User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
26 sonuçtan 20 ile 26 arası

Konu: turboda egz??

  1. #20
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lift degeri ve derecesi önemli turbo araçta
    benim lift degerim 12.06 ya denk gelirken
    derece 264 derecedir
    saglıklı olarak 7600 devir e kadar güc yansıtmaktadır sizin aracları hic ilgilenmedim daha iyi bilen arkadaşlar illaki yardimci olacaktır
    fakat ne kadar düşük motor sıkıştırması o kadar fazla basınca eşittir ha yüksek sıkıstırmadada turbo basarsın ama 2.5 3 mm conta koyar motor sıkıstırması düşürürsün bir ayarlama yapilir beyine enjektor vs kral olur

  2. #21

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ..atm benzınlıde 10- 11 :1 turbolu motorlarda 6-7 : 1 sıkıstırmalı motorlar kullanılıyor...
    bu dediğin 1980 - 1990 arası sanırım,

    yeni nesil turbo motorlarda sıkıştırmalar atmosferiklere yaklaştı hatta bazılarını çoktan geride bıraktı

    VAG 1.4 tsi 10.0 : 1
    VAG 2.0 TFSİ 10.5 : 1
    bmw n54 (3 litre twin turbo) 10.2 : 1
    bmw s63 tu (4.4 litre turbo - F10 kasa M5) 10.0:1

  3. #22

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    46
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu dediğin 1980 - 1990 arası sanırım,

    yeni nesil turbo motorlarda sıkıştırmalar atmosferiklere yaklaştı hatta bazılarını çoktan geride bıraktı

    VAG 1.4 tsi 10.0 : 1
    VAG 2.0 TFSİ 10.5 : 1
    bmw n54 (3 litre twin turbo) 10.2 : 1
    bmw s63 tu (4.4 litre turbo - F10 kasa M5) 10.0:1
    80 90 arası değil sadece2000 lı yıllarda da oyleydı,vw değişken zamanlı sıbop, atesleme gecıktırmelı sensörler,vuruntu sensörü vs kullanarak ve yenı sistem enjektörler sayesınde sıkıstırma oranını yukselttı,teknolojı gelısıyor halıyle,dıger benzınlı turbo motor üreten markalarda bu teknolojıyı kullanarak onlarda yuksellttı,ayrıca fabrıkanın kullandıgı parcalar ve montajındakı üstün kaliteyı hıc bır motor ustası dukkanında yakalayamaz,örnek vereyım,albea 1.3 mj ler 0 km alındıgından ıtıbaren 700 000 km cıvarı bır motor ömrü oluyor,piyasada yenı motor yapıldıgında ıse ortalama ömrü 300 000 400 000 k oluyor,yani demek ıstedıgım şu,orjınal halı ıle 10:1 sıkıstırma oranlı turbolu motor randımanlı olur fakat sonradan turbo uygulayıp hemde o sıkıstırma oranı ıle bunu gerceklestırmek,bi de pıyasadakı tamırcı ve rektefecı arkadaslarımızın tam hassasıyet göstererek (ölçüler,bosluk ölçüleri parca kalıtesı vs) göstermemesı kısa ömürlü bır motor ortaya cıkarır..ben yıne derımkı turbo uygulanacaksa benzınlı motora dusuk sıkıstırmalı olmalı..

  4. #23
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Atedleme geciktirmeli sensor ne demek?
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  5. #24

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    46
    Şehir
    ...
    Mesaj
    188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    alıntı yapıp kopyalamadık,konusma agzı ıle yazdım işte,vuruntu sensörü atesleme zamanını ayarlar,ve gecıktırır,atesleme sıstemını destekleyen bır cok sensör var..

  6. #25
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Berk böyle top arabanı atmosferik. Yarın turbo istersen piston tepesinden freze ile aldır. Egzantrikleri satarsın Catcams'ın turbo egzantriklerinden takarsın.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  7. #26
    brkkksln - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    791
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Berk böyle top arabanı atmosferik. Yarın turbo istersen piston tepesinden freze ile aldır. Egzantrikleri satarsın Catcams'ın turbo egzantriklerinden takarsın.
    satcam gitcem uçak alcam yeter ya

    bu şekilde toplancak zatende işte hep bi yerden dürtüyo turbo işi.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •