayında :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.