User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Gc8 sorunsalı

  1. #1

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Gc8 sorunsalı

    Biraz yorum almak istiyorum sizden. Bende 99 model gc8 var. Extralar;

    WRX intercooler
    HKS blow off
    Turbodan sonra 76 lık düz boru egsoz sistemi. kat iptal
    K&N kutu içi filtre

    Merak ettiğim şu; cevaplarsanız şimdiden tşk edeceğim.

    2- AFR değerini bilmiyorum egsoz modifiyesinden dolayı çok zenginde gidiyormuyum? Sadece uzun yolda 110-120 km hızla yakıt tüketimi 100km/9 lt Bu ihtimalden dolayı problem mevcutmudur? Özellikle belirtmek isterim ki önemli olan yakıt değil çok zenginde kalıp motora zarar verdiğim endişesi.

    3-Egsoz muayenesinde katalitik konvertör yok olarak ölçümde lambda değerleri normal fakat, arabanın rölantisi sabit değil..hafif dengesiz çalışıyor gibi. devir göstergesinden anlayamıyorsunuz. kulakla dikketlice dinlerseniz fark ediyorsunuz. Egsoz ve blowoff modifiye kaynaklı bir problem olabilirmi? Blow off olan araçlarda rölanti düzensizliği olduğunu biryerden duymuştum. Bu bilginin doğruluğu nedir?Egsozda kat iptalide bu soruna neden olabilirmi?

    Bu durumu değerlendirdiğimizde aracım normal mi? aracıma internal olarak müdahale etmeden gücü arttırmak için neler yapabilirim.

    Teşekkür ederim şimdiden
    Syg..

  2. #2
    jay-b - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    150
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yasadigin sehir mugla sanirim. havalar sicak ve degerler degisir. soguk havada denersen aracini farkli sonuc cikacaktir.gc8 lerde kat. konvt. olmaz. birde silincer i cikarman aracini biraz daha rahatlatacaktir

  3. #3

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu anda takılı olmayan egsoz sisteminde katalilik konvertör var. haliyle kışın değerler tabiki daha iyi. yanlış hatırlamıyorsam araba 1,05 cont le gidiyor kışın. silencer çıkınca araç rahatlıyor haliyle fakat son sürat deneyemedim.
    Asıl merak ettiğim aracın şu andaki egsoz ve blow off işlemlerinden dolayı zenginde gidip güç kaybı yaşayıp yaşamadığım ve motora zarar verme ihtimalimin yönünde..birde rölanti dengesizliği

  4. #4
    DarkSky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    297
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araçlarımız neredeyse aynı setuplarda.Bende afr değerimi bilmiyorum, bir an önce wideband edinmem gerekli.Rölanti düznesizliği bende sinyal verdiğimde oluyordu, öncelikle rölanti ayarını biraz yükselttik farkeden bişey olmadı daha sonra daha sonra şarj dinamosundaki bir kablonun soyulduğu ve kaçak yaptığı anlaşıldı , değişince düzeldi.Ama sendeki sorun pek benimkine benzemiyor. Maf sensörü kirlenmesi , yada rölanti sabitleyicisi arızası aklıma geliyor.

    Bildiğim kadarıyla aşırı zenginde egsozdan aşırı bir siyah duman atma söz konusu oluyor.Özellikle tam gaz yüklenildiğinde.Bu tür bir durum varmı araçta ? Birde zenginde gitmenin pek problem olmadığı fakat fakirde gitmenin tehlikeli olduğunu duymuştum.

  5. #5

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Duman atma yok kesinlikle. Fakat katalitik konv. olmadığı için çiğ gaz kokusu oldukça belli oluyor.
    İzmirden arkadaşla görüştüm bugun. İzmirde 4x4 dinamometre varmış yeni kurulmuş. Ölçtüreceğim gücünü. Zaten güç düşükse mutlaka bir karışım problemi vadır.Benım araçtaki rölanti düzensiliği çak hafif arada tekleme şeklinde moturu dinlersen anlayabileceğin bir durum. Başka forumlarda blowoff un bu sorunu yapabilceğini okumuştum. ne kadar doğru bilemem..

  6. #6

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maf ı değiştirince İsveç saati gibi çalışmaya başladı..Afr normal 120- 140 km lerde narrowband göstergede 14-15 afr de gidiyor: Şu an için herşey normal.. Yardımcı olan arkadaşa tşk ederim.

  7. #7
    burakcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    geçmiş olsun ama 1-2 konuda bilgi edinmiş oldum

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •