User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: 2.0 motor turbolamak takribi 0.3, 0.5 bar

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    2.0 motor turbolamak takribi 0.3, 0.5 bar

    Bir kaç kez konu açmıştım, belli ölçüde öğrendiklerim oldu bir açıyla daha sorup dahada net öğrenmek istedim

    evet arabayı belirleyelim mazda 6, toyota avensis 2.0, çok zorlamadan 0.3, 0.5 bar olarak basalım.

    1- bu basınçlar için hangi güçte turbo en verimlisi olur?

    2- bu basınç için arabada hangi parçalar değiştirilmeli? ne marka alınmalı piston vs?

  2. #2
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1. Tdo4 altdan gelir cok keyifli olur
    2. Kabaca Kalin conta, intercooler, enjektör , egzost manifoldu , egzost , ecu

    Olabildigince oem mesela rover enjektörü, subaru turbosu, as950 veya sprinter intercooleri orjinal olmayan elemanlardan ebaydan aeromotive tipi regulatör, hks blow , paslanmazdan egzost manifoldu, sona kadar 60 lik duz boru sona freeflow susturucu, bütcenize göre bir ecu ile stock dusuk sıkıstirmali motora 0.3-0.5 basabilirsiniz

  3. #3

    Üyelik
    Sep 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1. Tdo4 altdan gelir cok keyifli olur
    2. Kabaca Kalin conta, intercooler, enjektör , egzost manifoldu , egzost , ecu

    Olabildigince oem mesela rover enjektörü, subaru turbosu, as950 veya sprinter intercooleri orjinal olmayan elemanlardan ebaydan aeromotive tipi regulatör, hks blow , paslanmazdan egzost manifoldu, sona kadar 60 lik duz boru sona freeflow susturucu, bütcenize göre bir ecu ile stock dusuk sıkıstirmali motora 0.3-0.5 basabilirsiniz
    hocam teşekkür ederim şimdi dahada iyi anladım yalnız konu harici sorum var

    http://www.techturkey.com/forum/proj...baretmith.html

    şu project cars bölümünde 406 sı olan arkadaş neden böyle bir olay yaşamış olabilir yazıyı tamamıyla okumadım ama ciddi emek ve para harcamış acaba arabayı götürdüğü yerlerden mi kaynaklı yoksa peugeot mu kaldıramadı bu işlemi

  4. #4

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı atilla_88 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam teşekkür ederim şimdi dahada iyi anladım yalnız konu harici sorum var

    http://www.techturkey.com/forum/proj...baretmith.html

    şu project cars bölümünde 406 sı olan arkadaş neden böyle bir olay yaşamış olabilir yazıyı tamamıyla okumadım ama ciddi emek ve para harcamış acaba arabayı götürdüğü yerlerden mi kaynaklı yoksa peugeot mu kaldıramadı bu işlemi
    Kısaca yüzmeyi öğrenmeden okyanusa atlama hevesi diyebiliriz.

    Çoğu kişi yüzmeyi beceriyor ama bazen boğulan oluyor böyle.

  5. #5
    semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Şehir
    USA-Houston
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1,6 mazda3 turbolanıp 180hp civarında 50bin km tık demeden gitti... Hala gidiyor mu bilmiyorum...

    Ne kadar ekmek o kadar köfte!

    15bini gözden çıkarırsan evladiyelik yaparsınız.... Tork konventörünü de güçlendirmeniz gerekebilir eğer mazda4 ile şanzıman aynı ise...

    Yada uğraşmayın 2.0t volvo s60 alın Ama mazda6 daki sürüş dinamiği s60larda yok...

    Benim içimde kalan araçlardandır mazda6 2007 makyajlı kasa... Nasip olur yurt dışına yerleşirsem ilk bakacağım araç mazda 6 mps olacak zaten... AWD onlar...
    Biraz saygı... Dünya herkesin...
    youtube.com/c/KadirZora
    www.zoramotors.com
    https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston

  6. #6
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fikrinize saygım sonsuz. Ama turbolu aracın dahi turbosunu büyütmek vs risk içeriyor ve sorun barındırıyorken herhangi bir amacı olmayacaksa yapılan işin (roll-drag-vs vs) bence gereği yok.

    Bu zamanda ya bolt on kit şeklinde alıp altyapısı uygun aracı turbolayacaksınız ya da güçlü araç alıp çıtır müdahalelerde bulunacaksınız. Olmaz diye bir şey yok kralını da yaparsınız belki ama alacağını 30 40 hp için maddi manevi bir çok şeyden olmaya bence gerek yok.

    Tavsiyem atmosferik araca ne yapılabiliyorsa onu alıp tatlı tatlı binmek, filtre egzoz headers egzantrik şu bu. Gelen güce bakılmaksızın bunları yapıp mutlu olmak mantıklı. Çünkü zaten ağır araçlar, belki bir miktar hızlanmak size keyif verecek fakat götürecekleri de çok olabilir.

    Bahsettiğiniz araçta da benzer mesele. Her şey doğru yapılsa bile risk varken bir de bazı şeylerin yanlış yapılması uygulanması durumu var.

  7. #7
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Diğerlerini bilmem de 2001 sonrası üretilmiş herhangi bir Avensis 2.0 D4 un yanından geçmem modifiye için. En az 2 Avensis parası daha yer o

    Hem direk enjeksiyon hem Toyota lügatında 2.4 hacimde olanı hariç hiçbir özelliği yok.

  8. #8
    semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Şehir
    USA-Houston
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada 0,5 bar basılan mazda3ümler 156hp ölçmüştük. Sonrasında turbo basıncı 0,8e çıkarıldı ve 1804 mü be ölçülmüştü...

    Yani 141 ve 147 olmak üzere iki versiyon var eski kasa mazda6larda. 0,5 ile 200 hp civarı güç alırsınız... İnanılmaz keyifli bir araba olur... Ama dediğim gibi meşakkatli bir iş...

    Ben arkadaşımdan aldım. o 20 bin civarı bindi sorunsuz ben 5-10 bin arası bindim, benden de arkadaşım aldı ve oda 20bin civarı bindi hemde LPG ile... ilk sahibi ve ben pek basmadık ama benden alan arkadaş gayet basarak kullandı Sattığı kişide sorun yaşamadı diye biliyorum... Ama çok detay çalışılmıştı araçta... ve her şey kararında idi...
    Biraz saygı... Dünya herkesin...
    youtube.com/c/KadirZora
    www.zoramotors.com
    https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston

  9. #9

    Üyelik
    Sep 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı semavi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1,6 mazda3 turbolanıp 180hp civarında 50bin km tık demeden gitti... Hala gidiyor mu bilmiyorum...

    Ne kadar ekmek o kadar köfte!

    15bini gözden çıkarırsan evladiyelik yaparsınız.... Tork konventörünü de güçlendirmeniz gerekebilir eğer mazda4 ile şanzıman aynı ise...

    Yada uğraşmayın 2.0t volvo s60 alın Ama mazda6 daki sürüş dinamiği s60larda yok...

    Benim içimde kalan araçlardandır mazda6 2007 makyajlı kasa... Nasip olur yurt dışına yerleşirsem ilk bakacağım araç mazda 6 mps olacak zaten... AWD onlar...
    Alıntı rain man Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fikrinize saygım sonsuz. Ama turbolu aracın dahi turbosunu büyütmek vs risk içeriyor ve sorun barındırıyorken herhangi bir amacı olmayacaksa yapılan işin (roll-drag-vs vs) bence gereği yok.

    Bu zamanda ya bolt on kit şeklinde alıp altyapısı uygun aracı turbolayacaksınız ya da güçlü araç alıp çıtır müdahalelerde bulunacaksınız. Olmaz diye bir şey yok kralını da yaparsınız belki ama alacağını 30 40 hp için maddi manevi bir çok şeyden olmaya bence gerek yok.

    Tavsiyem atmosferik araca ne yapılabiliyorsa onu alıp tatlı tatlı binmek, filtre egzoz headers egzantrik şu bu. Gelen güce bakılmaksızın bunları yapıp mutlu olmak mantıklı. Çünkü zaten ağır araçlar, belki bir miktar hızlanmak size keyif verecek fakat götürecekleri de çok olabilir.

    Bahsettiğiniz araçta da benzer mesele. Her şey doğru yapılsa bile risk varken bir de bazı şeylerin yanlış yapılması uygulanması durumu var.
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Diğerlerini bilmem de 2001 sonrası üretilmiş herhangi bir Avensis 2.0 D4 un yanından geçmem modifiye için. En az 2 Avensis parası daha yer o

    Hem direk enjeksiyon hem Toyota lügatında 2.4 hacimde olanı hariç hiçbir özelliği yok.
    @semavi

    hocam mazda seviyorum mazdacıyım ama piyasaya bakınca mazda biraz mantıksız gibi kalıyor 2. eli için demiyorum ilana koyar koymaz aldığım fiyata satılsın gibi amacım yok ben arabayı a dan b ye götürsün sonra satarım demiyorum araba bence keyif zevk işidir, kısmette ne varsa o olur zaten ama mazda almam herhalde, Türkiyede mazda sahibi olmak sıkıntı volvo güzel ama toyota veya honda alırım, toyota çok iyi ama honda bana daha yakın geliyor.
    @rain man

    hocam, haklısın aslında ama atmosferik olarak nasıl güçlendirilir bilmiyorum öğrendiklerimle 50hp kadar güç alınıyormuş ama bunu nasıl yaparım, o zaman öyle sorayım sorumu atmosferikten 50 hp ye kadar nasıl alınır sahibindende görüyorum atmosferiğe şunu şunu yaptım şu hp çıktı diye listece yazmış ama detayı yok o detayı öğrenmem lazım bilen varsa aydınlatırsa sevinirim

  10. #10
    semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Şehir
    USA-Houston
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mazdayı satmak zor mazda sahibi olmak sıkkıntı diyerek bu işe başlıyorsan bence hiç başlama İstanbul Ankara gibi yerlerde hiç sıkıntı değil aslında...

    sanırım 15in üzerinde mazdam oldu... 323, astina, 626 lantis turbo3 mazda6 dizel3 vs vs

    10 günden fazla kalan çok nadir...

    Mazda3- Mazda6 mantıklı fiyat istenince çeyrek altın gibidir bunu unutma

    Turbolamak için ise...

    Honda al bencede. Mazda zor TR şartlarında. Ama illa yapacağım dersen tek oluyorsun ve onun keyfi ayrı...

    Volvoda zor satılan bir araç değil... Ben fiat bravomu satarken Volvo c70ten daha çok zorlandım...

    Şuan adı sanı duyulmamış bir arabaya biniyorum ve daha önce hem kendime hem kayınbiraderme aldım, 1er haftada sattık!... İkinci eli zayıf araba çok nadir Türkiye'de... Her araba gidiyor. Sorun gidecek fiyata almayıp, gidemeyecek fiyat yazan sahipleri bence...
    Biraz saygı... Dünya herkesin...
    youtube.com/c/KadirZora
    www.zoramotors.com
    https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston

  11. #11

    Üyelik
    Sep 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı semavi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mazdayı satmak zor mazda sahibi olmak sıkkıntı diyerek bu işe başlıyorsan bence hiç başlama İstanbul Ankara gibi yerlerde hiç sıkıntı değil aslında...

    sanırım 15in üzerinde mazdam oldu... 323, astina, 626 lantis turbo3 mazda6 dizel3 vs vs

    10 günden fazla kalan çok nadir...

    Mazda3- Mazda6 mantıklı fiyat istenince çeyrek altın gibidir bunu unutma

    Turbolamak için ise...

    Honda al bencede. Mazda zor TR şartlarında. Ama illa yapacağım dersen tek oluyorsun ve onun keyfi ayrı...

    Volvoda zor satılan bir araç değil... Ben fiat bravomu satarken Volvo c70ten daha çok zorlandım...

    Şuan adı sanı duyulmamış bir arabaya biniyorum ve daha önce hem kendime hem kayınbiraderme aldım, 1er haftada sattık!... İkinci eli zayıf araba çok nadir Türkiye'de... Her araba gidiyor. Sorun gidecek fiyata almayıp, gidemeyecek fiyat yazan sahipleri bence...
    hocam olay satılmama olayı değil, mazda Türkiyede ilgi görmüyor iplenmiyor nasıl söyleyim.

    mesela sende corolla bende mazda 3 var arabaya bir işlem yaptırmaya gittik oradaki bakan adam mazdacı sen bekle ilk corollanın işini halledelim onun işi daha rahat gibi

    amerikada daha rahat, ben satmak için almam beğendiğim marka modeli alırım, golf alsamda kolay satılıyor diye almam

  12. #12
    rain man - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    2.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O güçleri turbolama dahilinde alacağınızı düşünerek ifade etmiştim. atmosferik için o hacimde bir fark yaratmak zor o yüzden yorum yapmayacağım ama bahsettiğim işlemler ile belki daha canlı daha keyifli hale gelir manasında söyledim.

    Ben de bunu tek olmak maksadıyla farklı bir markanın hele ki zaten kendiliğinden Turbo dizeli olup da sözde rahatça yapacağım projesi ile görüp tecrübe etmiş birisi olarak söylüyorum. Beklenen sorunlar dışında beklenmeyenlerin de çıkması sonucu vakit ve nakit olarak mağdur olmam vs vs.

    Geçen sene konuşuyor olsak şöyle yapın şunu da yapın bunu da ekleyin derdim ama şu an sadece şunu diyebilirim. Vaktiniz ve nakitiniz varsa, o proje aracınız günlük araç olmayacak yani 2. Araba konumunda ise yapın. diğer türlü çok yorucu oluyor. ayrıca daha ise başlamadan önce tecrübeli bir kişiden tam destek alın, sonra doğru ustalar ile bunu yapın. aksi takdirde dediğim gibi...

    Mazda 1.6nın stok egzoz sesi falan bile fena değildi, farklı bir son susturucu, headers, filtre ile belki ancak 10 bg alırsınız ama daha keyifli ve güvenli olur.

  13. #13
    semavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2012
    Şehir
    USA-Houston
    Mesaj
    1.663
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sen dediğim opsiyonuda düşün. Dolu bir s60 vs bak... 2.0 bile olsa yazılımla 180den 210 civarlarına çıkartıyorlar... Küçük turbo, alt devirde iyice canlanıyor... Sıfırdan bir aracı turbolamak imkansız değil, çokta keyifli ama para-dayanıklı sinirler vs lazım olabiliyor.
    Biraz saygı... Dünya herkesin...
    youtube.com/c/KadirZora
    www.zoramotors.com
    https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston

  14. #14

    Üyelik
    Sep 2014
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı semavi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sen dediğim opsiyonuda düşün. Dolu bir s60 vs bak... 2.0 bile olsa yazılımla 180den 210 civarlarına çıkartıyorlar... Küçük turbo, alt devirde iyice canlanıyor... Sıfırdan bir aracı turbolamak imkansız değil, çokta keyifli ama para-dayanıklı sinirler vs lazım olabiliyor.
    hocam başka arabalar ilgimi pek çekmiyor aslında, normal alıp ilerleyen zamanda duruma göre bişeyler yaparım o zaman.

    Alıntı rain man Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O güçleri turbolama dahilinde alacağınızı düşünerek ifade etmiştim. atmosferik için o hacimde bir fark yaratmak zor o yüzden yorum yapmayacağım ama bahsettiğim işlemler ile belki daha canlı daha keyifli hale gelir manasında söyledim.

    Ben de bunu tek olmak maksadıyla farklı bir markanın hele ki zaten kendiliğinden Turbo dizeli olup da sözde rahatça yapacağım projesi ile görüp tecrübe etmiş birisi olarak söylüyorum. Beklenen sorunlar dışında beklenmeyenlerin de çıkması sonucu vakit ve nakit olarak mağdur olmam vs vs.

    Geçen sene konuşuyor olsak şöyle yapın şunu da yapın bunu da ekleyin derdim ama şu an sadece şunu diyebilirim. Vaktiniz ve nakitiniz varsa, o proje aracınız günlük araç olmayacak yani 2. Araba konumunda ise yapın. diğer türlü çok yorucu oluyor. ayrıca daha ise başlamadan önce tecrübeli bir kişiden tam destek alın, sonra doğru ustalar ile bunu yapın. aksi takdirde dediğim gibi...

    Mazda 1.6nın stok egzoz sesi falan bile fena değildi, farklı bir son susturucu, headers, filtre ile belki ancak 10 bg alırsınız ama daha keyifli ve güvenli olur.
    araştırdım hocam mazda ayrı greddy ve hks egzoz çok yokışıyor, varexte olabilir, ilk başlarda olduğu gibi kullanıp ilerde duruma göre bişeyler yaparım kısmet olursa.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •