User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Gc8 turbo oktan seçimi

  1. #1

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Gc8 turbo oktan seçimi

    Arkadaşlar merhaba.

    Türkiyede bilindiği üzere 100 bg bir araca bile 97-98 oktan koymak gibi bir düşüncemiz mevcut.
    Fakat ben bunun böyle olmaması gerektiğini düşünüyorum. Kendime ait 99 model turbo aracım olmasına rağmen her zaman 95 oktan kullandım. 97 oktan benzin ile depo ortalamasında ortalama 50 km gibi daha az gidiyor.

    Araştırdım bu araçlar fabrika yazılımı kaç oktana göre ayarlanmış..? Şaşırtıcı biçimde 1 barda 8.2:1 sıkıştırma oranı olan WRX için 95 oktan, 8.4:1 sıkıştırma oranı olan STİ için ise 93 oktan önerilir diyor.. Ki bu araç 305 bg lik bir araç

    Ben motorumda pistonları değiştirip 8.0:1 den 8.5:1 sıkıştırma oranına çıkarsam, genellikle düşünce 97 oktana geçmem gerektiği konuşuluyor.

    218 bg olan ve 91 oktana göre üretilmiş bir aracın sadece piston sıkıştırma oranı ile yapılan bir modifikasyonla 93 en fazla 95 oktan la çalıştırılması yeterlidir.Belkide tam anlamıyla 95 oktanı verimli yakacak şekilde olduğu görüşündeyim. Aracım 99 model olmasına rağmen 91 oktan bilgisini subarunun global sitesinden aldım. Link aşağıdadır..

    Konu ile anlatmak istediğim bir durumda.. zamanında 98 oktan vardı.. BMW nin türkiye sitesinde 98 oktan ile çalıştırın diyordu. Fakat BMW nin almanya sitesinde aynı araç için 95 oktan yazıyordu.. Türkiyedeki bu kaos devam edecek gibi görünüyor. Tamam 100 oktan gerekiyorsa koyalım, ama araba bastıkmı gitiyor diye de yakamayacağı yakıtı niye koyalım. Hem cebe hem çevresel olarak düşünmek gerekli..

    Türkiyedeki yakıtlar kötü diyerek konuyu kapatmaktansa , elimizdeki teknik verileri koyarsak daha iyi olur düşüncesindeyim..Konuyu stok map ile yürüyen araçlar için açtım.Araç modifiyelidir. Map vardır, bar fazladır. turbo büyüktür.. v.s ..özel durumlar haricinde değerlendirelim konuyu..

    İyi forumlar..


    Subaru Impreza WRX | Impreza WRX Compare Tool

  2. #2

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Baltık State
    Mesaj
    1.172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kafam rahat olsun diyosan depo başı 5 litre alkol at, güzelinden olsun

  3. #3
    nemonomani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    34
    Mesaj
    566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GC8 GT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kafam rahat olsun diyosan depo başı 5 litre alkol at, güzelinden olsun
    olayı bitiren yorum
    AS GARAGE


    Herkes, insanlığı değiştirmeye çalışıyor, kimse, kendini değiştirmeyi aklından geçirmiyor.

  4. #4

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alkol konusundan birşey anlamadım. Nette araştırdım, sanırım yakıt tasarrufu hakkında.Konu yakıt tasarrufu değil. neyi ne kadar gerekli kullandığımız konusu..Fazla oktanın faydadan çok zarar verdiği de söyleniyor..

    Konuyu açmamdaki sebeb detanasyon ihtimalidir. Oktan ve detanasyon konusunu tartışabiliriz. Benim merak ettiğim konu zaten 97 oktan kullandığımızda benzinin yanıcılığının azalması. Ve bu durumun ne kadar gerekli olduğudur..

    Alkolün oktanı fazla ..Stokiyometrik hava yakıt oranı ve kendi kendine tutuşma sıcaklığı benzinin yarı değerlerinde.. Linki incelerseniz..Bu test sonucunda Yakıt tüketiminin arttığı ve gücün hemen hemen aynı kaldığı ve emisyon değerlerinin düştüğü yönünde araştırma sonucu mevcut.. Bu test sonucuna göre yerine 97 oktan koyarsak alkolle uğraşmamış oluruz..Bana göre 97 oktan kullanmayla benzine alkol karıştırmak aynı olay gibi. Özel bir araç tasarlayıp özel yakıtla çalıştıracaksanız alkol formulü işe yarayacaktır tabiki...''Özel yakıt''

    Asıl öğrenmek istediğim neden yüksek oktan kullanımı konusunda sempatizanlık var türkiyede..


    http://akademikpersonel.kocaeli.edu.....20bildiri.pdf

  5. #5
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    subaru globaldeki oktan sayisi abd icindir. ABD'DE de oktan ron+mon/2 olarak hesaplanir. Yani trdeki 97+86=91.5 yapar. 97 ancak karsiliyor. Benim wrx depo kapaginda ingilizce, fransizca, almanca 98 oktan kullanin diyor.
    Men plan God laughs...
    I have reset it....Aal izz well....
    Alıntı Posrche 959 Driver's Manual Nickli Üyeden Alıntı
    Even the Porsche 959 is subject to the laws of physics.

  6. #6

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    amerikadaki oktan sayısı AKI olarak belirtilmiyor mu?

  7. #7
    VWci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cepten yazıyorum onun icin kısa yazıyorum aki=ron+mon/2.
    Men plan God laughs...
    I have reset it....Aal izz well....
    Alıntı Posrche 959 Driver's Manual Nickli Üyeden Alıntı
    Even the Porsche 959 is subject to the laws of physics.

  8. #8

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazdığın formülü biliyorum. İşin içinden çıkamadığım için buraya konu açtım. Geçenlerde merakımdan Fuji fabrikasını arayacaktım nedir bu işin aslı astarı diye.... :-)

    Sadece subaru.com da. oktan vermiş.
    Almanya italya ve ingiltere sitesinde oktan numarası vermemişler..

  9. #9

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Erenin yazdığı alkol olayını araştırıken.. belli oranda depoya katılan aseton %30 civarında tüketimi azaltıyormuş.

    Konunun içeriği değişmeye başladı sanırım

    Bu durum oktanı düşürmekle aynı olmuyormu? Benım aracımın 97 oktanı yakamadığını anlatmaya çalışmıştım. 95 oktan daha fazla menzile sahipse o yakıt daha uygundur diye düşünüyorum. Hal böyleyken, benzinin yüzey direncini düşüren asetonu kullanmak vuruntuya neden olmaz mı? Ne bileyim kafam iyice karıştı...????????????




    Benzine katılan aseton %30 verim artışı sağlıyor.

    http://img.donanimhaber.com/upfiles/...8527A531B6.jpg

  10. #10
    FK.Sub - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul - İzmir
    Mesaj
    589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frequency_48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Erenin yazdığı alkol olayını araştırıken.. belli oranda depoya katılan aseton %30 civarında tüketimi azaltıyormuş.

    Konunun içeriği değişmeye başladı sanırım

    Bu durum oktanı düşürmekle aynı olmuyormu? Benım aracımın 97 oktanı yakamadığını anlatmaya çalışmıştım. 95 oktan daha fazla menzile sahipse o yakıt daha uygundur diye düşünüyorum. Hal böyleyken, benzinin yüzey direncini düşüren asetonu kullanmak vuruntuya neden olmaz mı? Ne bileyim kafam iyice karıştı...????????????




    Benzine katılan aseton %30 verim artışı sağlıyor.

    http://img.donanimhaber.com/upfiles/...8527A531B6.jpg
    Genellikle düşük oktan vuruntuya sebep olur şimdiye kadar hep 97 kullandım.95 i 1 veya 2 kere koydum ondada hiç sıkıştırmadım aracımı.Aseton koyulduğunu ilk defa duyuyorum bence motora zarar verebilir.Alkolde bir nevi oktan yükseltmek için kullanılır depoya katmak yerinede en güzeli meth. kitle kullanmak.

  11. #11

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Baltık State
    Mesaj
    1.172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Usta kusura bakma sms im yok cevap veremedim bi ara ararsın konusalım, numaranı kaybettim, aracını pasaoglunda gördugumde arıycaktım zaten ama numaran kayıp..

  12. #12
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frequency_48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Türkiyedeki yakıtlar kötü diyerek konuyu kapatmaktansa
    Sizin görüşünüze göre o zaman ABD'deki 91 oktan bizim 95 oktana mı eş değer oluyor ? Çok büyük bir yanılgı içindesiniz o zaman. En basitinden bütün dünyada aynı satılan araçların ABD merkezli tuning şirketlerinin sağladığı 91 oktana göre mapler ile Türkiye'de 97 oktan ile bile verim alınamıyor. Araba aynı fabrikadan çıkma. Yazılım aynı. Oradaki 91 oktana göre yazılım burada 97 oktan ile vuruntu yapıyor.

    Olayı stok araç için düşünüyorum modifiye değil demeyin çünkü mantık düz mantık. Oradaki 91 oktan burada karşılığı minimum 97 oktan mağlesef.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  13. #13

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben Amerikadaki yakıtları bilmiyorum.. O yuzden genelleme yapmayacağım. Benım görüşüm şu. konuyu o yuzden açtım..
    Oktan fazla olursa araç bunu yakamaz diye biliyorum. 97 oktanla kıza menzilde gittiğime göre, bu araç 97 oktanı yakamıyor. 95 oktanla daha uzun menzilli gidiyorum. Bu durum 95 oktanın bu araç için ancak uygun olduğunu gösteriyor. Sadece merak ettiğim konu bu... Derseniz ki. türkiyedeki yakıtlar kötü.. diyecek birşeyim yok..

    Tşk ederim.

  14. #14
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    97 oktan ile aracınız daha performanslı olduğu için nispeten tüketim artıyor olamaz mı yani. Tam depoda 50 km fark var diye aracınız 97 oktanı yakamıyor yanlış bir düşünce. Belki doğu illerinde kaçak olarak satılan çok daha düşük kalite yakıt ile aracınız 30 km daha fazla yol gitse bu yakıt aracınız için ideal mi diyeceksiniz.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  15. #15

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kesinlikle öyle düşünmüyorum tabiki. Benzini sürekli şhell den alırım. Tabiki ne kadar güç o kadar yakıt.. o konuda hemfikiriz. ama bu tüketim uzun yolda 120 km hızla..tespitim bu yönde.. Kaçak yakıt olayına gelincede..tabiki doğudaki kaçak solventli yakıtı aracıma bedava denilsede koymam..
    İki oktan arasında aynı yol ve aynı sürat.. Nasıl mı? Muğlada yaşıyorum. Ailemle aydına giderim.. Hızım sabittir ve 120 yi geçmeye çalışırım..Tüketim aynı yol şartlarında fazla gerçekleştiği çin kafama soru işareti takıldı .
    Bastığım zaman bende tüketim hesaplayamıyorum..:-) Bu mümkün olmuyor..
    eren alkol koy demişti cevaben araştırırken asetonun benzinli araçlarda hidrokarbon yüzey direncini zayıflattığı için yakıt ekonomisi sağladığı yazılıyor.. Yakıt konusunda maceraya atılmak gerekirse bir çok yok var..aseton da solvent bir madde..ve ekonomi yapacağız diyerek motoru eritmek istemem tabiki.. Aslında benım tutturduğum bir durum yok. sadece bu durumu açığa kavuşturmak istedim. bu nedenden dolayı konu hakkında bilgisi olan kişilerle bilgi paylaşımında bulunmak en mantıklısı..

  16. #16

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İst
    Mesaj
    5.098
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oktan sayısı yükseldikçe ateşleme güçlenir bu da motora ekstra güç sağlar fakat menzili düşük olur, düşük oktan yüksek oktanlı aynı yakıta nispeten daha az güç fakat daha uzun menzil sağlar. gibi gibi
    * güç falan deyince standart arabalarda sinekten çıkan yağ gibi düşünmek lazım
    "HAYALLE YAŞAYANINDA YAŞAMAYANINDA ... "
    NAMIK KEMAL

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    20
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Frequency_48 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben Amerikadaki yakıtları bilmiyorum.. O yuzden genelleme yapmayacağım. Benım görüşüm şu. konuyu o yuzden açtım..
    Oktan fazla olursa araç bunu yakamaz diye biliyorum. 97 oktanla kıza menzilde gittiğime göre, bu araç 97 oktanı yakamıyor. 95 oktanla daha uzun menzilli gidiyorum. Bu durum 95 oktanın bu araç için ancak uygun olduğunu gösteriyor. Sadece merak ettiğim konu bu... Derseniz ki. türkiyedeki yakıtlar kötü.. diyecek birşeyim yok..

    Tşk ederim.
    Konunun hepsini okuayamdım ama bunun bir hesaplaması var maalesef ülkemizdeki yakıtların oktanı düşük, yani kötü demek yetersiz olur. 97 RON (yanı TRdeki) yaklasık 93 octane oluyor ABD'de. Zamanında bunun hesaplamasıyla ugrasırken ak sakallı bır dede "cocugum sen kasma cok 4 puan cıkar" demısti. Umarım sana da yardımcı olur bu Daha da kestirme bir mantikla ne kadar sikistirman ya da boostun varsa okadar cok oktan kullanman lazim, 12:1 sikistirma bizim TRdeki 97 RONun limitidir. Ama sikistirmam 9 ustune 1bar boost aciyorum dersen onu boost konusunda bilgili birileri degerlendirsin senin icin derim.

  18. #18
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzin oktanı ile aracın ateşleme avans derecesi birbirleri ile direk bağlantılıdır.
    yüksek oktan kendi kendine patlamaya daha dayanıklıdır, herkes bilir
    (pre ignition, knock daha zor oluşur)

    yüksek oktan benzin kullanıldığı zaman çok daha avans verebilir ve haliyle güç alırsın.
    ama bu değişikliği yapmadığın sürece
    araç hangi oktana göre tune edilmiş?
    95 mi? istersen 100 oktan koy ateşleme avansın 95 oktana göre değilmi ?
    o zaman boşuna 100 oktan kullanmış olursun, o benzinden tam verim alamazsın.

    ateşlemeyi 100 oktana göre yap
    100 oktanı koy bak bakalım nasıl gidiyor, kaç km yapıyor ?


    milletin yüksek oktan koymasındaki takıntı şu yüzden
    bu memlekette çikolotaya kaşara bile, sahtelik, yalan dolan karıştırılmış ya
    acaba 95 oktan benzin 95 mi? 97 oktan 97 mi?
    cevap: hiç sanmıyorum
    o yüzden modifiyeli aracın varsa alırsın 97 oktan, onun en kötü 95 olduğunu farz eder biraz rahatlarsın.

  19. #19

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşların yazdıklarına katılıyorum. oktan ve avans bağlantılı kavramlar..

    Maxi nin dediği gibi. herşeyimize sahtekarlık karışmış.. ya benzine de karıştıysa..O yuzden yüksek oktanı kullanıp işi garantiye almak gibi bir durum sözkonusu oluyor..

    Kısaca teoride ve pratikte durum farklı olduğu için.. yüksek oktan kullanmak işi riske etmemek gibi bir durum oluşturuyor..
    Birisinden duymuştum ne kadar doğru bilemiyorum. Ferraride bile 95 oktan kullanılıyormuş.. 97 oktan koyulduğunda check engine lambası yandığını söylemişti birisi.. O yuzden konu kafamı kurcaladığı için açığa kavuşturmak amaçlı yazıyorum..

    Genel bir soru yönelyetim. Modiyeli aracın varsa 97 oktan alırsın demiş maxi..
    MKUR arkadaşımızın yazdığı gibi..12:1 sikistirma bizim TRdeki 97 RONun limitidir. açılımı nedir.. Atmosferik mi yoksa aşırı besleme sıkıştırması mı?

    Orjinal basınçta sadece pistonların sıkıştırma oranınının 8.0:1 den 8.5:1 e çıkması daha önceden sağlıklı bir şekilde 95 oktanla giden bir aracın benzin oktanını yükseltmemize gerek varmı? Bu otomobil kavramında 0.5 artması neyi ifade ediyor. Bu oran çok büyük dehşet bir oranmıdır?


    8 ve 8:5 sıkıştırma oranı değişimi ve oktan ihtiyacı nedir? Birazda durumu sorgulamaktaki amacım.Neyi ne kadar yaptığımız ? ne kadar gerekli yaptığımı sorgulamak..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •