Karbüratörlü motora turbo uygulamak beladan başka bir şey değil.Sağlıklı bir turbo motor isteniliyorsa enjeksiyon şart oğlu şart..
Printable View
Karbüratörlü motora turbo uygulamak beladan başka bir şey değil.Sağlıklı bir turbo motor isteniliyorsa enjeksiyon şart oğlu şart..
şimdi sıkıntı mı değil mi ben anlamadım :) iki tezat yorum kafamı karıştırdı :D
benzınlı turbo- karbrator olayı sıkntı ama para her kapıyı acar genelde ayar tutmaz ustasıda zordur turkyde fakat bu araclar ıcn ozel karbrtrler ekıpmanlar olması lazım ama gunluk kullanma kesınlıkle uygun deıldır
O bahsettiğin karbüratörler en az 20 yıllık.Medet ummak büyük bir hata hiç uğraşmayın milletede bakmayın emeğinize ve paranıza yazık olacak.
biz yaptık oldu şahin karbüratörlü turbo 1.2 bar sıkıştırma düşük..kesiklik yok çokta yakma yok. çok denemeler yaptık ama iş regülatörde bitiyo
Karbüratör ve turbo zor bir iştir.Sorduğum kimse önermiyor.Yapmak isteyen yapabilir ancak sonuçları komple motor oluyor :)
Enjeksiyonlu araçlarda kullanılan benzin pompası takın karbüratörlü araçların benzin otomatiği turboda besleme yapamıyor...kontaktan çalışan benzin pompası takın en az 6 barlık.ayrıca turboya uygun benzin regülatörü kullanın
en az 6 barlık pompaya ne gerek var ? illede yapılacaksa ve 0.6 bar basılacaksa teoride 1.2 bar yakıt pompası kafi kalıyor 1.2 bar depo dışı benzin pompası olmadığı için 3 barlık bir pompa fazlası ile iş görecektir.
karbüratorlu araçınız var daha ne istiyorsunuzki
weber performans karbürator + throttle body ile atmo king olursunuz.
oktaykan power drag şampiyonu oldukları sezonlardaki bütün araçları (ford taunus ve eskortlar)
bu specteydi.
öyleki escortlarda 330derece egzantrik varken rölanti sabitti.
biraz maliyetli birazda çok yakarsınız ama atmo king böyle olunuyor :D
istanbula gidip gelme şansınız varsa oktaykan powerla bir görüşün derim
Fiyarları ne civarda weber karbüratörlerin nasıl temin edebiliriz ?
rakamlar uyumluluk hakkında inanin bir bilgim yok.
ama en çok kullanılan şu diye biliyorum
K726 CIVIC 84-87 equipped with 1.3 & 1.5 CVCC 12 valve 32/36 DGEV $410.31
şununda gaz tepkisinin daha iyi oldunu okumustum ama bunu genelde accordlara koyuyoralar.
K726-38 CIVIC 84-87 equipped with 1.3 & 1.5 CVCC 12 valve 38 DGES $450.31
Edelbrock 70mm throttle body'de silindir başına 350$ gibi bir rakam.
yani size söylediğim bu spec'in ortalama maliyeti ıvırı zıvırı dahil 5.000 tl'ye mal olur
İşte 5 bin liraya ya swap yada enjeksiyon sistemi havada karada yapılır zaten bu sistem biraz saçma olur benim için çünkü az maliyetle bişeyler yapmam gerekiyor bu gidişlede hiçbişey yapamıcam 2 bin liraya komple enjeksiyona geçebiliyorum ama başka sıkıntılarda var işte malesef beklemedeyim şuan bakalım :) teşekkür ettim bilgiler için saolun :)
Bahsi geçen 32/36 DGAV - DGES taunuslarda da kullanılan karburatördür bulunması çok kolay temizi bile bulunuyor kelebekleri sıralı çalışır bir seviye ye kadar ilk boğaz bir seviyeden sonra ikinci boğaz açılmaya başlar ekonomi ve bir nebze performansı aynı anda sunmak için tasarlanmış bir karburatördür.
Ancak 38/38 2.8 granadalardan çıkıyor kıymetli ve bulunması bir o kadar zor bir karburatör dür kelebekleri birlikte çalışır birlikte açılır birlikte kapanır performansı çok iyidir.Şayet temiz bir 38 lik bulabilirse arkadaş mükemmel olur.
Karbüratörle ugraşmak cidden turbolu arabayla uğraşmaktan zor
dellorto karb. bi dünya ugraştık dünya para harcadım ama olmuyor hep sıkıntı
Bence en mantıklısı güzel bir enjeksiyon sistemi + turbo ...
dost acı söylermiş sözüne sığınarak derimki parasız yürümez . araç modifiyesine girmişsin yada doyumsuz bir metresin var ikisi aynı şey çok para lazım çooook