User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: vnt kontrol etmek?

  1. #1
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question vnt kontrol etmek?

    vnt nedir ne degildir vs zaten herkes biliyordur. dogustan vnt li turbo ile uretilen araclara daha buyuk turbo takmak problem degil, buyugunu takiyosun actuatore mudahale ediyorsun en fazla falan halloluyor isler.
    ben standardinda vnt turbo olmayan ve dogal olarak vnt kontrol edecek bir donanimi olmayan araca vnt turbo takmak istesem bunu nasil kontrol edebilirim?
    biraz mevzuyu google da aradim falan ama yeterli gelmedi.
    standalone controller lar falan var, hatta arduino dan falan kendi kontrolorunu yapanlar var falan ama ben daha "mekanik" cozumler ariyorum..

    simdi gelelim aklimdaki soruya.
    ***** vnt kanatciklari kapali durumdayken turbonun davranisi kucuk turbo gibi oluyor, kanatcilar acildikca da davranisi buyuk turbolar gibi olmaya basliyor.
    ben diyorum ki basincla cubugunu iten bi internal wastagete bulsam, boyutlari uygun vs.
    bunu vnt olan bir turboya taksam, wastegate cubugu basinc yokken vnt kanatcilarini kapali kalacak sekilde tutsa, basinc geldikce de acsa. basitce bu sekilde vnt bir turbo kontrol edilebilirmi? basinc limitini de wastegate yayi ile ayarlayabilirim diye dusunuyorum.
    benim aklima gelen tek olumsuz sey, yuksek viteslerde ust devirlerde kanatciklar tamamen acik olsa da turbo belki istedigim basincin fazlasini basmaya baslayabilir, bu durumda da en fazla bi tane ext wastegate takar gecerim egr yerine olur biter diye dusunuyorum.

    bu sekilde vnt turbo kullanilabilir mi?
    illa selenoid actuator vs mi gerekli yani?

    biraz daginik yazmis olabilirim, umarim anlatabilmisimdir kafamdakini.
    If you have no LAG, you have no turbo..

  2. #2
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Valla ben anladım, düşüncen bana doğru geliyor ki TDIClub Forums da yapanların hepsi o şekilde dönüşüm gerçekleştirmiş.

    vakum kontrollü wg ile işini çözersin bence.

  3. #3

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Biz böyle kontrol ettirdik, 1 yıl kadar oluyor hala sıkıntısız, ancak ayar tutturmak gerçekten zor biraz uzatınca geç gelir biraz kısaltınca basınç gelmez vs. ayar tutturmak lazım, herhangi bir turbocuya gidip kompresörle test ettirirp vakum zımbırtısı alınır
    ...

  4. #4
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Himmm kalibre etmek belki zorlar ama olur diyorsunuz yani. Berkay sen sanirim corsa da kullaniyorsun vnt yi, bende corsa da kullanicam. 2260v yada 2056v hangisi daha makul olur? 22nin cok gec gelmesinden korkuyorum acikcasi.

  5. #5

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Himmm kalibre etmek belki zorlar ama olur diyorsunuz yani. Berkay sen sanirim corsa da kullaniyorsun vnt yi, bende corsa da kullanicam. 2260v yada 2056v hangisi daha makul olur? 22nin cok gec gelmesinden korkuyorum acikcasi.
    gt22 gelmiyor gibi birşey bence çok gereksiz, gt20 tercih ederdim, 2 bar gibib ir basınçla çok keyifli olur
    ...

  6. #6
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı berkay_aydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gt22 gelmiyor gibi birşey bence çok gereksiz, gt20 tercih ederdim, 2 bar gibib ir basınçla çok keyifli olur
    tam da dusundugum gibi yani 22 keyifsiz olacak kadar gecikiyor anlasilan.. 2056v disinda da aklima baska da bir turbo gelmedi acikcasi..
    2056v yi sen kullandin diye hatirliyorum, hangi aralikta geliyor falan biraz bahsedebilirmisin?
    arabaninustundeki setup i satip baska bi turboya gecmek istiyorum artik.
    If you have no LAG, you have no turbo..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •