arap araboruları mümkün olduğunca uyumlu parçalar kullan kaynak olunca ki egt sende aşırı olacağı için çabuk kaçak olur bence 2,5" 300hp nin altındakiler için iyi diye okumuştum özelliklede söz konusu corolla oluncaamaa 3" dersende ve uygularsan atlar gelirim ona göre...
En ideali invidia downpipe'ı bir al. (tepe kısmının 3.5" olması (wastagate karşısında bir engel yok) ve kesinlikle ezilmemesi. Çok kaliteli mal )
Catback olarak bir çok opsiyon olabilir,
İnvidia ile en iyi uyan (ses açısından) catbackler blitz-nur spec ve apexi.
Biraz daha sesi az çıksın ve flow yüksek olsun dersen HKS Hi power, ses çıkmasın dersen HKS Silent Power.
Downpipe'ı kesinlikle sanayi spec yapma, ama catback tarafında illa ki cat back hazır eksoz almana gerek yok, ss304 çelik kullanılarak ve adam gibi dirsekler kaynatılarak yapılan borulara susturucunu kaynatabilirsin.
bende yeni apexi kullanıcısı olarak apexi güzeldir eidir diorum. ama downpipeyı invidia al kesinlikle. bizim garajda 50 subarudan 45 i invidia downpipe kullanıyor.
new project GTR 280SX
https://www.instagram.com/gtr_280sx/?hl=tr
apexi çok sesli Hks silent modelini tavsiye ederim
www.drecu.com
Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!
downpipe kesinle invidia belmouth ver2 veya helix
(helix in son tasarımı sasiye biraz fazla yakın geciyor)
en verimli ama sesli egzozlar,
apexi gt, invidia race, blitz nur spec R ,aps
daha az sesli egzozlar
greddy evo2, hks silent(hks de sevmedigim yan biraz fazla ugultu yapıyor), apexi n1.
vf serisine bence 2.5" gayet yeterli hem daha az sesli oluyor hemde alt devirler biraz daha atak oluyor. fakat ileriye donuk bir proje yapılacaksa 3" de tercih edilebilir.
once karar verilmesi gereken odak oncelikli amac sadece guc mu, yoksa gucle beraber konforlu bir kullanımda bekleniyor mu?
downpipe bolt-on alınmalı catback yapılabilir sıkıntı olmaz, ha bolt on degilde rotated bir setup yapılsaydı veya external wastegateli o zaman komple custom bir egzoz kullanılmasındada sakınca yok. cunku internal wastegate de downpipe collectorunun yapısı flow icin oldukca onemli, iyi degilse boost problmeleri yasanabilir.
vf serisinde cok belirgin bir fark yasamazsınız belki ama illaki var oluyor az da olsa. flow arttıkca egzozun onemi ortaya cıkıyor. misal 300 hp lik bir arabada 10 hp etkiliyorsa, 600 luk bir arabada bu 45-50 hp lere yaklasıyor.
hks nin hi power modeli de verimli diye nitelendirilebilecek bir egzoz ama biraz fazla ugultu yapıyor. silent modeli hakkaten oldukca sessiz verimi de tatminkar.
biz hks egzozlarını cok tercih etmiyoruz ama kotu degiller, sadece digerleri biraz daha iyi.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)