Cümleten herkese merhabalar. Z20LER motor kodlu Astra H GTC sahibiyim. Aracımı ilk aldığımda tamamiyle stock binilmişti. 1.3 cdti corsadan sonra bana aslan kaplan kesilse de 1-2 ay sonra aracın olması gerektiği güçte olmadığını düşündüm. Triger, devirdaim, motor kulakları gibi bir takım ağır bakım işlerini yaptırdım. Yaptırdığım her iş sonrası araçta bir miktar güç artışı oluştu. Artık bana yetmediğini düşünerek uygun fiyata bulduğum sıfır LEH k04 turbo ile bir işe kalkıştım. Eski turbonun manifoldunun çatlak çıkması ile beraber iyi ki bu işi yapıyorum dedirtti. Turboyu taktırdıktan sonra komple dpf iptali sağlandı. En alta mevcut specleri yazacağım. Şu an ki sorunum tüm bu işlemler sonrası yaptığımız yazılım sonrası araç peak 1.1 1.2 görüp cont. 0.7 0.6 bar a kadar basınç düşüyor. Yeni turbonun üzerindeki lastik dv çıkarıp eski turbonun üzerindeki aftermarket dv taktım. İşin kötü tarafı orjinal dv ile hiç denemedim sorun var mı diye ama aftermarket dv oringlerini değişip taktım yerinde ama bir miktar zor hareket ediyor içindeki piston. Hiç bir arıza vs. vermiyor. Zor hareket ettiğini düşünerek bir ince oring ile değiştim ama bu sefer basınç hem daha fazla düştü hem de by-pass hatası vermeye başladı. Araçta açık filtre kiti varken IAT 85 dereceye kadar gelip orada kalıyor. (düşüncem map sensörünün maksimum ölçtüğü değer olduğu için orada kalıyor) Yazılımcımın önerisi ile açık filtre kitini söküp orijinal kapalı filtre kitini taktım. 100-200 3 sn fark etti. (Stock hali 100-200 21sn iken yapılan bu işlemler sonrası hava soğukken maksimum aldığımız süre 17-18 sn oldu) Sorunun IAT sebebiyle avans kıstığı düşüncesine girdik. Orjinal cooler hem çok küçük hem de tampon demiri arasına kalmakta. (IAT Koşturmacada devir saati gibi hızla yükselip, bırakınca aynı hızla geri düşüyor.) Yaşadığımız bu basınç kaybı ve IAT yüksekliği sebebi dv ve cooler mıdır? Dv yeri çok kötü söküp, takma oldukça meşakatli. Bağlantı vida ağızları klima borularına denk geliyor. Orjinal lastik dv tahmini kaç bara kadar tutabilir? Ya da yay değişimi iş görür mü? Yoksa her türlü aftermarket dv mi gerekli yüksek basınçta? Bu arada yüksek basınçtan kastım maksimum 1.5 bar civarı. Bu kadar uzun yazıp değerli vaktiniz alıyorum ama maalesef Erzurum gibi bir yerde bu tarz işlerde çözüm bulmak çok zor. Bir çok mekanik işi kendim yapıyorum. Önerileriniz nedir? Teşekkürler.
Motor Spec;
BKR7 Buji-OEM Bobin
Boğaz Kelebeği Su Giriş-Çıkışı By-Pass
Mahlee K04 LEH Turbo
Aftermarket DV
Infiniti Performance Stage 3 Remap
1. DPF boşaltıldı. 2. DPF iptal edildi.
Orta ve Son susturucu iptal, 63mm Varex
Denemeler yaklaşık 1800 mt rakım ve hava sıcaklığı 18 derecede yapılmıştır.