User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: MAP ve MAF sensörü olan araçta fcd kullanılabilir mi?

  1. #1
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    MAP ve MAF sensörü olan araçta fcd kullanılabilir mi?

    1.4t/ 140hp/ a14net motorlarda hem manifoltta map sensörü hem de intercooler-manifolt arasında maf sensörü bulunuyor. Evc ile westgate basıncını yükselttikten sonra fcd ile map sensörünü yanıltmayı düşünüyordum ancak motorda maf sensörüde olması işi karmaşık hale getiriyor.

    Sonuç olarak maf sensörü fcd ile kandırılabilirmi ve tek fcd ile map ve maf kontrol edilebilirmi yoksa iki tane fcd mi lazım?

  2. #2
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    genelde araçlar korumaya sadece MAP sensörü ile giriyor maf sensörünü ise benzini ayarlamak için kullanıyor ancak yeni modellerin bazılarına maf ile de korumaya girdiğini gördüm..

    Sanırım denemeniz gerekiyor. Maf sensörüne FCD takamazsınız. taksanız da AFR çok fakire gidip kırma riskiniz var.. o yüzden sadece MAP a takıp bi deneyin hala korumaya giriyorsa yazılımsal olarak birşey yapmak gerekir..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maf sensörüne FCD takamazsınız. taksanız da AFR çok fakire gidip kırma riskiniz var.. o yüzden sadece MAP a takıp bi deneyin hala korumaya giriyorsa yazılımsal olarak birşey yapmak gerekir..
    neden takamayız, detay verebilirmisin ?

  4. #4
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    genelde araçlar korumaya sadece MAP sensörü ile giriyor maf sensörünü ise benzini ayarlamak için kullanıyor ancak yeni modellerin bazılarına maf ile de korumaya girdiğini gördüm..

    Sanırım denemeniz gerekiyor. Maf sensörüne FCD takamazsınız. taksanız da AFR çok fakire gidip kırma riskiniz var.. o yüzden sadece MAP a takıp bi deneyin hala korumaya giriyorsa yazılımsal olarak birşey yapmak gerekir..
    bende merak ettim neden takamayız?
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  5. #5
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çünkü maflı olan arabalar motor yükünü mafa göre hesap ediyor. FCD nin devreye girdiği sırada siz daha yüksek olması gereken maf değerini düşük gösterirseniz araba da daha az benzin yollayacak ve AFR fakire gidecek..
    Aracın short fuel trimleri yeteri kadar iyi ise yada afr nin belli miktar fakire gitmesi sorun olmayacak ise tabii ki takılabilir..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  6. #6
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    map hack şeklinde yapamazsın ama yaparsın bir çok yolu var
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  7. #7
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çünkü maflı olan arabalar motor yükünü mafa göre hesap ediyor. FCD nin devreye girdiği sırada siz daha yüksek olması gereken maf değerini düşük gösterirseniz araba da daha az benzin yollayacak ve AFR fakire gidecek..
    Aracın short fuel trimleri yeteri kadar iyi ise yada afr nin belli miktar fakire gitmesi sorun olmayacak ise tabii ki takılabilir..
    ama bu zaten kaçınılmaz son değilmi?
    aynı şey map sensorunde de oluyor.

    fcd ile sensor çıkışındaki voltajı belirli bir yerde sabitliyoruz
    sonra turbonun basıncını açıyoruz
    doğal olarak motor bir miktar fakirde kalmak zorunda
    zaten bu ayarı wideband ile kontrol edip abartmamak gerekiyor
    yada kurtarmıyorsa bir şekilde benzini arttırmak zorundayız.

    ben bir fark göremiyorum halen map ile maf arasında.

  8. #8
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    e tabi belli bir yerden sonra kaçınılmaz son olduğu doğru

    Maf ile map arasındaki farkda şu: hem maf hem map olan arabalarda araba mapa göre yürümüyor. o yüzden de mapa ne yaparsanız yapın AFR yi yada başka şeyi etkilemiyor.
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama bu zaten kaçınılmaz son değilmi?
    aynı şey map sensorunde de oluyor.

    fcd ile sensor çıkışındaki voltajı belirli bir yerde sabitliyoruz
    sonra turbonun basıncını açıyoruz
    doğal olarak motor bir miktar fakirde kalmak zorunda
    zaten bu ayarı wideband ile kontrol edip abartmamak gerekiyor
    yada kurtarmıyorsa bir şekilde benzini arttırmak zorundayız.

    ben bir fark göremiyorum halen map ile maf arasında.
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  9. #9
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben gene maf -> fcd ilişkisini anlamadım
    fcd maf sensorune takılamıyormu diyorsun? yoksa takılıyormu?

  10. #10
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben gene maf -> fcd ilişkisini anlamadım
    fcd maf sensorune takılamıyormu diyorsun? yoksa takılıyormu?
    Takılamaz demiyorm tabii ki takılır ama Map a takmak daha sağlıklı diyorum.
    MAF a bilmeyen birinin takmaması daha iyi olur..

    Birde aklıma şimdi gelen birşey var.. FCD yi MAFa taktığınızda alt devirlerde basınç yükselse bile MAF değeri üst devirlerdeki kadar artmayacak ve FCD devreye bile girmemiş olacak.
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  11. #11
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çünkü maflı olan arabalar motor yükünü mafa göre hesap ediyor. FCD nin devreye girdiği sırada siz daha yüksek olması gereken maf değerini düşük gösterirseniz araba da daha az benzin yollayacak ve AFR fakire gidecek..
    Aracın short fuel trimleri yeteri kadar iyi ise yada afr nin belli miktar fakire gitmesi sorun olmayacak ise tabii ki takılabilir..
    Maf olan araca ben fcd taktım
    subarular dada maf var alayında fcd var

    benzin regilator destegi ile o fakire cekme durumuda çözülüyor gayet iyi =)

  12. #12
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi sen biliyon da takmışın

    Peki regülatör değiştirmeyince ne oluyor ?

    Bir de Regülatörle altlardaki zenginliği düzeltebilecek kadar trim yapması da subarunun marifeti, her araba yapamıyor o kadar

    Alıntı AEAlmas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maf olan araca ben fcd taktım
    subarular dada maf var alayında fcd var

    benzin regilator destegi ile o fakire cekme durumuda çözülüyor gayet iyi =)

    Peki sizin arkadaşa cevabınız 2 tane FCD takmak mı ? yoksa sadece maf a takmak mı ?
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  13. #13
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence mesaj alındı

  14. #14
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    49
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mapa daha sorunsuz yapıyoruz ama illa maf la sevişicem diyorsanız en kötü piggy back dahada iyisi için standalone.
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  15. #15
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hem maf ,hemde map sensorü çalışacaktır.

    ancak, turbo basıncı ve motor yükü için her iki sensorde kullanılıyor ise (bilmiyorum varmı)
    o zaman sorun yaratabilir, belkide 2 tane fcd iş görebilir bu durumda..



    örnek vereyim.
    --------------------------
    Önce maP sensoru



    Giren basınca göre voltaj çıkışı var, 0-5 volt arasında
    resimdeki sensor 250kpa lık bir map sensorunun çıkış voltaj/basınç grafiği.
    250 kpa = 1,5 bar turbo basıncı demek.

    diyelim fcd yi yaklaşık 4.25 volta ayarladık (kırmızı çizgi)
    bu bize 220kpa için sınırlama yapacak (1.2 bar) (mavi nokta)
    ve beyin 1.2 bar turbo basıncı üzerini göremeyecek, kesime gitmeyecektir.

    -----------------
    şimdi maF sensörü
    maf sensoru direk havanın kütlesini ölçüyor
    resimde bosch marka 5 farklı maf sensorunun voltaj/kütle grafiği var



    diyelim gene fcd yi 4.25 volt ile sınırladık ve 4 numaralı maf sensorunu kullanıyoruz
    artık beyin, 640kg/hr dan daha yukarıdaki havayı göremeyecektir.

    ---------------


    sonuçta olay, voltaj sınırlamasından başka birşey değil

    MaP sensoru basıncı ölçüyor + hava sıcaklığı ile birkaç formülden sonra
    Ecu motora giren havayı hesaplıyor.

    MaF sensörü ise daha güzel, direk havanın kütlesini ölçüyor ve ecu ya yolluyor.


    edit:
    yazıdaki imla hataları.

  16. #16
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi sen biliyon da takmışın

    Peki regülatör değiştirmeyince ne oluyor ?

    Bir de Regülatörle altlardaki zenginliği düzeltebilecek kadar trim yapması da subarunun marifeti, her araba yapamıyor o kadar




    Peki sizin arkadaşa cevabınız 2 tane FCD takmak mı ? yoksa sadece maf a takmak mı ?
    2 sinden 1 ini iptal edebiliyorsa tek fcd herzaman daha yararli oluyor maf tan sinyali fcd ile düzenleme yapmıştım 2.7 bar standart benzin basıncıdır ben onu 3.1 gibi ayarlamıştım 0.9 bar icin standart 0.6 0.7 gibi basar

  17. #17
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel bilgiler, yardımcı olanlara teşekkür ederim. Bazı detayları vermedim onları yazarsam daha net olur sanırım.

    Daha önce açtığım konuda, tek manifoltta iki sıra enjektör(4 benzin+4 %100 etanol için enjektör) nasıl olur diye araştırıyordum. İkinci sıra enjektörleri süreceğim ve yakıtlar arası geçiş yaparak kullanacağım.
    Kendi map sensörü olan, krank pozisyon sensöründen ateşleme avansını ayarlayan ve kendi enjektörlerini süren ayrı bir ecum var. Sizlerin anlaşamadı nokta yardımcı ecu kullanacağımı yazmadığımdan. Buraya kadar sıkıntı yok.

    Şimdi ateşleme tablosuna çarpan olarak girdiğinden mapın daha önemli olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden mapı kandırdık, mafa karışmadık diyelim. Normalde 0.6 bar basılan araca 1.2 bar bastık. Ama biz 1.2 bar basarken, ecu demeyecekmi 0.6 bar basınç var, maftan gelen bilgiyle karşılaştırıp ne oluyo lan diyip arıza verip, ateşlemeye karışırmı? Arıza vermezse ve ateşlemeye karışmazsa istediği kadar yakıt ayarı yapsın, zaten o sırada benzin hattı kapalı olacak. Eğer arıza verirse fcd ile hem mapı hemde mafı kandırabilirmiyiz? Diye sorsam daha net olmuş olur sanırım.

    (Motor gm motoru.)

  18. #18
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motordaki maf ve map sensörleriyle ilgili bazı şeyler buldum.

    1)A14net maf sensörü bosch kodu: 0280218207 Opel kodu:13262124

    2a)A14net map sensörü bosch kodu: 0261230042 Opel kodu:1238244 kPa:20-253 mV:390-4700

    2b)A14net map sensörü bosch kodu: 0281002437 Opel kodu:Bulamadım kPa:11-307 mV:250-4750

    Benim araçta yukardaki iki map sensöründen hangisi kullanılmış bilmiyorum. Bakmaya çalıştım, arkada kaldığından epey uğraşmak gerekecekti. Her iki map soketindede 4 pin var: ground/NTC/+5v/output signal şeklinde. Bosch'un sitesinden datalarına bakmaya çalıştım bosch koduyla parça bulamadım.
    Şu aklıma geliyor bu motor turbo basmazken(2000devir altı) mafla, turbo basarken mapla yürüyor olabilirmi?

    Bulabildiğim değerlere bakarak ne yapabiliriz? Yani fcd kullanabilirmiyiz ve iki tane mi lazım?

    Birde hem turbolu olup hemde sadece maf ile nasıl sorunsuz yürüyor turbo subarular diye merak ediyorum ama konudan sapıp kafamın karışmaması için ikinci planda dursun bu soru

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •