User Tag List

19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: E30 3.18 is icin 1 bar??

  1. #1
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    E30 3.18 is icin 1 bar??

    Merhaba arkadaşlar,

    Baslikta da belirttigim gibi e30 3.18is stock motora su an supercharger projemiz sona geldi yaptirdigimiz kasnaklarla su an 1 bar basinc geliyo motor kompresyonu 155 psi çıkıyor

    Soru su: stock motor da 3.18 is icin cok mu asiri bi basinc..? Lutfen m42b18 i bilen ve bu motorun internalleri taniyan arkadaslar yorum yapsin gercek deneyimlere ihtiyacim var...

    Yardimlariniz icin tsk ederim..
    E30 - 3.18is supercharged...

  2. #2
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapağıda motoruda sağlam bir araç. 1 bar basabilirsiniz. BMW de m makinalar harici turboda sıkıntı yaşanmıyor defalarca gördük. Piston konya malı olsa bile.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  3. #3
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eyvallah kardeş... inşallah bizde de sorun olmaz...
    E30 - 3.18is supercharged...

  4. #4
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 bar az değil dikkat et kapağı kaldırmasın... yerinde olsam saplamaları değiştiririm sonrasında da sıkıştırmasından hesap kitap yaparım, öyle bu motor kaldırır mı demekle olmaz... kompresyonu düşürmek için ne yaptınız? motorun durumu nasıl? saplamalar kapağı tutacak mı? bunların işin mekanik tarafları, ayrıca adam gibi bir beyin takmak ve de MAF dan kurtulmak lazım yoksa ayar mayar yapılmaz yapılsa da tutmaz...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  5. #5
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi eyvallah teşekkür ederim.. beyin olarak ms yapıyoz inşallah.. kompresyonu düşürmek için ne yaptınız sorusunuz cevabı hiçbişey yapmadık.. hiç kapağını bile kaldırmadık.. stock motorlara 0,8 bar basan arkadaşları çok duydum açıkcası.. yaptırdığım kasnak ile 1 bar diyo şu an.. ben de ikilemde kaldım aceba yeni bi kasnak yaptırsam mı die..

    bu durumda yaşayabileceğim sorunlar ne olur açıkcası bilgi almak için açtım topic'i.. arkadaş da bişey olmaz çok sağlam deyince içime su serpti.. m42b18 in standart motorlardan yapı itibari ile daha güçlü olduğunu biliyoruz ama standart olarak 1 barı kaldıracak kadar güçlü mü sorusunun cevabını arıyorum..
    E30 - 3.18is supercharged...

  6. #6
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TaGo Tarkan dedi ama, sonuçta senin motorun durumunu bilmiyoruz ayrıca stock motora turbo-SC takanlar kompresyonla oynamıyor değil ki? komp. düşürmeden bu işlere girmek akıl işi değil söyleyim...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  7. #7
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eyvallah abii.. peki sen olsaydın ne yapardın şu aşamada yani..
    E30 - 3.18is supercharged...

  8. #8
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pistonlarına bişey olmadan contan gider zaten üzülme. Yani doğru seçim.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  9. #9
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yani conta gidene kadar yolu mu var


    abi öğrenmek istediğim şu.. burdaki hiçbişey yapılmamış stock bir motor için anormal denilebilecek bir barlık basıncı avansla vs ile bizim için gerçekten tehlikeli boyutlara gelmeden bi nevi önleme yolu var mı?? daha düşük avans verme gibi..
    E30 - 3.18is supercharged...

  10. #10
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BMW lerde standart conta en zayıf noktasıdır turbo setup için. sende cometic olmadığına göre fgüvenlik subabı gibi düşünebilirsin. Conta gittimi kurtuldun
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  11. #11
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyi bari o güne kadar bekleyecez giderse de de açılınca kapak bi çaresine bakacaz şimdiden masrafa girmeyelim
    E30 - 3.18is supercharged...

  12. #12

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    457
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    jonta giderse saplamalarla beraber degişiriz hocam

  13. #13

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    457
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki abiler izmir de bi jontacı varmıs.her araca kalın jonta yapıyormus .sadece jonta degiştirip araba turbolayanlar var.buna ne dersiniz

  14. #14
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ramazantc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki abiler izmir de bi jontacı varmıs.her araca kalın jonta yapıyormus .sadece jonta degiştirip araba turbolayanlar var.buna ne dersiniz
    sadece 'jonta' basıncı kaçırmadan tutabiliyorsa neden olmasın... yapabiliyorsan sıkıştırma hesabını, sadece kalın 'jonta' yeter mi yetmez mi anlarsın, haaa yok kafaya göre 'jonta' yeter diyen varsa onu başka ortamlarda konuşurlarsa iyi olur...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  15. #15
    Mustafa Birsesli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    47
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sapamalarindan sikinti cikmaz fakat cikardigin güce gore contan sikinti cikartir 1 barda senin sc nekadar güç üflüyor önemli olan konu bu.... contada bir sikinti cikmayabilirde beyin ne kullaniyorsunuz
    egetuning service & performance

    DR.ECU CHIPTUNING İZMİR 05554042525

  16. #16
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6 silindir makinalari stock 1.5 barla uzun süre gazlayanlar biliyorum hemde canını arıyorlardı
    4 silindirde benzer internal mukavemetindeyse hic bir sey olmaz orta vadede
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  17. #17
    bandit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    46
    Şehir
    yalova
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Düzgün bir hesabı yapılmadan yanma odası göz kararı bir miktar ismine ne derseniz deyin o şekilde parlatılıp piston üstlerinden yine gözkararı alınarak kompresyon düşürülerek bi usta tarafından yapılmıştı benim araba m50 b25.15 gün sonra conta yandı yağ suya,su havaya ağaçlar ormana sonuç hüsran kavgalar döğüşler ben ele aldım işi yine bir hesap bilmediğim için en azından plexi ye delik açıp her yanma odasını işleyip plexiyi kapatıp sırıngayla su basıp hepsini mümkün olduğunca bir ölçüye getirdim.1.0 bar basıyorum.afr saati alıp karışımıda 10.7 11.5 arasına getirdim şimdi şükür çokdaha performanslı ve sesi sağlıklı bir motor 5-6 aydır. tabir buysa canını aldım ilk ay bi sıkıntı daha yapacaksa yapsın diye bi sorun yok.bence benim yaptığımdanda dahası bir hesap ölçü bulunarak kompresyon un bilinçli olarak kesinlikle düşmesi.stok motor 1 bar kaldırıyor ise o zaman bmw mühendisliğinde bi sıkıntı var ki atmosferik bu şekilde yürüyor.bu kadar açık makas aralığında bi tolerans olduğunu düşünmüyorum.ve yine bence en iyisi standart conta otomatik bir emniyet sibobu.saplamaları orj alıp deiştim.arp yada bi başkası yerine orj saplama sıfırladım.

  18. #18
    LAST_ZZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Zonguldak
    Mesaj
    814
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    piston tıraşlamaya gerek yok mls conta ve arp silindir kapak saplamaları ile sorun çıkartmaz kolayına

  19. #19
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Stock yapacaksaniz arp saplama cometic conta ile kapatin. Acmisken silindir port polish yaptirin flow arttirmak icin ek olarak.manifold ve kelebek polishle guzel bir flow kazanirsiniz. Nekadar hava sokarsaniz okadar iyi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •