User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
65 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Karburatör'e turbo ?

  1. #1
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Lightbulb Karburatör'e turbo ?

    Merhaba sevgili tech ailesi uzun zamandır kafama takılan ve danışmak istediğim bi nokta bu konu 90 model ef kasa civic kullanıcısıyım ilerleyen zamanlarda aracıma komple motor bakımı yaptıracağım rektefiye yoluna gidiceğim girmişken aracımı ileriye yönelik rektefiye etmek istedim ancak aracımı ufak bi miktarda güçlendirmek yürütmek istiyorum enjeksiyon'a çevirme yolunu da düşündüm ancak bi hayli uğraştırıcı ve maliyetli olduğunu anladım bu yoldan vazgeçtim şimdi ise turbo olayına girmeyi düşündüm bununda maliyeti nedir düzen tutarmı verim alırmıyım aracım yürümü beni tatmin edermi harcadığım paraya değermi bunları merak ettim belki aranızda deneyen veya uygulamış kullanmakta olan birisi vardır danışmak istedim cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim..

  2. #2
    bosphorus34
    Misafir
    Alıntı force23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba sevgili tech ailesi uzun zamandır kafama takılan ve danışmak istediğim bi nokta bu konu 90 model ef kasa civic kullanıcısıyım ilerleyen zamanlarda aracıma komple motor bakımı yaptıracağım rektefiye yoluna gidiceğim girmişken aracımı ileriye yönelik rektefiye etmek istedim ancak aracımı ufak bi miktarda güçlendirmek yürütmek istiyorum enjeksiyon'a çevirme yolunu da düşündüm ancak bi hayli uğraştırıcı ve maliyetli olduğunu anladım bu yoldan vazgeçtim şimdi ise turbo olayına girmeyi düşündüm bununda maliyeti nedir düzen tutarmı verim alırmıyım aracım yürümü beni tatmin edermi harcadığım paraya değermi bunları merak ettim belki aranızda deneyen veya uygulamış kullanmakta olan birisi vardır danışmak istedim cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim..
    bende çok merak ettim güncel atıyorum.

  3. #3
    M.degirmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    246
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende bekliyorum

  4. #4
    Met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    KARŞIYAKA
    Mesaj
    7.599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    31 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Karbüratöre iki türlü turbo takılabiliyor, ikisinde de çözülmesi gereken sorunlar oluyor.

    Birinci türde turbo karburatörden sonra takılıyor. Daha basit bir işlem oluyor, ama turbo üstünden yakıt ile karışmış hava geçtiğinden sorun oluyor ve ikinci türdeki kadar güç alınmıyor. Intercooler vs de kullanılamıyor bu yüzden.

    İkinci türde turbo karbüratörden önce takılıyor. Bu daha zor bir işlem, çünkü karburatörün fazladan gelecek olan basınca göre ayarlanması gerekiyor. Zaten turbo için özel tasarlanmış karbüratörler genelde tercih ediliyor.

    (Alıntı)

    Yine netten okuduğuma göre karbüratör de avans tutturmak daha kolaymış.

  5. #5
    bosphorus34
    Misafir
    Alıntı Met Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Karbüratöre iki türlü turbo takılabiliyor, ikisinde de çözülmesi gereken sorunlar oluyor.

    Birinci türde turbo karburatörden sonra takılıyor. Daha basit bir işlem oluyor, ama turbo üstünden yakıt ile karışmış hava geçtiğinden sorun oluyor ve ikinci türdeki kadar güç alınmıyor. Intercooler vs de kullanılamıyor bu yüzden.

    İkinci türde turbo karbüratörden önce takılıyor. Bu daha zor bir işlem, çünkü karburatörün fazladan gelecek olan basınca göre ayarlanması gerekiyor. Zaten turbo için özel tasarlanmış karbüratörler genelde tercih ediliyor.

    (Alıntı)

    Yine netten okuduğuma göre karbüratör de avans tutturmak daha kolaymış.
    en sonunda karbüratöre nasıl turbo olur öğrenmiş olduk.

  6. #6
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo hata kaldırmaz. Karbüratör ise motoru şöyle böyle çalışır tutan bir yakıt karışım aracı. Bu işi ucuza çözmek istiyorsunuz, anlıyorum. Ama karbüratöre turbo işi sonrasında daha büyük masraflar çıkabilir ve/veya kısa ömürlü bir sistem olur. Anlık bir fakire düşmenizde ummadığınız kırımlar yaşayabilirsiniz. Enjeksiyona çevirmesi zor bir motorunuz yok. Hatta parçası da, yapılmış örnekleri de gayet bol. Bence imkanları zorlayıp önce enjeksiyona, sonra turboya geçilmeli. Üstelik bu araç gündelik kullanılacak bir araçsa bunun kışın soğuk marşı var, düzeltmesi var, basınca bağlı değişmesi gereken avansı var vs...
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  7. #7
    Taha Fedai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    Kayseri-Kıbrıs
    Mesaj
    226
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende açıklayıcı bir cevap bekliyorum benım aracım 230.6 çift zenith karbüratör turbo olayını merakla bekliyoruz
    !!!!!!!!!FARKIMIZ TARZIMIZDIR!!!!!!!!!!!!

  8. #8
    skyhigh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    681
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende bu konuyu çok araştrdım kendım renault 11 turbo hayranıyım fakat karburator turbo olayı çok sıkıntılı bır ıs ayar tutmuyor dılınde anlamak gercekten zor ıs zaten renault fabrıkası o yuzden dewam etmedı uretıme

  9. #9
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eski tip (ventüri sistem) lpg sistemi+ turbo ile yürütenler var. Hatta sitede vardı bir konu murat 124'e dediğim şekilde turbo uygulayan şimdi bulamadım.

    Edit: Bir tane videosunu buldum http://www.techturkey.com/forum/vide...rbo-10psi.html

  10. #10
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok alengirli işler bunlar gerçekten aklımdaki düşünce şu jetta ve golf lere uygulanan 0.8 bar basılıp 1.4 tsi gibi küçük bi turbo takıp hem yakıttan tasarruf hemde itelediğinde giden bişiler olmasıydı ama malesef çok uğraştırıcı ve maddiyata dayanan bir durum en güzeli o.b.k arkadaşımızın da dediği gibi enjeksiyon'a geçmek oda baya maliyet gerektiriyor kaderimize razı olmak kalıyor sanırım geriye

  11. #11
    !KO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    gopham city
    Mesaj
    3.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı force23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok alengirli işler bunlar gerçekten aklımdaki düşünce şu jetta ve golf lere uygulanan 0.8 bar basılıp 1.4 tsi gibi küçük bi turbo takıp hem yakıttan tasarruf hemde itelediğinde giden bişiler olmasıydı ama malesef çok uğraştırıcı ve maddiyata dayanan bir durum en güzeli o.b.k arkadaşımızın da dediği gibi enjeksiyon'a geçmek oda baya maliyet gerektiriyor kaderimize razı olmak kalıyor sanırım geriye
    satılıklarda komple kit var 1800 tl

    İlker G.

  12. #12
    b.ustaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    1.894
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende de renault 11 var 1.4lt. bu konuyu bende düşünüyorum... takipteyim. inşallah aracı efsane yapıcam

  13. #13
    skyhigh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    681
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    b.ustagolu bnaa pm at sana yardımcı olurum

  14. #14
    b.ustaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    İzmit
    Mesaj
    1.894
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı skyhigh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    b.ustagolu bnaa pm at sana yardımcı olurum
    mesaj attım ama geldi mi acaba ? geçenlerde de yine bir arkadaşa öm gönderdim ancak geri dönmedi acaba mesajlarım alıcıya ulaşmıyor mu ?

  15. #15
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı şey eski tip turbodizeller için de geçerli mı ? Mercedes td si yada golf 1 td si gibi ,,, yani onlarda enj. Oldugunu sanmiyorum , onlarda nasi çözmüşler ayar tutmama olayını?

  16. #16
    huseyinturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    86 model 3,18ede sıkıntısız turbo uygulanabilir o zaman zorda olsa anladığım kadarıyla? Doğrumu anlamışım?

  17. #17
    skyhigh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    681
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    walla turbo dızel karburatr olayını hıc duymadım benım bahsettıgım renault turbo karburator olayı

  18. #18
    skyhigh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    681
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ustaoglu geldı mesajın cewap attım

  19. #19
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ahmet Saraçoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı şey eski tip turbodizeller için de geçerli mı ? Mercedes td si yada golf 1 td si gibi ,,, yani onlarda enj. Oldugunu sanmiyorum , onlarda nasi çözmüşler ayar tutmama olayını?
    Eski dizellerde durum karbüratörlü benzinlilere göre biraz daha kolay. Çünkü yakıt yine pompadan gönderiliyor ve pompa üzerinden avans da, yakıt da ayarlanabiliyor.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •