User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Wastegate ayari.

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Wastegate ayari.

    Arkadaslar henüz detaylı inceletmedim ama muhtemelen aracimin wastegate ayari ile benden önceki sahibi zamanında oynanmıs. Yapılan ölçümlere göre turbo gereginden fazla hava basıyor. Bu durum bazen ariza lambasınin yanmasına neden oluyor. Ariza kayitlarinda "hava yukleme ayarsizligi, fazlaligi "gibi ifadeler var. Bu durum aracin performansin nasil etkiler? Gaza illk basma anında aracin diğer araçlara nazaran gec tepki vermesine neden olabilir mi?

  2. #2
    d16y4
    Misafir
    turbo basıncının gaz tepkisinde farklılık yaratacgını zannetmiyorum.

  3. #3

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar henüz detaylı inceletmedim ama muhtemelen aracimin wastegate ayari ile benden önceki sahibi zamanında oynanmıs. Yapılan ölçümlere göre turbo gereginden fazla hava basıyor. Bu durum bazen ariza lambasınin yanmasına neden oluyor. Ariza kayitlarinda "hava yukleme ayarsizligi, fazlaligi "gibi ifadeler var. Bu durum aracin performansin nasil etkiler? Gaza illk basma anında aracin diğer araçlara nazaran gec tepki vermesine neden olabilir mi?
    wg ile oynadıklarını sanmıyorum ama turbo revizyondu sanırım.wg cubugunda bi işler olabiliyor.bendede oldu sıfır turbo verdiler ama ben ne wg ile oynadım ne de turboyla.

  4. #4

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En basiti sanırım başka bir tsi 170 bulup wastegate ayarını ona bakarak yapmak(somundan diş sayıyorsun sanayi işi) Bu bilgiler direk turbocularda da mevcut ne kadar açılıyor kaç tur döndürülüyor falan işinde uzman turbocular biliyor modelleri.

  5. #5
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    wg ayarı yapmak zor değil atmosferik arabada.. genelde sıkılı olması arıza lambası yaktırabilir ama gec tepki verdirmez. tamtersine hızlı tepki verdirir.. sıkıntı baska yerden.. anlayacak birine goturmeni tavsiye ederim. servis bulamaz cunku

  6. #6

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    wg ayarı yapmak zor değil atmosferik arabada.. genelde sıkılı olması arıza lambası yaktırabilir ama gec tepki verdirmez. tamtersine hızlı tepki verdirir.. sıkıntı baska yerden.. anlayacak birine goturmeni tavsiye ederim. servis bulamaz cunku
    erhanım wg ne arar la atmosferik arabada ne içiyon sen geliyim beraber içelim yazdıkların çok çelişkili ahaha
    RACE WERKS

  7. #7

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    wastegate ayarı için regülatörlü basınç saati kullanabilirsiniz. istediğiniz basınçta açacağı şekilde konumlandırma yapılabilir
    RACE WERKS

  8. #8
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tdipower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    erhanım wg ne arar la atmosferik arabada ne içiyon sen geliyim beraber içelim yazdıkların çok çelişkili ahaha
    amaan benzinli dicektim işte ya anla sende 9 saat ders calısmıs bi adamla karsıkarsıyasın

  9. #9
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tdipower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    wastegate ayarı için regülatörlü basınç saati kullanabilirsiniz. istediğiniz basınçta açacağı şekilde konumlandırma yapılabilir
    soleniod ne zaman isterse o zaman acsın olm biz nie karar verioruz akıllı araba olm bunlar manuel e gelmez

  10. #10

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    soleniod ne zaman isterse o zaman acsın olm biz nie karar verioruz akıllı araba olm bunlar manuel e gelmez
    kabasını almak lazım önden senin wg manuel takılıyodu noldu o
    RACE WERKS

  11. #11
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tdipower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kabasını almak lazım önden senin wg manuel takılıyodu noldu o
    su an its automatic electronic cybersonic

  12. #12

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    su an its automatic electronic cybersonic
    ahahahaah ben kökten çözdüm external taktım
    RACE WERKS

  13. #13
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en güzeli

  14. #14
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    özgür abi servismi söyledi yoksa tahminimi arızadan yola çıkarak sen wg düşünüyorsun ?

  15. #15

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emre_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    özgür abi servismi söyledi yoksa tahminimi arızadan yola çıkarak sen wg düşünüyorsun ?
    Turbo revizyona girmeden once servisteki usta gostermisti zaten. Somun olmasi gereken yerden daha ilerde diye. Oynanmis bunla filan demisti. Sonra turboyu sokup revizyon vs , ben normal ayarina getirmistir diye dusunuyordum.tabi turbonun baglantilarini duzgun yapmadigi icin alet egsoz manifoldu ve kat tarafindan hava kaciriyordu. Hatta burda konu acmistim. Burda yeni bir ustaya baktirdim. Contalari filan yeniledi, yuzeyini taşlatti vs. Düzeltti yani. Simdi tahminimce hic hava kacirmiyor ama bu seferde cok zorladigim zaman fazla hava yukleme hatasi filan veriyor. Zaten aracdan log alip baktigimizda normal degerin hep ustunde hava bastigini gormustuk. Benim tahminim wastegate den.
    Diger taraftan aracin ilk tepkilerinde bir zayiflik var. Acaba ondan mi kaynaklanir diye dusundum. Aslinda bana 170 lik dsg jetta lazim. Onla bir denesem tum soru isaretleri ortadan kalkacak. Alsana bir tane, deneriz

  16. #16
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazılım var mı araçta?
    Yazılım tamamen std ise şu da olabilir, wg sıkıdır, basınç fazla basar.
    WG ayarı tepkilerde farklılık yaratır. Araba tamamen mekanik olsa problem değil ancak devamlı basınç okuyan ve buna elektronik bir valf ile müdahale eden bir arabadan bahsediyoruz. Hiç birşeye şaşırmam
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  17. #17
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo revizyona girmeden once servisteki usta gostermisti zaten. Somun olmasi gereken yerden daha ilerde diye. Oynanmis bunla filan demisti. Sonra turboyu sokup revizyon vs , ben normal ayarina getirmistir diye dusunuyordum.tabi turbonun baglantilarini duzgun yapmadigi icin alet egsoz manifoldu ve kat tarafindan hava kaciriyordu. Hatta burda konu acmistim. Burda yeni bir ustaya baktirdim. Contalari filan yeniledi, yuzeyini taşlatti vs. Düzeltti yani. Simdi tahminimce hic hava kacirmiyor ama bu seferde cok zorladigim zaman fazla hava yukleme hatasi filan veriyor. Zaten aracdan log alip baktigimizda normal degerin hep ustunde hava bastigini gormustuk. Benim tahminim wastegate den.
    Diger taraftan aracin ilk tepkilerinde bir zayiflik var. Acaba ondan mi kaynaklanir diye dusundum. Aslinda bana 170 lik dsg jetta lazim. Onla bir denesem tum soru isaretleri ortadan kalkacak. Alsana bir tane, deneriz
    abi olmaz benzinli 1,4 dijelciyim biliyosun
    ama tepkideki durumun wg ile alakasız olduğunu düşünüyorum çünkü arabada aşırı bi açılma olsa çok daha çabuk arıza yakar seninki anladığım kadarıyla çok zorladığında araba pik vurduğu zaman arıza yakıyor olması gerektiğinden fazla basıyor düşür biraz olmadı ama 1 diş kıs dene mesela olmadı yarım diş daha kıs o şekilde ayarlayabilirsin aslında fazla kısarsan bu sefer hiç yürümez araba ama acilen ya dsg 170 jetta lazım yada bi dyno ya çıkman lazım yoksa aklını fena kurcalar demedi deme

  18. #18

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ukku Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazılım var mı araçta?
    Yazılım tamamen std ise şu da olabilir, wg sıkıdır, basınç fazla basar.
    WG ayarı tepkilerde farklılık yaratır. Araba tamamen mekanik olsa problem değil ancak devamlı basınç okuyan ve buna elektronik bir valf ile müdahale eden bir arabadan bahsediyoruz. Hiç birşeye şaşırmam
    Yazilim yok diye biliyorum. Ama gecen hafta Rekor a goturdum araci. Ordaki usta inceledi, senin aracinda daha once bazi islemler yapilmis dedi. Kablolar filan normalde olmayan yalitim malzemeleri ile kaplanmis. Bi kac sey daha soyledi, uzatmiyimyaziliminda yama olabilir dedi. Ben aslinda ustundeki yazilim guncel mi diye sormaya gitmistim, yenoden yazilim yukletmek istemistim,2-3 saatten once alamazsin dedi araci, bende tamam birak dedim. Bulusma vardi zaten gittim orda gazladim

  19. #19

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emre_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi olmaz benzinli 1,4 dijelciyim biliyosun
    ama tepkideki durumun wg ile alakasız olduğunu düşünüyorum çünkü arabada aşırı bi açılma olsa çok daha çabuk arıza yakar seninki anladığım kadarıyla çok zorladığında araba pik vurduğu zaman arıza yakıyor olması gerektiğinden fazla basıyor düşür biraz olmadı ama 1 diş kıs dene mesela olmadı yarım diş daha kıs o şekilde ayarlayabilirsin aslında fazla kısarsan bu sefer hiç yürümez araba ama acilen ya dsg 170 jetta lazım yada bi dyno ya çıkman lazım yoksa aklını fena kurcalar demedi deme
    Evet bana 170 lik jetta lazim. Dyno filanla da olacak iş degil bu.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •