User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
48 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: twin scroll manifold ( bölünmüş manifold )

  1. #1
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    twin scroll manifold ( bölünmüş manifold )



    internette bu manifold şeklinin yararlarını anlat anlat bitirememişler birlikte çalışan pistonları diğerlerinden ayırdığı için egzoz gazı basıncının azaldığını böylece hem daha iyi yanma hemde daha az egt olduğunu , egzoz gazının daha verimli kullanılmasıyla spool devrinin daha aşağılara çekilmesine yardımcı olduğu yazılmış. yani baya büyük nimet anladığım kadarıyla günlük , drag veya rolling kullanımları için büyük iş görüyo büyük turboyla. yüksek basınç ve yüksek devir dönen makina sahipleri için en iyi çözüm yolu deniyo.

    http://www.superstreetonline.com/how...system-design/

    bu manifold tipinin tek dezavantajı fiyatımı ? bunu merak ettim
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  2. #2
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işçilik gerektirdiği için seri üretim araçlarda pek kullanılmıyor, bir de gündelik turbo araçlarda o kadar performans aranmadığı için kullanılmıyor. Hassas döküm bir 4 silindili turbo manfioldu yaklaşık 100-150 euro arası.

  3. #3
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu gösterdiğin iki manifold da tüm portları bölünmüş zaten. İkisi de flanşta birleşiyor. Biri twin scroll turboya göre flanşta iki iki birleşmiş ve flanşı twin, öteki single turboya göre dördü birden tek çıkışta birleşmiş, flanşı single.

    Turbon twin scroll olmadıktan sonra, yani egzoz girişi ve türbin palleri bölünmüş olmadıktan sonra twin scroll manifoldun bir anlamı yok. Equal length olsun yeter. Hatta single-scroll turboya twin-portlu manifold yaparsan çıkışı bile kısıtlamış olursun.


    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  4. #4
    tumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    72
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bmw nin turbolu motorlarında bu teknoloji kullanılmıyor mu?

  5. #5
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    osman abi twin manifoldun single ye göre çok fazla avantajı var gibi görünüyo tabiki turbonun egzoz tarafınıda twin olarak almak gerekir
    benim merak ettiğim ar değeri yüksek büyük turbolar için 4 silindir bi makinada bu manifoldun bi dezavantajı olurmu ?
    şöyleki 1.8t de gtx3076 ar 0.86 olan bi turbo 6000devirde full boost yapıyo bunu 4000lere kadar çekebilr mi ? çekerse bile peak mi yapıcak ?
    sistem çok başarılı ama kafama illaki bi dezavantajı vardır diye takıldı
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  6. #6
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merttepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işçilik gerektirdiği için seri üretim araçlarda pek kullanılmıyor, bir de gündelik turbo araçlarda o kadar performans aranmadığı için kullanılmıyor. Hassas döküm bir 4 silindili turbo manfioldu yaklaşık 100-150 euro arası.
    Bmw butun motorlarinda bu manifoldu kullaniyor
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  7. #7
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alper 2 gün önce konu açıcam dedin merakla bekliyordum, az daha bekleseydin ben açıcaktım konuyu, avantaj ve dezavantajına göre bir tercih yapalım bizde.

  8. #8
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bmw butun motorlarinda bu manifoldu kullaniyor
    teşekkürler



    Yok ben genel döküm manifoldlara göre fiyat dezavantajının bahsi geçtiği için açıklama yaptım. BMW kullanır, performans isteyen herkez kullanacak ama ona göre de üretim maliyetini arttıracak.

  9. #9
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    log manifold



    single scroll manifold



    twin scroll manifold

    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  10. #10
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MECOO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alper 2 gün önce konu açıcam dedin merakla bekliyordum, az daha bekleseydin ben açıcaktım konuyu, avantaj ve dezavantajına göre bir tercih yapalım bizde.
    bizim araçlar için biraz maliyeti yüksek bu manifoldun abi
    çift ex-wg ve kendi fiyatı var hazır yapılmışı var
    ama avantajları tamamda dezavantajı sadece fiyatımı onu merak ediyorum
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  11. #11
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alper tek maliyet ex wg se sıkıntı olmaz tabiki diğerleri yani turbo ve manifold ne kadar fark ediyor o çok önemli. Ciddi proje yapan kişi belki önemsemez maliyeti ama bizim gibi keyfine cadde tarzı yapanlar için maliyet hep önemli olmuştur.

  12. #12
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    600-700 devirden fazla fark etmez, spool up veya full boost devri olarak aynı özellikte fakat ts veya ss olan iki turbo arasındaki basınç/devir oranı.. yani 6000 yerine 4000 devirde doldurmaz, o kadar büyük fark olmaz.

    edit :

    twin scroll olup single wg kullanabilirsiniz bu arada.. gibi;


  13. #13
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Avantaj/dezavantajı kullanım amacına bağlı.

    Küçük hacim ekonomi amaçlı motorlarda manifold ne kadar kısa, o kadar iyi. Büyük hacim veya performans amaçlı kullanılan motorlarda varsın yüksek devirde gelsin, ama stabil ve yüksek basınç versin denince equal-length twin-scroll iyi.

    Ford 1.0 Ecoboost motorda ufak hacim turboyu hızlı doldursun diye manifold dahi kullanmayıp turboyu doğrudan kapağa bağlayarak erken basınç ve düşük devirde de ekonomi hedefliyor.


    Diğer taraftan BMW yeterli hacimdeki çoğu turbo benzinli motorunda twin scroll turbo ile twin portlu manifold kullanarak üstlerde daha yüksek basınç hedefliyor.


    Bu tamamen motora, kullanım amacına ve maliyete bağlı.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  14. #14
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    600-700 devirden fazla fark etmez, spool up veya full boost devri olarak aynı özellikte fakat ts veya ss olan iki turbo arasındaki basınç/devir oranı.. yani 6000 yerine 4000 devirde doldurmaz, o kadar büyük fark olmaz.
    Levent bizim 1.8t araçlarda 2.0 kit, yeni nesil turbo (GTX) turbo, büyük emme, egzantrik vs ile 2000 devir geri çekilebilirmi ?

  15. #15
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Osman Levent e sorduğum soru hakkında bir bilgin varmı ? Yani yan ekipmanlarla ne kadar aşağıya çekebiliriz full boost devrini ?

  16. #16
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MECOO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Osman Levent e sorduğum soru hakkında bir bilgin varmı ? Yani yan ekipmanlarla ne kadar aşağıya çekebiliriz full boost devrini ?
    2000 devir çok ciddi bir fark. Aynı ölçüdeki turboyla sadece twin-single farkıyla, manifold tasarımıyla pek mümkün değil bence. Turbo da küçülürse ancak mümkün.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  17. #17
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Abi hacim ve kapak içi parçaların hepsi etkiler diyim kısaca. En temelde egzantrik ve hacim etkiler aynı turbo için konuşursak. Ama 2000 devir ciddi fark.

    GT > GTx dönüşümü, setup a uygun egzantrikler, hacim artışı ile güzel bant kazanılabilir 2000 olmasa da 1000 devir bile çok şey değiştirir, hesaplamak lazım uzun uzun veya yapılı örnekleri incelemek lazım derim

  18. #18
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yani twin scroll manifold ve turbonun aslın avantajı hacimli motorlarda ve yüksek basınçlı devir çevirebilen motorlar için geçerli sonucunu çıkartabilirmiyiz burdan ?
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  19. #19
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2000 devir çok ciddi bir fark. Aynı ölçüdeki turboyla sadece twin-single farkıyla, manifold tasarımıyla pek mümkün değil bence. Turbo da küçülürse ancak mümkün.
    örnek olarak, stock ölçülü 1.8t ile 5000 devir de gelen bir turbo, motor 2.0 yapılıp twin scroll turbo ile devir ne kadar düşürülebilir ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •